Субару Форум България https://www.subaruclubbg.com/forum/ |
|
Ремонт нагреватели на седалките https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=23566 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | OFFROADER [ Сря Май 10, 2017 11:22 pm ] |
Заглавие: | Ремонт нагреватели на седалките |
Здравейте колеги. В тази тема искам да споделя моят опит в ремонта на нагревателите на седалките. Ремонта е на седалки на Forester SG , но предполагам и на другите модели нагревателите са идентични. Когато купих колата забелязах, че работи само бавната степен на подгряването и на двете седалки. Намерих електрическата схема от форума и видях, че нагревателите са три. Когато ключа е на бавната степен са вързани всичките последователно и греят слабо, а когато е включена бързата степен работят само два и последователно на тях има свързани две терморелета(две малки кутийки в задната част на седалката , близо до облегалката). И така разбрах, че проблема евентуално е в тези терморелета. Процедурата по ремонта е следната; Първо се откача акумулатора(изрично е упоменато в ръководството при откачане на куплунзите на възглавниците), след това се развиват четирите болта, които държат седалката, като същата я накланям назад, за да ми е по-лесно да разкача куплунзите за нагревателя и възглавниците. След това изваждате седалката, слагате я да легне по гръб, за да имате достъп до долната страна на седалката(там където са куплунзите) Там има едни дълги лайсни с които е защипана тапицерията, трябва да ги освободите и да обърнете тапицерията. В самата тапицерия има едни телени пръчки с които се опъва тапицерията и те са свързани с други пръчки в дунапрена посредством тапицерски скоби, ето такива: Прикачени файлове: 20170319_212751.jpg Трябва да освободите скобите за да може да обърнете тапицерията. Аз лично не махах цялата тапицерия, а само толкова, колкото да си осигуря място за работа. Прикачени файлове: 20170319_202212.jpg Тук където влизат кабелите се намират въпросните терморелета. Внимателно отлепяте горното парче плат(залепено е с някакво лепило, подобно на това за фаровете) и отдолу ще видите терморелетата. Прикачени файлове: 20170319_191511.jpg След като махнах плата веднага видях проблема. Кабелите излизащи от терморелето се бяха прекъснали плътно до кутийката. Това не е чудно, понеже при сядане тези терморелета ги усещам под мен и кабелът постоянно се опъва. Прикачени файлове: 20170319_191540.jpg Прикачени файлове: 20170319_191552.jpg След като сме локализирали проблема, процедурата е следната; Взимаме Дремел (или в крайна сметка и с настолна бормашина става) и с борчето внимателно остъргваме смолата, където са скъсани кабелите за да ни се покажат малко от изводите за да можем да запоим кабелите. Запояваме по две парчета кабели и заливаме с топъл силикон. Прикачени файлове: 20170319_195955.jpg Прикачени файлове: 20170319_200019.jpg Прикачени файлове: 20170319_200303.jpg След това запояваме терморелетата към нагревателите в седалката, като аз оставих по-дълги изводите и направих "корем" за да могат да мърдат терморелетата при сядане. Прикачени файлове: 20170319_203105.jpg Прикачени файлове: 20170319_201934.jpg |
Автор: | OFFROADER [ Сря Май 10, 2017 11:47 pm ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
Взимаме топлият силикон и намазваме изводите които запоихме към нагревателите. Намазваме и парчето плат и го залепваме на старото място. Прикачени файлове: 20170319_203752.jpg След това внимателно разпъваме хубаво нагревателя върху седалката и поставяме обратно тапицерията. Прикачени файлове: 20170319_204651.jpg И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно. Защипвате обратно тапицерията с лайсните от долната страна на седалката. Монтираме седалката в колата, включваме куплунзите и сме готови. На мен цялата процедура ми отне около 2 часа за едната седалка без да бързам. Другата още не съм я ремонтирал но ще и дойде времето, пък и сега е топло Надявам се, че съм бил полезен. |
Автор: | Vami [ Чет Май 11, 2017 8:00 am ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
OFFROADER написа: И тук идва най-неприятният момент. Трябва да се вържат металните пръчки на тапицерията с тези в дунапрена. Аз използвах 'свински опашки' а не тапицерските скоби, които свалих. С тях ми се струва по лесно. Браво за снимковия материал! За да се свали цялата тапицерия, трябва да откачиш облегалката. На Аудито ползвах свински опашки, а на Субаруто тапицерски скоби. Много по-лесно е с тапицерските скоби, но ти трябват и клещи за тях. На един колега използвахме скоби направени от тел, а вместо клещи - гарги и пак беше по-лесно от свинските опашки. п.с. Погледнах и скобите, които си свалил... явно и преди това тази седалка е отваряна, защото личи, че скобите са направени от медна тел от кабел. |
Автор: | OFFROADER [ Чет Май 11, 2017 9:44 am ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
Скобите са оригиналните и са метални, доста здрави но са помеднени(галванизирани)за да не ръждясват. Иначе със опашките не е трудно, стига да му хванеш чалъма. Аз предварително им огъвам предната част на полукръг и с клещи с дълги челюсти ги промушвам. |
Автор: | Vami [ Чет Май 11, 2017 10:29 am ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
Не кавам, че е трудно, просто става много по-бавно със свински опашки. |
Автор: | me4o_tyrist [ Вто Сеп 19, 2017 11:44 am ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
Поздравления за нагледното упътване! Доста прецизно изпълнение! Имам малка забележка, за хората които ще се възползват от него - топлия силикон се топи при много ниска температура. Той не е подходящ дори за летни условия(разбирай че като се напече колата вътре става 60 градуса и той се размеква). Имайте в предвид че температурата на нагревателя в първичния момент е доста по-висока от тази на задника Та така, аз бих използвал друг метод за изолация! |
Автор: | tison [ Чет Юли 01, 2021 5:40 pm ] |
Заглавие: | Re: Ремонт нагреватели на седалките |
След цялостно пране на автомивка и може би сваляне на седалките под тях има сноп кабели, които сега забелязах, понеже имам колата отскоро. Та въпроса ми е така ли е оригинално, особено под шофьорската се виждат повече и има една свободна букса, но и под пасажерската стоят така и трябва ли да търся начин да ги прибирам някъде. Подгревите работят, както и еърбеците ако и те минават от там? Форестър 2003г. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |