Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Ремонт на виско муфа? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 7:54 pm
Мнения: 4
Skype: ivancholakov
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 087931399
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
от скоро съм собственик на Субару Форестер 2,0 -98г. МТ.125к.с.
Имам проблем с централния дифернциал- виско муфата, затяга - прескачане при пълен завой-осморки, виене в скоростната кутя след като загрее - 20км градско.
Решил съм да я ремонтирам сам.
Въпросът ми е какъв силиконов гел да използвам (марка-производител, вискозитет 10 000,20 0000 или 30 000) и какво е необходимото количество което трябва да се сложи във виско-муфата.
Предварително благодаря.

Пон Фев 16, 2015 12:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 7:54 pm
Мнения: 4
Skype: ivancholakov
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 087931399
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И така вече ремонта на муфата е факт.
Ето и стъпките който направих.
Сваляне на виско муфа . Сваля се за около 2-3 часа след демонтаж на кардана , средна тръба на изп. тръби, гредата на която е хваната ск. кутия, привод за превключване на скорости и развиване на капака на ск. кутия където е изхода за кардана. Разбира се това е след източване на маслото от ск кутия около 4л.
Муфата измих с бензин от диф масло.
Изтеглих на ел везна -5,104 кг. заедно с лагера(6911 е номер на лагера) към нея.
Отворих муфата след демонтаж на зегерката. Силиконовото масло беше черно като катран.
Измиване на всички елементи с бензин и подсушаване.
Изтеглих отново почистените елементи - 5,040кг. Следователно силиконовото масло е 64гр.
Прегледах всички гумени уплътнителя два "Х" маншета и два О-пръстена(Ф104х2 и Ф100х2 диам. са вътрешни) без видими дефекти и използва същите.
За съжаление уплътненията не са стандартни и в рамките на два-три дена не ги намерих.
Използвах силиконово масло с вискозитет 30 000 от http://www.steldi-air.com/catalog/index ... ct_id=1252 .
Монтаж на всички детайли в муфата и силик. масло, затваряне и отново измерване на кантара.
Една малка но много важна подробност. Капака на муфата го пробих и нарязах резба М4, защото не можех да изкарам въздуха които оставаше под него и да монтирам зегера. Превръщаше се в газова пружина , което от своя страна е показателно че уплътнителите са дбре.(поне за сега).
Вече без проблем монтирах капака и зегерката , въздуха излезе през отвора , след което завих едно месингово болтче и така отново хермитизирах муфата.
Следва монтаж по обратния път.
Гарнитурата е 0,3мм изрязах нова, старата се къса при разглобяването.
Лагери-стандартни съчмени , цените са за японски -NACHI:
на муфата 6911- цена около 80-90лв.
на вала зацепен в муфата 6306-15лв.
изх вал кардан 6206 и 63/22Х - 25лв.
Аз смених само 63/22Х по моя преценка.
След като сглобих всичко вдигнах задно колело и опитах да превъртя колелото, с не много голямо усилие колелото се въртеше , което показва че муфата позволява приплъзване.
Следва тест в реални условия. На много стръмен терен- дига на река без път леко кална почва ( всепак е зима и е мокро) опитвам да я изкача (1-ва бавна, иначе колата гасне няма достатъчно мощност) спирам на средата така че цялата кола е в сериозен наклон при опита да тръгна отново запчват да превъртат както предния мост така и задния смятам че почти едновременно .
Следващ тест осморки и кръгчета с пълен волан , в момента не усещам претрисане и запъване дори и при движение без да подавам газ.

За в момента съм доволен от направения ремонт.

Друг е въпроса колко време ще издържи.

За сега това е от мен.

Надявам се да съм бил полезен на останалите колеги с подобен проблем.
 88

Нед Мар 01, 2015 10:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много полезен опит колега.
Подържай темата с развитието на пробега.

Нед Мар 01, 2015 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страхотна тема! Имаш ли снимки ?

Поздрави,

Пет Юни 12, 2015 7:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен ми предстой такъв ремонт. Поръчах си силиконовия гел, но не разбрах колко точно като количество трябва да сложа, и трябва ли да остане въздух вътре?

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Вто Дек 26, 2017 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата е мерил на кантара и при него са 64 грама. Измери и ти? Въздухът трябва да се изкара някак и той е дал нелошо решение.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Дек 26, 2017 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Надявах се някой да е попаднал на точна информация за количеството. А за въздуха четох доста противоречиви мнения.

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Вто Дек 26, 2017 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В Офроуд и Сузуки форумите има подобна тема от един колега, който е описал процедурата в много дребни детайли и снимки, там пише подробно и за маслото.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Дек 26, 2017 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ремонта вече е факт :cool: Отне ми около пет часа, като час и половина загубих само с наливането на силикона. Ползвах масло с вискозитет 10000, такова слагат руснаците на всички клипове, които гледах в продължение на седмица. Наистина след това на подемника много лесно превърташе задното колело, нарочно го проверих преди да ремонтирам. А това с месинговото болче се оказа ненужно. На капака на муфата има набити две съчми които лесно се избиват и през техните отвори вадиш въздуха лесно. След като поставих зегерката набих сачмите и готово.

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Съб Дек 30, 2017 8:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Монката написа:
Ремонта вече е факт :cool: Отне ми около пет часа, като час и половина загубих само с наливането на силикона. Ползвах масло с вискозитет 10000, такова слагат руснаците на всички клипове, които гледах в продължение на седмица. Наистина след това на подемника много лесно превърташе задното колело, нарочно го проверих преди да ремонтирам. А това с месинговото болче се оказа ненужно. На капака на муфата има набити две съчми които лесно се избиват и през техните отвори вадиш въздуха лесно. След като поставих зегерката набих сачмите и готово.
Тътрузи задницата лятото с pms10000 ,мисля да пробвам с по-рядко. Не знам как се обозначава по-рядкото, но нещо между 30 и50 000 pms съм виждал по клиповете, като втори опит.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Съб Дек 30, 2017 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще покарам и ще видя. Все пак не е такава сложнотия, ще го сменя ако не ми харесва. Само да не счупя нещо до тогава. :cry:

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Съб Дек 30, 2017 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор