Здравейте,
Скоро се сблъсках с недобър шум откъм ремъка на колата си - Legacy B13 H6.
Захванах се със смяната на лагери на ролките - не знаех какво точно ме очаква. Доколкото можах се подготвих, изчитайки писаното (доколкото разбирам) из чуждестранни форуми. Ще споделя опита си тук, с цел да улесня други страдатели.
Процедурата може да се ползва за смяна на пистов ремък, лагери на ролки или естествено цели ролки - в зависимост от бюджета. Темата е приложима за Outback и Tribeca със същия мотор. Ще ползвам снимков материал събран из интернет.
Ако се чудите дали ремъка е за смяна обърнете внимание на маркерите по обтяжната ролка (снимка).
Прикачени файлове:
DATA_27-1224650.jpg
Ако са норма, огледайте внимателно каналите за пукнатини. Ако виждате дори 1-2 цепки - ремъка е за боклука.
Нужни рез. части:
Ремък (за легаси)
- OEM 8092-21080
- алтернатива 6PK1590
Ролка/и (ако ще сменяте цяла)
- OEM 23770-AA020
Лагер/и (ако ще ползвате старите ролки)
- 6203 2rs
За да се справите не е нужно да се разкача маркуча за вода. Оставете колата да поистине, маркуча ще започне да се гъне свободно.
1. сваляне на пластмаси
2. снимайте/нарисувайте си пътя на ремъка
3. с лула/камък 14мм захваната за гайката на обтяжната ролка, натиснете ролката надолу за да освободите ремъка. Изхлузете го от някоя от двете гладки ролки.
Прикачени файлове:
20120108152334.jpg
4. Развийте ролките, като за ролката на обтегача внимавайте да не загубите гайката от задната страна.
Прикачени файлове:
47b35e2s-960.jpg
5. с хубав чук, трупче (който има преса, още по-добре) и дорник (камък 24мм например) избийте стария лагер. Набийте новия с подходящ дорник (например камък 30мм).
НЕ ПОЛЗВАЙТЕ скоба за лагери - ще унищожите ролката, проста ламаринка е
Прикачени файлове:
a9735e2s-960.jpg
6. събиране на всичко в обратен ред. Ако имате динамометричен ключ - стегнете болтовете на ролките с около 30-35нм. Ако нямате - не пренатягайте.