Здравейте,
след няколко дълги и мъчителни години с фаровете на бабичката, реших да се заема и да подобря видимостта през нощта. Рефлекторите на късите бяха в потресаващо състояние и все едно карах на свещи(а с напредването на годинките ми вече си ми трябва светлина вечер). За жокер ползвах информацията на братята руснаци за смяна на лещите. Държа да отбележе, че тази процедура с цитираните от мен лупи и преходни рамки става за фарове без фабричен ксенон(измиване). За тези с фабричен ксенон е малко по-различна ситуацията и нужните материали.
Първо се спрях на лупи от али-то - аз избрах тези на Synolyn Bi-xenon, 3 инча колкото са и фабричните-
https://www.aliexpress.com/item/4000058519614.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.40.49b01802EzMueFСлед това си взех и битум за повторното затваряне на фаровете -
https://www.aliexpress.com/item/4000060325104.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.49b01802EzMueFИ накрая си подготвих(изрязах на лазер) преходни рамки.
Цялата работа ми отне един ден заедно с полирането от вътре на стъклата на фаровете, защото бяха в отчаиващо състояние.
Прикачени файлове:
IMG_20221130_172200.jpg
Първо свалих предната броня, след нея фаровете - има клипове в Youtube с поредността на действията.
Развих всички винтчета по фара, които държат двете части(4бр.)
Отварянето(разлепването) на фара става с пистолет за горещ въздух. Фара се слага в достатъчно голям затворен кашон и се прави отвор за пистолета. Пистолета се пуска на 180 градуса и е нужно около 15 минути, за да размекне стария битум по стъклото. След това с малко напъване се отделиха двете части.
След като отворих фара, свалих старите лупи с рефлекторите. Никак не изглеждаше добре
Прикачени файлове:
IMG_20221130_172120.jpg
Прикачени файлове:
IMG_20221130_172111.jpg
Оставих основната рамка на фара и наложих преходната рамка, за да видя как ще пасне.
Прикачени файлове:
IMG_20221201_142132.jpg
С преходната рамка не лягаше точно на старите места и се наложи да запиля малко, за да легне точно.
Прикачени файлове:
IMG_20221201_141729.jpg
Държа да отбележа, че в зависимост от лупите които се слагат, трябва да се съобрази разстоянието от декоративната маска до лупата зад нея. Трябва да има разстояние(1-2мм) което да позволява регулирането във височина на фара.
След като монтирах лупите направих малък отвор за двете жила на бобината за планката на дългите на лупата, които вързах към буксата на крушката на дългите. Отвора уплътних с малко от новия битум.
Последва тест дали всичко работи.
Прикачени файлове:
IMG_20221201_162942.jpg
Прикачени файлове:
IMG_20221201_162959.jpg
Затварянето на фааровете става по същия начин както и отварянето. Битума се влага в канала на фара, вкарва се в кашона с пистолета и се чака 15-на минути. След това се съединяват двете части и се стискат докато щракнат скобите. След това се завиват винтовете и с това се приключва.
Последва сглабяне на колата по обратния ред.
И накрая и не на последно място, трябва да се регулират фаровете(колкото и малка да е намесата, винаги има изместване)
Прикачени файлове:
9YAAAgGDY-A-960.jpg
По мое усмотрение смених цвета на декоративната маска и предницата придоби съвсем друг вид.
Прикачени файлове:
IMG_20221201_163003.jpg
В заключение мога да кажа, че се псувам, че не го направих още като взех колата. Тази кола можела да свети и се родих с вечерното каране.
P.S. Ако някой има нужда от чертеж на преходната рамка, ще му го изпратя.