Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Май 28, 2018 5:13 am



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Ремонт нагреватели на седалките 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 247
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: 0886495045
Рейтинг: 160
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. В тази тема искам да споделя моят опит в ремонта на нагревателите на седалките. Ремонта е на седалки на Forester SG , но предполагам и на другите модели нагревателите са идентични.
Когато купих колата забелязах, че работи само бавната степен на подгряването и на двете седалки. Намерих електрическата схема от форума и видях, че нагревателите са три. Когато ключа е на бавната степен са вързани всичките последователно и греят слабо, а когато е включена бързата степен работят само два и последователно на тях има свързани две терморелета(две малки кутийки в задната част на седалката , близо до облегалката). И така разбрах, че проблема евентуално е в тези терморелета. Процедурата по ремонта е следната;
Първо се откача акумулатора(изрично е упоменато в ръководството при откачане на куплунзите на възглавниците), след това се развиват четирите болта, които държат седалката, като същата я накланям назад, за да ми е по-лесно да разкача куплунзите за нагревателя и възглавниците. След това изваждате седалката, слагате я да легне по гръб, за да имате достъп до долната страна на седалката(там където са куплунзите) Там има едни дълги лайсни с които е защипана тапицерията, трябва да ги освободите и да обърнете тапицерията. В самата тапицерия има едни телени пръчки с които се опъва тапицерията и те са свързани с други пръчки в дунапрена посредством тапицерски скоби, ето такива:
Прикачени файлове:
20170319_212751.jpg

Трябва да освободите скобите за да може да обърнете тапицерията. Аз лично не махах цялата тапицерия, а само толкова, колкото да си осигуря място за работа.
Прикачени файлове:
20170319_202212.jpg

Тук където влизат кабелите се намират въпросните терморелета. Внимателно отлепяте горното парче плат(залепено е с някакво лепило, подобно на това за фаровете) и отдолу ще видите терморелетата.
Прикачени файлове:
20170319_191511.jpg

След като махнах плата веднага видях проблема. Кабелите излизащи от терморелето се бяха прекъснали плътно до кутийката. Това не е чудно, понеже при сядане тези терморелета ги усещам под мен и кабелът постоянно се опъва.
Прикачени файлове:
20170319_191540.jpg
Прикачени файлове:
20170319_191552.jpg

След като сме локализирали проблема, процедурата е следната;
Взимаме Дремел (или в крайна сметка и с настолна бормашина става) и с борчето внимателно остъргваме смолата, където са скъсани кабелите за да ни се покажат малко от изводите за да можем да запоим кабелите. Запояваме по две парчета кабели и заливаме с топъл силикон.
Прикачени файлове:
20170319_195955.jpg
Прикачени файлове:
20170319_200019.jpg
Прикачени файлове:
20170319_200303.jpg

След това запояваме терморелетата към нагревателите в седалката, като аз оставих по-дълги изводите и направих "корем" за да могат да мърдат терморелетата при сядане.
Прикачени файлове:
20170319_203105.jpg
Прикачени файлове:
20170319_201934.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-0886495045
 45

Сря Май 10, 2017 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 247
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: 0886495045
Рейтинг: 160
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Взимаме топлият силикон и намазваме изводите които запоихме към нагревателите. Намазваме и парчето плат и го залепваме на старото място.
Прикачени файлове:
20170319_203752.jpg

След това внимателно разпъваме хубаво нагревателя върху седалката и поставяме обратно тапицерията.
Прикачени файлове:
20170319_204651.jpg

И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно.
Защипвате обратно тапицерията с лайсните от долната страна на седалката. Монтираме седалката в колата, включваме куплунзите и сме готови. На мен цялата процедура ми отне около 2 часа за едната седалка без да бързам. Другата още не съм я ремонтирал но ще и дойде времето, пък и сега е топло :D Надявам се, че съм бил полезен.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-0886495045

Сря Май 10, 2017 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 936
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT, LSD
Рейтинг: 410
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
OFFROADER написа:
И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно.

Браво за снимковия материал! За да се свали цялата тапицерия, трябва да откачиш облегалката. На Аудито ползвах свински опашки, а на Субаруто тапицерски скоби. Много по-лесно е с тапицерските скоби, но ти трябват и клещи за тях. На един колега използвахме скоби направени от тел, а вместо клещи - гарги и пак беше по-лесно от свинските опашки.

п.с. Погледнах и скобите, които си свалил... явно и преди това тази седалка е отваряна, защото личи, че скобите са направени от медна тел от кабел.

Чет Май 11, 2017 8:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 247
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: 0886495045
Рейтинг: 160
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скобите са оригиналните и са метални, доста здрави но са помеднени(галванизирани)за да не ръждясват.
Иначе със опашките не е трудно, стига да му хванеш чалъма. Аз предварително им огъвам предната част на полукръг и с клещи с дълги челюсти ги промушвам.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-0886495045

Чет Май 11, 2017 9:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 936
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT, LSD
Рейтинг: 410
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не кавам, че е трудно, просто става много по-бавно със свински опашки.

Чет Май 11, 2017 10:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 01, 2015 2:08 pm
Мнения: 21
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Поздравления за нагледното упътване! Доста прецизно изпълнение!
Имам малка забележка, за хората които ще се възползват от него - топлия силикон се топи при много ниска температура. Той не е подходящ дори за летни условия(разбирай че като се напече колата вътре става 60 градуса и той се размеква). Имайте в предвид че температурата на нагревателя в първичния момент е доста по-висока от тази на задника :)
Та така, аз бих използвал друг метод за изолация!

Вто Сеп 19, 2017 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор