Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:56 pm



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Ревизия и ъпгрейд(RatioTek) на клапанно тяло 4EAT Phase 2 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Реших да направя някой процедури по скоростната кутия преди да сменя маслото на скоростанта кутия.Преди време се сдобих с нови акумулаторни бутала и о пръстени към тях+ Ъпгрейд кит на RatioTek RT-4ATAXLE. Ще се оптам да опиша процедурата стъпка по стъпка заедно със снимки,до колкото е възможно да се снима ,защото мазането е голямо :D
Аз я правих тази процедура в гаража, а колата бе повдигната на стойки.

Повдигате колата (аз използвах хидравличен крик) и се обезопасява със подпори.Задължително е защото се стои известно време под колата. Премахва се едната клема на акумулатора.
Развивате пробката на картера на АК и в един съд се събира маслото (от там изтича около 5 л масло) масления филтръ не го махнах за да не стои отворено и да влизат боклуци.

С вложка 10мм се развиват всичките 20 на брой болтчета на картера.
Трудното е махането на картера защото е залепен със силикон.
Може да се чукне леко картера с гумен чук или с обикновен и дървено трупче.

Аз използвах малък метален нож и чук, поставя се ножа м/у картера и кутията и с леко почукване се разделя картера от АК.
Прикачени файлове:
IMG_20181031_115149.jpg


След премахването на картера се вижда следното.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_093924.jpg


Всички букси се разкачат чрез стискане , с червена стрелка съм белязал едната букса която е за клапана в опашката на кутията и е малко скрита м/у тялото и самата кутия но като се проследи кабела се вижда буксата. С другата червена стрелка е белязан болта който е хваната масата на на клапанното тяло, той се премахва маха се масата и се връща защото има няколко дължини на болтовете в тялото.
Прикачени файлове:
Inkedгхххх_LI.jpg

Прикачени файлове:
VID_20181028_094036_Moment.jpg



Всички болтове по клапанното тяло са за вложка 10мм . След като са премахнати всички букси идва ред за демонтаж на тялото. От селектора за скоростите се изибра на N( неутрална) и се развиват болтовете които са оградени в червено.По разни менуали пишеше, че трява да са 5 черни болта и 8 жълти. При мен бяха 6 черни и 7 жълти. Като се поразхлабят болтовете започва да тече още масло,така че, го имайте предвид. Като се развият болтовете,тялото ще овисне но трябва да се завърти една ос която е хваната за селектора на скоростите,белязъл съм го с червена стрелка Внимавайте защото тялото тежи 12кг!!
Прикачени файлове:
InkedIMG_20181028_093924_LI.jpg

Прикачени файлове:
Inkedъъъ_LI.jpg


Вече тялото е демонтирано.Докато траеше процедурата по разглобяване и почистване, сложих картера и го хванах с 3-5 болтчета за да не влизат прахоляци, но може и да се лосжи някакъв найлон или каквото намерите.

Следва разглобяването.

Прикачени файлове:
IMG_20181028_120920.jpg


Започва се с премахването на вътрешния филтър.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_124757.jpg



Понеже по самото разглобяване не съм правил много снимки ,защото бях омазан до ушите ще пусна документация по която аз разглобих тялото. Има няколко размера болтове, всички са описани. Аз надписах няколко пластамсови чаши с размера на болтовете и ги сортирах.

Трябва да се махнат абсолютно всички болтове( и тези на соленоидите) за да се разглоби тялото което е от 3 части.Ще пусна всички снимки по разглобяване на тялото.

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 01_zpsepj9kmq8.jpg


Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 02_zpsdxoya5nh.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 58

Нед Ное 04, 2018 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 03_zpssqs9mwei.jpg


Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 04_zpswduwezs6.jpg


След премахването на всички болтове тялото се разделя на 3 части. Най малкото с акумулаторните бутала се води горна част. Внимателно го отделяте. В него има 4 съчми за които трябва да се внимава да не се изгубят
Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 05_zpso0ofkcxh.jpg


Ето и нагледно.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_132949.jpg


Премахват се пружините от всяко бутало( те са по 2 на бутало) и се изчистват. Забравих да кажа че абсолютно всичко изкарано се почиства старателно смазва се с ATF и се слага обратно.





Понеже аз бях си приготвил да подменя старите бутала с нови и комлект о-пръстени.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_134526.jpg


Буталата се вадят скомпрезор за въздух, като се духва в определени отвори.Духва се леко и задължително се придържа с пръст защото излиза много рязко и някой зъб да не даде фира.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_134133.jpg


Прикачени файлове:
IMG_20181028_134212.jpg


Прикачени файлове:
IMG_20181028_134216.jpg






Почистване смазване и обратно.

По пероферията на всяко от 3-те части на тялото има щифтове които държът клапани и пружини. Самия щифт се издърпва и се осовобождават клапаните.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_135330.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Ное 04, 2018 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При всяко от 3 те части на тялто начинът е аналогичен,затова пеминавам към останалата час от ръководството.
Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 06_zpscpbxdxxq.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 07_zpsibgakxm2.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 08_zpss8yqz0cn.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 09_zpszszo6ov5.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Addtl Info 10_zps4zfsnqey.jpg


Докато всеки клапан се вади,почиства,смазва и монтира аз инсталирах и ъпгрейд кита на RatioTek
Прикачени файлове:
IMG_20181028_134531_1.jpg



Пущам и стъпките за него.
Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Install 01_zpstpb50bd4.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Install 02_zpsjshbampb.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Install 03_zps0inocqf5.jpg

Прикачени файлове:
RatioTek VB Kit Install 04_zpsaimvpwt6.jpg


След като всичко от 3 те части на клапанното тяло е почистено се сглобява по обратния ред като се гледа всеки болт да е с точната дължина на точното място. Всички болтове по клапанното тяло се стягат с 8нм

Почистват и се раздвижват всички соленоиди. Аз иизползвах почистващ спрей за спирачки.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Ное 05, 2018 12:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За всеки случай е добре да се премахнат о-пръстените на самите соленоиди, за да не ги повреди спрея.
Профилактично се замерва съпротивлението на всеки соленоид преди да се монтира.
Прикачени файлове:
4EAT__Tech_Info__Solenoid_ID.jpg


Съпротивлението на температурния датчик трябва да е при 20с 2100-2900 Ома и 80с 275-375 Ома

Отнов да спомена че всичко що е болт по клапанното тяло се стага 8нм


Клапанното тяло е сглобено и силно препоръчвам да се смени и вътрешния филтър с нов, ако някой прецени ,че няма нужда може да си спести едни 70лв

Ето вече сглобено и чисто клапанно тяло.
Прикачени файлове:
IMG_20181028_215200 (1).jpg




Идва ред и за монтажа на тялото към скоростаната кутия.
Предварително се почиства силикона от кутията и се сменя външния филтър с нов.
Когато се постави тялото на мястото селекторта трябва да е на N(неутрална) и оста да се намести спрямо селектора.
Болтовете на тялото се стягат към кутията отново с 8нм, като не трябва да се забравя че към единия болт има кабел за маса.След това се включват всички букси. Всеки цвят кабел отговоря на цвета на буксата на всеки соленоид,така че няма как да се объркат.Трябва да се чуе цъкане когато се скопчават буксите.

Изчиства се добре стария силикон и от картера. Също така в самия картер до пробката има магнит който се маха и се почиства старателно.
Прикачени файлове:
IMG_20181031_154849.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20181031_154832.jpg


За почистването на стария силикон аз използвах стара дебитна карта за да не драска картера, парцал и някакъв разредител.След като се почисти се слага пробката с нова дефтунга( същата като на пробката за картера на двигателя) и се стяга с 25нм.
Прикачени файлове:
IMG_20181102_145608.jpg


За залепянето на картера аз използвах силикон на VersaChem mega grey.
Силикона се поставя по този начин.
Прикачени файлове:
Силикон 1.jpg


В самия корпус на кутията, където ляга картера има три отвора които се пълнят със силикон.
Прикачени файлове:
.jpg


Поставя се на мястото и се стяга с болтчетата. Усилието на стягане е 5нм

Изчаква се да изсъхне около 24ч.
Прикачени файлове:
IMG_20181104_103017.jpg



Маслото което събра моята кутия е точно 8л.Като също таха бях разкачил тръбичките към радиатора и от там беше изтекло има няма 200-300мл. При температура на маслото 78с маслото е точно на максимума на горещата скала. При първоначално палене е добре да поработи 2-3 минути на неутрална за да се напълни добре клапанното тяло. След един тест драйв и проврката на всички възможни режими на кутията е добре да се погледне за течове.

И на последно място, но не и по важност е ефекта от кита. Скоростната кутия включва скоротите осезаемо по-бързо. При мен се получава едно потропване при превключването, което имах и преди,но по-слабо. Това го дължа на или заминал тампон на скоростанта кутия или заради 2- та задни тампона на носачите. Протекли са. По нататъка ще ги прегледам и тях. Като цяло съм доста доволен от ефекта.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Пон Ное 05, 2018 1:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-подробно описание - здраве му кажи :bow: Това ще помогне на доста хора. Браво!

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Пон Ное 05, 2018 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страхотно описание. Дай feedback за това какво и как се промени по кутията, че ми е много интересно.

Вто Ное 06, 2018 11:16 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: TRAKA71 и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор