Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Фев 22, 2018 9:03 pm



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Освежаване на джанти за 40лв. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 08, 2016 9:05 pm
Мнения: 38
Местоположение: София
Автомобил: subaru legacy 2.0I 09.2003г.
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ. ПРИЛАГАМ ТЕМА КОЯТО НЕ СЪМ Я ПИСАЛ АЗ НО МИ СЕ ВИДЯ МНОГО ПОЛЕЗНА.Здравейте колеги!Купих си джанти за колата,които бяха в много лошо състояние и реших да ги освежа малко.Поразпитах,поразрових се из нета и видях горе-долу как вървят цените и прецених,че няма да дам повече от 50 лв за процедурата(поне на този етап.Та реших да я карам по "студентски"(ефтинко)и направих следното:

1.Намазах джантите с препарат за сваляне на боята и започнах да я махам с шпакла,но се оказа,че се мажат няколко пъти за да падне всичко.Както и да е,борих се 5 дни докато махна боята до чист алуминуй,боляха ме пръстите още 5 дни поне :D ,но в крайна сметка успях!
2.Когато стигнах до алуминия измих джантите обилно с препарат и вода,взех шкурка(П120)и ги позагладих колкото да станат гладки на пипане.
3.Още когато купих джантите,видях че на места боята се е надигнала и се оказа,че отдолу има окиси!С тея окиси колко съм се ядосвал няма да казвам,но в крайна сметка намерих решението а то е ЦИФ паста.Е немога да кажа,че изчезнаха напълно,но се изчистиха горе-долу,защото при мене окисите бяха на мн трудно достъпни места(по принцип тази паста ги чисти напълно).
4.Купих т.н. шприц кит и ги напръсках,докато не се покриха изцяло.След това го зафиних с шкурка П320!

А сега едно отклонение:специално четох по форумите за тия шкурки и видях,че всички препоръчват П800-П1000,е хубаво пробвах обаче става толкова бавно,че не ми издържаха нервите(1 джанта максимум на ден да успеете да направите),+ това става прекалено гладко(чак огледално,но шкурката постоянно се задръстваше) и ме притисняваше,че може да падне боята след това!С мойта П320 стана идеално според мене,но който иска може да се мъчи и с по ситна :D !

5.След като зафиних се оказа,че шприца неможе да покрие малко по-едрите неравности и купих авто кит(те бяха мн малко).Зашлайфах и станаха супер(е,останаха неравноси,но ще видите,че джантите,с които се захванах са изклучително трудни за обработка,има гадни болтове дето ти пречат)!
След това ги измих отново с препарат и обилно вода и джантите станаха готови за боята!
6.Избегнах съвсем ефтините спрейчета за джанти и отидох в магазин за автобои да ми направят спрей с хубава боя(е не съвсем от най-скъпата,средна хубост да кажем),избрах си цвета от каталог и т.н.Ударих 2 ръце боя и 2 ръце лак и станаха!

Изводи:
1.Цялата процедура ми излезна 40лв(вместих се в бюджета)!
2.Ако не сте пръскали със спрей(аз имах известен опит),по-добре си купете някакъв ефтин и тренирайте върху нещо!
3.Следващия път отивам на пясъкоструй-джантите са много гадни за обработка,но вие не се отчайвайте,ако вашите са по обикновени(примерно петолъчки)-няма да е толкова трудно!
Сега ще изброя кой консуматив колко ми е струвал,няма да казвам марки,защото нз дали е по правилата(КОЙТО ИСКА ДА ПОПИТА НЕЩО ЗА ТЯХ,ЩЕ МУ ГИ ИЗДАМ НА ЛИЧНИ):
1.Препарат за почистване на боята 450г - 5,50лв
2.Шприц кит спрей 500мл- 6лв
3.Шкурки-около 3лв
4.Кит - 4лв
5.Боя 300мл(реално боята е около100мл)+Лак 400мл- 25лв(комплект)
Съвет-вземете си спрей боя поне 400мл,защото на мене ми стигна едвам едвам,КАТО ИМАТЕ ПРЕДВИД,ЧЕ МИНАХ САМО ЧЕЛНАТА ЧАСТ НА ДЖАНТИТЕ!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Апр 14, 2017 11:24 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Ное 18, 2015 8:51 pm
Мнения: 42
Местоположение: София
Skype: ivan_19672918
Автомобил: Субару Форестър
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Супер е станало. Само да ти кажа, че в Лидл от време на време пускат за продажба един пясъкоструен пистолет за около 50 лева. Аз използвам такъв и става много добре. После директно с водна шкурка 800 или 1000 и за около 3 часа са готови 4 джанти за боя.

Пет Апр 14, 2017 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 16, 2016 11:54 pm
Мнения: 39
Автомобил: Субару Аутбак 2005 H6
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ти сериозно ли ROFL
Трябва ли да повярвам, че с лидълски пясъкоструен пистолет за 50 лв, ще свалиш боята на джантите.
Искам да го видя това =D>

Пет Апр 14, 2017 7:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 18, 2015 8:51 pm
Мнения: 42
Местоположение: София
Skype: ivan_19672918
Автомобил: Субару Форестър
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Следващия път ще те поканя, нямаш проблем :)

Пет Апр 14, 2017 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 684
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 490
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз две години подред летните джанти ги освежавах с "гумена" боя и бях изключително доволен от външния вид.
Правих ги с тая боя защото ми отнемаше 5 часа заедно със свалянето, "подготовката" (обиране със шкурка на по-големите деруги, измиване, подсушаване, обезмасляване), пръскане, съхенене и после качването на гумите с джантите на автомобила, а и като цена излизаше нещо от сорта на 70лв. за три флакона боя, хартиено тиксо и малко обезмаслител.
Минуса на тоя метод е, че ако се наложи да се свалят гумите от джантите боята заминава.
Прикачени файлове:
1.jpg

Прикачени файлове:
2.jpg

Прикачени файлове:
3.jpg

Прикачени файлове:
4.jpg

Прикачени файлове:
5.jpg

Прикачени файлове:
6.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Апр 14, 2017 11:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 9:00 am
Мнения: 114
Местоположение: Монтана
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да дам и аз моите 5 стинки към темата :D
Купих си 16-ки почти на сляпо и като пристигнаха се оказа че са почистени с метална четка и дрелка и след това пръснати със спрей..Затова реших да ги пребоядисам. Минах ги на сухо с шкурка 320, на по грубите места с 180 където имаше нужда. Цялата процедура ми отне около 6 дни, след работа преди работа с помощ от приятел....ето резултата, измити и обезмаслени:
Прикачени файлове:
IMG_0918.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0919.JPG

Изпратих ги на бояджията за шприц кит:
Прикачени файлове:
IMG_0924.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0925.JPG

След това още 1 ден работа трима човека на водна 600 и 800 и обратно при бояджията за боя и лак:
Прикачени файлове:
IMG_0927.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0928.JPG

Ето го и крайният резултат:
Прикачени файлове:
IMG_0983.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0984.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0985.JPG

И накрая поставени на колата :love: :
Прикачени файлове:
IMG_0986.JPG

Изводи: Никога не бих се захванал пак....разбирам защо искат 200лв за подобно пребоядисване...Майстора бояджия не се беше справил перфектно, но нямам нерви да захващам всичко отначало. Резултатът е добър и си заслужаваше усилията. Успех на всички решили да минат през същото :beer:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 9

Вто Май 16, 2017 2:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор