Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Направи си сам маслоуловител .. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
На който му се занимава
...да пита :)
.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Юли 09, 2020 1:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, извинявай за тъпия въпрос, но, каква е целта на упражнението?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Юли 09, 2020 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет колега!!! Целта на упражнението е да се намали притока на маслени пари съдържащи се в картерните газове,и да се запазят чисти от налепи (сажди и масло) дроселовата клапа, мап сензора, и всмукателния колектор.При мен резултата е доста добър и затова рещих да го споделя. Ако някой се интересува как,какво и защо с удоволствие ще споделя моя скромен опит :) .

Пет Юли 10, 2020 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз долу горе разбирам как действа ;)
Просто не разбирам какво те е накарало да сложиш тази добавка. Някакъв сериозен налеп или просто за превенция?
И как това устройство те спасява от влиянието на EGR-a.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Юли 11, 2020 8:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази щуротия я рекламират руснаците. Има и качени видеа в youtube. Въпреки че руският ми е на достатъчно високо ниво не можах да намеря много смисъл в идеята. Аз съм на принципа "не пречи на машината да работи!"

Съб Юли 11, 2020 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При мен на няколко стотин километра се зацапваше мап сензора и дроселовата клапа.После гледах в нета какво се случва и във всмукателния колектор зади смесването там на картерните газове с тези от ЕГР. И така ...свалих си всукателния клектор почистих всичко с обезмаслител ,направих си маслоуловителя и сега всичко си е чисто. А разликата при мен от тези купешките, моята джаджа монтирах под интеркулера....така има възможност да се охлажда при движение на колата и при охлаждането по ефективно се кондензират горещите маслени пари от мотора..Нямам проблем с ЕГР след като го монтирах.

Нед Юли 12, 2020 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега това не пречи на мащината да работи . Налягането в картерните газове не се променя, така че в този случай само и помагаме на мащината без да се бута екологията. По квалифицираните колеги да кажат дали ограничаването на притока на картерни газове в горивната камера на мотора е за добро или за лошо .. :) Поздрави !!!

Нед Юли 12, 2020 6:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Малка корекция... не се ограничава притока на картерни газове а по точно на маслените и водни пари в тях.Водните пари са от конденза в на вода в маслото.

Нед Юли 12, 2020 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
svitlomir написа:
При мен на няколко стотин километра се зацапваше мап сензора и дроселовата клапа.После гледах в нета какво се случва и във всмукателния колектор зади смесването там на картерните газове с тези от ЕГР. И така ...свалих си всукателния клектор почистих всичко с обезмаслител ,направих си маслоуловителя и сега всичко си е чисто. А разликата при мен от тези купешките, моята джаджа монтирах под интеркулера....така има възможност да се охлажда при движение на колата и при охлаждането по ефективно се кондензират горещите маслени пари от мотора..Нямам проблем с ЕГР след като го монтирах.


Всичко звучи супер, но при нормално функциониращ мотор и експлоатация не трябва да се наблюдават чак такива ефекти. Аз не съм имал такива казуси през последните повече от 30 000 км, откакто карам колата в България. Тепърва преди около 8 000 км. за пръв път чистих механично EGR-а и не мога да кажа, че беше в драматично състояние.
Дори само градско да я караш пак не би трябвало да зацапваш мап сензор на всеки няколко стотин километра.
 15

Пон Юли 13, 2020 9:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Моята кола също е карана само в България. Със смененен шортблок е и е в момента на 20 000 км. след смяната. Скоро за първи път.и аз си чистих Е ГР . Не беше мн замърсен. Но покрай него обърнах внимание че имаше омасляване по целия път път на картерите газове което според повечето разбиращи е нормално. Проверих турбината и беше добре.После гледах в ЮТуб клипчета по темата и там видях колко мизерия се събира във всмукателния колектор както между другото на всяка дизелова кола . Особено ако е с Егр да вкарва сажди и картерни газове които се смесват с тях и става майко мила....е не за един ден де :) Е за да ми е чисто и сухо не само в сензора , клапата и интеркулера но и в смукателния колектор си направих това на снимката по горе. Щото за чистенето особено на колектора е голяма игра..отделно сваляне и слагане..

Пон Юли 13, 2020 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално би трябвало да си инспектираш pcv системата и състоянието на турбината. Щом си стигнал до нов шортблок, вероятно първото е за подмяна, а второто за инспекция и/или ремонт. Здрава кола не цапа въздуховодите ей така. Идеята е готина, но не лекува проблем, а го замазва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Юли 13, 2020 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Така се колега , но не намерих в схемите на нашия мотор EE20Z да има PCV клапан . А освен него не знам какво се инспектира друго. Ако някой знае да има такова нещо при нас ще се радвам да каже.Шортблока е чисто нов на 20 000 не вярвам да е нещо там. Може да е от нафтата или от маслото че я карах до скоро с Eneos...казва ли ти някой причини много...но повярвай ми колега ...свалих си всмукателния колектор сам и си го измих сам с концентрат обезмаслител и професионална водоструйка само за 3 дена яко киснене и миене ( добре че беше карантината ) :) та...ако го направиш и тиняма да искаш да го правиш втори път :) от там ми хрумна да си измисля нещо. А за проверка свали си маркуча от входа на интеркулера и пипни вътре с пръст ако има масло. Да знаеш че то ще влезе в мотора при ЕГР газовете и после тва дето се полепва там един майстор го вадеше със супена лъжица( справка от ю туб ) Поздрави!!!

Пон Юли 13, 2020 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Идеята е ок, щом работи. Сега да те изкритикувам: тема diy не се прави с една снимка и "на който му се занимава, да пита".

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 14, 2020 6:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 4:30 pm
Мнения: 9
Skype: svetomir
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да колега. Извинявам се за неправилния пост .Рядко пускам теми. Но мисля че тази е полезна имайки в предвид и че дори всичко по мотора да е наред, има и такова нещо като регенерации на ДПФ филтъра, а при тях температурата на маслото се покачва а покрай нея и изпаренията..Даже до колкото си спомням клипчето с мръсния всмукателен колектор беше свързано с работата на ДПФ.

Сря Юли 15, 2020 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Докато е жега няма да има драми, ама като застудее вероятно вече имаш в предвид факта, че кенчето ще събира доста вода и ще трябва да се изпразва. Пиша го това, щото два пъти го "ядох" тая зима :D

P.S. Няма да пускам снимка на моя DYI кеч кен, щото е маркуч и кенче от добавка със стратегически разположени отвори (а.к.а. дупки от шило), запълнено от приспособление със високо съдържание на стомана с цел почистване на готварско приспособление с цел в живота пържене и най-отгоре друго пособие за почистване на замърсени готварски прибори с високо съдържание на полиуретан :D

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!
 15

Сря Юли 15, 2020 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор