Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:33 pm



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
 Ремонт(rebuild) на предни 2-бутални спирачни апарати. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След като дойде време за смяна на предни дискове и накладки,започнах както му е реда-демонтаж на гуми,спирачен парат накладки ,супурт,диск и т.н.Старателно почистване от ръжди,смазване на водачи и т.н монтиране на всичко без апаратите,снимки(че много добре изглежда като всичко е ново) и идва ред на апрата ,но за целта трябва да се върнат буталата за да влезне апарата.И тук идва проблема едното от буталата се връща до някъде и спира.Запекло бутало и след,като върнба лентата разбрах защо понякога имах тресене във волана м/у 120-135 а понякога не.Като преди това съм проверявал окачването,гуми джанти и нищо.Понеже не бях подготвен за ремонт на апарат ,сваляне на всичко и качване на старите части отново,до намиране на ремонтен комплект.

След закупуването на ремонтния комолект.
Прикачени файлове:
1428621903304_bulletin.jpg


Трябва да си набавите-тънка права отверка-Тртесчотка с камък 12, 14, или гаечни клюове,спрей против ръжа и спрей за почистване на спирачки,също така и нещо тънко пластмасово и да не е остро и най важното,компресор за въздух(за да се изкарат буталата)
Работата при мен протече така.
Вдигане на крик и обезопасяване с подпори,след това сваляне на джантите.

Първо развих болта на спирачния маркуч от апарата на снимката е 1(там има 2 дефтунки които е хубаво да се сменят) ,но ако са здрави не е проблем да се ползват пак.След това се развиват 2-та болта на към водачите,които държат апарата към супурта с камък 14.Номер 2 на смимката.

Прикачени файлове:
SAM_2313.JPG


Издърпвате спирачни апарат и го слагате на операционната маса. ;)

Прикачени файлове:
SAM_2314.JPG


Слагате в апарата дървено трупче с дебелина около 3 см или старите накладки и с компресора надувате през отвора където е бил монтиран спирачният маркуч.На снимката съм сложил по дебелото труче на едното бутало,защото лявото на снимката е запекло и излиза доста трудно,идеята е да излезнат двете заеедно.Но дори и да изкочи едното,връщате го на мястот с натискане и пробвате отново.

Прикачени файлове:
SAM_2316.JPG


След като изкочат буталата на маншоните има едни скоби които защипват маншона към апарата.Аз не си играх да ги махам а направо идърпах маншона с риуск да го скъсам(това не епроблем защото имам нови) и след това махнах въпросните скоби.На снимката ясно се вижда причината за задържането на апарата в следствие на корозия.С мноог търкане и спрей за почиствеане на спирачки тази ръжда се махна от буталото и нямаше никакви язви.Накрая взех една водна шкурка 2000 и леко полирах обработенбото място.

Прикачени файлове:
SAM_2317.JPG


Следва махането на уплътнителя с права отверка,като внимавате да не надраскате повърхноста на цилиндъра.

Прикачени файлове:
SAM_2322.JPG


След това напръсках целия препарат с обезмаслител и го измих под течаща вода като махнах и пробката за обезвъздушаване.След това подсушаване махане на ръждите в каналите на маншона(до колкото е възможно) и почистване вътрешноста на цилиндъра с памучен парцал и почистващ спрей за спирачки.При мне вътрешноста на цилиндъра беше перфектна.

Прикачени файлове:
SAM_2323.JPG


След като старателно за почистени парата от вътре и буталата,правите последно почистване със спирачна течнос забърсвате я и наново нанасяте спирачна течнос по буталото и и вътреешната страна на апарата.Слагат се новите уплътнители в каналите на апарата ,като преди това сте ги намазали със спирачна течност.В ремонтният комплект има 2 пакетчета с червено-оранжева грес.Нанася се от греста от всички страни на маншона и по външната част на буталото.Нанизвате се маншо на буталото от стратана която първа ще взелзне в цилиндъра.И издърпвате горната част на маншона така,че да се разпъне и да стърчи,но вснимкавате да не го изхлузите целия маншон.

Прикачени файлове:
SAM_2326.JPG


След като вече е добре намазано със спирачна течност уплатнението и цилиндъра на спирачни апарат,се прибягва до монтажа на буталото в апарата.Първо се вкарва стърчащата част на маншона,трябва да си влезне в канала ,където го защипва скобата,насочвате буталото да е позиционирано правилно в цилиндъра и с натиск трбва да влезне буталото(не трябва да се престарава с натискането),ако не се получи ,понамистъате малко буталото и отново.

Прикачени файлове:
SAM_2327.JPG


След това се вкарват 2-те бутала до край за да може маншона да взелне в канала който е на самото бутало във външната му част.Взима се дървеното трупче и една накладка примерно (зависи от дебелината) подлагат се и наново ,завивате пробката и се надува с компресора за да излезнат буталата,но в никакъв случай не трябва да изкочат от местата си(примерно дасе покажат на 50%) Това е за да има място да се бъркна и да се намести маншона при нужда и да се монтира скобата.Взима се нещо не остро и пластмасово и бърка се между буталото и цилиндъра за да се провери дали е влезна маншона в канала си.След като всичко се провери идва и най-тънката част-вкарванетро на скобата.Ползва се отверка но повъзможност да не е много тънка и остра защото има голяма опасност да скъсате маншона.

Прикачени файлове:
SAM_2328.JPG


След монтажа на скобите,прибират се буталата до край и се монтира пробката за обезвъздушаване.

След това всичко по обратния ред и вече са на лице добре работещи спирачни апарати.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 104

Пон Юни 06, 2016 11:38 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор