Моят халоген беше прострелян с камъче и стъклото се счупи. Поради УНикаЛните цени от 100лв. втора употреба се наложи да го ремонтирам сам. Намерих си халоген със спукано стъкло за 20лв. и здрав рефлектор (моят беше тотална щета).
Халогена се сваля елементарно - 2бр. болчета с камъче 10 в горния край на халогена. , и леко се откача кората отпред на подкалника (точно под халогена - там има пластмасова гайка). Решетката се сваля с движение наляво или на дясно не помня зависи на къде са зъбите и как е била сложена ако е махана.
До тук лесно
Следва смяна на крушката ( халогена ми беше пълен с вода). Материала на самият фар е някаква особена сплав (мисля цам), която има уникалната способност при корозия на черен метал в нея да се получи неразглобяема връзка. След 2 часа нагряване с горелка и спрей за ръжда и други приоми се отказах да развия болтовете на капачката. Внимателни им скъсах главите с клещи и с тънка отверка се вади капачето. Ето резултата.
Прикачени файлове:
10420782_10205500696539195_2562286637229190909_n.jpg
капачето на халогена има много хубаво и здраво уплътнение, което при монтажа се маха и остава за спомен.
Прикачени файлове:
10846295_10205500696379191_6739861112249641111_n.jpg
Така и така халогена е долу, проверявате работи ли регулировката (вероятно не ) опитвате да ги раздвижите с WD40, ако не стане разпробиване и нови резби и болчета.
Прикачени файлове:
1441510_10205500696099184_5724651669089110033_n.jpg
ако си намерите другия халоген (ляв-десен) прехвърля се планката за крепежа (пак се махат регулиращите болчета) за да се премести крепежа.
Прикачени файлове:
10850074_10205500695739175_4424065136155250709_n.jpg
слагате новата лампа, почиствате леглата на уплътнението, мажете обилно със силикон, като ползвате старата част на винта за водач и лепите. За да стане добре, защото има леко напрежение аз го хвамах със скоба 12 часа да изсъхне на 100%.
Прикачени файлове:
10384019_10205500694739150_5264931176030974910_n.jpg
на снимката не сижда и новия винт на регулировката - който вече се движи.
Пукнатината в стъклото с малко бял силикон да влезе в дупката хубаво, след изсъхване почистване и аз им сложих фолио да ги пази и за раскош
НЕ се опитвайте да разлепите стъклото от основата на фара - обречена кауза залепено е много яко отпред и от страни. При опит след нагряване да се разлепи стъклото - започва да се чупи.
Ето и снимка с новите здрави халогени.
Прикачени файлове:
10441151_10205457201371843_4941602283360163222_n.jpg
Вариантът за залепяне със силикон е тестван, защото след интервенцията ( 2 седмици) ми изгоря едната крушка и се наложи да сваля и повторя процедурата. Беше перфектно здрав. Успех на всички които се пробват
Дано съм бил полезен.