Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:18 pm



Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Kaк да Регулирам клапани на SOHC 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще свалям капаците на главите за смяна на уплътения, че ми се омазват по малко лулите на свещите.

Та искам и да си регулирам клапаните, интересува ме как?
По скоро моя модел с парички ли е или по стария познат начин с отверка и ключ??

Дали докато мотора е на колата ще може да се работи и за смяна на гумички??? Това ще е евентуално. Така и така ще съм отворил да сваля една и ако се е вкаменила да сменя и гумичките.
Дали ще има място да се работи без да свалям главите, мотора е на колата/

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Фев 24, 2013 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 11:11 pm
Мнения: 875
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Развиваш двата тампона на мотора от предният мост и повдигаш мотора докато пзволява и си бачкаш

Нед Фев 24, 2013 8:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Та искам и да си регулирам клапаните, интересува ме как?
По скоро моя модел с парички ли е или по стария познат начин с отверка и ключ??


Като гледам тази снимка, маи си е нормално регулиране и ще ми трябва само отверка и ключ.
Изображение

Mladen99 написа:
Дали докато мотора е на колата ще може да се работи и за смяна на гумички??? Това ще е евентуално. Така и така ще съм отворил да сваля една и ако се е вкаменила да сменя и гумичките.
Дали ще има място да се работи без да свалям главите, мотора е на колата/


Остава този въпрос.
Това с повдигането на мотора не знам колко ще помогне, и ще е предпоследния вариант.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Фев 24, 2013 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С реглажни болтове си да - http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_2/

Нед Фев 24, 2013 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С къса отверка няма ли да стане?

Нед Фев 24, 2013 9:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
С реглажни болтове си да - http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_2/


Благодаря Александров, нямам много време за ровене а и когато имам нямам компютър (скапа ми се монитора на лаптопа)
Къде да проверя какви трябва да са хлабините, или с какъв дистанциономер се правят?

Благодаря/

Ще гледам да има някои с чисти ръце за да снима когато се захвана ;-)

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Фев 24, 2013 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
BAlexandrov написа:
С реглажни болтове си да - http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_2/


Благодаря Александров, нямам много време за ровене а и когато имам нямам компютър (скапа ми се монитора на лаптопа)
Къде да проверя какви трябва да са хлабините, или с какъв дистанциономер се правят?

Благодаря/

Ще гледам да има някои с чисти ръце за да снима когато се захвана ;-)



Хлабините са описани на табелка на самият преден капак ,след като го вдигнеш огледай се ще я видиш ;)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Нед Фев 24, 2013 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:

Хлабините са описани на табелка на самият преден капак ,след като го вдигнеш огледай се ще я видиш ;)


благодаря приятелю, мисля че пи мен едната табелка е изчезнала. но има още няколко останали :-)
ще ги огледам по късно днес.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Фев 25, 2013 1:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да благодаря, там си е табелаа за хлабините. От вътрешната страна на капака.

pradabg дали ще има място да се свалят гумички на клапани ако се наложи?
Прави ми някалъв минимален разход на масло, един казва понеже карам с 5/40 друг че било нормално за Субару...
И ако може да ги погледна ако има съмнения да ги сменя и тях.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Фев 27, 2013 12:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Мнения: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля че за хлабините на реглажните са - 0,20 на всмукателните,0,25 на изпускателните :good:

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Сря Фев 27, 2013 1:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Да благодаря, там си е табелаа за хлабините. От вътрешната страна на капака.

pradabg дали ще има място да се свалят гумички на клапани ако се наложи?
Прави ми някалъв минимален разход на масло, един казва понеже карам с 5/40 друг че било нормално за Субару...
И ако може да ги погледна ако има съмнения да ги сменя и тях.



Ако го направиш на място ще ти издадат диплома за хирург :D Нали се сещаш,че се вадят ангренаж,разпределителни валове и тн. - никакъв шанс братле,не казвам,че е и невъзможно,но за подобен мазохизъм не съм чувал - вадиш мотора и спокойно на масата си го обслужваш . Не е лошо да дефинираш "минимален разход на масло" ;)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Фев 27, 2013 1:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:

Ако го направиш на място ще ти издадат диплома за хирург


Хахахаха

pradabg написа:
Не е лошо да дефинираш "минимален разход на масло" ;)


Започва да го пипа след 5-6х.км доливам 1/2 литър. Но ако пътувам на дълго 400-500км. без да спирам и вече съм навъртял едни 6-7-8х.км на маслото си го похапва по 200-300гр.

Вадя си заключение че маслото се скапва бързо.
Ползвах Фукс Титан ГТ1 5/30
после взех от мимио13 Мотул 5/40 мисля че е 8100
И все една и съща.
сега налях Кастрол Магнетик да видим.
Ако и него го яде вече се чудя дали да не взема нещо с естер.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Фев 27, 2013 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имайки в предвид колко са ни чисти улиците,горивата и маслата не мисля ,че са толкова фатални стойностите,че да влизаш в излишни драми.


Ако имаш време,доста народ се е изказал по въпроса :) :
viewtopic.php?f=1&t=5411&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE&start=80

п.с. Аз лично сменям маслата след като започне да ги пипа,ясно ни е на всички какво се е случило със смазочните качества,след като е поело достатъчно количество фракции.Доливайки, само да го рефрешваш не мисля,че е най-добрият метод за дълговечност на двигателя .

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Фев 27, 2013 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:
п.с. Аз лично сменям маслата след като започне да ги пипа,ясно ни е на всички какво се е случило със смазочните качества,след като е поело достатъчно количество фракции.Доливайки, само да го рефрешваш не мисля,че е най-добрият метод за дълговечност на двигателя .


Не са глупави американците, по сигурни данни от приятел там (които се човърка из колите си) наливат наи ефтиното малсо и сменят на 5-6х.км. ;)
Маи и аз ще предприема нещо такова, но можеби не наи ефтиното за българия масло, но нещо средно.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Фев 27, 2013 4:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 11, 2009 11:08 pm
Мнения: 124
Местоположение: Burgas
Skype: ickata_bs
Автомобил: Subaru Outback, and Legacy Limited
Телефон: 0899598383
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
Мисля си ,че те американците не са глупави ама маслата там и тук са коренно различни ,там евтиното масло ще е много по качествено от евтиното тук ,и не си прави експерименти с колата ,не караш Москвич.Оня ден като ходих да ми настройват клапаните говорихме с моя човек точно по тоя въпрос щото видях една промоция на масло за MOBIL 10/40 за 38лв и той вика не си прецаквай колата защото точно ти знаеш колко струва ремонта и като поприказвахме се замислих за това което ми казва тези евтините масла за коли дето и олио да им сипеш няма проблем .Но за субаруто има първата и втората смяна това евтиното може да не се отрази осезаемо на двигателя Обаче после ....................... вътре ще е като загорял тиган с олио.Само по себе си това масло( евтиното ) няма свойствата на другото и дори след 1000 км пробег то няма да върши своята работа.Сега и аз съм за смяна на маслото и ща не ща трябва да сложа подходящо каквото е било до сега да няма главоболия после ;)

Пон Мар 11, 2013 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 11, 2009 11:08 pm
Мнения: 124
Местоположение: Burgas
Skype: ickata_bs
Автомобил: Subaru Outback, and Legacy Limited
Телефон: 0899598383
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
ИМАМ ПЛАСТИНИ за реглажа на Клапаните ако се завъртиш из града дзънни да ти ги дам,пък може и кафенце да направим :cool:

Пон Мар 11, 2013 6:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ickataa написа:
ИМАМ ПЛАСТИНИ за реглажа на Клапаните ако се завъртиш из града дзънни да ти ги дам,пък може и кафенце да направим :cool:


АКо знаех че си мераклия днес щях да те взема към сервиза.
А за маслата маи само си ги приказвам, досефа ефтино масло дори и на наи дръгливата МИ кола не съм налял.
Така.

Неможах да снимам много, но пак енещо.
Цялата протцедура по смяна на О-пръстените, гарнитурите на капаците, и реглаж на клапани е сравнително елементарна, като изключим регулирането на клапаните, там се изисква малко повече.

Започваме със стандартното сваляне на пластмасите преди възд. филтръ за олесняване достъпа от лявата страна на мтора, от дясно сваляме акомулатора и казанчето за чистачките.

Прикачени файлове:
12032013421.jpg


Прикачени файлове:
12032013413.jpg


От тук нататък започва свалянето на капаците което правих за 1-ви път но нее нищо особенно.
Тя маи половината кола се разглобява с ключ 10

Та започнах с лявата глава че има по малко висящи кабели коит да пречат и още след началния оглед се ошашках малко. Капака на Ангренажния ремък е хванат за капака на клапаните и.... ми мина през главата че ще трябва да сваля пластмасата, а тя нямаше да излезе лесно (поне щеше да има голямо разглобяване) Но уви има само 1 болтче държащо капака на ангренажа което е завито странично в капака на клапаните.

Болтовете на капака на клапаните се развха много леко (нещо което не забелязах когато ги свалях е че горните 2 са по дълги от долните 2-а +1бр. които е в средата на капака) Но се разбира накрая когато започнеш да сглобяваш :)

Откачат се вентилациите, добре е или да се хнат или да се засучат на някъдекъдето не пречат. От дясната страна (шьофьорската) се сваля и буксата на датчика на разпределителния вал че малко пречи, то там си е малко по тесничко или поне има доста повече пречещи неща.

Капак се отлепя с отверка и излиза малко с чалъм нагоре.
И се отваря такава гледка:
Прикачени файлове:
12032013412.jpg


Прикачени файлове:
12032013410.jpg


Тук вече съм свалил проблемните и течащи О-пръсени (които за 1 седмица леко бяха зацапали кабелите но си им е време, О-пръстените бяха камък, макар че гарнитурата и гумените шаиби на болтовете си бяха О'К)
Така.
Прикачени файлове:
12032013416.jpg


Прикачени файлове:
12032013415.jpg


Така после започва регулирането на клапаните.
От вътрешната страна на предния капак има табелка с хлабините на всмукателните и изпускателните клапани.
Но съм затрил някъде снимката. Пуф.

Така при мен бяха Смукателни 0.16-0.24 Аз регулирах с 0.20 и Изпускателните.... не помня означенията на табелната, но регулирах с 0.25

Ето тук е наи големия гърч за регулиране, но нищо непознато.
Прикачени файлове:
12032013417.jpg


Следва почистване на главата където ляга гарнитурата, почистване на капака, поставят се новите О-пръстени, те са набити от страната на главата в стърчащите цилиндри в които са поставени свещите. ГГарнитурата се поставя на капака в специален улеи и... се затваря.
При желание може да смените и всички шаиби на болтовете държащи капака но, при мен нямаше нужда, бяха доста меки (те и гарнитурите бяха много меки но така или иначе имаше нови и не си струва икономията, много са евтини.

Ето иснимка и на стария О-пръстен и новия.

Прикачени файлове:
12032013420.jpg



Ясно се вижда колко омачкан е десния (стария) и беше много твърд, докато новичките са си мекички.

Прикачени файлове:
12032013418.jpg


После сглобявате всичко по обратния начин, като не прекалявате със стягането на болтовете на капака, все пак се навиват в главата директно в алуминия. Моите се отвиха с поглед направо.

Благодарности на mimio13 за частите,
както и на Янчо - ianski за съветите които ми даде по телефона :good:
и на всички остани които се включха
Благодаря Приятели!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Вто Мар 12, 2013 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 8:49 pm
Мнения: 222
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester +Legaci 2.5
Телефон: 08782734sedem pet
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А реда какъв беше
Ако не се лъжа май Реда е
0 градуса - 6 и 8
180 град - 4 и 7
360 град - 1 и 3
540 град - 2 и 5
или греша

Сря Сеп 04, 2013 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mlad_I_Zelen написа:
А реда какъв беше


По телефона се разбрахме ;-)
Реда е както ги наредиш, стига клапана да нее в работно положение (отворен)

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Сеп 07, 2013 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 8:49 pm
Мнения: 222
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester +Legaci 2.5
Телефон: 08782734sedem pet
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз да допълня темата на колегата с моя скромен опит по въпроса
Аз смених Масло кабели свещи и всички уплътнители на капаците на клапаните
Клапаните само ги проверих оказа са че са ок и за това не ги пипах смукателните ги мернах с пластина 0,20 при граници от 0,18 до 0,21
Изпускателните с пластина 0,25 при норми от 0,23 до 0,27
Както бе описано по рано в темата размерите ги има на лепенката в дясно долу на капака
Всичко започна след като започна да ми гасне сама сутрин и да тресе мотора взех свещи при започване на смяната на свещите се скъса единия кабел и хайде за кабели Миро каза ми щом са мазни значи и уплътнители на капацитеда се сменят да не се скапят и новите кабели и на операцонната маса
Начало на операцията
Изображение
Колегата Др. Скорчев
Изображение
С свалени Акумулатор,Казанче за вода на чистачките и преди кутията въздушния филтър която не знам за какво е (според мен против вода или ако нагазим в вода да не глътне вода двигателя)
Изображение
Ето и старата омазнена лула
Изображение
Изображение
Изображение
На левия капак се сваля Тръбичката за наливане на масло след като се откачи капака по супер странен начин се изважда капака
Изображение
Изображение
Почти същата процедура е и в дясно почти всичко е с ключ 10 и 12 с изключени е на свещите те са с 18
Изображение
След това едно хубаво измиване на капаците с четка и бензин
Изображение
Изображение
Изображение
тук съм снимал как се върти коляновия вал тъй като аз съм автоматик сваля се пластмасовия предпазител на ремъка на климатика после се премества и металния предпазител на динамото и хидравличната помпа
Изображение
В оста на хидравличната помпа има шестограменн нарез и се върти от там с шестограм 8
Изображение
с шомпъл изчистих маслото което се беше стекло към свещите
Изображение
новите свещи и кабели и гарнитури
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и разликата между новите и стари уплътнители на свещите
Изображение
след края на операцията вече нямам проблем с сутрешното палене работи равномерно не прекъсва ,киха кашля и тем подобни
успех на всички
Дано да съм бил полезен ако някой има нужда от инфо да звънка

Пон Сеп 09, 2013 8:15 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор