Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=19182
Страница 2 от 2

Автор:  petko 69 [ Вто Окт 13, 2015 7:28 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Готов си за Белмекен..Първото кръгче пу за мен.

Автор:  valqk [ Вто Окт 13, 2015 9:56 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

:bow: :beer: :cool: :race:

Автор:  BAlexandrov [ Сря Окт 14, 2015 8:02 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Бъди сигурен, че много хора го оценяват, а още повече ти завиждат :D :turbo:

Автор:  adddt [ Сря Окт 14, 2015 9:06 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Брех колегаостава да почнеш да правиш сериино такива че аз загледах няколко blitzen

Автор:  Unufri [ Сря Окт 14, 2015 12:40 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Предвид факта ,че 10 месеца я правя и няма време и още не е готова за каране -надали отново бих се захванал с подобно начинание. Като цяло беше голям кеф като я чух да работи ,но искам да я видя да се движи първо.
Като тръгне ще трябва да я карам по-лекичко да се разработи мотора малко. Ще кача снимките и от ремонта му.

:beer:

Автор:  Unufri [ Вто Мар 29, 2016 1:13 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Привет колеги,
От доста време не съм писал и от доста време като цяло колата си седи в гаража.
Накратко - минах около 1000 км с нея ,но кутията се развали- 3 и 4 превъртат заради соленоидите и се наложи да купя друга от Англия.
Купих 4 бутални апарати които реставрирах както и други неща.Купих чистонова инсталация за газовия инжекцион тъй като старата се запали -слава богу без колата да се запали.
Преправих интеркулерът така ,че да влиза и да не опира в турбото и купето. За временно решение става. Още не съм решил ,но може би ще го преместя отпред на бронята
Успях да обърна едното огледало като запазя оригиналното.
Ще постна снимки малко по натам с повече инфо :) :beer:
Изображение
Изображение

Автор:  flux2 [ Сря Фев 15, 2017 4:20 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Привет. Един въпрос: налага ми се да сменя десните си врати, предна и задна, само металните им части (оборудването е здраво и работи). Намерих врати от Англия от кола с десен волан, моята е с нормален ляв. Ще имам ли проблеми с ел инсталацията на вратите ако ги взема? Понеже дясна предна врата е шофьорската в UK, на мен ми е пасажерска. Т.е. ел инсталацията интегрирана ли е в металните рамки на вратите (налага ли се да се вади/сменя), или върви с вътрешната облицовка на вратите и няма да ми е проблем (с командите на ел стъкла, ел странични огледала и т.н.)?
Благодаря и сори за спама.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  Unufri [ Чет Фев 16, 2017 7:53 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Привет колега,
Със задната врата няма да имаш проблем защото окабеляването е еднакво.Ако дойдат с копчетата може да се наложи да използваш твойте - един път открих ,че имат разлика.
За предната ще трябва 100% да го смениш защото конекторът за копчето за ел стъклата ще е като шофьорския и няма да работи.
Окабеляването е захванато вътре във вратата със щипки които могат да се извадят здрави.Просто трябва да им стиснеш крачетата и да ги бутнеш навътре- те се виждат от вън на ламарината.
Като цяло не е трудно ,но си е занимавка.

Автор:  flux2 [ Чет Фев 16, 2017 10:16 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Благодаря.

Вратите ще ги взема само външния метал и ще ги дам на фирма да ги пребоядисат и преоборудват с моите вътрешни части и стъкла, които си работят.
Доколкото разбирам, майстор/фирма който ще ми прави пребоядисването и преоборудването няма да се затрудни много да смени и окабеляването от моята върху другата предна врата.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  Unufri [ Нед Фев 19, 2017 10:58 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Аз лично те съветвам да ги вземеш с моторчетата и стъклата за да не се свалят оригиналните. После доста трудно ще ги настроят правилно.

Окабеляването може да се смени и без да се вади стъклото - даже е препоръчително. Разбери се с продавача да му дадеш твоето оборудване след като си смениш вратите.

Поздрави,

Автор:  kerekovski [ Пон Фев 20, 2017 8:30 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Unufri написа:
Аз лично те съветвам да ги вземеш с моторчетата и стъклата за да не се свалят оригиналните. После доста трудно ще ги настроят правилно.

Дори и да ги вземе с моторчетата и стъклата, те са били регулирани за купето, на което тези врати са били. При прехвърлянето на новото купе, винаги се получава някаква минимална разлика и при всички положения ще се наложи регулиране.

Автор:  Unufri [ Нед Фев 26, 2017 3:44 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Факт, но със сигуронст ще бъде по лесно ,ако са си монтирани :)

Автор:  flux2 [ Сря Мар 01, 2017 2:08 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Благодаря за съветите. Не съм сигурен че разбрах всичко добре, лаик съм в тези работи. Мислех, че окабеляването и моторчетата са неразделна част? Явно съм в грешка. Не съм сигурен и какво се разбира под регулиране -- на какво, на ел стъклата ли? И кое ще пасне трудно при цялостно преоборудване : смяната на моите стъкла върху новата врата (уплътнения и пр.), или нещо с електрическата част и командите?

Наистина повечето врати втора употреба ми ги предлагат 'голи' и необорудвани, но току що намерих оферта за добра врата включваща стъклата и моторчетата заедно с нея: да я вземам ли, ако тези допълнителни неща правят смяната по-лесна?

Ето я тук:
http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-OUTBAC ... Sw4A5YroTy

Автор:  Unufri [ Нед Юли 23, 2017 9:49 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Малко да повдигна темата.
Реших ,че искам всичко по колата да работи и да е напълно стоково защото с преправяната инсталация нещата не бяха добре.
Моторната инсталация от Twin turbo - сетъпа беше много измъчена и колата имаше някакви странни проблеми които се опитах да оправя ,но така и не се получи.

В крайна сметка реших да сменя цялата ел инсталация на колата заедно с ЕКУ-то .Задачата беше да намеря ЕКУ което да е близко до моя мотор като параметри. Оказа се ,че моторът EJ20К на JDM Forester STB Автомат е на 90% същият като моя - Валове, бутала, степен на сгъстяване.Това което е по интересното ,че компютърът за разлика от този на Легасито става и за ръчна кутия.Просто трябва да му се "каже" ,че е на ръчна кутия.
Намерих ел инсталация от Outback 1998 с климатроник и най-важното -ръчна кутия , която е със същите букси и реално преправих следното по нея :
-Преместих един пин за бензиновата помпа
-Размених пиновете на датчиците за положение на колянов и разп. вал.
-Добавих 5 пина за управлението на соленоидитеWastegate и другият преди МАП ,МАП сензор,
-смених 4-те букси на датчиците за АБС
Всичко отне около 10 дни като колегата @askless ми помогна за цялото разглобяване и сглобяване.Реално не работих плътно 10 дни защото междувременно някой ми открадна портфела от буса с който се движа та си висях в КАТ и 9-то районно.. :lipseal:

За да стане като хората всичко смених и :
Кормилен прът - заради ключът и гривната за чип-а
АБС блок - защото е различен- JDM-а има отделно ЕКУ за АБС - Много е важно блокът да е от кола МТ защото иначе търси сигнали от АТ TCU
Тръбички за АБС - Защото са доста различни
Моторна инсталация - защото е доста различна
Бобина и кабели - JDM-а е с 4 бобини
Компресор на климатроника - Защото този от 2.5 заедно с конзолата пасва на мотора и могат да бъдат използвани Евпопейските тръби без да се преправя.
Мокет - изпрах този от аутбека защото беше запазен и е дебел като този на JDM
Централа, сензори и кабели за Airbag при JDM всичко беше във волана и нямаше втори бег.
Фарове и мигачи - защото трябва да се вземат буксите за JDM фаровете и не ми остана време. Засега ще карам с Европейските
комутатор - от 2.5 аутбек е същият ,но се наложи да го преместя защото опираше в кулера.
Моторче за круз контрол,управление,жило с актуатор
Казанче с моторче за миене на фаровете
Моторчета за ел регулиране на фаровете.

Добавих и изолация на пода на колата - битумит от бриколаж. Лепи се и представлява битум заедно с алуминиево фолио. Оставих колата на слънце без мокет и нямаше миризми ,но сложих само по пода и малко по стената където няма да има високи температури.
Извод :
Ако някой друг ще си причинява подобно нещо много по-смислено е да намери Европейско легаси с ръчна кутия и да му сложи мотор от WRX версия 3 или 4. JDM екстрите могат да се намерят и монтират лесно ,но обръщането на волана отмена много време и усилия.
Аз успях да го направя така ,че почти да не си личи (ако не се гледа стената на коша) ,но като цяло си е трудна задача.

Ходих до СТИ.БГ защото в София май само те , митака и Субару Моторс имат SSM който чете старите коли:
Изображение
Като цяло момчетата веднага ми обърнаха внимание и се оказа ,че моторът се работи нормално и няма грешки.

ето и снимков материал:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



ето това са добавените кабели:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ще опиша подробно и пиновете ако някой го интересува. Оказа се ,че не се намират схеми за пинаут за тези мотори лесно.
Аз намерих една на японски и от нея с мултицета правих единият лист който може да видите на снимките.
Вече минах 200-300 км, засега всичко е нормално освен лампата за airbag ,но и това ще го оправим :)

Поздрави,

Автор:  Alxx [ Нед Юли 23, 2017 9:57 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Шапки долу, баси :) Дано полученото удоволствие от карането да е адекватно на усилията, които влагаш. :beer:

Автор:  Unufri [ Пон Юли 24, 2017 7:51 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Благодаря колега,
Определено сега ми харесва доста повече защото знам ,че всичко и е наред и може да се разчита повече на нея.Поне не ме дразни както ме дразнеше преди .
Вчера напълних климатроника и се родих :)

:beer:

Автор:  katlak [ Пон Юли 24, 2017 8:04 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Поздравления за ентусиазма, който успяваш да подържаш вече толкова време - следя темата с интерес от самото начало. :good:

Автор:  Unufri [ Нед Юли 30, 2017 7:17 pm ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Благодаря! Като цяло беше доста трудно да запазя търпение и признавам ,че на няколко пъти може би щях да се откажа .
Благодарение на Сашо (Askless) и други хора които удариха едно рамо с труд и части като цяло се получи доста добър резултат.
Откакто я събрах напълних климатроника , реглаж на преден мост, сложих генерация от неръждавейка и върнах газта.
Вече наистина ми е кеф да си я карам!
Догодина предстои цялостно пребоядисване ако всичко е наред :)

:beer:

Автор:  Mladen99 [ Нед Авг 20, 2017 7:37 am ]
Заглавие:  Re: Смяна на дирекция на Легаси BG5 GTB Twin Turbo

Unufri написа:
Вече наистина ми е кеф да си я карам!
:)

:beer:


Пожелавам на всеки да изпита този кеф.
Браво за проекта, много труд, но си струва това е вълнуващ автомобил мечта :good:

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/