Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:54 pm



Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Ревизия на EJ251 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Ето обещаното инфо за ремонта. Вече минах 2900 км и съм доволен от резултата. Няма никакъв разход на масло, има мощност и като цяло работи перфектно.
Купих сегменти NPR от Полша от Ибей. В БГ не успях да намеря под 250 лева и взех тези за ~140 с доставаката. Дойдоха оригинален NPR с код ,който проверих на техния сайт и сайта потвърди ,че са ОК.Лагери взех NDC Japan от Евро 07 ,но ви препоръчвам да не взимате от там защото не знаят какво продават и ги връщах два пъти. Цената беше ниска примерно 30 лева за биелните и 70-80 за основните. Гарнитури ми купи един приятел - Немски,но не помня бранда,- бяха 100 лева двете - Задължително си вземете МЛС.
Попринцип има практика за полиране на шиийките на вала когато са наранени. Аз прочетох доста по въпроса ,но тъй като моя вал имаше 2 стотни и нямаше елипса или надиране не съм го полирал. Играх си да го тествам на стария вал и резултата е добър ,но този който е на колата си беше в добро здраве.
Относно коляновия вал- премерихме го с микрометър и имаше стотна отклонение на 5-те основни и 2 стотни на повечето биелни което е в норма.
Изображение
По сглабянето- почистих вала много добре и продухах отворите му с копресора. Същото важи и за мотовилките. За нещастие нямах вътремер с такъв размер да премеря мотовилките ,но строго го препоръчвам! Мойте бяха в добро състояние и мотора не е имал проблем с чукащи лагери за да има основание за съмнение .
Започвам с описанието на сглобяването.
1.Преди да обясня как се започна сглобяването на долнището на мотора ще обясня как се почистват каналите на сегментите на двигателя.
Ако ще сменяте сегменти (ако няма да го правите според мен изобщо няма смисъл от занятието) , счупете един от старите работни и с въртеливо движение в същата посока въртете буталота така ,че да изчистите канала без даго нараните. Ще видите сами как ви е по-удобно
Изображение
Изображение
Изображение
2. Проверка на ключа на сегментите - Ключа на сегментите е разстоянието между двата края на един сегмент когато тойе поставен по този начин в цилиндъра:
Изображение

Разстоянието се измерва с луфтомерни пластини и на обикноменните атмосферни мотори е около 0.20 -0.25мм. Тъй като сегментите са стандартни най-вероятно няма да ви се наложи да ги преправяте ,но задължително трява да бъдат проверени и сортирани цилиндър по цилиндър защото ако някъде хлабината я няма е 100% гарантирано ,че ще имате проблеми. Попринцип се коригират с пиличка много внимателно.
Изображение
3.Поставяне на сегментите на буталата-Първо вижте кое бутало за кой цилиндър е. има Бутала с Размер А и Б - Едните са с няколко стотни по малки . Гледайте да не ги объркате. Отгоре на блока има едно място на което е написано как седят .Точно зад надписа EJ25.
Започва се от най долния сегмент- т.е. масления. В този случай той беше на 3 части. 2 тънки сегмента и една пружина която служи като дистанциор между тях. Моите сегменти имаха ръбчета които пречеха двата ключа да седят един над друг така ,че ги разминах през 90 градуса.
Правилото е всеки сегмент да е на 120 градуса спрямо предния така ,че ключевете им да имитират емблемата на Мерцедес.
Бъдете внимателни с работните сегменти защото за закалени и се чупят лесно.
Продават се клещи които разстягат сегментите вместо вас ,но аз нямам такива и работих на Ръка.
https://www.youtube.com/watch?v=FPmSeLjEAWE - Хубаво видео по въпроса.
https://www.youtube.com/watch?v=4GHZyjcPIlY
4. Поставяте лагерите - новите на мотовилките като избърсвате мотовилката добре преди това , слагате масло и слагате двете части на лагера на Мотовилката и на петата.След това почиствате шийката на вала и я монтирате на него.Трябва да знаете ,че си има позиция която може да се провери лесно в интернет- мисля ,че знака на Субару от едната страна на мотовилката трябва да гледа напред към ангренажа ,но със сигурност си проверете!
Изображение
.Стегнете я леко на ръка равномерно - помалко и от двете страни за да прикара равномерно и след това я стегнете според книгата - мисля ,че беше 4.5 KG ,но без разпечатките от книгата няма как да стане.
5. След като сте почистили перфектно блока -проверете с тънка отвертка и парцалче ,но внимателно всичките отвори за болтове на блока които служаш за основните лагери. Възможто е да има вода или масло и при стягане на определени усилия плюс температура е възможно блока да се спука.
Вземете страната на блока на която лягат О пръстените и забършете местата където лягат лагерите и един по един ги слагайте.Важно е да няма никакъв прах. Като приключите с тях намажете ги с масло и сложете вала.Сложете и 4-те О -пръстена които са между двата края на блока-Аз лично сложих много малко силикон и там.
След като сте сложили О пръстените сложете тънък слой силикон по краищата на блока - както е показано на снимките :
Изображение
Изображение
Изображение
След това трябва сложете болтовете и ги притегнете. Има си ред на стягане описан в книгата.
Спазете то стриктно.
6.Буталата се свиват с една скоба за да се монтират на блока - ето какво представлява скобата :
http://www.voinishki.com/catalog/produc ... veqewzyruj
Аз не съм снимал как го сглобявам ,но намерих видео в което много добре е обяснено и показано :
Общо взето отстрани на блока има прозорчета от които се вкарват пистолните болтове и се слагат зегерките които трябва да да монтирани от другата страна на буталото вече. Тук е показано.
https://www.youtube.com/watch?v=4sPFV33_YuM
Изображение
Изображение
На лявата страна на блока отзад има капак вместо тапа. При мотора от 99 година беше пласвасов ,но при този от 2001-ва алуминиев.
Изображение
Следващото нещо което направих е да набия задния семеринг на коляновия вал за да мога да монтирам двигателя на стойката която се вижда на снимките
Изображение
Изображение
7.Следващата стъпка беше да поставя ламарината в картера и цедката - на около 6 болта 6мм са. След което сложих силикон и монтирах картера. Болтчетата не се стягат много Мисля ,че на 1 KG.
Изображение
Изображение
Изображение
8.Поставяне на гарнитурите и главите и самите глави ,слагат се болтовете и се стяга по схема. Внимавайте с главите да не ги объркате защото мисля ,че беше възможно. Проверете със сигурност коя откъде е.
Доколкото си спомням се стягаше на 3-4 кг , след това на 7 , след това се развиват - 2 пъти по 180 гладуса,
След това се стягат тези в средата на 3.5 кг на всички останали на 1.5 и след това 2 пъти по 90 градуса.
Проверете в книгата защото аз пиша по-спомен.Естественно трябва да имате и динамометричен ключ.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
9.Поставяне на разпределителния вал и плочата с петите му.
Почистете петите където ляга вала добре и сложете масло. Сложете масло и на плочата преди да я сложите.
Изображение
Изображение
Сложете тънък слой силикон на контактната повърхност както и на самата плоча. Не трябва да е много за да не попадне на вала.
Изображение
Изображение
Стегаше се с определено усилие което не си спомням ,но проверете в книгата. Мисля ,че беше около 1.5-2 кг.
Изображение
Поставете и семеринга - аз купих оригинални :
Изображение
Използвах месинговото чукало от хаванчето за чесън за да не си нараня вложката която изролзвах и за да мога по-финно да усещам кога семеринга е влезнал напълно.
10. Поставете кобилиците и двата вала които ги държат - Стегнете ги по книга - 8мм болтове са - мисля ,че се стягаха на 3 кг.
Изображение
11.Регулирайте клапаните.(Тази точка е по правилно да се изпълни след монтажа на ангренажа когато развъртите двигателя два три оборота поне на ръка зада се намести всичко и да се премахнат първоначални напрежения ако има такива.)
Става по следния начин -върха на кобилицата има болт който е прорязан и гайка която го законтря. Трябва ви гаечен ключ 10мм , права отвертка, и луфтомер.
Луфтомера се поставя между винтчето и клапана и натягайки винтчето вие намалявате хлабината.Хлабината трябва да бъде както следва :
Всмукателни - 0.20 мм
Изпускателни 0.25 мм
Като и в двата случая има вариации с 1-2 стотни което е допустимо.
Пластините трябва да се движат стегнато почти без да се огъват . Не е проблем ако ги оставите малко по-хлабави тъй като при първите километри клапаните е възможно да пропаднат с 1-2 стотни ,но след 2-3000 км ще се наложи да ги регулирате отново.
Ето снимков материал
Изображение
Изображение
Изображение

Като приключите монтирате капака на клапаните и го стягате според книгата.
12.Стегнете маховика според книгата.
Изображение

13.Монтиране на други детайли - тръбичката от водната помпа към парното,водното тяло което съединява двата края на блока, термостат ,маслена помпа , ролки и други
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
14.След монтажа съм снимал къде се стяга маховика към турбината. Като цяло не са подробни снимките ,но тогава вече бързах.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Общо взето това е . Качването и слаганего на колекторите и другото оборудване няма смисъл да го описвам тъй като не е нещо специфично.
АКо някой има някакви въпроси или може да допълни темата с нещо полезно да го направи :)
:beer:
 50

Чет Фев 04, 2016 10:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако някой реши да си прави сам ремонт и има нужда от съвет или помощ съм на разположение с каквото мога :)
Важното е да си помагаме ;)
Благодаря на всички за позитивните отзиви които получих.
:beer:
 20

Нед Фев 07, 2016 8:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко Ъп.
Колата от около 2 години не е моя собственост ,но отвреме навреме се чувам със собственика.
Като цяло след ремонта са минати около 40 000 км като единственото което е правено е реглаж на клапаните(както се очакваше) и едни кабели .
Това което съм се убедил като цяло е ,че повечето блокове на open deck мотори не могат да изкарат много без нови бутала и разстъргване.
Дори и на доказано здрав мотор на малко КМ, който не е прегряван доста често 4-ти цилиндър е брутално извън параметри заради по-лошото охлаждане на лявата глава.

Поздрави,

Съб Юни 02, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз да се включа с подобен репорт.

2015 правихме същата процедура на същият мотор. Карах мотора 20к км доста тропащ и с ясно съзнание, че не е наред (ясно се чуваха ЧУКАЩИ основни и биелни лагери).
Всъщност от 30-35к км знаех, че трябва ремонт. Последните 20 си чукаше осезателно.
Като го отворихме, липсваха люспи от биелните и циментацията на основните беше паднала и бяха поизтъркани.

Нови основни и биелни, 1 нова (стара) биела, полиране шийките на вала.
Мерихме тунела на блока - нямаше проблем. Имаше леки елипси и още по-леки бъчви на цилиндрите, но в допуски. Така и така блока беше в шлайф базата го челосахме и му направиха хонинг. Буталата останаха същите. Бяха с леко свити поли (лъснати и имаше леки драскотини по тях), но в допуск.
Главите също в шлайф базата - 12те криви клапана бяха заменени с нови, както и нови гумички. До колкото помня, леглата само ги полираха и казаха, че са ОК.
Сегменти не са сменяни. Изглеждаха добре, всички ключове бяха ОК и решихме да не ги сменяме. Извадих ги, изчистих старателно сепаратора и цялата гняз от буталата и ги събрахме.
Лагери биелни/основни - ACL racing.

Към момента, мисля, че двг е на около 40-45к км след ремонта. Не знам да харчи масло или е минимално, защото новият собственик не се е оплаквал. Като сме се виждали наскоро си мъркаше.
Пистън слапа остана (беше моного малко), но е за малко и на много студено.
Целият масраф по спомен се върза около 1400лв (като аз правих част от нещата, останалата при приятели в сервиз).

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Юни 03, 2018 11:38 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Страхотна тема.
Благодаря на колегите.

Сря Сеп 04, 2019 3:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор