Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:37 pm



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
 Демпферна шайба КВ на Legacy 2,5 автомат '04 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Юни 22, 2016 8:26 pm
Мнения: 34
Автомобил: Legacy 2.5 '04
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет на всички. Преди 2 месеца въпросната шайба се разпадна на 200 метра от вкъщи и ми провали риболова, на който бях тръгнал, та се наложи да я сменя. Пускам темата с няколко снимки ако някой има нужда да извърши тази операция може да вземе "ноухау". :) Наложи се да си изработя ключ с който да държа контра, за да разхлабя болта на КВ понеже намерих такъв на цена 50 долара+30 доларес и 2 седмици за доставка от USA, а моя ми отне 1 час за изработка и материали каквито се търкаляха непотребни в работата. Отвора в средата между болтовете е 32мм, а болтовете са пробити в ъглите на квадрат с размери взети от отворите на шайбата. Материала е алуминий 10мм дебел. На първата снимка се виждат новата шайба и парчетата от старата, както и новия болт.

Изображение

Инструментите които ми бяха нужни: комплект тресчотки 1/2 и 1/4 с вложки за тях, комплект гаечни ключове, динамометричен ключ до 210 Нм за стягане на новата шайба и дълбока вложка 24мм.

Изображение

Изображение


Първо свалих въздухозаборника за студен въздух, който се държи на няколко пластмасови копчета. После свалих защитните метални капаци които са над пистовите ремъци.

Изображение

Така вече се открива достъп до шайбата. Понеже съм мързелив реших да работя без да свалям горния маркуч на радиатора, който малко пречи, но е възможно да се направи и така. С изработения ключ се задържа контра на шайбата и се развива болта на КВ с дълбока вложка 24мм, стандартна не стана в моя случай заради ключа за контра. Новата шайба се слага на КВ като се внимава да съвпадне канала за шпонк който я спира да не превърта. Аз поръчах и нов болт понеже не ми се рискуваше да се окаже че моя е разтеглен и трябва да чакам доставка на нов в последствие, а и струва дребни пари. Слагат се няколко какпки масло каквото имате на резбата на болта и на периферията му и се навива на ръка, след което с динамометричния ключ до 44Нм. Последващото стягане се прави със 180 Нм, които трябва да се постигнат със завъртане от 65-75 градуса. Ако градусите са по-малко или повече болта трябва да се смени, защото е разтегнат повече от допустимото според сервизното ръководство. След като шайбата е стегната се слагат пистовите ремъци и се натягат според предписанията на сервизното ръководство, след което се сглобява всичко по обратния ред. Снимки не съм правил в сглобен вид, защото ръцете ми бяха мръсни. Ако някой има въпроси да стреля, ако мога ще отговарям. Снимките от телефона ги върти както си иска, но мисля се вижда за какво става въпрос.

Поздрави.

Нед Окт 30, 2016 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор