Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 Почистване на дросел клапа. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 22, 2016 6:47 pm
Мнения: 169
Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Outback 3.0 H6 2006
Телефон: 0878887867
Рейтинг: 199
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги , заради леко претрисане и понякога , дори гаснене на празен ход , реших да почистя дросел клапата. Операция , която я правя всяка година на всичките коли , които съм имал през годините, но този път я снимах. Колата е Forester 2.0X 2006 158к.с , но същата процедура е почти за всички модели с електрически дросел. За колегите със стъпково моторче , една допълнителна забележка: вземете си гарнитурата или о - пръстена , която е от стъпковото моторче към дросел клапата , защото след сваляне се раздува и след това не може да се сложи (колега Mladen99 го беше споменал).
Материали и инструменти:

-отвертки една права и една кръстата
-ключе 10-ка
-клещи
-спрей за почистване на карбуратори и дросели/спрей за почистване на спирачни апарати
-парцали
-четка за зъби (с твърд косъм)
- гарнитура или О-пръстен ( за тези със стъпкови моторчета)



Колата е препоръчително да е студена , защото при пръскането със спрея , той се изпарява почти веднага и не успява да разтвори нагарите. След чистенето ще се прави и reset на ECU-то , за това откачаме първо клемите на акумулатора:


Прикачени файлове:
IMG_20180221_134711.jpg



След това се маха тръбата за въздушния филтър от двете страни хваната със скоби:


Прикачени файлове:
IMG_20180221_134730.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20180221_134742.jpg



Кутията е с два болта 10-ки и има три маркуча , които трябва да се свалят , по един от ляво и от дясно и един маркуч отпред :


Прикачени файлове:
IMG_20180221_134757.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20180221_134803.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20180221_134828.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20180221_135013.jpg



Накрая е скобата , която е от кутията към дросела :


Прикачени файлове:
IMG_20180221_135049.jpg



Дърпате кутията назад (при 3.0 двигателите е адски тясно , за да се извади ако имате газова) и трябва да се открие самият дросел:


Прикачени файлове:
IMG_20180221_135233.jpg



Почистването , може да го направите и без да го сваляте , но за мен това е наполовина свършена работа , особено , когато можете сами да си го направите. На самия дросел има две букси за електроника едната се намира отгоре в дясно,
а другата е от страни в ляво(застал срещу колата) Датчика , който се намира от горната страна в дясно след сваляне на целия дросел е хубаво да го свалите изцяло (от двата винта), защото спрея за почистване може да му навреди.



Прикачени файлове:
IMG_20180221_135454.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
2015 до 2016 - Subaru Impreza 2010 2.0 Diesel
2016 до 2017 - Subaru Outback 2006 3.0 H6
2018 януари до март 2019 - Subaru Forester 2.0X 2006
2019 април до днес - Subaru Outback 2006 3.0 H6 -again

Сря Фев 21, 2018 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 22, 2016 6:47 pm
Мнения: 169
Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Outback 3.0 H6 2006
Телефон: 0878887867
Рейтинг: 199
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След сваляне на буксите може да отвиете четирите болта , които държат самия дросел (10-ка).Внимавайте да не падне гарнитурата между дросела и колекторните тръби! След като го откачите в долната страна от към шофьора има две тръби ,
които трябва да се откачат



Прикачени файлове:
IMG_20180221_135506.jpg



Дросела при мен беше доста мръсен , според моите стандарти. Започва се пръскане с спрея и търкане с парцал и четката за зъби. Препоръката ми е да държите дросела с електрониката (черното пластмасово тяло) нагоре , за да не се стича в него от спрейовете. Клапата на дросело се завърта внимателно и за да може да се изчистите хубаво я потпрях с намотан парцал върху отвертката , за да седи отворен.


Прикачени файлове:
IMG_20180221_141749.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20180221_141751.jpg


И резултата е видим и осезаем :


Прикачени файлове:
IMG_20180221_145539.jpg



Спрейовете , които аз използвах.Не правя реклама , а само давам пример (на мен ми костваше по половината от двата спрея, след мноооого пръскане)


Прикачени файлове:
IMG_20180221_150403.jpg



След това започваме по обратния ред на сглобяване. Разглобих и MAF сензора (след въздушния филтър) и го изчистих с TRW - то. Закачих акумулатора и последва процедурата посочена от колегата iion от тази тема :
viewtopic.php?f=1&t=19695&hilit=%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D0%BF%D0%BE+%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0+%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0

Време за работа : около час (само чистенето) и половин час при процедурата за reset на ECU-то
Резултат: Тресенето изчезна , колата реагира по-бързо в ниски обороти и започна да работи по плавно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
2015 до 2016 - Subaru Impreza 2010 2.0 Diesel
2016 до 2017 - Subaru Outback 2006 3.0 H6
2018 януари до март 2019 - Subaru Forester 2.0X 2006
2019 април до днес - Subaru Outback 2006 3.0 H6 -again
 79

Сря Фев 21, 2018 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор