Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:33 pm



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Направи си сам маслоуловител .. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
На който му се занимава
...да пита :)
.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Юли 09, 2020 1:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, извинявай за тъпия въпрос, но, каква е целта на упражнението?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Юли 09, 2020 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет колега!!! Целта на упражнението е да се намали притока на маслени пари съдържащи се в картерните газове,и да се запазят чисти от налепи (сажди и масло) дроселовата клапа, мап сензора, и всмукателния колектор.При мен резултата е доста добър и затова рещих да го споделя. Ако някой се интересува как,какво и защо с удоволствие ще споделя моя скромен опит :) .

Пет Юли 10, 2020 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз долу горе разбирам как действа ;)
Просто не разбирам какво те е накарало да сложиш тази добавка. Някакъв сериозен налеп или просто за превенция?
И как това устройство те спасява от влиянието на EGR-a.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Юли 11, 2020 8:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази щуротия я рекламират руснаците. Има и качени видеа в youtube. Въпреки че руският ми е на достатъчно високо ниво не можах да намеря много смисъл в идеята. Аз съм на принципа "не пречи на машината да работи!"

Съб Юли 11, 2020 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При мен на няколко стотин километра се зацапваше мап сензора и дроселовата клапа.После гледах в нета какво се случва и във всмукателния колектор зади смесването там на картерните газове с тези от ЕГР. И така ...свалих си всукателния клектор почистих всичко с обезмаслител ,направих си маслоуловителя и сега всичко си е чисто. А разликата при мен от тези купешките, моята джаджа монтирах под интеркулера....така има възможност да се охлажда при движение на колата и при охлаждането по ефективно се кондензират горещите маслени пари от мотора..Нямам проблем с ЕГР след като го монтирах.

Нед Юли 12, 2020 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега това не пречи на мащината да работи . Налягането в картерните газове не се променя, така че в този случай само и помагаме на мащината без да се бута екологията. По квалифицираните колеги да кажат дали ограничаването на притока на картерни газове в горивната камера на мотора е за добро или за лошо .. :) Поздрави !!!

Нед Юли 12, 2020 6:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Малка корекция... не се ограничава притока на картерни газове а по точно на маслените и водни пари в тях.Водните пари са от конденза в на вода в маслото.

Нед Юли 12, 2020 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
svitlomir написа:
При мен на няколко стотин километра се зацапваше мап сензора и дроселовата клапа.После гледах в нета какво се случва и във всмукателния колектор зади смесването там на картерните газове с тези от ЕГР. И така ...свалих си всукателния клектор почистих всичко с обезмаслител ,направих си маслоуловителя и сега всичко си е чисто. А разликата при мен от тези купешките, моята джаджа монтирах под интеркулера....така има възможност да се охлажда при движение на колата и при охлаждането по ефективно се кондензират горещите маслени пари от мотора..Нямам проблем с ЕГР след като го монтирах.


Всичко звучи супер, но при нормално функциониращ мотор и експлоатация не трябва да се наблюдават чак такива ефекти. Аз не съм имал такива казуси през последните повече от 30 000 км, откакто карам колата в България. Тепърва преди около 8 000 км. за пръв път чистих механично EGR-а и не мога да кажа, че беше в драматично състояние.
Дори само градско да я караш пак не би трябвало да зацапваш мап сензор на всеки няколко стотин километра.
 15

Пон Юли 13, 2020 9:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Моята кола също е карана само в България. Със смененен шортблок е и е в момента на 20 000 км. след смяната. Скоро за първи път.и аз си чистих Е ГР . Не беше мн замърсен. Но покрай него обърнах внимание че имаше омасляване по целия път път на картерите газове което според повечето разбиращи е нормално. Проверих турбината и беше добре.После гледах в ЮТуб клипчета по темата и там видях колко мизерия се събира във всмукателния колектор както между другото на всяка дизелова кола . Особено ако е с Егр да вкарва сажди и картерни газове които се смесват с тях и става майко мила....е не за един ден де :) Е за да ми е чисто и сухо не само в сензора , клапата и интеркулера но и в смукателния колектор си направих това на снимката по горе. Щото за чистенето особено на колектора е голяма игра..отделно сваляне и слагане..

Пон Юли 13, 2020 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално би трябвало да си инспектираш pcv системата и състоянието на турбината. Щом си стигнал до нов шортблок, вероятно първото е за подмяна, а второто за инспекция и/или ремонт. Здрава кола не цапа въздуховодите ей така. Идеята е готина, но не лекува проблем, а го замазва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Юли 13, 2020 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Така се колега , но не намерих в схемите на нашия мотор EE20Z да има PCV клапан . А освен него не знам какво се инспектира друго. Ако някой знае да има такова нещо при нас ще се радвам да каже.Шортблока е чисто нов на 20 000 не вярвам да е нещо там. Може да е от нафтата или от маслото че я карах до скоро с Eneos...казва ли ти някой причини много...но повярвай ми колега ...свалих си всмукателния колектор сам и си го измих сам с концентрат обезмаслител и професионална водоструйка само за 3 дена яко киснене и миене ( добре че беше карантината ) :) та...ако го направиш и тиняма да искаш да го правиш втори път :) от там ми хрумна да си измисля нещо. А за проверка свали си маркуча от входа на интеркулера и пипни вътре с пръст ако има масло. Да знаеш че то ще влезе в мотора при ЕГР газовете и после тва дето се полепва там един майстор го вадеше със супена лъжица( справка от ю туб ) Поздрави!!!

Пон Юли 13, 2020 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Идеята е ок, щом работи. Сега да те изкритикувам: тема diy не се прави с една снимка и "на който му се занимава, да пита".

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 14, 2020 6:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да колега. Извинявам се за неправилния пост .Рядко пускам теми. Но мисля че тази е полезна имайки в предвид и че дори всичко по мотора да е наред, има и такова нещо като регенерации на ДПФ филтъра, а при тях температурата на маслото се покачва а покрай нея и изпаренията..Даже до колкото си спомням клипчето с мръсния всмукателен колектор беше свързано с работата на ДПФ.

Сря Юли 15, 2020 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Докато е жега няма да има драми, ама като застудее вероятно вече имаш в предвид факта, че кенчето ще събира доста вода и ще трябва да се изпразва. Пиша го това, щото два пъти го "ядох" тая зима :D

P.S. Няма да пускам снимка на моя DYI кеч кен, щото е маркуч и кенче от добавка със стратегически разположени отвори (а.к.а. дупки от шило), запълнено от приспособление със високо съдържание на стомана с цел почистване на готварско приспособление с цел в живота пържене и най-отгоре друго пособие за почистване на замърсени готварски прибори с високо съдържание на полиуретан :D

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!
 15

Сря Юли 15, 2020 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор