Ревизия на кормилна рейка
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Според мен си се усетил навреме. Успех!
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:08 pm |
|
|
Valio
|
Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви. Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... . До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира. Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра... Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:14 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съветите ви, колеги! Всичко ще стане ясно когато се разглоби рейката. Но, преди това ще потърся майстор да огледа от долу, каренца, всичко, и тогава сваляне и разглобяване.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:56 pm |
|
|
ico_tech
|
Valio написа: Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви. Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... . До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира. Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра... Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти. Вальо, ако не си сигурен, можеш да я тестваш преди да я монтираш. Мисля, че около рейката и уплътненията се създаде известно объркване. Алекс ги нарича "семеринги" - да, те приличат на семеринги, но НЕ СА. Затова търсенето им като заместител от цитираните фирми е обречено на провал. В хидравличната техника тези уплътнения се наричат "маншети". Могат да бъдат с различен профил, като К-профилираните приличат на семеринги. Разликата между двете уплътнения е в принципа на уплътняване: - семерингите уплътняват при въртеливо движение на вала/оста. Pmax е около 7-10 бар. - К-маншетите се проектират по размер и за определено налягане при възвратно постъпателно движение (каквото е на пръта). Pmax до 1000 бара. Уплътненията могат да се изработят по размер (има си машини за тези уплътнения). Другата особеност е в пръта(гребена) - какво правят фирмите за рециклиране? Ами ако нещата са зле - просто правят нов гребен от заготовка за хидравличен прът. Тънкостта е в термообработката на зъбите (най-често ТВЧ), което е скъп процес. Циментация на пръта няма освен на зъбите. Има хромово покритие, което обикновено не превишава 150-200 микрона. Отдолу си е въглеродна стомана, мекичка, както е забелязал Алекс.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
2
|
|
Нед Ное 03, 2019 9:55 pm |
|
|
Valio
|
Не съм толкова запознат с терминологията,но уплътнителя си прилича на семеринг и затова така му казвам. За теста на свалена рейка не мисля ,че имам възможност .Или имаш предвид че мога да я занеса някъде да я тествам,което ще е супер.Ако знаеш такова място ще съм ти благодарен да споделиш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Ное 04, 2019 3:12 am |
|
|
Alxx
|
Чисто за тест имам идиотска, но работеща идея. Имам маркучи за рейка свалени от друга кола. Разкачване на тези от колата(от помпата) и закачване на външните, свързани към тестовата рейка. Предполагам за да е реален тестът трябва да вдигне маслото някаква температура(тоест, да "изтънее") и да се пробва рейката работи или затяга. Тъпо, но няма инфо(поне аз не намирам) при колко бара рейката трябва да върти и с каква сила в кормилния прът, без да протича. Ако се знаеха цифрите, много лесно ще се направи стенд за тест. P.S. Хора като ico_tech в този форум трябва да имат infinite рейтинг. Ентусиазмът и образованието нерядко са в конфликт, но второто често надделява.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 13, 2019 7:57 pm |
|
|
ico_tech
|
Alxx, налягането в системата е променливо (реципрочно на оборотите). Помпата е пластинчата. - 6-8бар @ idle - 60-90бар при макс. обороти Затова и уплътненията са комбинирани - за високо и ниско налягане. Според мен най-лесно е да се свърже с обикновена ръчна помпа и да се надуе до 100 бара. След това да се раздвижи ляво дясно през карето/пиньона. Маслото е АТФ така, че някакво съществено изтъняване не очаквам. Лошото е, че не знам дали ръчната помпа ще сработи с АТФ масло при ниско налягане. Не съм забравил Вальо, но просто нямам свободно време последния месец. Как смяташ силата - смяташ площта на буталото (издатъка на пръта). P(налягането)SС(площта) = силата. В системата има и клапан (в помпата), който ограничава налягането. При високи обороти не е приятно да ти е лек волана btw, това да намериш комплект за ремонт на помпата се оказа голям филм. Субару имат поне 5 различни дизайна на този възел. По вин излиза едно, при разглобяване друго. П.С. Благодаря за комплиментите, но мисля, че и сегашният рейтинг ми е неестествено висок
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Ное 15, 2019 8:03 am |
|
|
Alxx
|
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 27, 2020 10:21 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
Привет, Отскоро сме с Impreza-та и (да чукам на дърво ) колата ни създава само положителни емоции - на мен и жена ми (и сина ми понавъртя некой и друг километър напоследък). Имам(е) само едно оплакване - "потракването" на кормилната рейка по неравности и паваж - затова и отварям тази тема. Преди няколко седмици (понеже не знаех от какво потропва, дори с жена ми мислехме че е отзад) посетих сервиз 1040 и Тенчо качи колата на подемника и я прегледа обстойно (колата беше огледана и след като я купих , пак там и нямаше забележки). Диагнозата: кормилна рейка (която иначе е суха като барут). Автомобила е на близо 200000 км и съвсем нормално пиньона да е износен. Съвета му беше да си я караме така и че има смисъл от ремонт когато рейката протече. Че я караме - караме, но потропването много (ме) дразни и все повече искам да реша този проблем. Изчетох много от темите във форума и не мога да реша каква интервенция да предприема: ремонт на настоящата рейка (ако е възможен), смяна с рейка от друга кола (от морга), нова рейка? В момента се опитвам да изградя някакъв план за действие с оптимално решение, като засега нямам нищо конкретно в главата. От прочетеното научих че правилния човек за ремонт е Радко в Пловдив, само не разбрах дали при него се ремонтират рейки с износен гребен (какъвто си мисля че е моя случай) - не съм се обаждал да питам, защото както казах не съм решил какво точно да предприема. Ако търся рейка втора употреба - нямам никаква представа дали са взимозаменяеми за всички вариации на този модел (Impreza 2007-2011) и как точно да я подбера (обикновено не публикуват VIN-а на колите за части), много вероятно е в такъв случай пак да се наложи ремонт. А цената от $885 (това излиза в partsouq.com по VIN-а на колата ) за нова рейка (без монтажа) не ми се струва много демократична, мога да си я позволя, но не знам колко ще издържи новата рейка и дали това е оправдано за 10 годишна кола. Моля за съвет.
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 11:17 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Здравей! Щом Тенчо ти е казал да караш, карай и не се тревожи, а ако искаш да не те дразни изкарваш пари за нова и си ти.
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 2:08 pm |
|
|
Alxx
|
Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 11:58 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
Alxx написа: Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт. Къде могат да направят този реглаж? (не си и помислям да се захвана с подобно нещо...)
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 1:50 pm |
|
|
Alxx
|
Нямам идея доколко е достъпен реглажният болт. Мога да й метна око и да ти кажа дали става на място или трябва да се вади.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 6:47 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Не е много трудно, ако успееш да отконтриш голямата гайка убираш луфта с централния болт и законтряш. Трябва да се има в предвид,че рейката се износва основно в средата, и ако убереш прекалено може в крайните положения да започне да затяга.
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 8:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Чукането обикновено се оправя/подобрява със смяна на пружината над камъка. Продава се, но не съм сигурен дали не бяха комплект.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Юни 17, 2020 12:13 am |
|
|
Alxx
|
Всичко е с отделни ОЕМ номера, Ице. Пружина, "камък" и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юни 26, 2020 9:25 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
И така: проблема с потракването отпред в колата беше решен. Говорих преди 2-3 седмици с Alxx по телефона дали би могъл да хвърли едно око за какво става въпрос и той, като разбра че живея в Борово направо ме насочи към сервиза на бул. Овча купел 69 (sharniri.com), където оставих колата преди три дни при единия от двамата братя (така е не се запознахме на име... ). Щях да си я получа в края на първия ден, но резултата не е бил удовлетворителен и ми се обадиха да остане и вчера. Снощи взех колата след "приемо-предавателен" тест драйв по околните разбити улички и направо не мога да я позная - като шум (липсата му) отпред. Извършен е бил ремонт на рейката - подмяна на някой дребни части и реглаж, освен това се е наложила и смяна на лява биалетка. Но все още е имало почукване и затова колата остана още един ден. На другия ден са проверилили изцяло предницата, сваляли са амортисьори - не и не.... и накрая работата се оказала липсата на някакви гумени елементи (пръстени?, не знам) и в двата предни спирачни апарата. Не съм особено грамотен технически и не поисках повече подробности - така и така нямаше да разбера. Човекът каза: не са износени, повредени, ами липсващи, чудеше се дали съм правил някакъв ремонт на спирачките, но не - мисля си ( не мога да съм 100% сигурен) че така си е дошла от Швейцария, не мога да си представя че в автокъщата са се занимавали специално да махат тези гумички . Така че съм много доволен и благодарен. Хората от сервиза са си сършили работата перфектно. Днес навъртях 70-80 километра из София за кеф...
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Съб Юли 11, 2020 1:54 pm |
|
|
Alxx
|
Липсвали са ти гумичките на долните водачи. Понеже са раздува гумата с времето, най-често от тях започва да задържа апаратът и някои сервизи(вкл. на запад) направо ги махат - педалът става супер отзивчив. Иначе, ако се сменят през две години, няма да има проблем. ОЕМ-ските карат по 4-5, но много зависи от смазката, която се ползва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юли 11, 2020 2:04 pm |
|
|
Crusader
Регистриран на: Пет Мар 01, 2013 3:39 pm Мнения: 103 Местоположение: София
Телефон: 0898268926
Рейтинг: 13
|
Здравейте колеги, Днес бях при Тенчо и се оказа, че ми се е сериозно раздрънкала кормилната рейка.
Моля за съвет (или директен контак с някой, който може да ми продаде читава такава на старо)
(B12, H6, 2002-ра)
|
|
|
Пон Фев 08, 2021 4:14 pm |
|
|
Alxx
|
Колега, тази тема е за DIY ремонт на рейка. Ако тропа в червячния механизъм, регулирането е обичайна процедура от поддръжката и назад в темата е описано как се прави.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 08, 2021 9:00 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|