Успях най-накрая този уикенд да започна монтажа на парктроника, тъй като не разполагах с много време, а този с 8-те сензора (4 задни и 4 предни) си иска времето и изпипването. Започнах с хартиеното тиксо и отворите на задната броня:
Разликата е, че оставих 480 мм между двата вътрешни отвора, и изнесох външните на по 400 мм от вътрешните, което спрямо реализацията от първия пост ги изкарва с по 40 мм още навън. Винаги така съм си правил парктрониците - с малко по-голямо разстояние между вътрешните сензори, а външните разумно близо до ъглите. Височината се пада на 480 мм от земята при Аутбека. При пробиване на отворите за вътрешните сензори естествено и съвсем очаквано отзад се оказа алуминиевата греда, през която боркоронката от комплекта премина доволно лесно. С помощта на тънък кабел и дълги пинцети прекарах кабелите и ги извадих до левия стоп:
Умишлено търсих такъв парктроник, който да има допълнителни букси към самите датчици, за да може по-лесно да се сваля задната броня, ако евентуално се наложи. По подобие на други автомобили, на които съм монтирал такива парктроници, прекарах кабелите от датчиците през маншона на кабелите на стопа и така не се занимавам с клапите за отдушника на купето:
Оставих едни 10-15 сантиметра навити там, за да може след отрязване на бялата свинска опашка, да се издърпат датчиците навън до толкова, че да се стигне до междинните букси, а когато са така пристегнати, все пак кабелите да са обрани и тези на двата външни сензора да не висят опасно близо до кюнците. Тези кабели изобщо не пречат на стопа, както и той не им пречи на тях, място има доволно:
Реших да монтирам централата по същия начин, показан от колегата в първия пост, но от лявата страна, тъй като отпред вляво най-лесно ще минат кабелите за предните сензори, от там ще върви и кабелът за дисплея, който ще скрия някъде зад капаците под волана и ще ползвам само пищялката. Наложи се да пусна 2 кабела все пак под пластмасата по пода до дясната страна: + при заден ход и + при натисната спирачка. Стоп светлината я има и отляво, но тъй като двата кабела бяха заедно в кабелажа на парктроника и така и така трябва да разходя този за задния ход, реших да не ги разделям. Зад левия стоп имаше свободна букса с 2 кабела (предполагам за допълнителен извод за запалка) - маса (там вързах масата на парктроника) и ACC - там вързах захранващия плюс временно. Временно пуснах и дисплея в багажника. За сега ще карам само със задните сензори и при следващия прозорец от свободно време ще монтирам и предните сензори, а заедно с техните кабели ще прекарам и кабела на дисплея до отпред, както и захранващия плюс за централата, за да го преместя да работи на контакт. Не че има някакъв проблем да е захранен през ACC, но все пак иначе е по-коректно.
Реших все пак в края на деня да пробия и отворите за предните сензори:
При тях можех да играя с изнасяне на външните към ъглите, но нямах особено голям избор за вътрешните, тъй като съм ограничен от регистрационната табела и исках да ги изнеса достатъчно навън от нея, за да не им пречи. Впоследствие предстои да бъде заменена тази счупена пластмасова стойка за регистрационната табела (в момента, в който се ориентирам, от къде да си купя читава такава) и евентуално с 2 рапидки ще прихвана табелата към бронята в двата края, за да приеме дъгообразната форма на бронята (при пътуване в Гърция ще махам рапидките
). За толкова време - толкова, по-нататък ще има продължение.