Май месец купих Forester SH и го карах цяло лято без проблем,
Есента започна да ми прави впечатление, че парното откъм шофьорската страна духа по-топло отколкото откъм пасажера,
Попрочетох малко - много по-вероятно проблема е в запушено радиаторче, отколкото проблем в клапите,
Стана зима, минус 20 - откъм шофьора духа хладно - откъм пасажера духа студено.
Пробвах промивка - с маркуча от чешмата, после с препарат против котлен камък, калций, ръжда (популярен като CLR) - нямаше подобрение.
Купих си ново радиаторче, оригинално, парт номер 72130FG000
Този парт номер е за Forester след 2008-ма и Impreza след 2007-ма - те са с еднакви интериори
Взех го от mimo13 за 300лв, реално на радиатора пише Valeo 5240015620
Намерих две теми в drive2.ru, в които пишеше подробно как се сменя радиатора на парното без сваляне на таблото.
Ето URL към тях:
https://www.drive2.ru/l/452662616037261324/https://www.drive2.ru/l/459437256931861568Процедурата е описана подробно там, и снимките са много и детайлни.
След като поговорих и с двамата руснаци, единия сподели и английски вариант, който той е намерил:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... nt-583354/Следвах инструкциите и смених радиатора миналата неделя,
Бих казал, че ми отне 1,5 часа за разглабяне,
После около час докато си взема въздух и намеря дунапрен да уплътня новото радиаторче, защото то си нямаше,
И след това 1,5 часа да сглобя.
Операцията трябва да се прави от двама.
Приложил съм малко снимки,
В общи линии, с няколко думи се прави следното:
1. Откача се акумулатора
2. В двигателния отсек се откачат тръбите към парното и със сгъстен въздух се издухва антифриза от радиатора на парното
3. В купето се махат пластмасите под волана
4. Откачат се всички електрически съединители от кормилната колона, както и този за педала на газта
5. Сваля се скобата, която държи OBD-то и body control module-a (ако така се нарича)
6. Отвинтват се 2-та болта, които държат кормилната колона
7. Отново в двигателния отсек - овинтва се болта, който държи края на кормилния прът към "универсалното съединие" (карданчик на руски, или universal joint на английски)
8. Вади се целия кормилен прът заедно с волана
9. Откачат се тръбите на радиатора и се вади
Сглабянето е в обратен ред.
Като вкарването на кормилния прът е най-трудната част. Преди да го разглобя го маркирах. За да се откачи отвинтих целия болт, който държи пръта към преходника към рейката. А при сглабянето като се оцелят да са съосни се вкарват лесно.
Резултата е потресаващ - на минус 6 градуса вън, и вентилатор включен на втора степен, почти може да си опариш пръстите на средните бленди - като топлото е еднакво от двете страни
Мисля по някое време да си разрежа моето старо радиаторче, за да видя как се е запушило, но ето тука единия руснак го е отворил:
https://www.drive2.ru/l/452796206700038374/И мнението е, че слузта с която е запушено е най-вероятно някакъв херметик, силикон или уплътнител, който не може да се разтвори и да се прочисти.