И така вече ремонта на муфата е факт.
Ето и стъпките който направих.
Сваляне на виско муфа . Сваля се за около 2-3 часа след демонтаж на кардана , средна тръба на изп. тръби, гредата на която е хваната ск. кутия, привод за превключване на скорости и развиване на капака на ск. кутия където е изхода за кардана. Разбира се това е след източване на маслото от ск кутия около 4л.
Муфата измих с бензин от диф масло.
Изтеглих на ел везна -5,104 кг. заедно с лагера(6911 е номер на лагера) към нея.
Отворих муфата след демонтаж на зегерката. Силиконовото масло беше черно като катран.
Измиване на всички елементи с бензин и подсушаване.
Изтеглих отново почистените елементи - 5,040кг. Следователно силиконовото масло е 64гр.
Прегледах всички гумени уплътнителя два "Х" маншета и два О-пръстена(Ф104х2 и Ф100х2 диам. са вътрешни) без видими дефекти и използва същите.
За съжаление уплътненията не са стандартни и в рамките на два-три дена не ги намерих.
Използвах силиконово масло с вискозитет 30 000 от
http://www.steldi-air.com/catalog/index ... ct_id=1252 .
Монтаж на всички детайли в муфата и силик. масло, затваряне и отново измерване на кантара.
Една малка но много важна подробност. Капака на муфата го пробих и нарязах резба М4, защото не можех да изкарам въздуха които оставаше под него и да монтирам зегера. Превръщаше се в газова пружина , което от своя страна е показателно че уплътнителите са дбре.(поне за сега).
Вече без проблем монтирах капака и зегерката , въздуха излезе през отвора , след което завих едно месингово болтче и така отново хермитизирах муфата.
Следва монтаж по обратния път.
Гарнитурата е 0,3мм изрязах нова, старата се къса при разглобяването.
Лагери-стандартни съчмени , цените са за японски -NACHI:
на муфата 6911- цена около 80-90лв.
на вала зацепен в муфата 6306-15лв.
изх вал кардан 6206 и 63/22Х - 25лв.
Аз смених само 63/22Х по моя преценка.
След като сглобих всичко вдигнах задно колело и опитах да превъртя колелото, с не много голямо усилие колелото се въртеше , което показва че муфата позволява приплъзване.
Следва тест в реални условия. На много стръмен терен- дига на река без път леко кална почва ( всепак е зима и е мокро) опитвам да я изкача (1-ва бавна, иначе колата гасне няма достатъчно мощност) спирам на средата така че цялата кола е в сериозен наклон при опита да тръгна отново запчват да превъртат както предния мост така и задния смятам че почти едновременно .
Следващ тест осморки и кръгчета с пълен волан , в момента не усещам претрисане и запъване дори и при движение без да подавам газ.
За в момента съм доволен от направения ремонт.
Друг е въпроса колко време ще издържи.
За сега това е от мен.
Надявам се да съм бил полезен на останалите колеги с подобен проблем.