Субару Форум България https://www.subaruclubbg.com/forum/ |
|
Смяна радиатор парно Forester SH https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=22973 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | vesko_m [ Вто Яну 31, 2017 3:27 pm ] |
Заглавие: | Смяна радиатор парно Forester SH |
Май месец купих Forester SH и го карах цяло лято без проблем, Есента започна да ми прави впечатление, че парното откъм шофьорската страна духа по-топло отколкото откъм пасажера, Попрочетох малко - много по-вероятно проблема е в запушено радиаторче, отколкото проблем в клапите, Стана зима, минус 20 - откъм шофьора духа хладно - откъм пасажера духа студено. Пробвах промивка - с маркуча от чешмата, после с препарат против котлен камък, калций, ръжда (популярен като CLR) - нямаше подобрение. Купих си ново радиаторче, оригинално, парт номер 72130FG000 Този парт номер е за Forester след 2008-ма и Impreza след 2007-ма - те са с еднакви интериори Взех го от mimo13 за 300лв, реално на радиатора пише Valeo 5240015620 Намерих две теми в drive2.ru, в които пишеше подробно как се сменя радиатора на парното без сваляне на таблото. Ето URL към тях: https://www.drive2.ru/l/452662616037261324/ https://www.drive2.ru/l/459437256931861568 Процедурата е описана подробно там, и снимките са много и детайлни. След като поговорих и с двамата руснаци, единия сподели и английски вариант, който той е намерил: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... nt-583354/ Следвах инструкциите и смених радиатора миналата неделя, Бих казал, че ми отне 1,5 часа за разглабяне, После около час докато си взема въздух и намеря дунапрен да уплътня новото радиаторче, защото то си нямаше, И след това 1,5 часа да сглобя. Операцията трябва да се прави от двама. Приложил съм малко снимки, В общи линии, с няколко думи се прави следното: 1. Откача се акумулатора 2. В двигателния отсек се откачат тръбите към парното и със сгъстен въздух се издухва антифриза от радиатора на парното 3. В купето се махат пластмасите под волана 4. Откачат се всички електрически съединители от кормилната колона, както и този за педала на газта 5. Сваля се скобата, която държи OBD-то и body control module-a (ако така се нарича) 6. Отвинтват се 2-та болта, които държат кормилната колона 7. Отново в двигателния отсек - овинтва се болта, който държи края на кормилния прът към "универсалното съединие" (карданчик на руски, или universal joint на английски) 8. Вади се целия кормилен прът заедно с волана 9. Откачат се тръбите на радиатора и се вади Сглабянето е в обратен ред. Като вкарването на кормилния прът е най-трудната част. Преди да го разглобя го маркирах. За да се откачи отвинтих целия болт, който държи пръта към преходника към рейката. А при сглабянето като се оцелят да са съосни се вкарват лесно. Резултата е потресаващ - на минус 6 градуса вън, и вентилатор включен на втора степен, почти може да си опариш пръстите на средните бленди - като топлото е еднакво от двете страни Мисля по някое време да си разрежа моето старо радиаторче, за да видя как се е запушило, но ето тука единия руснак го е отворил: https://www.drive2.ru/l/452796206700038374/ И мнението е, че слузта с която е запушено е най-вероятно някакъв херметик, силикон или уплътнител, който не може да се разтвори и да се прочисти. |
Автор: | petko 69 [ Вто Яну 31, 2017 6:06 pm ] |
Заглавие: | Re: Смяна радиатор парно Forester SH |
Колега и моя радиатор на парното духа слабо и бях решил да ходя в Дунев сервиз за промивка , но след като прочетох твоя пост и видях разреза се отказах и ще си купя нов.Оценявам поста ти с положителен вот , ще бъде полезен за колегите които се колебаят между нов или промивка . |
Автор: | vesko_m [ Пон Фев 27, 2017 6:58 pm ] |
Заглавие: | Re: Смяна радиатор парно Forester SH |
Новини по въпроса, Тъй като единия руснак, с който писах имаше интерес да види как е задръстен моя радиатор отвътре, Намерих време да го отворя: Както се вижда, отляво където е шофьорската страна радиатора не е запушен, Но отдясно, където е пасажерската страна, се вижда същата зеленикава хлъзгава слуз, която я има и при руснака, Не съм сигурен, но мисля, че няма много голяма вероятност да се отпуши |
Автор: | nikentce [ Пет Окт 27, 2017 4:22 pm ] |
Заглавие: | Re: Смяна радиатор парно Forester SH |
Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло. Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно. Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп. Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави. |
Автор: | petko 69 [ Пет Окт 27, 2017 4:33 pm ] |
Заглавие: | Re: Смяна радиатор парно Forester SH |
nikentce написа: Колеги и на мен ми отказа парното - почти отведнъж. Колата беше паркирана за около 1 седмица и преди 2 дни като я запалих - парно никакво. На моменти само едва едва за кратко(4-5 сек.) полъхваше някакво подобие на топъл въздух и после пак студен, при настроен климатроник на макс. топло. Според вас възможно ли е такъв род проблем(описания по-горе - запушване на радиаторче) да се появи толкова рязко? Все си мисля, че такъв род затлачване би трябвало постепенно да отслабва силата на парното докато спре напълно. Мисля си дали е възможно проблемът ми да е някъде по електрониката на климатроника и затова да не реагира, като задавам по-висока темп. Vesko_m е описал прекрасно процедурата по-горе по подмяна, но ако се окаже затлачване - някак си клоня повече да пробвам първо с промивка на машина в сервиз, преди да пристъпвам към пълна подмяна, че ми се вижда доста трудоемко. При vesko_m не се е получило, но все пак е пробвал в домашни условия с маркуч, докато машината би трябвало да дава повече шанс за успех, ако причината не е наливан херметик или уплътнител. Пък ако не стане - ще се сменя, какво да се прави. Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума . |
Автор: | nikentce [ Пон Окт 30, 2017 4:49 pm ] |
Заглавие: | Re: Смяна радиатор парно Forester SH |
petko 69 написа: Първо си провери нивото на антифриз , провери си капачката и термостата и тогава сменяй радиатор парно. Прочети и други подобни теми във форума . Радиатор излезе, но основният, а не на парното. Пукнал се е и съм карал така с половин антифриз 30 км. Благодаря Петко. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |