Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Смяна радиатор парно Forester SH 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 141
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Май месец купих Forester SH и го карах цяло лято без проблем,

Есента започна да ми прави впечатление, че парното откъм шофьорската страна духа по-топло отколкото откъм пасажера,
Попрочетох малко - много по-вероятно проблема е в запушено радиаторче, отколкото проблем в клапите,
Стана зима, минус 20 - откъм шофьора духа хладно - откъм пасажера духа студено.
Пробвах промивка - с маркуча от чешмата, после с препарат против котлен камък, калций, ръжда (популярен като CLR) - нямаше подобрение.

Купих си ново радиаторче, оригинално, парт номер 72130FG000
Този парт номер е за Forester след 2008-ма и Impreza след 2007-ма - те са с еднакви интериори
Взех го от mimo13 за 300лв, реално на радиатора пише Valeo 5240015620

Намерих две теми в drive2.ru, в които пишеше подробно как се сменя радиатора на парното без сваляне на таблото.
Ето URL към тях:
https://www.drive2.ru/l/452662616037261324/
https://www.drive2.ru/l/459437256931861568
Процедурата е описана подробно там, и снимките са много и детайлни.
След като поговорих и с двамата руснаци, единия сподели и английски вариант, който той е намерил:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... nt-583354/

Следвах инструкциите и смених радиатора миналата неделя,
Бих казал, че ми отне 1,5 часа за разглабяне,
После около час докато си взема въздух и намеря дунапрен да уплътня новото радиаторче, защото то си нямаше,
И след това 1,5 часа да сглобя.
Операцията трябва да се прави от двама.
Приложил съм малко снимки,
В общи линии, с няколко думи се прави следното:

1. Откача се акумулатора
2. В двигателния отсек се откачат тръбите към парното и със сгъстен въздух се издухва антифриза от радиатора на парното
3. В купето се махат пластмасите под волана
4. Откачат се всички електрически съединители от кормилната колона, както и този за педала на газта
5. Сваля се скобата, която държи OBD-то и body control module-a (ако така се нарича)
6. Отвинтват се 2-та болта, които държат кормилната колона
7. Отново в двигателния отсек - овинтва се болта, който държи края на кормилния прът към "универсалното съединие" (карданчик на руски, или universal joint на английски)
8. Вади се целия кормилен прът заедно с волана
9. Откачат се тръбите на радиатора и се вади

Сглабянето е в обратен ред.
Като вкарването на кормилния прът е най-трудната част. Преди да го разглобя го маркирах. За да се откачи отвинтих целия болт, който държи пръта към преходника към рейката. А при сглабянето като се оцелят да са съосни се вкарват лесно.
Резултата е потресаващ - на минус 6 градуса вън, и вентилатор включен на втора степен, почти може да си опариш пръстите на средните бленди - като топлото е еднакво от двете страни :)

Мисля по някое време да си разрежа моето старо радиаторче, за да видя как се е запушило, но ето тука единия руснак го е отворил:
https://www.drive2.ru/l/452796206700038374/
И мнението е, че слузта с която е запушено е най-вероятно някакъв херметик, силикон или уплътнител, който не може да се разтвори и да се прочисти.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
 96

Вто Яну 31, 2017 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега и моя радиатор на парното духа слабо и бях решил да ходя в Дунев сервиз за промивка , но след като прочетох твоя пост и видях разреза :facepalm: се отказах и ще си купя нов.Оценявам поста ти с положителен вот , ще бъде полезен за колегите които се колебаят между нов или промивка . :beer:

Вто Яну 31, 2017 6:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 141
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Новини по въпроса,
Тъй като единия руснак, с който писах имаше интерес да види как е задръстен моя радиатор отвътре,
Намерих време да го отворя:
Изображение
Изображение
Изображение

Както се вижда, отляво където е шофьорската страна радиатора не е запушен,
Но отдясно, където е пасажерската страна, се вижда същата зеленикава хлъзгава слуз, която я има и при руснака,

Не съм сигурен, но мисля, че няма много голяма вероятност да се отпуши :shock:
 15

Пон Фев 27, 2017 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло.
Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно.
Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп.
Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави.

Пет Окт 27, 2017 4:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло.
Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно.
Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп.
Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави.

Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума .

Пет Окт 27, 2017 4:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:

Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума .


Радиатор излезе, но основният, а не на парното. Пукнал се е и съм карал така с половин антифриз 30 км.
Благодаря Петко.

Пон Окт 30, 2017 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор