Отговори на тема
 Ремонт(rebuild) на предни 2-бутални спирачни апарати. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Постове: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След като дойде време за смяна на предни дискове и накладки,започнах както му е реда-демонтаж на гуми,спирачен парат накладки ,супурт,диск и т.н.Старателно почистване от ръжди,смазване на водачи и т.н монтиране на всичко без апаратите,снимки(че много добре изглежда като всичко е ново) и идва ред на апрата ,но за целта трябва да се върнат буталата за да влезне апарата.И тук идва проблема едното от буталата се връща до някъде и спира.Запекло бутало и след,като върнба лентата разбрах защо понякога имах тресене във волана м/у 120-135 а понякога не.Като преди това съм проверявал окачването,гуми джанти и нищо.Понеже не бях подготвен за ремонт на апарат ,сваляне на всичко и качване на старите части отново,до намиране на ремонтен комплект.

След закупуването на ремонтния комолект.
Прикачени файлове:
1428621903304_bulletin.jpg


Трябва да си набавите-тънка права отверка-Тртесчотка с камък 12, 14, или гаечни клюове,спрей против ръжа и спрей за почистване на спирачки,също така и нещо тънко пластмасово и да не е остро и най важното,компресор за въздух(за да се изкарат буталата)
Работата при мен протече така.
Вдигане на крик и обезопасяване с подпори,след това сваляне на джантите.

Първо развих болта на спирачния маркуч от апарата на снимката е 1(там има 2 дефтунки които е хубаво да се сменят) ,но ако са здрави не е проблем да се ползват пак.След това се развиват 2-та болта на към водачите,които държат апарата към супурта с камък 14.Номер 2 на смимката.

Прикачени файлове:
SAM_2313.JPG


Издърпвате спирачни апарат и го слагате на операционната маса. ;)

Прикачени файлове:
SAM_2314.JPG


Слагате в апарата дървено трупче с дебелина около 3 см или старите накладки и с компресора надувате през отвора където е бил монтиран спирачният маркуч.На снимката съм сложил по дебелото труче на едното бутало,защото лявото на снимката е запекло и излиза доста трудно,идеята е да излезнат двете заеедно.Но дори и да изкочи едното,връщате го на мястот с натискане и пробвате отново.

Прикачени файлове:
SAM_2316.JPG


След като изкочат буталата на маншоните има едни скоби които защипват маншона към апарата.Аз не си играх да ги махам а направо идърпах маншона с риуск да го скъсам(това не епроблем защото имам нови) и след това махнах въпросните скоби.На снимката ясно се вижда причината за задържането на апарата в следствие на корозия.С мноог търкане и спрей за почиствеане на спирачки тази ръжда се махна от буталото и нямаше никакви язви.Накрая взех една водна шкурка 2000 и леко полирах обработенбото място.

Прикачени файлове:
SAM_2317.JPG


Следва махането на уплътнителя с права отверка,като внимавате да не надраскате повърхноста на цилиндъра.

Прикачени файлове:
SAM_2322.JPG


След това напръсках целия препарат с обезмаслител и го измих под течаща вода като махнах и пробката за обезвъздушаване.След това подсушаване махане на ръждите в каналите на маншона(до колкото е възможно) и почистване вътрешноста на цилиндъра с памучен парцал и почистващ спрей за спирачки.При мне вътрешноста на цилиндъра беше перфектна.

Прикачени файлове:
SAM_2323.JPG


След като старателно за почистени парата от вътре и буталата,правите последно почистване със спирачна течнос забърсвате я и наново нанасяте спирачна течнос по буталото и и вътреешната страна на апарата.Слагат се новите уплътнители в каналите на апарата ,като преди това сте ги намазали със спирачна течност.В ремонтният комплект има 2 пакетчета с червено-оранжева грес.Нанася се от греста от всички страни на маншона и по външната част на буталото.Нанизвате се маншо на буталото от стратана която първа ще взелзне в цилиндъра.И издърпвате горната част на маншона така,че да се разпъне и да стърчи,но вснимкавате да не го изхлузите целия маншон.

Прикачени файлове:
SAM_2326.JPG


След като вече е добре намазано със спирачна течност уплатнението и цилиндъра на спирачни апарат,се прибягва до монтажа на буталото в апарата.Първо се вкарва стърчащата част на маншона,трябва да си влезне в канала ,където го защипва скобата,насочвате буталото да е позиционирано правилно в цилиндъра и с натиск трбва да влезне буталото(не трябва да се престарава с натискането),ако не се получи ,понамистъате малко буталото и отново.

Прикачени файлове:
SAM_2327.JPG


След това се вкарват 2-те бутала до край за да може маншона да взелне в канала който е на самото бутало във външната му част.Взима се дървеното трупче и една накладка примерно (зависи от дебелината) подлагат се и наново ,завивате пробката и се надува с компресора за да излезнат буталата,но в никакъв случай не трябва да изкочат от местата си(примерно дасе покажат на 50%) Това е за да има място да се бъркна и да се намести маншона при нужда и да се монтира скобата.Взима се нещо не остро и пластмасово и бърка се между буталото и цилиндъра за да се провери дали е влезна маншона в канала си.След като всичко се провери идва и най-тънката част-вкарванетро на скобата.Ползва се отверка но повъзможност да не е много тънка и остра защото има голяма опасност да скъсате маншона.

Прикачени файлове:
SAM_2328.JPG


След монтажа на скобите,прибират се буталата до край и се монтира пробката за обезвъздушаване.

След това всичко по обратния ред и вече са на лице добре работещи спирачни апарати.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 104

Пон Юни 06, 2016 11:38 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор