Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Ремонт нагреватели на седалките 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. В тази тема искам да споделя моят опит в ремонта на нагревателите на седалките. Ремонта е на седалки на Forester SG , но предполагам и на другите модели нагревателите са идентични.
Когато купих колата забелязах, че работи само бавната степен на подгряването и на двете седалки. Намерих електрическата схема от форума и видях, че нагревателите са три. Когато ключа е на бавната степен са вързани всичките последователно и греят слабо, а когато е включена бързата степен работят само два и последователно на тях има свързани две терморелета(две малки кутийки в задната част на седалката , близо до облегалката). И така разбрах, че проблема евентуално е в тези терморелета. Процедурата по ремонта е следната;
Първо се откача акумулатора(изрично е упоменато в ръководството при откачане на куплунзите на възглавниците), след това се развиват четирите болта, които държат седалката, като същата я накланям назад, за да ми е по-лесно да разкача куплунзите за нагревателя и възглавниците. След това изваждате седалката, слагате я да легне по гръб, за да имате достъп до долната страна на седалката(там където са куплунзите) Там има едни дълги лайсни с които е защипана тапицерията, трябва да ги освободите и да обърнете тапицерията. В самата тапицерия има едни телени пръчки с които се опъва тапицерията и те са свързани с други пръчки в дунапрена посредством тапицерски скоби, ето такива:
Прикачени файлове:
20170319_212751.jpg

Трябва да освободите скобите за да може да обърнете тапицерията. Аз лично не махах цялата тапицерия, а само толкова, колкото да си осигуря място за работа.
Прикачени файлове:
20170319_202212.jpg

Тук където влизат кабелите се намират въпросните терморелета. Внимателно отлепяте горното парче плат(залепено е с някакво лепило, подобно на това за фаровете) и отдолу ще видите терморелетата.
Прикачени файлове:
20170319_191511.jpg

След като махнах плата веднага видях проблема. Кабелите излизащи от терморелето се бяха прекъснали плътно до кутийката. Това не е чудно, понеже при сядане тези терморелета ги усещам под мен и кабелът постоянно се опъва.
Прикачени файлове:
20170319_191540.jpg
Прикачени файлове:
20170319_191552.jpg

След като сме локализирали проблема, процедурата е следната;
Взимаме Дремел (или в крайна сметка и с настолна бормашина става) и с борчето внимателно остъргваме смолата, където са скъсани кабелите за да ни се покажат малко от изводите за да можем да запоим кабелите. Запояваме по две парчета кабели и заливаме с топъл силикон.
Прикачени файлове:
20170319_195955.jpg
Прикачени файлове:
20170319_200019.jpg
Прикачени файлове:
20170319_200303.jpg

След това запояваме терморелетата към нагревателите в седалката, като аз оставих по-дълги изводите и направих "корем" за да могат да мърдат терморелетата при сядане.
Прикачени файлове:
20170319_203105.jpg
Прикачени файлове:
20170319_201934.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 45

Сря Май 10, 2017 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Взимаме топлият силикон и намазваме изводите които запоихме към нагревателите. Намазваме и парчето плат и го залепваме на старото място.
Прикачени файлове:
20170319_203752.jpg

След това внимателно разпъваме хубаво нагревателя върху седалката и поставяме обратно тапицерията.
Прикачени файлове:
20170319_204651.jpg

И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно.
Защипвате обратно тапицерията с лайсните от долната страна на седалката. Монтираме седалката в колата, включваме куплунзите и сме готови. На мен цялата процедура ми отне около 2 часа за едната седалка без да бързам. Другата още не съм я ремонтирал но ще и дойде времето, пък и сега е топло :D Надявам се, че съм бил полезен.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Сря Май 10, 2017 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
OFFROADER написа:
И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно.

Браво за снимковия материал! За да се свали цялата тапицерия, трябва да откачиш облегалката. На Аудито ползвах свински опашки, а на Субаруто тапицерски скоби. Много по-лесно е с тапицерските скоби, но ти трябват и клещи за тях. На един колега използвахме скоби направени от тел, а вместо клещи - гарги и пак беше по-лесно от свинските опашки.

п.с. Погледнах и скобите, които си свалил... явно и преди това тази седалка е отваряна, защото личи, че скобите са направени от медна тел от кабел.

Чет Май 11, 2017 8:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скобите са оригиналните и са метални, доста здрави но са помеднени(галванизирани)за да не ръждясват.
Иначе със опашките не е трудно, стига да му хванеш чалъма. Аз предварително им огъвам предната част на полукръг и с клещи с дълги челюсти ги промушвам.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Чет Май 11, 2017 9:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не кавам, че е трудно, просто става много по-бавно със свински опашки.

Чет Май 11, 2017 10:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 01, 2015 2:08 pm
Мнения: 29
Местоположение: София
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Поздравления за нагледното упътване! Доста прецизно изпълнение!
Имам малка забележка, за хората които ще се възползват от него - топлия силикон се топи при много ниска температура. Той не е подходящ дори за летни условия(разбирай че като се напече колата вътре става 60 градуса и той се размеква). Имайте в предвид че температурата на нагревателя в първичния момент е доста по-висока от тази на задника :)
Та така, аз бих използвал друг метод за изолация!

Вто Сеп 19, 2017 11:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 16, 2021 8:11 am
Мнения: 14
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Форестър SG 125к.с.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
След цялостно пране на автомивка и може би сваляне на седалките под тях има сноп кабели, които сега забелязах, понеже имам колата отскоро. Та въпроса ми е така ли е оригинално, особено под шофьорската се виждат повече и има една свободна букса, но и под пасажерската стоят така и трябва ли да търся начин да ги прибирам някъде. Подгревите работят, както и еърбеците ако и те минават от там? Форестър 2003г.

Чет Юли 01, 2021 5:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор