Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:07 pm



Отговори на тема  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 Ревизия на кормилна рейка 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тъй като от доста време имам проблеми с рейката(тропа, тече и не държи посока), дълго време обмислях да я дам за рециклиране. Отворих я откъм реглажния "камък" и прецених, че шлайфането и прочее бабини деветини ще я закърпят за кратък период. Потърсих втора ръка и от колегата naik ми попадна чудесен екземпляр без драскотина по механиката, който обаче течеше като лейка. Протеклото масло обикновенно отмива греста от гребена и после механиката си заминава. Тази я хванах точно навреме. След справка за цени на специфични части на парче, везните се наклониха рязко към поръчване на ОЕМ ремонтен комплект, което спести много време за разумни пари. Двата ОЕМ кита(за пиньона и гребена са поотделно) ми костваха около 130лв, като докупих няколко О-пръстена оттук защото нямаха наличност. Също купих афтърмаркет маншони, защото цената на оригиналните е безобразна. 8 срещу 28лв, както и тампони за закрепването й към магарето. Отдолу всичко е в снимки с обяснения, нещата не са страшни и човек с добра преценка и немного умения може сам да си я направи.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 60

Сря Мар 06, 2019 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Продължаваме...


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 06, 2019 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно в средата на корпуса на рейката има стеснение, видимо отвън. В него има семеринг с подложена чашковидна шайба, която е обърната с чашката към механизма(пълни се с грес). Избих го с много дълга отвертка, а го поставих с натиск от работното бутало на гребена. Прецених, че така най-малко рискувам да надраскам корпуса отвътре. Реглажният камък и пружинката също ги има като резервна част, но прецених, че тези са здрави и засега ще държат. Иначе при нужда се сменят на място. Колегата OFFROADER е заместил оригиналния камък с полиамиден, както правят и по сервизите за рейки. От тези два чарка и натяга им много силно зависи правилното функциониране на механиката!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Сря Мар 06, 2019 1:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се лъжете да търсите семеринги по размер, вместо ОЕМ комплект. На бройка цената варира от малко по-евтино като цяло, до по-скъпо и без гаранция за качеството. Всички семеринги са усилени с полиамидни пръстени и са над 20лв/бр. О-пръстените на тръбите ги няма налични и взех по размери. 4х1,5мм 4 броя, два броя 6х1,5 и два 8х1,5. Ползвах литиева грес, може и да съм сгрешил. Докато стигна до монтажа ще разбера и ако е нужно ще я отмия и заменя с подходяща. Засега на ръка всичко върви много гладко, но моментът на истината ще е 30 минути след монтажа, когато маслото изтънее. Ако съм сгрешил, ще си имам течаща пак рейка и затягащ волан ROFL
Дерзайте! Хубавите неща се правят с мерак!

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 20

Сря Мар 06, 2019 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Супер показно...евала =D> ,само не каза за кой модел е рейката.
Този филм и аз ще го играя май тея дни..но за Б13..тече и тропа.. #-o

Сря Мар 06, 2019 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да ви спестя време:
Комплектите стават за всички класици Импреса, за други рейки нямам идея. Камък + пружина, лагер пиньон, лагер корпус, О-пръстен на червяка(под шайбите на дирекцията) и О-пръстените на тръбите се продават поотделно. Пиньонът го има и като комплект с всички такъми, но е малко над 500лв нов :-~ :shock:

Вальо, рейката е свалена от '95 Импреза комби, а съм поръчвал части по моето шаси('97 2.0). Аналогично ще става и за Форестър СФ. Издрах лепенката на Койо и не съобразих да й запиша номера. На Б13 не съм отварял още, но тропането предполага остра нужда от нова пружина и реглажен камък, освен изреденото горе. Това с уговорката, че циментацията на зъбния гребен е здрава и не е издран или крив.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Сря Мар 06, 2019 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С риск да стана досаден, но днес и крайният резултат, след отстраняване на корозията по тръбите:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Чет Мар 07, 2019 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много лачено - как ще ти даде сърце да го монтираш :D ...

ПС: Сподели резултата после, че е важно - голяма драма с тия рейки напоследък. Явно се ползват универсални части, а не ОЕМ и протичат бързо после.

Чет Мар 07, 2019 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алекс, имам една в мазето за Б12 , не тече , но с луфт на гребена и според мен от нея ми беше тресенето във волана , имам и ремонтен комплект от МИМО за такава купен в една кутийка ма май е за теч юото са две семеринга и и един пръстен, ако ти се занимава давам ти я да я рециклираш , продаваме я и си делим парите , като първо вадим твоите разходи.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 07, 2019 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен проблемът не е в ОЕМ или не. Елринг и Кортеко правят доволно добри семеринги. Проблемите са няколко(не претендирам за изчерпателност):
Неправилна преценка и измерване на износването по компонентите.
Паднала циментация вследствие износване или шлайф.
Крив гребен(получава се от пренатягане и неравно износване).
Некадърен монтаж и неправилен натяг.
Частична, вместо цялостна подмяна на уплътнителни елементи.

Аз мерих гребена с микрометър близо до работното бутало за мярка - там обикновенно износването е равно на нула.

Иначе ще пиша още с времето - това е идеята на темата все пак ;)

Вася, дай да я видиме и да преценим? Може да си я оставиш за резервна.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 07, 2019 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Според мен проблемът не е в ОЕМ или не. Елринг и Кортеко правят доволно добри семеринги. Проблемите са няколко(не претендирам за изчерпателност):
Неправилна преценка и измерване на износването по компонентите.
Паднала циментация вследствие износване или шлайф.
Крив гребен(получава се от пренатягане и неравно износване).
Некадърен монтаж и неправилен натяг.
Частична, вместо цялостна подмяна на уплътнителни елементи.

Аз мерих гребена с микрометър близо до работното бутало за мярка - там обикновенно износването е равно на нула.

Иначе ще пиша още с времето - това е идеята на темата все пак ;)

Вася, дай да я видиме и да преценим? Може да си я оставиш за резервна.

Когато пожелаеш и бира може да пийнем ;) .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 07, 2019 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво на колегата, много изчерпателно и полезно инфо.
Само да добавя към процедурата на колегата, при мен беше износена и втулката в която лагерува пиньона в кожуха и се наложи да нося целият кожух заедно с пиньона на стругар за да извадят старата втулка и да ми направят нова.
Вече почти година карам с рециклирана по този начин и с Оригиналните части рейка и няма никакви проблеми, само веднъж съм я донатягал.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Мар 08, 2019 11:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Eвала за труда , Саше! Много рядко има такива теми в този форум.
Като на магия точно сега и аз установих лек засега теч в моята рейка и мисля да минавам на такава с по-малък ход (оригиналната ми JDM беше като на СТИ с 2.7 число по-спомен),но мисля да я ревизирам преди това.
Ще ти звънна като се затопли да я съберем на по-бира и скара в двора ако ти се занимава:)

Поздрави,

:beer:
 15

Сря Мар 13, 2019 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За спорта винаги съм мислил да пробвам да вкарам JDM гребен и пиньон в европейска рейка. 2,7 си е 2,7 ;) Май ти ще си опитното зайче ROFL
P.S. Части има ;) Чакането е максимум седмица.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 13, 2019 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гребенът симетричен ли е (наклонът на зъбите като се обърне? )? ако да,има шанс , пиньонът е ясен :)Ще го видим.Пак казвам по-спомен беше 2.7 , може и по-голямо да е числото ,но е под 3 100% :)

Сря Мар 13, 2019 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алекс , я ми обясни от майсторска гледна точка , явно си механик от това, което чета , защо ми тресеше волана от тъпата рейка ,мамка и наби поне 2000 лв ремонти . :D :D :D
Явно е вързано с луфта на гребена, защото рейката е суха на барут и то не тресе винаги ами когати си поиска като с времето започна да зачестява , тресеше точно като от лош баланс между 80 и 125 като е стигало до почти сантин биене на волана , Любо беше решил, че има зъл дух ROFL
По колата се смени 99% всичко, което би могло да породи биенето и пак си биеше после , докато не се замислих, че тресенето започна като Жан ми престърга старата рейка и купих една от Иво от Перник , но понеже беше напролет го вързах със смяната на гумите.
Тая рейка ще правим с гадния характер :) .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 14, 2019 8:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Същия филм го играх и аз на Импреса-та(ама тихичко си псувах и без участието на Жан). :) Просто при тая скорост лявото колело започва да бие по сходимост при спиране - обира хлабината на тласъци и не може да задържи пътя. Един ден ми мина през ум, легнах отдолу и натегнах камъка на око. Воланът стана дървен, ама като я изкарах на "Тракия" не мръдна.

Вася(Unufri), точно това не знам и искам да разберем.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 14, 2019 8:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз малко не разбрах колко да натегна камъка,завива се до откат и се отвива 30градуса ли?
При затягане докрай не мога да въртя привода на ръка като върна малко тръгва сравнително леко.. :-?

Чет Мар 21, 2019 9:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Същия филм го играх и аз на Импреса-та(ама тихичко си псувах и без участието на Жан). :) Просто при тая скорост лявото колело започва да бие по сходимост при спиране - обира хлабината на тласъци и не може да задържи пътя. Един ден ми мина през ум, легнах отдолу и натегнах камъка на око. Воланът стана дървен, ама като я изкарах на "Тракия" не мръдна.
......


Нещо подобно ми се случва в момента и на мен, но още не съм тръгнал да го разследвам откъде е. При натискане на спирачка започва леко биене и тресене по волана откъм лявото колело. Не би трябвало да е диск, защото преди няма и 10 000 км. сложих нови ATE дискове и накладки и не съм имал аварийни набивания на спирачки, прегрявания и т.н. По принцип имам скъсано маншонче на едното цилиндърче на левия спирачен апарат, което съм запланувал да правя сега в началото на лятото, но апаратът не задържа към момента и поради новата накладка - маншонът не се отваря докъдето му е дупката, та не мисля, че е от него.
Като купувах колата и Тенчо като я гледа се усещаше луфт в рейката, но бяха разбити и накрайниците(горните откъм рейката). След смяната им луфтът намаля драстично, но си остана в лека форма.
Та сега като чета темата се съмнявам дали няма оттам да "излезе зайчето" :(

Чет Мар 21, 2019 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
Аз малко не разбрах колко да натегна камъка,завива се до откат и се отвива 30градуса ли?
При затягане докрай не мога да въртя привода на ръка като върна малко тръгва сравнително леко.. :-?

Натягаш до 5nm и раздвижваш пиньона, развиваш до хлабаво. Повтаряш цялото упражнение още веднъж. Третия път затягаш до пет нютона и връщаш 30°, полагаш осигурител за резба по 1/3 от обиколката, затягаш контрата на 39nm, задържайки реглажния с ключ да не мръдне. Прави се на монтирана рейка.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 21, 2019 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор