Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 8:27 pm



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Ревизия на EJ205 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 01, 2015 1:06 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XT 170к.с.
Телефон: 0885838157
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги дойде време за ревизия на моя EJ205.

Мотора работи но сутрин като запаля е като ярмомелка. Като загрее остава чукане в главата на 1-3 цилиндър на празен ход. Като дадеш газ нещо почва да тропа и ми се струва, че се чува като лагер. Има претрисане на свободен ход на бензин(на газ е по осезателно). Пътувах така до Германия мислех там да го правя но нямах условия и така чукайки се прибрах. Компресията в момента е 9 на всички цилиндри. При набиране се усеща някакво прекъсване абе има нещо гнило дето много ме дразни. Мотора е на 240к като последните 7 години е каран на газ. Има една табелка под капака дето пише реглаж на клапани на 100к ма като гледам мотора надали някой преди мен е правил нещо такова ;)

Изпадна ми мотор EJ205 на малко км и реших, че е по добре да правя него таман ще си карам колата докато си ремонтя. Имам английския талон на колата от който е свален и при желание ще мога да го прехвъля.

Благодарности на колегата Unufri много точен :beer:

И така нека спретнем една хубава тема за обслужване и части за този мотор. Ще се постарая да направя снимков материал на начинанието пък дано стигнем до хубав край :)

Аз съм механик но не в автомобилен сервиз за това ще се действа малко непрофесионално но с любов. Не съм разглобявал до сега мотор на Subaru.

Започна се така:

Изображение
Изображение
Изображение

След разчистване на карантията от горната част на мотора се стига до тук:

Изображение
Изображение

Металната тръбичка от горе е хваната с 6 болта за блока. За съжаление с времето е корозирала и ръждата бе прецакала 4 болта на които се скъсаха главите.

Изображение



След махане на капаците на ангренажа се разкрива една прекрасна гледка:

Изображение
Изображение

След махане на ремък, ролки, колелета:

Изображение

След махане на турбо,тръби,маховик,феродов,притискателен диск и малко капаци обема на мотора намалява ;)

Изображение
Изображение
Изображение

За моя радост след сваляне на капака на:

1-3ц. доста чиста без каша и кофти отлагане.

Изображение
Изображение

2-4ц. и тя чиста

Изображение
Изображение

От долу нещата изглеждат така:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За сега съм до тук излезе ми работа и към края на седмицата ще имам време да цепна блока :)

Моята идея за този мотор сега е шлайф на глави,блок и напасване на клапани:

1.Смяна на лагери (основни и биелни)-спрял съм се на http://www.ebay.com/itm/ACL-RACE-STD-MA ... baru&hash=

2.Сегменти-спрял съм се на http://www.ebay.com/itm/PISTON-RINGS-SE ... SwstxVd~Zv

3.Комплект гарнитури за обслужване на този мотор-нещо подобно http://www.ebay.com/itm/Fits-02-05-Suba ... jn&vxp=mtr

3.Съединител още се колебая дали да не ползвам моя или нещо подобно http://www.ebay.com/itm/XTD-STAGE-1-CLU ... qg&vxp=mtr ако някой е ползвал или има инфо за този продукт нека пише.

3.Свещи и кабели
4.Масло,филтри,антифриз
5.От моята кола ще сваля ангренаж,ролки,водна помпа,нок сензор,маркуча към турбото всичко е на 5к км.

Ако имате препоръки за части, марки, магазини ще попълним темата :good:
 23

Сря Апр 06, 2016 12:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, поздравления за ентусиазма. Малко хора имат времето и условията да го направят това :)
Съвета ми е за комплекта гарнитури да не е този. Голяма част от тях няма да може да ползваш до колкото прегледах комплекта. Гарнитурите за главите си ги вземи оригинални. Тези на капаците на клапаните също.
Съединителя също не бих го взел предвид това, че единствено би натоварил кутията от твърдия притискател и нищо повече. Лекия маховик може да поръчаш от същата фирма, в което виждам аз лично огромен плюс.
Също така премери всеки цилиндър на 6 места с вътромер за да разбереш дали ще кара още дълго този мотор или ще има нужда от +0.25 за да се изправи. Ако нямаш вътромер можеш да си купиш от олх за около 30-40лв ползван за да си свършиш работа :)

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Сря Апр 06, 2016 8:02 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Здравей, поздравления за ентусиазма. Малко хора имат времето и условията да го направят това :)
Съвета ми е за комплекта гарнитури да не е този. Голяма част от тях няма да може да ползваш до колкото прегледах комплекта. Гарнитурите за главите си ги вземи оригинални. Тези на капаците на клапаните също.
Съединителя също не бих го взел предвид това, че единствено би натоварил кутията от твърдия притискател и нищо повече. Лекия маховик може да поръчаш от същата фирма, в което виждам аз лично огромен плюс.
Също така премери всеки цилиндър на 6 места с вътромер за да разбереш дали ще кара още дълго този мотор или ще има нужда от +0.25 за да се изправи. Ако нямаш вътромер можеш да си купиш от олх за около 30-40лв ползван за да си свършиш работа :)

Аз се чудя заслужава ли си тази кошия , защото и моя пистън слап зимата достига добри висоти, но след като проучих , ремонта при Любо ще ми излезе 1800 части +работа , дали ще стане добре гаранция франция дет се вика , но запазен мотор в Англия мога да намеря за под 600 лв. под 100 хиляди км, взема се , сменят му се гарнитурите на главите за да не се окаже послед прегрян , слага се за два часа и си пееш и ще струва 1000 лв с труда и новите гарнитури.
Не съм тръгнал да го правя още, просто мисля на глас.....

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Апр 06, 2016 8:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Следя с интерес състоянието на мотора. Надявам се да излезне читав.

:beer:

Сря Апр 06, 2016 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 12:38 am
Мнения: 135
Местоположение: София
Автомобил: GC,BH,SF,BP,SG,BR,GD, BMW
Рейтинг: 56
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
и от мен имаш един + за оригинални г-ри
+ няколкото о-пръстенчета по блока
не се занимавай с тези евтини алтернативки

_________________
SuBarU

Сря Апр 06, 2016 12:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 01, 2015 1:06 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XT 170к.с.
Телефон: 0885838157
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес остана малко време и цепнах блока:

Изображение

Основните лагери са работили добре няма видими забележки:

Изображение
Изображение

Биелните лагери:
4 цилиндър си е заминал:

Изображение
Изображение
Изображение

1-3 цилиндър са така:

Изображение
Изображение

Вала е видимо добре но шлайфа ще покаже. Дано се размина само с полиране :)

Изображение

Вала на 4 цилиндър:

Изображение

Всичко е на шлайф ще видим кое как е. Ще замерим и мотовилките че тая на 4ц. е съмнителна да няма елипса.

Буталата нямат видими следи по полите.В цилиндрите има леки сенки но изглеждат добре надявам се да няма изненади при замерването.

Вто Апр 12, 2016 11:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Как беше маслената помпа? Имаше ли развити болтове на капака?
Очевидно е, че причината последния цилиндър да няма мазане е недостатъчно налягане, лошо мазане, мръсно масло.
Биелата шанса да е на елипса е много малък. Стават така, когато лагера вече го няма и вала удря по нея, както и от центробежните сили на буталото при по - високи обороти. Този мотор не е изтропал. Това са първите симптоми преди да изтропа хубаво т.е. лагера да му падне бабита и да прехвърли черупките една върху друга.
Важно е да замериш елипсата в цилиндъра преди да избереш само сегменти ли ще се сменят.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Сря Апр 13, 2016 7:31 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 01, 2015 1:06 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XT 170к.с.
Телефон: 0885838157
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Нямаше развити болтове на капака а лошото мазане е от много рядко масло без грам мазилни свойства. Идеята ми е сегменти, основни и биелни лагери но чакам замерването на блока, вала и биелите. Пускам снимки за да покажа, ако имате чист картер в който няма стружки не е гаранция за добри лагери. Няколко човека ме съветваха да не си играя с блока а само ревизия на глави и сегменти но при положение, че имаш свален мотор спестените пари всъщност ще ги дадеш два пъти :)

Сря Апр 13, 2016 8:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз му смених маслото и го промих защото старото беше леща... След промивката стана още по шумен и не е пален след това.
Маслото беше страшна помия с което дойде колата.

Сря Апр 13, 2016 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дани, снимай и буталата да ги видим ,че ми е любопитно поне на мен .
:beer:

Съб Апр 23, 2016 7:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дани,

Можеш ли да снимаш и съединителя ,че ми е интересно да не е прегряван.

Помня ,че като качвах колата на рапатрака съединителя миришеше на феродо - най вероятно в Англия са я търмозили преди да я натоварят.

Поздрави,

Сря Юни 15, 2016 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гумички на клапани?
Сигурно е по подразбиране, но освен пасване на клапани, не видях да се споменават :)
Просто да го има в списъка, за следващите.
Аз бих внимавал с гарнитури и уплътнения и подобни от ebay.

Супер за ентусиазма и добрата работа :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Юни 15, 2016 11:01 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор