Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:53 pm



Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
 Ремонт на бутони на волана Outback IV / Legacy V 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 40
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
В тази тема ще посоча как можете да си ремонтирате неработещи бутони от волана за управление на централната конзола на Subaru Outback IV и Subaru Legacy V.

Не знам поради каква причина, но в даден момент някои от бутоните (най-често тези за усилването и намалянето на звука) на волана престават да работят,
поради лош контакт между съставящите ги елементи. Нагледно това изглежда по този начин (вижте клипа):

http://www.vbox7.com/play:01d6994df0


За да разрешим този проблем, е нужно да свалим и разглобим волана, да направим същото и със самите бутони от волана,
да почистим контактуващите повърхности между отделните им елементи и да ги притиснем добре при сглобяването им.

Ето и последоватеността на отделните стъпки, подплатени и със снимки:

1. Откачете плюсовата клема от акумулатора! Не трябва да има никакво остатъчно напрежение в електрическата инсталация на колата,
затова за по-сигурно, натиснете и няколко пъти спирачката. Това се прави с цел, да не направим беля с еър-бега във волана при разглобяването му.

Положителната (плюсова) клема се намира под червения пластмасов капак на акумулатора.

Изображение


За развиването й, ви трябва ключ № 10

Изображение


След като я развиете, осигурете сигурна изолация между клемата на акумулатора и тази на електрическата инсталация на автомобила.

Изображение



2. Сега вече можем да пристъпим към демонтирането на волана.
Той се разглобява сравнително лесно, като първо е необходимо да свалим еър-бега.
Ниско, в ляво и дясно на волана има два болта, които са с Torx глава № 30.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Болтовете така са поставени, че не се изваждат, а остават в самите отвори, въпреки че са развити!


3. След като сме развили страничните болтове, може да свалим еър-бега.
Хванете го внимателно и леко го издърпйте към вас, след което го наклонете на долу по следния начин:

Изображение
Изображение


Ще видите жълт кабел на гърба му, който трябва да разкачите. За да махнете буксата, пъхнете тънка права отверка в скобата й и я повдигнете.

Изображение


Сега вече можете да издърпате буксата.

Изображение


Следва разкачането на проводника за замасяване. За да го направите, трябва да натисните металната пластинка в центъра на кабелната обувка:

Изображение


С това еър-бега вече е свободен да се премахне:

Изображение


Разкачете и бялата букса, която е за бутоните на волана, за да не ви се пречка, докато работите!


4. Сега идва ред да развиете гайката, която държи волана за централния болт.
Преди това обаче, отбележете с маркер (или по някакъв друг начин) положението, в което се намира волана спрямо болта,
за да може после при сглобяването, да ги монтирате в абсолютно същото положение, в което се намират в момента.

Изображение


За развиването на гайката използвайте ключ № 17:

Изображение


Без гайка воланът е готов за демонтиране:

Изображение


Тук ще трябва да приложите малко повече сила, за да измъкнете волана от централния болт...

И... автомобилът изглежда ето така без волан :) :

Изображение



5. Сега можете да занесете волана на някое по-удобно място, където да продължите с разглобяването му.

Изображение


Ето го и в гръб: вижда се, че има заден черен капак от пластмаса.

Изображение


За да махнете задния капак, започнте от горната част на волана като внимателно и равномерно от двете страни отделяте пластмасата.

Изображение


Измъкнете кабелчетата от скобите:

Изображение
Изображение


В долната част на волана разтворете малко черната пластмаса и тя постепенно ще се отдели.
С това, премахването на задния пластмасов капак на волана е готово.

Изображение



6. Сега идва ред да свалим и разглобим блокчето с бутоните за управление на аудио конзолата.
Обърнете волана с гръб и развийте заграденият в кръг винт:

Изображение


В посочените отвори пъхнете мини клещи като обхванете с "човките" нитът, който е вътре.
Заобикалящият го с черен цвят материал е нещо като гума и разтваряйки клещите, можем постепенно да го измъкнем от отвора.
Същото се отнася и за другия нит.

Изображение


Като направим това, блокът за управление вече ще е в ръката ни:

Изображение


7. От тук нататък, продължаваме с разглобяването на самия блок.
Обърнете го и развийте четирите винтчета на гърба му.

Изображение


Като ги махнете, предната пластмаса може свободно да се отдели от бутоните:

Изображение


Продължаваме да разглобяваме, като внимателно отваряме трите скобички в различните краища на блока:

Изображение


Като ги отворим, пред нас вече се показва и самата платка на блокчето:

Изображение


За да отделим платката, отваряме лекичко четири пластмасови зъбчета, които я придържат към корпуса на блокчето:

Изображение


Сега вече, отделяйки платката, виждаме как фактически функционират бутоните. С натискане на пластмасовия външен елемент,
се придвижва малка медна пластинка, която е разположена на гърба на "пъпка" в гумен плосък слой между пластмасовите бутони и платката.
На самата платка са разположени ясно различими кръгли области с медни пътечки, с които медните пластинки трябва да контактуват.

Изображение
Изображение
Изображение


8. Вземете спирт (медицински) и (примерно) клечки за уши (доста са ми удобни на мен за подобни дейности).

Изображение


Почистете хубаво медните пластинки на гумата и медните повърхности на платката.

Изображение


За по-добро контактуване можем да сложим малко канаколит или някакво друго бързосъхнещо лепило върху гумените "пъпки"
с цел пластмасовите бутони по-плътно да притискат медните пластинки към платката. Капнете съвсем малко лепило!
Не повече от 0,5 - 1 мм! Не рискувайте да стане прекалено "дебел" бутонът и да задържа постоянно във включено състояние!
Слагаме само за тези бутони, които са с две положения (горно и долно). Другите бутони контактуват добре (в моя случай).
Ако при вас повече бутони не работят, сложете на всички "пъпки".

Изображение


9. След като изсъхне напълно лепилото, започваме процедурата по сглобяването като следваме обратния ред на разглобяването.

Когато сложим платката, залепваме допълнително по един слой изолирбанд за още по-добро притискане между различните елементи на бутоните,
Не слагайте повече от 1 - 2 ленти, защото ще стане много дебело и няма да можете да сложите пластмасите на блока.

Изображение


Слагаме капачката на блока като се уверяваме, че хубаво е прилепнала и зацепила в скобите:

Изображение



10. Сглобяваме волана като внимаваме да не забравим някое винтче или част.

Изображение


И е време отново да се върнем в автомобила.

Изображение


11. Поставяме волана на мястото му като внимаваме белезите, които сме отбелязали при разглобяването да съвпадат!

Изображение


Завиваме гайката на централния болт и включваме бялата букса.


12. Монтираме еър-бега като първо свързваме сивия проводника (с кабелната обувка), а после и жълтата букса.

Изображение


Завиваме страничните torx болтове на волана.


13. Включваме отново положителната клема на акумулатора:

Изображение


И готово! Сега би трябвало всичко да си работи нормално!


14. Резултатът съм го демонстрирал тук:

http://www.vbox7.com/play:947b14c0bf




По принцип цялата процедура отнема около 30 мин до 1 час - според това как работите.

Надявам се темата да е полезна и да съм помогнал на някого. :)

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
 79

Пон Окт 17, 2016 1:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Перфектно представено! :good:

Колега, забелязахте ли случайно при разглобяването, на гърба на сивия пластмасов горен капак (на бутоните) дали има някакъв part.N?
На снимките личи един дефект, който забелязвам и при моята кола, а именно лекото протриване на сивото покритие и поява на черната основа на капачката. От захватът на ръцете на волана е, но ми се струва, че доста бързо се протрива и бих искал евентуално да заменя капачките с нови.

Каква точно е колата от снимките?

Пон Окт 17, 2016 2:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наистина перфектно ръководство. Благодарности за подробното описание и систематичното представяне. Това съм сигурен, че ще стане хит в сайтовете за видеосподеляне.
Колега PitM, тези пластмаси са доста трудни за намиране. Аз го бях открил в един япоснски сайт, но и там не беше много точно описано. Опасявам се че ги продават с целия блок, а не отделно и става доста скъпо упражнение. Моите бяха съвсем леко захабени, но вече се матираха в ъглите доста (за 8 месеца). Това предполагам ще стане с всички детайли направени с тоя сребрин. Еееех къде са старите софт тъч материали :-?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Окт 17, 2016 10:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пича, който ми слага фолио на прозорците на колата, обличаше подобни пластмасови детайли с някакво специално фолио. Ако се намери същия цвят, би било неразличимо от ново.

Пон Окт 17, 2016 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 40
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за положителните отзиви! :)

Наистина, предните сиви пластмаси са започнали да се износват. За съжаление въобще не обърнах внимание за part.№...
Но това, което предлага Vami е доста добро решение на проблема. Не знам как стои въпросът, ако се свалят и напръскат със спрей...?
Автомобилът го имам съвсем от скоро (няма и месец) и фактически го взех с тези дефекти.
Иначе, возилото е Subaru Outback 2.0 Boxer Diesel (150 к.с.) 2011 г. с ръчна скоростна кутия (6 скорости).

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Пон Окт 17, 2016 11:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 155
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,
Моите адмирации за темата. При мен отказваха бутоните на лявата конзола, за радиото и червената слушалка за телефона. Благодарение на темата всичко е тип топ за има няма 40 мин. Само да добавя, че проблема се дължи главно на прахоляк и едно почистване със спирт беше достатъчно.

Чет Мар 23, 2017 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm
Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При мен освен изтърканите пластмаси, има и някакво разлагане на покритието на волана. Предният собственик го е чистил с някакви агресивни химии и направо го е разтопил.
Благодарение на тази тема реших да рискувам и да си претапицирам волана... купих си готов комплект от естествена кожа от китайците, и като дойде свалям волана :bow:

https://lqtenleo.aliexpress.com/store/1 ... 375aQIHh3n


Ще пробвам да поставя и фолио на пластмасите. Ако не стане, ще ги пръсна с нещо...

Вто Юни 04, 2019 4:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 03, 2006 9:18 pm
Мнения: 362
Местоположение: София
Автомобил: Forester '19 2.5i
Телефон: 885 120 277
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Адмирация на колегата за ръководството.
Имам едно предложение, ако някой тръгне по този път - Да замери на какво разстояние са болтовете от края на волана - с едно отверстие в задната част на волана ще е много по лесно да се демонтира панела, без да се демонтира целият волан и възглавницата.
Още веднъж :bow:

_________________
-----------------------------------
Да бъдем вежливи на пътя!!!!

Вто Юли 02, 2019 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 8 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор