Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:52 pm



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Подгряване на двигателя 12в. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, ще ви запозная с една система, която реших да реализирам на моят автомобил. Вдъхновението дойде от тази тема https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=27392&hilit=
Ще споделя и защо реших да се заема с тази система. Автомобила седи на открито, сутрин като тръгна за работа се качваме пет човека от които три деца. Целият ми маршрут от нас, през училището до работата е около 3 километра. За това разстояние колата въобще не може да влезе в температурен режим. Веднага почват да се потят стъкла, за парно в началото и дума да не става, газовата включва чак когато стигна на работа. Автомобила работи като цяло в режим на студени стартове и недостигане на нормална работна температура. Затова реших да пробвам с тази система.
Първо започнах с набавянето на необходимите компоненти.
1. Термоблок с четири свещи от Пежо 206 HDI. Това е най-компактният модел.
Прикачени файлове:
20200111_133140.jpg

2. Силово реле за управление с предпазител - Голф 2 дизел подгряване на двигателя.
Прикачени файлове:
20200111_133418.jpg

3. Термодатчик биметален 70'С NC, може и други стойности, въпрос на избор.
4. Платка за управление, изработена от мен.
5. Кабели за инсталацията.
Първото нещо което направих след като пристигна термоблока е да видя какъв размер са му изводите за антифриза. Оказа се, че неговите са 20мм а на колата изходите за парното са 16мм. И за да паснат нещата се наложи изработката на два редуктивни щуцера.
Прикачени файлове:
20200111_133249.jpg

След това направих планка за закрепване на термодатчика на термоблока
Прикачени файлове:
20200111_133158.jpg

и планка за закрепване на целият възел.
Прикачени файлове:
20200111_153139.jpg

Следващото нещо е изработката на платката за управление. Монтирах я в бушонното табло при двигателя, тази от ляво на снимката.
Прикачени файлове:
20200111_133340.jpg

Като сме готови със всички компоненти пристъпваме към монтажа на колата.
Понеже при мен изпарителят е монтиран последователно в охладителната системата, компонентите ги наредих по следният начин: изход топла вода двигател, термоблок, изпарител, радиатор парно, вход студена вода двигател.
Монтираме редуктивните щуцери.
Прикачени файлове:
20200111_153120.jpg

Закрепваме на готовият възел към автомобила. При мен термоблока го закрепих на планката, където е вързано жилото за бързи и бавни. По този начин ползвам планката за връзка към маса. Трябва да се има предвид, че свещите са вързани към маса чрез тялото на термоблока. Затова то трябва да бъде закрепено стабилно към масата на автомобила или да се прекара отделен силов кабел за маса към термоблока.
Прикачени файлове:
20200111_180522.jpg
Прикачени файлове:
20200111_180528.jpg

Монтираме силовото реле с предпазителя. Най-удобно ми се видя под номера на рамата(има го на една от горните снимки).
Следва окабеляване на компонентите. За силовата част ползвах кабел 6мм" а за останалата част 0,35мм". Схемата на свързване е подобна на тази от VW форума с известни преработки. Системата работи по следният начин:
След като автомобила е запален и алтернатора почне да зарежда(взимам сигнал от него) съм настроил релето за време да включи силовото реле след 40 сек. Свещите са захранени и антифриза се подгрява. Системата се изключва автоматично когато температурата на термоблока стане 70'C. Системата се включва отново когато температурата падне на 55'С (термодатчика има хистерезис 15'С ). Вътре на таблото съм извел св. диод за индикация, свързан към свещите. Монтирал съм и ключ за принудително спиране на системата (летен режим). Ще споделя и измерванията, които направих.
Два броя свещи (толкова съм вързал) консумират 34А при външна температура -2'С. При температура на антифриза 70'С тока спада на 31А. Електрониката на двигателя консумира около 20А (без нищо друго включено). При включени всички консуматори в автомобила (парно на 4 степен, фарове, такива за мъгла, преден, заден нагревател) консумацията е около 70А. Със включването и на подгряването измерих най-много 101А. Поради това съм вързал само две от свещите. Разбира се това е най-тежкият режим който никога не ми се е налагало да ползвам. Затова трябва да се имат предвид следните данни за работа на алтернатора:
Прикачени файлове:
Untitled.png

Накратко алтернатора на празен ход дава до около 50А. Затова когато има включени много консуматори или работи и системата за подгряване автомобила не трябва да се оставя да работи на празен ход защото няма да зарежда акумулатора. По тази причина оставих по-голямо време за задействане на системата, като се предполага че вече ще съм потеглил и оборотите са над 2000.
За температурата: с инфрачервен термометър измервах температурата върху маркучите преди и след термоблока, разликата е около 4-5 градуса. При температура 77-80'С измерена от сензора за температура на двигателя системата се изключва. Тук се явява разлика от 7-10'С между тази измерена от сензора на двигателя и сензора върху термоблока. Това го отдавам на пътя на антифриза до термоблока и на разликата в сензорите.
За ефекта: като цяло много съм доволен от резултата. Автомобила загрява видимо по-бързо от преди и включва бързо на газ, парното почва да духа хладко малко след тръгването. В края на отсечката от 3 км. двигателя вече е на 80'С при -3 сутрешна температура и незнайно колко ''-'' през нощта.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 212

Съб Яну 18, 2020 1:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Форума не ми позволява да те оценя с + ....
Страхотна идея , и добре обяснено.Благодаря за варианта за подгряване... :bow:

Съб Яну 18, 2020 6:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
Форума не ми позволява да те оценя с + ....

Някой друг ще ни замести ;) Много добра сглобка и реална оценка на системата. :good:

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Яну 18, 2020 8:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво, много добро изпълнение и обяснение. И от мен + тук, че не ми дава в темата.
:bow:

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Съб Яну 18, 2020 11:40 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво. Абсолютно същото изпълнение бях направил на автомобила на един приятел и той беше много доволен от резултата (накратко го бях обяснил в предната тема). Само един съвет, ако блока с подгревните свещи е далеч от някоя маса, пусни си допълнителен подходящ кабел, за всеки случай :beer:

Нед Яну 19, 2020 10:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво, Адмирации!
И аз си мислех да пиша същото, като колегата - по-добре пусни отделна маса 6мм2, за да не товариш другите маси и да няма 'призраци' по датчиците.

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Яну 19, 2020 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
за да не товариш другите маси и да няма 'призраци' по датчиците.

Тони, нещо ме мяташ в музиката? Масата по колата е една, няма 50. Има само лоши връзки. Според написаното от колегата е напълно наясно какво прави, даже е подчертал как да се избегне проблем. За да не съм голословен, аз бих закрепил възела към купето, не към блок/кутия, защото кабелът маса на по - новите коли е възтъничък. Не съм гледал на неговия Фоз какъв е, ама на моята Баба е бая, докато на Б13 е на 1/3 дебелина и без изолация.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 19, 2020 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор