Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:32 pm



Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
 Борд компютър базиран на Ардуино УНО 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Ное 28, 2016 1:32 pm
Мнения: 16
Автомобил: Subaru Outback 2.5 4WD
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет колеги,

Покрай това че в Импрезата ми липсва борд компютър, взех да проучвам различни варианти - накрая се спрях на това да си направя сам с помощта на Ардуино и SSM протокола. В основата си SSM протокола е базиран на KWP2000(Keyword Protocol 2000) - двупосочна серийна комуникация по една линия наречена K-Line(pin 7 на ODB2 конектор). След проучване на KWP2000, установих, че логическата единица за него е между 70%(8.4V) и 100%(12V) от стандартното напрежение на автомобила, а логическа 0 между 0%(0V) и 30%(3.6V) от стандартното напрежение на автомобила. Ардуиното обаче работи на принципа за логическа единица между 80%(4) и 100%(5V), а логическата му нула е между 0%(0V) и 20%(1V). След като установих тази разлика остана да си намеря схема която да ми осигури възможността да компенсирам тези разлики в напрежението. Масово попадах на схеми с транзистори, които обаче по една или друга причина не ми харесваха, накрая намерих компаратор LM339N и сглобих следната схема:
Изображение

А ето я и по-детайлна:
Изображение

Започна четене на информация, как работи SSM протокола и набелязах важните неща:
1. Скорост 4800 baudrate.
2. Като част от KWP и тук времената и забавянията са много важни.
3. Пакета има строго определена структура:
0x80 0x10 0xF0 0x06 0xA0 0x00 0x20 0x00 0x00 0x7F 0xBF
0x80 --> задължителен старт на пакета
0x10 --> Destination byte(0x10 - Subaru Ecu, 0x18 - Subaru TCU(скорости), 0xF0 - Диагностичен тул).
0xF0 --> Source byte(0x10 - Subaru Ecu, 0x18 - Subaru TCU(скорости), 0xF0 - Диагностичен тул).
0x06 --> Data Size byte - размер на данните
0xA0 --> (0xA0 Read memory, 0xA8 Read single address, 0xB0 Write memory, 0xB8 Write single address, 0xBF ECU init)
0x00 --> 0×00 (single response), 0×01 (respond until interrupted)
0x20 0x00 0x00 -> адрес за четене в примера 200000
0x7F Колко байта да прочетем -1 ( в случая искаме да прочетем 128 байта, 128-1=127 което в хекс е 7F)
0xBF - чексума (образува се като съберем в десетичен вид всички байтове от командата която пращаме(без чексумата), обърнем числото в двоичен вид, вземем последните 8 бита и ги направим пак шестнайстични за примера по-горе (128+10+240+6+160+0+32+0+0+0+127 = 703 в двойчно --> 1010111111, взимаме последните 8 и ги правим пак шестнайсетично или 10111111 = BF.
При получаване на пакет от колата структурата е същата като разликата е в това, че започва 0x80 0xFF 0X10, след което продължава по същата структура.

След като имах горните знания създадох следният код с цел да прочета температурата на охладителната течност:
Код:
#include <SoftwareSerial.h>
SoftwareSerial ssmLine(10,11); //pins on arduino (rx/tx)
//SoftwareSerial ssmLine(5,6); //pins on arduino (rx/tx)
#define TX 11
byte ecuTemp[10] = {0x80,0x10,0xF0,0x05,0xA8,0x00,0x00,0x00,0x08,0x35};
void setup() {
  Serial.begin(57600); //for otuput in Serial Monitor
  pinMode(TX, OUTPUT);
  ssmLine.begin(4800);
}
void loop() {
  ssmSendReq(ecuTemp,10,ssmLine);
  ssmReadReq(ECUbytes,6,false);
  delay(360);
}
void ssmSendReq(byte data[], byte length, SoftwareSerial &digiSerial) {
  Serial.println(F("Sending packet... "));
  for (byte x = 0; x < length; x++) {
    //ssmLine.write(data[x]); //Use this to check with ssmLine var not with reference
    digiSerial.write(data[x]);
    //delay(10);
    Serial.println(data[x]);
  }
  Serial.println(F("done sending."));
}

void ssmReadReq (int* dataArray, byte dataArrayLength, boolean nonZeroes){
  byte data = 0;
  boolean isPacket = false;
  byte sumBytes = 0;
  byte loopLength = 10;
  int dataSize = 0;
  for (byte j = 0; j < loopLength; j++)
  {
    data = ssmLine.read();
    Serial.print(F("data: ")); //diagnostic: shows any data stream
    Serial.println(data);
  }
}

тествах и колата мълчеше.....което ме изненада и доведе до допълнително разследване с осцилоскоп, KKL кабел и freeSSM почнах да гледам какво става и намерих какво ми липсва --> инициализацията или събуждането на линията, както и времената(много бързах). Благодарение на осцилоскопът установих, че има събуждане което поставяне на K-Линията във статус логическа 1-ца за около 300-350ms, свалянето и в логическа 0 за 20-25ms и връщане обратно в логическа 1-ца за 20-25ms, освен това след всяка команда от ССМ, се изчакваше между 20 и 30 милисекунди, за да почне отговорът. Цялата тази информация доведе до промяна в кода и добавянето на нова функция --> ecuinit:
Код:
#include <SoftwareSerial.h>
SoftwareSerial ssmLine(10,11); //pins on arduino (rx/tx)
//SoftwareSerial ssmLine(5,6); //pins on arduino (rx/tx)
#define TX 11
boolean bool_ecuinit = false;
byte ecuTemp[10] = {0x80,0x10,0xF0,0x05,0xA8,0x00,0x00,0x00,0x08,0x35};
void setup() {
  Serial.begin(57600); //for otuput in Serial Monitor
  pinMode(TX, OUTPUT);
  if (bool_ecuinit == false){
    ecuinit();
  }
}
void loop() {
  ssmSendReq(ecuTemp,10,ssmLine);
  delay(25);
  ssmReadReq(ECUbytes,6,false);
  delay(360);
}
void ecuinit () {
  Serial.println("starting initialization....");
  digitalWrite (TX, HIGH); //set K-Line high logical 1
  delay(360); //delay 360 ms
  digitalWrite (TX, LOW);
  delay(25);
  digitalWrite (TX, HIGH);
  delay(25);
  ssmLine.begin(4800); //Here mayBe should be 10400 speed ?!?!
  bool_ecuinit=true;
  Serial.println("done initialization....");
}
void ssmSendReq(byte data[], byte length, SoftwareSerial &digiSerial) {
  Serial.println(F("Sending packet... "));
  for (byte x = 0; x < length; x++) {
    //ssmLine.write(data[x]); //Use this to check with ssmLine var not with reference
    digiSerial.write(data[x]);
    //delay(10);
    Serial.println(data[x]);
  }
  Serial.println(F("done sending."));
}

void ssmReadReq (int* dataArray, byte dataArrayLength, boolean nonZeroes){
  byte data = 0;
  boolean isPacket = false;
  byte sumBytes = 0;
  byte loopLength = 10;
  int dataSize = 0;
  for (byte j = 0; j < loopLength; j++)
  {
    data = ssmLine.read();
    Serial.print(F("data: ")); //diagnostic: shows any data stream
    Serial.println(data);
  }
}


С новият код всичко работи и Arduino успешно чете температурата на охлаждителната течност. Установих че импрезата пуска перката на 96 градуса и я гаси на 91 градуса температура на охладителната течност.
Следващите стъпки е да чета още неща и да ги визуализирам на дисплей, който ще монтирам на мястото на оригиналния часовник на импрезата.
Не знам дали темата е за тук, но дано съм полезен на още някой който иска да се заиграе с това.
 73

Съб Фев 24, 2018 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:bow:
заровил си се! Супер! Браво!
Това предполагам трябва да работи и за други автомобили, че имам един с К линия - да тествам :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Фев 24, 2018 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Ное 28, 2016 1:32 pm
Мнения: 16
Автомобил: Subaru Outback 2.5 4WD
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
:bow:
заровил си се! Супер! Браво!
Това предполагам трябва да работи и за други автомобили, че имам един с К линия - да тествам :)


Привет - работи, само трябва да се заиграеш със скоростите - за Опел примерно ОПКОМ-а инициализира на 10400 baudrate, както и с адресите в компа на кой адрес какво има като данни.
 15

Съб Фев 24, 2018 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е нали уж стандарт ROFL
Ще пробвам на Хонда да видим как е, че от сума време само по кабел чета...
Ще докладвам, като успея да стигна.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Фев 24, 2018 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много високо вдигаш летвата колега :bow:
Няколко въпроса като лаик:
- искам да изкарам температура на охлаждащата течност, но OBD порта е зает от компа на АГУ-то. Би ли могло да се шерне само пин 7 за да се ползва схемата.
- колко е голяма платката на Arduino?
- има ли изисквания към захранването за него

Предварително благодаря

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Фев 26, 2018 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Много високо вдигаш летвата колега :bow:
Няколко въпроса като лаик:
- искам да изкарам температура на охлаждащата течност, но OBD порта е зает от компа на АГУ-то. Би ли могло да се шерне само пин 7 за да се ползва схемата.
- колко е голяма платката на Arduino?
- има ли изисквания към захранването за него

Предварително благодаря


Ицо,
1. Трябва да се провери, дали АГУ ползва К линията и дали при теб работи, защото е доста вероятно при по-новите (обд2) да не пуска сигнал по К линия. Не съм запознат с този въпрос и е добре, колегата да каже, дали е проучвал. Ако вървят паралелно ОБД2 и К и газовата не ползва К ще стане.
2. Има всякакви ардуинота. Аз ползвам Pro Mini (https://i.ytimg.com/vi/3eUEaKcPs0M/maxresdefault.jpg) като обаче, ще трябват и допълнителни платки - левъл конвертора (продават готови - https://www.sparkfun.com/products/12009 - имаше и в продавалника до скоро, но не намирам сега) + дисплей ( https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... d-displays - примерно №1)...
3. може да се добави изправител от 12-5волта... абе трябва си платка да се направи, като се изясни заданието. по принцип про мини има пин за директно захранване, но дисплея може да харчи повечко и да иска външен стаб...

Само за температурата си ОК с: 1. ардуино+дисплей+левел конвертор и да се сглоби в кутийка.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Фев 26, 2018 11:48 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря.
За температура само няма смисъл от такова асемблиране. Аз си мислех за дисплей с живи данни за повечко информация (вакуум/буст, налягане масло, акумулатор и прочие) при което можеш да си избереш размера на дисплея за определено място в купето. Готовите устройства са доста чепати и са цифра, но предполагам са базирани на подобен микроконтролер.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Фев 26, 2018 1:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дисплеи има всякакви. Какъв те интересува... то също и трябва да се провери дали може тези данни да се четат.
Има графични, които могат да съберат много и дребна информация, има и буквено-цифрени с по 2 и 4 реда (поне такива са стандартните).
За прости приложения предпочитам буквено-цифрените, защото се четат добре и отдалеч. Нали се сещаш, че като си настъпил не искаш да се кьориш на дребно шрифтче, завряно някъде :giggle:

Тези са буквено/цифрените стандартни:
16x2: https://cdn.instructables.com/FOW/7UVB/ ... MEDIUM.jpg
16x4: http://www.buydisplay.com/media/catalog ... n_blue.jpg
графични:
http://www.buydisplay.com/media/catalog ... n_blue.jpg
http://www.buydisplay.com/media/catalog ... 4syg-3.jpg
http://76.my/Malaysia/i2c-graphic-oled- ... [email protected]
и какви ли още не, но искат повече писане и добре да се избере, защото последното е доста мъничко.

Ама те са бял кахър, първо трябва да се види кое къде е. За съжаление, аз няма как да тествам на Субару - нямам такова с К-линия.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Фев 26, 2018 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Ное 28, 2016 1:32 pm
Мнения: 16
Автомобил: Subaru Outback 2.5 4WD
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Много високо вдигаш летвата колега :bow:
Няколко въпроса като лаик:
- искам да изкарам температура на охлаждащата течност, но OBD порта е зает от компа на АГУ-то. Би ли могло да се шерне само пин 7 за да се ползва схемата.
- колко е голяма платката на Arduino?
- има ли изисквания към захранването за него

Предварително благодаря

Привет колега, докато стигна да ти отговоря вече си получил доста изчерпателен отговор. Реално ако АГУ-то работи през нея - няма как да я шернеш - ако на ОБД2 имаш CAN която е с два ПИН-а и газовият комп е по КАН, може и да сработи

ico_tech написа:
Благодаря.
За температура само няма смисъл от такова асемблиране. Аз си мислех за дисплей с живи данни за повечко информация (вакуум/буст, налягане масло, акумулатор и прочие) при което можеш да си избереш размера на дисплея за определено място в купето. Готовите устройства са доста чепати и са цифра, но предполагам са базирани на подобен микроконтролер.


Като цяло и на мен идеята ми е да вадя доста повече данни, но в момента съм на фаза тестове, успешно изчетох температура на колата, IAT, AFR, Ignition Timing и Обороти, все още ровя да видя на кой адрес какво връща и после писане на софта, но като цяло не мисля само темп да вадя. По въпросът с дисплеите колегата Valqk, пак е отговорил доста изчерпателно. Сподели модела на АГУ-то и ще видя дали мога да намеря информация по какво работи.

@Valqk - аз в момента съм отворил Protel и се опитвам да я изчертая, като на нея ще сложа и стабилизатор от сорта на 7805 който да държи 5-те волта за Ардуиното. и ще взима +12V след контакт за да няма изненади - Ардуиното зарежда достатъчно бързо и няма да е проблем да бутва след контакт.

Пон Фев 26, 2018 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зависи от дисплея, НО ако ще е с обикновен 16x2 / 16x4, който се свети само с 1/2 диода, може да няма нужда - ProMini-то има вграден изправител - крак RAW. Големите пък изобщо не коментирам - те имат и големи. Ако обаче, ще се ползва графичен ОЛЕД тогава вече е проблем, защото малкия стаб на мини-то почва да пече и като се върже още малко периферия и може да изгори, та там ще е добре да се сложи един степдаун, НО по-добре да не е аналогов (най-лесно и бързо - 7805), защото там ще имаме проблем пак с жегата.
Дай да се видим да го говорим на място. Ако имаш нужда от нещо - казвай да помагам, защото нямам много време и страничните ми неща ги точа доста дълго, но като знам, че някой ме чака гледам да стане. Имам лоджик левел конвъртъри, олед дисплеи 0.96'' по и2ц и мога да ти дам да си играеш с тях, докато уточняваме какво-как.
Ще проговорим и разни други мои идеи за ардуино в колата, които все мисля да пусна тук (даже май някъде бях писал по темите на Велков за екстри в колата, които той не стигна да направи).

Относно бутването на контакт - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да сложим супер кап или нещо подобно, което трябва да държи 10тина секунди проца, защото при палене има голяма вероятност да изгори от смущения и/или ходене нагоре/надолу на напрежението.
Понеже дисплея и периферията харчат повече, може да се пускат, чак след като запали колата, а междувременно проца да се държи от някой по-малък капацитет... трябва да се тества.

Абе... най-добре е, ако може да се видим на по кафе/бира.
:beer:


п.п.
Информативно:
Предполагам имаш опит с Протел и затова с него? Аз ползвам http://kicad-pcb.org/ опън е и има всичко.
За платки поръЧквам на allpcb.com защото си правя нещата за мен и до 10бр платка ме устройва цената (гледам да се вмествам в по-малко мято).

_________________
http://www.hostit.bg/
 10

Пон Фев 26, 2018 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Във форума на RR има поне няколко теми касаещи ардуино, които могат да са ви полезни. Една от тях: http://www.romraider.com/forum/viewtopi ... =7&t=10122
Адресите на параметрите има голяма вероятност да могат да се намерят в дефинициите на логъра и да няма нужда да се преоткриват.

При газовата на Ицо ако не позволява да се комуникира с екуто, може да се пробва дали не могат да се четат по CAN шината, без да се пращат заявки към екуто.

В моята кола ардуиното за сега има по-друга работа - да управлява централния диференциал на DCCD-то и да ми изписва на дисплейчето на какъв duty cycle сме в момента. В сезона на снега е много полезно, в зависимост дали искам игривост или стабилност.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Фев 28, 2018 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз се оттеглям за момента, щото не съм ви в категорията. :cry: Само ще чета :bow:
Тия платки отдавна ги гледам, но по времето, което се занимавах в кръжока (не мисля, че в момента има аналог на тази дума) по радиоелектроника нещата бяха доста по-прости и софтуера не беше част от заниманието. Правец 8Д нямаше много портове ROFL
В смисъл, ще ми трябва доста свободно време да навляза. Може би ще си купя едно starter китче за проба.

Аз приканвам разбиращите да разработят един такъв продукт, който да компенсира технологичната изостаналост в бордовите системи на Субару. Доста собственици се оплакват от липсата на стандартните за други марки "екстри" (показване на парамтри от работата на двигателя, тест на вериги, sent me home осветление на купето и др.). В момента всеки се спасява поединично, но си мисля, че един уоркшоп комбиниращ усилията и знанията на повече хора в рамките на форума може да разработи добра концепция и да реализира оптимално работеща система за дадена моделна гама на Субару. Говорим естествено за коли след 2000 год. с изведен OBD порт. Ако това може да стане едновременно с управлението на газовия компютър ще бъде уникално решение не само в рамките на нашия форум.

П.С[email protected] Калине кабела ми дойде, и предполагам като (ако) го подкарам ще разбера повече.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 28, 2018 4:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Z.K. до колкото знам, CAN е доста времеемък и тежък протокол (от човек, който пише софт за коли), та не знам дали простото 16мхз ардуино ще може да чете адекватно кана.
За сега не съм тествал - само съм си взел модулчета и се надявам някой ден да стигна.

Ицо, вземи си, задължително! Щом си посещавал кръжоците и имаш идея кой елемент какъв е и какво прави + гугъл ще си УДИВЕН какво можеш да свършиш с такова нещо.
Код има за почити всичко, само трябва да се разтърсиш и да комбинираш 5-6 проекта, за да си свършиш работата.
Вземи си кита от ардуини и датчици с бредборд(платката с дупчици) и кабелчета за него, за да ти е лесно да вързваш и тестваш.

Относно екстрите, които липсват - от супер много време се каня да пусна тема, но се отказах, след като колега пусна подобна и в нея стана мазало кой-какво иска и какво му е важно.
За сега съм решил да се спасявам сам и да пускам, каквото направя - за ентусиасти.
Като почна, може да пусна теми да се коментират:
- аларма/безконтактно отключване/палене/заключване на врати при тръгване/палене отдалеч.- управление на климатик/клапи (нямам климатроник)
- управление на чистачки и спомагателни фарове/стоппове, чистачки и подобни екстри. това включва и сенд ме хоум+автомачитно палене фарове+дневни с пвм на процент от дългите.

- четене на еку и параметри от него на дисплей /това за мен сигурно няма да важи, защото съм по rx/tx и май няма описание на протокола, а нямам време да ревърсвам.
- аудио интегрирано с бт за телефон, флашки, диск и отдалечено пълнене/сваляне от домашната мрежа през вифи + навигация.
Към момента съм измислил 2 варианта по които може да се подходи:
- таблет ИЛИ raspberry pi+дисплей и тъч (за навигация+аудио+телефон+дисплей с тъч за управлението на другите модули+настройките им) и модулче за всяка екстра/пакет от екстри/.
- едно ардуино с дисплей и още под-модулчета, но това ми се струва много по-трудоемко...


Спирам да пиша без да засягам темата, че съм МНОГО офтопик, за пореден път (извинявам се!).

_________________
http://www.hostit.bg/
 17

Сря Фев 28, 2018 8:21 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз си направих диагностика на ТПС-а на колата с ардуино уно.Следващата стъпка е да си направя Wideband контролер.
Закачих трите контакта към +5V, Един аналогов порт и GND - и използвах функцията Analog Read.
В софтуера към платката има т.н. Plotter който може да изобразява графично промяната на съпротивлението (напрежението) от 0 до 5V , което ми помогна да видя дали има някакви прекъсвания в TPS-а.
В крайна сметка се оказа ,че не е центрован правилно и ,че моторчето за ниските е завъртяно малко грешно(Версия 1-4 са с регурируемо моторче).
Ще постна тук снимките от графиката и самата елементарна програма.

Поздрави, :beer:

Съб Май 19, 2018 8:29 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 14 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Vuc и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор