Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Сеп 22, 2018 11:18 pm



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Смяна радиатор парно Forester SH 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Май месец купих Forester SH и го карах цяло лято без проблем,

Есента започна да ми прави впечатление, че парното откъм шофьорската страна духа по-топло отколкото откъм пасажера,
Попрочетох малко - много по-вероятно проблема е в запушено радиаторче, отколкото проблем в клапите,
Стана зима, минус 20 - откъм шофьора духа хладно - откъм пасажера духа студено.
Пробвах промивка - с маркуча от чешмата, после с препарат против котлен камък, калций, ръжда (популярен като CLR) - нямаше подобрение.

Купих си ново радиаторче, оригинално, парт номер 72130FG000
Този парт номер е за Forester след 2008-ма и Impreza след 2007-ма - те са с еднакви интериори
Взех го от mimo13 за 300лв, реално на радиатора пише Valeo 5240015620

Намерих две теми в drive2.ru, в които пишеше подробно как се сменя радиатора на парното без сваляне на таблото.
Ето URL към тях:
https://www.drive2.ru/l/452662616037261324/
https://www.drive2.ru/l/459437256931861568
Процедурата е описана подробно там, и снимките са много и детайлни.
След като поговорих и с двамата руснаци, единия сподели и английски вариант, който той е намерил:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... nt-583354/

Следвах инструкциите и смених радиатора миналата неделя,
Бих казал, че ми отне 1,5 часа за разглабяне,
После около час докато си взема въздух и намеря дунапрен да уплътня новото радиаторче, защото то си нямаше,
И след това 1,5 часа да сглобя.
Операцията трябва да се прави от двама.
Приложил съм малко снимки,
В общи линии, с няколко думи се прави следното:

1. Откача се акумулатора
2. В двигателния отсек се откачат тръбите към парното и със сгъстен въздух се издухва антифриза от радиатора на парното
3. В купето се махат пластмасите под волана
4. Откачат се всички електрически съединители от кормилната колона, както и този за педала на газта
5. Сваля се скобата, която държи OBD-то и body control module-a (ако така се нарича)
6. Отвинтват се 2-та болта, които държат кормилната колона
7. Отново в двигателния отсек - овинтва се болта, който държи края на кормилния прът към "универсалното съединие" (карданчик на руски, или universal joint на английски)
8. Вади се целия кормилен прът заедно с волана
9. Откачат се тръбите на радиатора и се вади

Сглабянето е в обратен ред.
Като вкарването на кормилния прът е най-трудната част. Преди да го разглобя го маркирах. За да се откачи отвинтих целия болт, който държи пръта към преходника към рейката. А при сглабянето като се оцелят да са съосни се вкарват лесно.
Резултата е потресаващ - на минус 6 градуса вън, и вентилатор включен на втора степен, почти може да си опариш пръстите на средните бленди - като топлото е еднакво от двете страни :)

Мисля по някое време да си разрежа моето старо радиаторче, за да видя как се е запушило, но ето тука единия руснак го е отворил:
https://www.drive2.ru/l/452796206700038374/
И мнението е, че слузта с която е запушено е най-вероятно някакъв херметик, силикон или уплътнител, който не може да се разтвори и да се прочисти.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
 89

Вто Яну 31, 2017 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2101
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Автомобил: autback3.0h6 2001.
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 630
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега и моя радиатор на парното духа слабо и бях решил да ходя в Дунев сервиз за промивка , но след като прочетох твоя пост и видях разреза :facepalm: се отказах и ще си купя нов.Оценявам поста ти с положителен вот , ще бъде полезен за колегите които се колебаят между нов или промивка . :beer:

Вто Яну 31, 2017 6:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Новини по въпроса,
Тъй като единия руснак, с който писах имаше интерес да види как е задръстен моя радиатор отвътре,
Намерих време да го отворя:
Изображение
Изображение
Изображение

Както се вижда, отляво където е шофьорската страна радиатора не е запушен,
Но отдясно, където е пасажерската страна, се вижда същата зеленикава хлъзгава слуз, която я има и при руснака,

Не съм сигурен, но мисля, че няма много голяма вероятност да се отпуши :shock:
 15

Пон Фев 27, 2017 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 251
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 107
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло.
Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно.
Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп.
Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави.

Пет Окт 27, 2017 4:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2101
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Автомобил: autback3.0h6 2001.
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 630
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло.
Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно.
Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп.
Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави.

Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума .

Пет Окт 27, 2017 4:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 251
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 107
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:

Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума .


Радиатор излезе, но основният, а не на парното. Пукнал се е и съм карал така с половин антифриз 30 км.
Благодаря Петко.

Пон Окт 30, 2017 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор