Ревизия на кормилна рейка
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Тъй като от доста време имам проблеми с рейката(тропа, тече и не държи посока), дълго време обмислях да я дам за рециклиране. Отворих я откъм реглажния "камък" и прецених, че шлайфането и прочее бабини деветини ще я закърпят за кратък период. Потърсих втора ръка и от колегата naik ми попадна чудесен екземпляр без драскотина по механиката, който обаче течеше като лейка. Протеклото масло обикновенно отмива греста от гребена и после механиката си заминава. Тази я хванах точно навреме. След справка за цени на специфични части на парче, везните се наклониха рязко към поръчване на ОЕМ ремонтен комплект, което спести много време за разумни пари. Двата ОЕМ кита(за пиньона и гребена са поотделно) ми костваха около 130лв, като докупих няколко О-пръстена оттук защото нямаха наличност. Също купих афтърмаркет маншони, защото цената на оригиналните е безобразна. 8 срещу 28лв, както и тампони за закрепването й към магарето. Отдолу всичко е в снимки с обяснения, нещата не са страшни и човек с добра преценка и немного умения може сам да си я направи.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
60
|
|
Сря Мар 06, 2019 1:11 pm |
|
|
Alxx
|
Продължаваме...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 06, 2019 1:21 pm |
|
|
Alxx
|
Точно в средата на корпуса на рейката има стеснение, видимо отвън. В него има семеринг с подложена чашковидна шайба, която е обърната с чашката към механизма(пълни се с грес). Избих го с много дълга отвертка, а го поставих с натиск от работното бутало на гребена. Прецених, че така най-малко рискувам да надраскам корпуса отвътре. Реглажният камък и пружинката също ги има като резервна част, но прецених, че тези са здрави и засега ще държат. Иначе при нужда се сменят на място. Колегата OFFROADER е заместил оригиналния камък с полиамиден, както правят и по сервизите за рейки. От тези два чарка и натяга им много силно зависи правилното функциониране на механиката!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Сря Мар 06, 2019 1:28 pm |
|
|
Alxx
|
Не се лъжете да търсите семеринги по размер, вместо ОЕМ комплект. На бройка цената варира от малко по-евтино като цяло, до по-скъпо и без гаранция за качеството. Всички семеринги са усилени с полиамидни пръстени и са над 20лв/бр. О-пръстените на тръбите ги няма налични и взех по размери. 4х1,5мм 4 броя, два броя 6х1,5 и два 8х1,5. Ползвах литиева грес, може и да съм сгрешил. Докато стигна до монтажа ще разбера и ако е нужно ще я отмия и заменя с подходяща. Засега на ръка всичко върви много гладко, но моментът на истината ще е 30 минути след монтажа, когато маслото изтънее. Ако съм сгрешил, ще си имам течаща пак рейка и затягащ волан Дерзайте! Хубавите неща се правят с мерак!
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
20
|
|
Сря Мар 06, 2019 1:41 pm |
|
|
Valio
|
Супер показно...евала ,само не каза за кой модел е рейката. Този филм и аз ще го играя май тея дни..но за Б13..тече и тропа..
|
|
|
Сря Мар 06, 2019 5:02 pm |
|
|
Alxx
|
Да ви спестя време: Комплектите стават за всички класици Импреса, за други рейки нямам идея. Камък + пружина, лагер пиньон, лагер корпус, О-пръстен на червяка(под шайбите на дирекцията) и О-пръстените на тръбите се продават поотделно. Пиньонът го има и като комплект с всички такъми, но е малко над 500лв нов Вальо, рейката е свалена от '95 Импреза комби, а съм поръчвал части по моето шаси('97 2.0). Аналогично ще става и за Форестър СФ. Издрах лепенката на Койо и не съобразих да й запиша номера. На Б13 не съм отварял още, но тропането предполага остра нужда от нова пружина и реглажен камък, освен изреденото горе. Това с уговорката, че циментацията на зъбния гребен е здрава и не е издран или крив.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Сря Мар 06, 2019 5:08 pm |
|
|
Alxx
|
С риск да стана досаден, но днес и крайният резултат, след отстраняване на корозията по тръбите:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Чет Мар 07, 2019 11:32 am |
|
|
Vmax
|
Много лачено - как ще ти даде сърце да го монтираш ... ПС: Сподели резултата после, че е важно - голяма драма с тия рейки напоследък. Явно се ползват универсални части, а не ОЕМ и протичат бързо после.
|
|
|
Чет Мар 07, 2019 12:28 pm |
|
|
quietriot
|
Алекс, имам една в мазето за Б12 , не тече , но с луфт на гребена и според мен от нея ми беше тресенето във волана , имам и ремонтен комплект от МИМО за такава купен в една кутийка ма май е за теч юото са две семеринга и и един пръстен, ако ти се занимава давам ти я да я рециклираш , продаваме я и си делим парите , като първо вадим твоите разходи.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Мар 07, 2019 2:18 pm |
|
|
Alxx
|
Според мен проблемът не е в ОЕМ или не. Елринг и Кортеко правят доволно добри семеринги. Проблемите са няколко(не претендирам за изчерпателност): Неправилна преценка и измерване на износването по компонентите. Паднала циментация вследствие износване или шлайф. Крив гребен(получава се от пренатягане и неравно износване). Некадърен монтаж и неправилен натяг. Частична, вместо цялостна подмяна на уплътнителни елементи. Аз мерих гребена с микрометър близо до работното бутало за мярка - там обикновенно износването е равно на нула. Иначе ще пиша още с времето - това е идеята на темата все пак Вася, дай да я видиме и да преценим? Може да си я оставиш за резервна.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 07, 2019 2:22 pm |
|
|
quietriot
|
Alxx написа: Според мен проблемът не е в ОЕМ или не. Елринг и Кортеко правят доволно добри семеринги. Проблемите са няколко(не претендирам за изчерпателност): Неправилна преценка и измерване на износването по компонентите. Паднала циментация вследствие износване или шлайф. Крив гребен(получава се от пренатягане и неравно износване). Некадърен монтаж и неправилен натяг. Частична, вместо цялостна подмяна на уплътнителни елементи. Аз мерих гребена с микрометър близо до работното бутало за мярка - там обикновенно износването е равно на нула. Иначе ще пиша още с времето - това е идеята на темата все пак Вася, дай да я видиме и да преценим? Може да си я оставиш за резервна. Когато пожелаеш и бира може да пийнем .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Мар 07, 2019 2:26 pm |
|
|
OFFROADER
|
Браво на колегата, много изчерпателно и полезно инфо. Само да добавя към процедурата на колегата, при мен беше износена и втулката в която лагерува пиньона в кожуха и се наложи да нося целият кожух заедно с пиньона на стругар за да извадят старата втулка и да ми направят нова. Вече почти година карам с рециклирана по този начин и с Оригиналните части рейка и няма никакви проблеми, само веднъж съм я донатягал.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Мар 08, 2019 11:29 am |
|
|
Unufri
|
Eвала за труда , Саше! Много рядко има такива теми в този форум. Като на магия точно сега и аз установих лек засега теч в моята рейка и мисля да минавам на такава с по-малък ход (оригиналната ми JDM беше като на СТИ с 2.7 число по-спомен),но мисля да я ревизирам преди това. Ще ти звънна като се затопли да я съберем на по-бира и скара в двора ако ти се занимава:) Поздрави,
|
15
|
|
Сря Мар 13, 2019 10:30 pm |
|
|
Alxx
|
За спорта винаги съм мислил да пробвам да вкарам JDM гребен и пиньон в европейска рейка. 2,7 си е 2,7 Май ти ще си опитното зайче P.S. Части има Чакането е максимум седмица.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 10:38 pm |
|
|
Unufri
|
Гребенът симетричен ли е (наклонът на зъбите като се обърне? )? ако да,има шанс , пиньонът е ясен Ще го видим.Пак казвам по-спомен беше 2.7 , може и по-голямо да е числото ,но е под 3 100%
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 11:35 pm |
|
|
quietriot
|
Алекс , я ми обясни от майсторска гледна точка , явно си механик от това, което чета , защо ми тресеше волана от тъпата рейка ,мамка и наби поне 2000 лв ремонти . Явно е вързано с луфта на гребена, защото рейката е суха на барут и то не тресе винаги ами когати си поиска като с времето започна да зачестява , тресеше точно като от лош баланс между 80 и 125 като е стигало до почти сантин биене на волана , Любо беше решил, че има зъл дух По колата се смени 99% всичко, което би могло да породи биенето и пак си биеше после , докато не се замислих, че тресенето започна като Жан ми престърга старата рейка и купих една от Иво от Перник , но понеже беше напролет го вързах със смяната на гумите. Тая рейка ще правим с гадния характер .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Мар 14, 2019 8:04 am |
|
|
Alxx
|
Същия филм го играх и аз на Импреса-та(ама тихичко си псувах и без участието на Жан). Просто при тая скорост лявото колело започва да бие по сходимост при спиране - обира хлабината на тласъци и не може да задържи пътя. Един ден ми мина през ум, легнах отдолу и натегнах камъка на око. Воланът стана дървен, ама като я изкарах на "Тракия" не мръдна. Вася(Unufri), точно това не знам и искам да разберем.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 14, 2019 8:14 am |
|
|
Valio
|
Аз малко не разбрах колко да натегна камъка,завива се до откат и се отвива 30градуса ли? При затягане докрай не мога да въртя привода на ръка като върна малко тръгва сравнително леко..
|
|
|
Чет Мар 21, 2019 9:22 am |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Същия филм го играх и аз на Импреса-та(ама тихичко си псувах и без участието на Жан). Просто при тая скорост лявото колело започва да бие по сходимост при спиране - обира хлабината на тласъци и не може да задържи пътя. Един ден ми мина през ум, легнах отдолу и натегнах камъка на око. Воланът стана дървен, ама като я изкарах на "Тракия" не мръдна. ...... Нещо подобно ми се случва в момента и на мен, но още не съм тръгнал да го разследвам откъде е. При натискане на спирачка започва леко биене и тресене по волана откъм лявото колело. Не би трябвало да е диск, защото преди няма и 10 000 км. сложих нови ATE дискове и накладки и не съм имал аварийни набивания на спирачки, прегрявания и т.н. По принцип имам скъсано маншонче на едното цилиндърче на левия спирачен апарат, което съм запланувал да правя сега в началото на лятото, но апаратът не задържа към момента и поради новата накладка - маншонът не се отваря докъдето му е дупката, та не мисля, че е от него. Като купувах колата и Тенчо като я гледа се усещаше луфт в рейката, но бяха разбити и накрайниците(горните откъм рейката). След смяната им луфтът намаля драстично, но си остана в лека форма. Та сега като чета темата се съмнявам дали няма оттам да "излезе зайчето"
|
|
|
Чет Мар 21, 2019 10:49 am |
|
|
Alxx
|
Valio написа: Аз малко не разбрах колко да натегна камъка,завива се до откат и се отвива 30градуса ли? При затягане докрай не мога да въртя привода на ръка като върна малко тръгва сравнително леко.. Натягаш до 5nm и раздвижваш пиньона, развиваш до хлабаво. Повтаряш цялото упражнение още веднъж. Третия път затягаш до пет нютона и връщаш 30°, полагаш осигурител за резба по 1/3 от обиколката, затягаш контрата на 39nm, задържайки реглажния с ключ да не мръдне. Прави се на монтирана рейка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 21, 2019 12:12 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|