Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:12 pm



Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
 Ремонт Виско Муфа, Forester SF5, 125, ръчка 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am
Мнения: 32
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата я пускам отново и тук, т.к. не мога да я преместя и мисля, че тук ѝ е точното място. Модераторите да кажат, ако им проблем. Ремонта съм го копирал от братушките от този клип:

https://www.youtube.com/watch?v=pFTTY1spTgI


Юначета,
Да споделя драмата, щот си е, но с хепи енд! При мен виско муфата се ремонтира на смъкната скоростна кутия, защото трябваше да сменям и съединител комплект.
Да кажа, че ако трябваше да не я свалям, а само да отварям кутията на място щеше да е мишън импосибле! Рамената на скоростния лост нямаше как да се разглобят, единият ми болт беше супер ръждясал и не можеше да се махне.

Имах и шплент в шплинтье, както руснака обясни ква хуйня си е!

Не е чак такава, щот взимаш бургия с точния размер избиваш малкия и после големия…става, но с клеясал болт си е рязане на вени. Това иде реч за механизма от рамена за превключване на скоростите.
Та, смъквам скоростната с лостовия механизъм барабар. В купето разглабям всичко, за да изкурубя скоростния лост надолу. 72кг е кутията с лостовете без маслото. Избивам шплент в шплинтье и се смея колко е лесно с точните бургии-видии, иначе тези за метал се чупят. Избивам клеясалият болт, яко ръждаааа, лайна и си викам, че тва е ъпсурд на място да се направи. Много се зарадвах, че сменях съединител и виско, т.е. ремонтирах заедно.
Разглабям кутията от към края ѝ, вадя виското.
Меря го на електронна везна, 5060гр. Разглабям, обезмаслител яко. Много трябва да се внимава какъв е обезмаслителя, да не е реактивен към метала (тънките ламелки и т.н.) и към уплътненията. Те трябва да се пазят много, резервни да намериш е много трудно. А вътре ….елен е срал, повърнал и една мишка умряла и това на бавен огън 260000км….хахха
Миризмата е точно, като гадта дето я описах, много остра и къртеща, та чак можеш да повърнеш…Наистина ти се пригажда….
И сега курррр…купих силиконово масло от магазин за моделисти (авио и автомобили) мислих да взема 15000, но жената ми каза, че за коли за диференциали взимали 10 000…везната наклони.
Хубаво, че го взех такова. Оказа се, че адски трудно се налива. Бях сглобил всичко, както трябва и изсипвам. Тая гад грам не пое надолу по ламелите. :sos: Братушката от клипа си го изсипа, като водичка. Ако сравнявам вискозитетите на тва дет аз взех и това дето той наливаше, неговото беше много по-течно, подозирам че е 7000 или 8000 вискозитет. Въпреки, че в клипа много добре си го каза 10000. А може и тва силиконово масло да е по-различно, балиго???? Принципно намерих индустриално силиконово масло 10000, английско 5 литра около 100лв, но сами разбирате, че няма смисъл. Там ги питах за по-малка разфасовка и ми обясниха, че от автосервизи взимат същото и да потърся от тях, цъ..не ми се занимаваше.
В доста автофоруми обясняват, че баш от магазини за моделисти си взимат въпросното масло. В моделите го ползват за диференциалчетата и амортисьорите. Викам взимам и умирам, хахах в последствие. :swear:
Дет казах КОР.
Та, не потъва шибаното масло и псувам всичко….решавам, че ще нагрявам да стане по-течно, ама аланклоууу, туй масло му е тва ценното, че колкото и да се нагрява не променя вискозитета си.
Глупав, упорит и псуващ аз продължавам….и по-едно време пипам муфата и тя ме гори….АААААААА
Псувам и осъзнавам ква шитня правя….и сега идва по-якото…..
Мисля, псувам, мисля, псувам…псувам МАМАТАААА!
Взимам една по една ламелите, серпентинките и както са с „медеца“ отгоре ги слагам на една чиния с уникалните чисти ръце (баш като за чикия чисти), много е важно всичко да е чисто! Махнах ги всичките с лепкавата, топла гняс и изсипах остатъка от маслото в муфата и започвам една по една да ги редя отново…омазал съм се до ушите и кръста как ме болиииии!
Една по една ги редя, натискам ги да излиза въздуха нагоре и да степам маслото колкото се може повече… В крайна сметка до ръб налях маслото. Оставям уж за една вечер да втаса и да изкочи въздуха…пия блажени бири вечерта! :beer: На следващия ден слагам капачето и набивам съчмите, които са за обезвъздушаването. Те предварително трябва да се избият. От дупките изскочи малко масло.
Преди да отворя виското то тежеше 5020грама.
Сухо почистено тежи 4060грама, т.е. 60 грама силиконово масло е нужно. Дааа, ама не успях да ‘‘натъпча‘‘ 60 грама, стана 5006гр., т.е. 14 грама липсват. ПСУВАМ и ми се ще да плача…май си поплаках, спомням си ….хахха!
После пих бира за утешение! :beer:
Обратния ред на сглабяне е лесна работа, вместо гарнитура на разцепената кутия сложих черен силикон. Грам не тече, от двата шплента един в друг сложих само единия и със стоманизирана тел го заключих. Изпсувах :-x яко, че не можах да налея всичката гняс и си казах, че ако ми се наложи още един път да я отварям кутията ще бъде без да я свалям. В крайна сметка всичко съм раздвижил, клеясали болтове и други шитни…Тоз ремонт стана по великден, 4-ри дена ми излезна по 8-9 часа на ден много мъка и нещастие, много бира :beer: и упование, хахах. Нема се плашите, принципно за един ден може да се смени маслото на виското, ако не се запъне ръждата и друг подводен камИк не те цапне по кратуната…Важно е да има бира.


Историята я довършвам на 29.11.208 и обобщавам:
Дъних я колата напред назад, драпа като маймуна за банан! ROFL Вдигната във въздуха и 4-те гуми се въртят на скорост. Значи рабти. :good: Колата на 160-180 се държи добре. Не усещам да има проблем с 4*4-то, бях на Крададерето това лято. Там съм я тествал яко и на най-големия баир натоварена на макс с двама едри българи в нея. Демек аз и брато от по 100кг нагоре всеки + товар с връхче, че и на тавана. Ако някой знае този участък ще придобие представа. Там където са двете каравани на плажа една до друга. Само два жипа драпаха и моя милост. СУБАРУУУУУУУУУ
След всичките опити и тестване проблем само имам със съединителя, оказа се че не отделя плавно ами притрисва и с удър. Ходих до Любо в Люлин и неговото обяснение беше, че Exedy съединителите са почнали да ги правят по-лоши и съответно ламелите на феродото не са качествени…или притискателя не е натегнат…нещо такова ми обясни…хлабини от 3мм не може да се оберат от детайлите за това притрисва. Общо взето се съгласих с него, защото ми се е случвало да попадам на дефектни съединители. Направи ми впечатление, че стария беше оригинален феродов диск с две двойни пружини и други чифт с някакъви демпферени цилиндри вътре в тях. На този новия нямаше такива неща, та може би удрянето при по-рязко отделяне беше от феродовия диск…не мога да кажа. Ако някой има идеи да сподели. Сподели, че виско не се пълни като се налива, а под налягане и вместо съчми се слагат болтове, като предварително се нарязва резба и че не ми затяга щото по-малко съм налял, от чати мога да се съглася...факт близо 6000км съм навъртял и виското работи с описания ми ремонт!
Смених и двете помпи съединител + маркуч и течност. Адски трудно ми беше да наглася съеднителя (тук пак плаках :cry: , първо псувах от ярост ) т.к. няма полусъединител и яко притрисваше. Отидох и до СубаруЛенд, там едно юначе Мишо се казва, млад симпатяга, ме светна, че притрисването е от маховикът, крив е от прекаленото натоварване и трябва да се шлайфа не било толкоз от съединителя. Омекнах….хахха, пих бира вечерта приемайки къв съм го изял! :beer:
Сега неговото мнение по-ми се струва меродвано поради няколко прични. Първо, че се качи и я покара и второ, че имаше и други проблеми и той ги хвана. Колата придърпваше и не работеше ОК, сякаш я мъчеше нещо, над 1500 оборота се оправяше, момчето шунтира шоковия датчик…Любо ми каза, че съм за клапани и затова не работи ОК и не е препоръчително да бича морето и обратно... Мишо измери вакуума, което показа 0.55-0.66 и ми обясни, че на такъв вакуум е безмислено да се правят клапани. След шунтирането на шоковия , колата заработи по-добре. Отидох-върнах се и навъртях още 5-6к. км.
Та…затова реших, че в СубаруЛенд ми направиха по-добра диагностика. След толкова километри притрисването намаля доста, сякаш се намести съединителя със маховика…имам желание да сменя съединителя отново, това Exedy ме съмнява, както и да шлайфам маховика, но това ми е голям разход за сега. Охарчих се за бири, ако ме разбирате. Както казах, птитрисването значително намаля, имам полусъединител. Удърът обаче при по-рязко тръгване си го има. Той е м/у 2 и 3-та. Ако по-плавно отпускам амбриажа много слабо се усеща, но е неприятно. Ще карам така зимата и ще кажа след нея. Вчера я тествах на Витоша драпа пущината, като магаре без турбо.
Появи се виене на първа, като отпусна газта. Подозирам, че някакъв лагер на първичния вал е сдал. На другите скорости не се чува….на бавните е по различно виенето. Като загрее е по-тихо виенето, ще шибна една добавка за скорости и ще кажа….Разводних малко “how to rebuild visco-coupiling” ще прощавате ама мисля, че ще ви е от полза…ако ли не, то се смейте на дерзанията на един луд, на който ентусиазмът му е повече от акъла (за едни джанти имам пътепис how to ама друг път…и как се късат болтове на носачи на форко ама друг път много е клета историята) и да знаете: Престараването ебава майката на старанието! Със здраве!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Пет Ное 30, 2018 11:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, вие с atanatas да нямате роднинска връзка? :)

Пет Ное 30, 2018 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am
Мнения: 32
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Колега, вие с atanatas да нямате роднинска връзка? :)

:gathering: хаха, нямам идея кой е зад този псевдоним, ако не е брат ми, което се съмнявам, най-вероятно нямам нищо общо с предполагаемия.

Вто Дек 04, 2018 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Peacho написа:
nikentce написа:
Колега, вие с atanatas да нямате роднинска връзка? :)

:gathering: хаха, нямам идея кой е зад този псевдоним, ако не е брат ми, което се съмнявам, най-вероятно нямам нищо общо с предполагаемия.


viewtopic.php?f=5&t=24221&hilit=black+pearl
Мисля ще се познаете :)

Вто Дек 04, 2018 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am
Мнения: 32
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. :hello:
Ще споделя опита си след ремонта на вискомуфата 2018 пролетта. Първо за този клип на руснака (https://www.youtube.com/watch?v=pFTTY1spTgI), от който се запалих и го прехвалих….не става според мен. Да, лесно се отваря муфата, лесно се чисти и лесно се сглабя…..нооооо, само до тук. Ще поясна по-късно.
Фирмите и хората, които професионално ги ремонтират и дават гаранция, ако са читави има защо да искат около 300лв за ремонта, за типа муфи, за която иде реч. Моя скромен опит е, ч :bow: е ако не знаете за какво става дума и действате хаотично, по-добре да не се захващате, а да спестите пари за дадения ремонт.
Специални Благодарности на момчетата от СубаруЛенд, Мишо, Данчо и другото едро момче, не запомних името му. Краси от Субару Сервиз в Люлин и от БГ Муфи, става дума за Тодор.
Аз минах по-трудния път, не съжалявам и не го препоръчвам. На мен ентусиазмът ми е повече от акъла!
Преди година и половина, когато го отворих виското, изчистих и налях 10к cSt вискозитет и си мислих, че съм го ремонтирал, за тези 15к км вървеше прилично или поне аз така се убеждавах. Напънах колата много здраво зимата 2018/2019 и виското прегря и цъфна. Според Митака (СубаруМитака) при много голямо натоварване (килограми) на задните гуми те се деформират повече и се появява разлика в размера на предни и задни гуми съответно вискомуфата се натоварва.
Бяхме 5 души, ски и екипировка на високо в планината. Двигателя на 4,5 – 5к оборота на бавни и така около 30-40мин. Докато паркирах в снега на паркинга, скоростаната кутия издумка яко. Чу се силен шум от удар. Огледах я от долу, нищо не видях. На връщане се появи тъп звук на гъргорене от скоростите, от към опашката. Знаех, че нещо е станало и неглижирах проблема до преди около месец.
Иначе след зимата ходих на море, обикалях насам натам, пържих я здраво по карадере. Как е издържала не знам.
Оказа се, че скобата на виското е тръгнала да се отваря и зъбната двойка в опашката я е захапала и се е откъртил един зъб. Това го разбрах преди месец, като реших да отварям отново кутията.
Реших отново сам да я ремонтирам. Интересно ми е, навил съм си го и имам условията. Свързах се хора и фирми, които ремонтират муфи. Исках да закупя от тях силикон и резервни части. Не успях да си набавя нужните части. Хората не бяха склонни да ме насочат по никакъв начин. Разбирам ги. Тодор от БГ муфи сподели, че ако не се сменят уплътненията, муфата ще пропусне. Каза ми, че поне 3-4 пъти ще отварям скоростите докато нацеля силикона. Най-вероятно е прав. Хвана ме яд и се заинатих.
Уплътненията ги огледах и изглеждаха добре. Без това на горния капак със сачмите изглеждаше разтегнато. Много малко информация има за ремонт на вискомуфите. Техническата литература е много разпиляна. Намерих и този труд, който детайлно изследва муфите и количеството въздух в тях: https://yadi.sk/i/dyPtvwt43Usy4h)
Доста четох и се свързах с един пич от Австралия, който ми помогна да намеря силикона с точния вискозитет:
http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089
Много детайлно е описал във форума ремонта и как е започнал ремонтите.
Той налива 100к cSt:
https://www.mibosport.com/en/ae5459-pre ... 3bI0S4x9BI
Искам да направя ясно изказване, че моите опити за ремонт не са гаранция за това как се прави. Това значи, че не съм сигурен дали това е маслото, ремонта или изводите са ми верни. Може и да са пълна глупост, аз споделям моя опит, защото не съумях да намеря синтезирано инфо и хората, които знаеха си пазеха информацията.
Имах една седмица да ремонтирам колата, не ми дойде маслото от чужбина, уплътнения бях сигурен, че няма да намеря. Рискувах.
100к cSt масло за диференциали е много трудно да се намери в БГ. Намерих 80к cSt и това налях. Изрязах усуканото от скоба, ползвах старите уплътнения, нарязах резба за винтове на мястото на сачмите.
Много трудно се налива маслото! Трябва да се налее част от него и след това да се поставят пластините и да се натиска здраво. Поставих капакa на муфата, като уплътненията ги намазах с маслото преди това и на последното уплътнения добавих силикон за уплътнения, като внимавах да не прекалявам. Реших последните 10г да ги налея със спринцовка през отворите, почти невъзможно е. Въздухът излизаше от срещуположния отвор, като накрая почна да излиза чист силикон. При затапването с палец натисках спринцовката с цяло тяло, грам не можеше да влезне, използвах 50кубикова спринцовка.
Майната му, сложих на винтчетата лепило за резби и на копеле ги стегнах.
Зъбни двойки втора ръка не намерих….нови около 800лв, по спомен това ми каза Митака. За муфата ми каза, че нищо не става от нея. Може и да е прав. Аз си викам на акъла ще пробвам и му благодарих за обърнатото внимание. Оценявам!
Лагерите ги смених при пичовете от Субаруленд, барабар с гарнитурата. Оказа се, че ако няма гарнитура, а силикон лагерите се притискат повече и заминават (аз така бях направил). Има шайби, които според измерване с шублер се добавят, за да догонят дадена разлика. Има го това в service manula-a на субару. В нета го има manual-a. Това ме светнаха и Мишо, и Краси, много благодаря!
Та, ето за това иде реч…това са тънкости, които по трудния начин ги открих, а хората които го работят и разбират си изкарват хляба дет се вика! Занаят!
Лагерите на зъбната двойка са ми прави. С гарнитурата ми се вързаха за около 180лв. Ако са конусни, на черупката на опашката се слага силикон…май така беше. И се подлагат шайби по размер преди това.
Дотук съм навъртял 1100км ( на втория ремонт), на предишни тестове на пресечен терен трябваше да давам повече газ, а сега ги катеря на климатик и на втора. 150-160 на магистралата, от място на старт завъртват и 4-те.
Плана ми е да търся скоростна кутия втора ръка и да я сложа нея, след това да си играя с ремонтираното виско, да налея 100к cST и да сменя уплътненията. Искам и да сменя зегерката голямата на муфата с такава с уши. Намерих някъде, че субару са спрели да ползват спираловидните, защото при претоварване изпускат и чупят скоростната кутия. Скоростната кутия ще я сменям, защото не можах да намеря зъбни двойки, а и не съм сигурен в ремонта на муфата. Факт е, че 7 месеца съм карал със счупен зъб, имам подозрения, че може да издържи доста в това състояние… Ще допълня с информация след време.
Повтарям, този вид „ремонт“, който съм направил не е гаранция, че нещата се правят така. След проба-грешка, попрочетох, потърсих и стигнах до някои изводи. Част от които споделих.
Надявам се да ви е от полза.
Ако някой има излишна муфа и иска да експериментира нека се обади да пробваме заедно да я ремонтираме.
Поздрави. :bow:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Вто Авг 20, 2019 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте
Мисля да се вкарам във филма с вискомуфата. Защото след каране по магистрала със 140 и като спра на бензиностанция и паркирам придърпва и прилупва като от привлачващи гуми. След като изстине няма проблем. По първокласни и второкласни пътища като карам до 110 няма проблем. Това масло дали става за целта https://shop.steldi.com/product/2466/to ... 50-ml.html
Моля за съвет от къде да го купя ако това не става.

Нед Юли 16, 2023 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Събрах го и работи засега. Масло 50 000cst, старите О пръстени, и бързане с кухненска хартия.
Прикачени файлове:
IMG_20230809_202511_233.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20230809_194626_354.jpg
Прикачени файлове:
IMG_20230808_211300_702.jpg
Прикачени файлове:
IMG_20230808_203556_413.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Чет Авг 10, 2023 5:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
200 км през Петрохан със всичката газ по завоите няма ядове с муфата.

Нед Авг 13, 2023 6:01 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 8 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор