Отговори на тема стр 1, 2  >
 От ОЕМ часовник към ОЕМ цветен бордкомпютър на Б13 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
отдавна се каня да напиша нещо проверено от собствен опит, което превръща почти безполезната средна жабка за цигари (онази с капачето в централната конзола) при Б13 в цветен оригинален бордкомпютър, като на Б13 със заводска "навигация". Б13 ще си бъде хитов модел поне още 5 години, тъй че си заслужава по-модерна визия на таблото. И не на последно място - часовничето ви ще спре да забива или да дава грешка. Махате го и готово.

За трансформацията на скучната централна жабка в информационен цветен тъч-скрийн е нужно само да си купите от морга здрав екран и рамката с въздуховодите от Субару с навигация. Което е 200 лв макс в момента. И двете правоъгълни букси отзад на екрана с 15см рязани кабели. Важно е да са от ляв волан, защото формата на рамката е различна при десен волан. Не е важно дали екранът е отпреди или след фейса, разликите в менютата са малки и аз лично се спрях на първите екрани от 2003-2004 г, тези които имат и визуализация на функциите на климатроника .Картината е предостатъчно качествена с много възможности за настройка. Тъчът е учудващо чувствителен, по-добър от на джобните Гармин

Когато сваляте оригиналната рамка пипайте и дърпайте нежно, защото изгорялото от годините табло се наранява лесно по ръбовете. Рамката с жабката,въздуховодите и часовника са на щипки и къси кабелни връзки отзад -една за подсветката и втора (бяла,квадратна букса),която ще използвате основно

На снопът с бялата букса към часовника има "скрита "букса, подгъната и подлепена към основната -там е т.н. инфо-бус ,с необходимите комуникационни сигнали за новия екран .
Нищо повече не е нужно за този мод ,става и без сваляне на оригиналната музика отдолу .

В снопчето кабели на малкия черно-бял информационен дисплей зад жабката има всички нужни сигнали за управление на оригиналния "навигационен " монитор. За картината на екрана изобщо не е нужно да връзвате навигационния компютър (за разлика от БМВ и Мерцедес примерно, където картината се генерира от двд-то с картите). Това ,което печелите при прехода от инфо-часовника към цветния тъч-скрийн освен динамична цветна картина (в реално време)на абсолютно всичките познати параметри от черно-бялото екранче са и многото възможности за подсещане по обслужването на колата. Бутоните за навигацията остават неактивни,защото нави-то не е цел на това подобрение и в случая нави-компютърът под седалката е излишен. Целта е да имате оригинален борд-компютър, който радва окото ,управлява се лесно и едно време е бил скъпа екстра за модела.

Смяната отнема час-два, ако си играете да запоявате кабелите внимателно, тези дни ще намеря снимките и описанието ( кой сигнал от часовника къде отива на монитора) Преди 2+ години го направих до сега си работи перфектно като фабрично - без никакви забележки, само термошлаух съм използвал за свързването .
 40

Сря Дек 21, 2022 9:57 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Печели ли се нещо допълнително като информация примерно показатели от други датчици - имам наум температура.

Аз бих го сменил, ако се печели нещо ценно като информация и най-вече ако може да се върже камера за задно виждане. Има ли букса за камера за задно виждане - мисля, че е жълта букса?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Дек 21, 2022 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
да, всичко налично и познато от МИД-а, т.е. от малкия двуредов черно-бял мулти-инфо дисплей на часовника се показва в динамична, цветна картина на ОЕМ нави-дисплея, плюс още около 10 нови функции..знам че стана дълъг текст за четене и тези дни ще добавя снимките + описанието,имам идея къде са запазени.. Другото забавно нещо е че реално и Трибека има абсолютно същия екран и менюта,макар и с друго управление. Камера за задно може да се пусне,но тогава трябва да се смени и "музиката" под конзолата с мид-а ,смяна с такава от 2007-2009 г. На гърба на "новото" аудио я има буксата, за която питаш.Смяна та на музиката не е сложна, но трябва подмяна на целия сноп кабели ,който е зад таблото -от километража до жабката ,той е един ,около метър дълъг -за нави ,радио и екран включително. Музика и нави от 2009 може да се сложи без преправяне на 2003, климатроникът само ще си работи като еднозонов

Сря Дек 21, 2022 8:57 pm
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Започвам с описанието на буксите и цветовите кодове,такива каквито са до 2007г,като по-ниската цена на "навигационния" монитор до 2007г е определяща в избора, поне за мен. Централната конзола с часовничето и жабката се изважда лесно напред, заедно с въздуховодите на духалките отляво и отдясно. Буксите са описани с поглед отпред в куплунга,а не в гнездото на гърба на часовника или гърба на екрана .

На часовника (мулти -инфо дисплея) е бяла - двуредова, 10-пинова :
1- Illumination Power - виолетова
2- Body Integrated Unit - зелена
5 -Combination Meter - жълта
6 -GND - черно/жълта
8 -Ignition - зелено/жълта
9 -ACC - жълто/червена
10 -Batt+ -синьо/червена

На около 10см преди тази букса е подвита и "скрита" в снопа с кабели още една мръсно бяла букса -двуредова, 4-пинова . Тя дава инфо-бус сигнал от компютъра на колата,но незнайно защо е свободна.
1- Can- -виолетова
3- Can+ -розова

Буксите които "управляват" дисплея са 2бр, черни, двуредови.
20-пиновата реално НЕ се използва при прехода от "часовниК" към борд-компютър, защото дава връзка на нави-компютъра с екрана и музиката, а навигацията в случая не ни интересува.
Все пак ще я опиша, отново погледната отпред с пин но.1 горе и т.н. отляво-надясно
1 -Nav Audio -зелена
2 -L Audio -червено/жълта
3 -R Audio -кафяво/бяла
6 -Nav Bus On -бяла
7 -Mute -зелено/оранжева
8 -Nav Bus- -кафява
9 -Nav Bus+ -жълта
10 -Batt+ -бяло/синя
11 -Nav 0v -червена
17 -Reset -розова
18 -0v -синьо/бяла
19 -0v -виолетова
20 -Nav Bus Off -кафява
На тази букса обикновено се добавя V-преходник за връзка на екстри с ченджър-буксата на музиката ( мулти-волан, блутут плеър и т.н.)

А сега и "малката", важната 16-пинова черна букса,
която "обръща" графиката на часовника в цветна анимация на тъч-скрийна.
3 -Illumination Signal -черно/бяла
4 -Reverse -кафяво/жълта
5 -Ignition -зелено/жълта
6 -Can+ -розова ( усукана с пин 14)
7 -Acc -жълто/червена
8 -Battery+ -синьо/червена
11 -Illumination Power -виолетова
12 -Speed Signal -черно/зелена
13 -Parking Switch -сива
14 -Can- -виолетова
15 -0v (Gnd) -черно/жълта (усукана с пин 16)
16 -0v (Gnd) -черно/жълта

По-късно днес ще пусна свързването и снимките.Благодаря за търпението
 15

Вто Яну 03, 2023 9:48 am
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поглед отзад към навързаните към новия екран кабели.
Използват се САМО буксите зад часовника,което е добрата новина ,
а инсталацията на ОЕМ тъчскрийн бордкомпютър е
най-евтиното възможно освежаване на колата. Жабката няма да липсва -
вероятно не я използвате за нищо, на мен ми харесваше само как се отваря.
Има какво да се желае по изпълнението, но и така светва борд-компютърът


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 04, 2023 8:26 am
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Екраните от десен и ляв волан се различават чак след като ги пуснете,поради това ще кача и снимки на рамките с въздуховодите от RHD и LHD, където трябва да се внимава -несъвместими са.
Вероятно и за съжаление не е възможно да се сменят мерните еденици в екранните менюта,ако това ви е проблем.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 04, 2023 8:57 am
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Екраните от 2003 до 2007г са еднакви хардуерно (имат малки разлики в анимацията и менютата), но конзолите от десен и ляв волан са несъвместими,защото формата отстрани е огледална и от десен няма да пасне в таблото на ляв волан. Окото лъже, така че най-сигурно е да гледате за щампите RHD и LHD


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 05, 2023 9:34 am
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Следващите снимки са на буксите от навигационното окабеляване ,които са необходими за да си пуснете "новия" цветен бордкомп .Заводски свободният ход на кабелите е късичък и с по-големи ръце се работи по-трудно вътре в кухината зад централната жабка.

От моргата си отрежете и двете букси на мониторите до 2007, въпреки че реално ще ползвате само по-малката. Ако ви се занимава с втората букса ще имате и "бипкане" на бутончетата, което нарочно пропуснах при моя ретрофит. След 2007 буксата отзад е една (за да ни е по-лесно) -с друга форма,но същото описание. И нея съм снимал,защото докато събирах информация и навигации изобщо не подбирах,та сега имам колекция.

Честно казано ако попаднете на навигация след 2007 най-добре е да си я монтирате цялата, тя е интегрирана в музиката и има много полезни неща като пълноценен DVD -плеър и мултимедия. Ретрофитът на цялата система не е сложен, а е пипкав,но това е друга тема


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 05, 2023 9:58 am
Върнете се в началото
Профил YIM

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Схемата за свързване на окабеляването на "часовника" с 16-пиновата букса на монитора е елементарна. Със сигурност можете да експериментирате и с 20-пиновата букса, която е описана по-горе. Аз пропуснах,защото основните менюта проработиха отведнъж.

Гарантирам че няма да съжалявате,ако се престрашите да се разделите със скучната централна жабка и да си пуснете екрана от оригиналната навигационна система. Интериорът буквално светва.

Лично мнение, но така Б13 вече по съвсем нищо не отстъпва както на премиум модели до 2010, така и на Дачия, Шкода и т.н. от 2020г . Че дори до ден днешен за по-силов и агресивен дизайн от на Б13 Аутбек не се сещам . Както и за по-елегантен от на Б13 Легаси.

Отляво в схемата са кабелите на навигацията.
Отдясно е къде отиват в окабеляването на "часовника"

пин 3 - Ill Gnd -черно/бяла ------------пин 6 -черно/жълта
пин 5 - Ig -зелено/жълта --------------пин 8 -зелено/черна или зелено/жълта
пин 6 - Can+ -розова -------------------пин 3 -малката скрита букса -розова
пин 7 - Acc -жълто червена ------------пин 9 -жълто/червена
пин 8 - Bat+ -циньо/червена ----------пин 10 -синьо/червена
пин 11 - Ill+ -виолетова ----------------пин 1 -виолетова
пин 13 - Parking -сива ------------------пин 6 -черно/жълта
пин 14 - Can- -виолетова --------------пин 1 -малката скрита букса -виолетова
пин 15 - Gnd -черно/жълта ------------пин 6 -черно/жълта
пин 16 - Gnd -черно/жълта ------------пин 6 -черно/жълта

Това е всичко нужно за цветния борд на Б13, ако имате въпроси ще се радвам да отговоря.
 8

Пет Яну 06, 2023 9:04 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tngeorgiev написа:
... Лично мнение, но така Б13 вече по съвсем нищо не отстъпва както на премиум модели до 2010, ...

Какво е твоето разбиране за премиум модели?

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Нед Яну 08, 2023 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shadow написа:
tngeorgiev написа:
... Лично мнение, но така Б13 вече по съвсем нищо не отстъпва както на премиум модели до 2010, ...

Какво е твоето разбиране за премиум модели?


Ще отговоря категорично, защото всеки трябва да си харесва избора, който прави. А право на богат избор имаме всички.
Слязох от БМВ, преди да се кача на Субару. Сега сме с едно Легаци 1999 и един Аутбек 2004 .
Опит с други коли освен БМВ нямам ,но мисля е предостатъчно за аргументирано сравнение
30 г съм карал само големите модели от 5-а и 7-а серия , само бензин над 3000 кубика -ето в този ред : Е39, Е38, Е53, Е65, Е60 . Учил съм се на Е30.
Мога да каже че тези коли ги знам наизуст. Не съм могъл, и не съм искал да ги купувал нови, а поне на 200к км. И с по-скромни екстри, защото цената и цвета винаги са ми били важни.
По онова време ,а и днес да ми подаряват Ауди или Мерцедес -няма да ги приема .Те също са премиум-конфекция, като БМВ.
За градски паркетни участия ,както и за много дълъг равен път БМВ-тата са чудесни семейни автомобили.
Но като дойде пандемията и като си направих сметка какво точно ни е нужно с 2 дечица ученици и 3 дни всяка седмица на планина -
изборът на 4Х4 се ограничи до Honda , Land Rover, Nissan, Mazda и Subaru ,задължително на цена до 5000лв
Само Subaru отговори на всичките ни семейни изисквания : пъргав автоматик, да не е имало газ, добро заводско радио , много еърбеци, кожен салон, огромен люк.
След БМВ-тата още съм в шок че минават по 2 години без Субару да си поиска масло или антифриз
Звукът и люкът са от нещата,които првят първо впечатления, а те са по-добри при Субару.
Колкото до навигацията -да БМВ имат такава от 1996-та, но на Субару е 2 пъти по-добра като технология и управление чак до 2010+,а вероятно и след това.
 15

Нед Яну 08, 2023 10:49 pm
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Супер. Аз за съжаление не мога да се похваля такъв опит като теб.
От това което си изброил приемам, че много добре разбираш какво значи премиум модели.
Надявам се, обаче, осъзнаваш, че това Б13 е един японски Вартбург и въобще няма място за сравнение с гореизброените, но все пак си мислиш, че на нивото им? Моля те, слез на земята.

tngeorgiev написа:
... защото всеки трябва да си харесва избора, който прави. ...

Тук мисля си искал да напишеш "Всеки трябва да живее с избора, който е направил", а честно казано аз го чета като "Еми ... прееб@х се, ама не мога да си го призная".

edit: Не ме разбирай грешно - ако причината за смяната на автомобила е финансова - ок, случва се, дано при теб е нещо моментно и нещата се оправят.
Но няма как да се съглася, че тая Б13-ка е наравно с премуим модели и то 2008-2010.
Няма начин даже и най-големите фенове та Субару да се съгласят с теб.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Нед Яну 08, 2023 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е,не помислих че така може да потръгне темата, и поради това съм вкарал повечко емоция,за което се извинявам. Просто се зарадвах сам на себе си и се вдъхнових от това, че се наканих да споделя и обясня нещо, което не съм преписал отнякъде, а си е "авторско откритие" и е право в целта "направи си сам".
Сравнявал съм коли които са произвеждани до 2010, а сега като чета какво съм писал снощи -пак си вярвам и мога да се аргументирам на 100 % . Накратко -уцелил съм в избора след 30г лоялност към БМВ ,а всичките разлики, за които се сещам и са ми важни като разликите в комфорт, управление, безопасност, окачване, поддръжка и т.н. са в полза на Б13 ,че даже вратите са по-леки и се затварят по-лесно ) А с такива готини прозорци без рамки е само Е46 купе. Няма нещо, което да ме дразни в Б13, честно. Впечатляващо е и тази кола колко лесно се разглобява. Докараха ми я от Швейцария,заедно с перални и печки в багажника. Дойде на цената на комплект гуми с джанти за Е65,защото собственикът никога не успявал да си я прибере в гаража без да я удари) Не съм я пипал.
Спор няма -маневреността и динамиката при БМВ са по-добри или поне се усещат по-така при еднакви кубици със Субару. Не мога да повярвам че си имал Б13 ,а я наричаш Варел)

Лично мнение, но Б13 е уникална кола, нещо което мога да кажа, евентуално само за Е30,както и за Е65 с всичките невиждани до тогава,че и до днес екстри,на които така и не успях да свикна.
Или нека го кажа така. Ако човек в живота си има право само на една европейска кола -избирам БМВ. Ако обаче всеки има право и на една японска кола в живота си -аз съм със Субару. Иначе вечно щях да си влача на гръб багажа по баирите заради БМВ-тата, както почти бях свикнал.
Сега Б12-ката ни е основно за дълъг път, а Б13-ката става и за черен път, и за товарна кола, и за влекач, надявам се,защото ще я черпя скоро с една каравана.

Пон Яну 09, 2023 8:53 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това, което си го описал тук и аз го играх, само че с фейсова навигация, дето е с DVD и т.н. Смисъл от упражнението - нулев. Да, централната конзола придобива друг вид, но функционалност - нищо кой знае какво. Карти - няма и графиката е малко дървена,
Единствения плюс е, че показва що-годе реалната скорост през GPS, която се много различава от това, кое показва километража. Другото е, че можеш да си въведеш дата и километри на обслужването.
На моята даже и камера тръгнах да слагам, проработи, обаче я изгорих камерата. Оказа се, че след буксата на захранването имаше резистор, който трябва да смъкне напрежението от 12V на 5V. Ако решиш да търсиш в Али-то камера - трябва да е на NTSC, а не на PAL. Поне за фейсовата навигация е така.

Не мога да отрека, че съм имал положителни емоции с тая кола (първа за мен) и е факт, че не съм дал кой знае колко за поддръжка макар и само с OEM-ски части. Най-големия ми разход беше газовата ... а, не - цялостното боядисване.

Но много правилно си разбрал, че под "Вартбург" наистина имах предвид "варел". Топло- и шумоизолация - нулеви, въпросния комфорт ... даже не те знам къде го намери, еле след като си карал 7-ма серия, а вратите нормално да са ти леки - какво друго да очакваш, щом цялата колата тежи няма 1400 kg.

Та колкото и да не ти се иска Субару винаги си е било и винаги ще бъде кола среден клас и няма как да ги сравняваш с премиум. Нито като изработка, нито дизайна е някакъв извънземен, ама Субару-сектата сте същите като Jeep-сектата - "нашето си е най-хубаво и не мож' ме убеди в противоположното".
Аз поне в първата не се задържах дълго, а до втората се усетих навреме да не припарвам.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пон Яну 09, 2023 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ясно пич, нека спрем сега, моля те ! Така объркваш още повече и себе си, и колегите които търсят нещо "ново",та да освежат колата си ..
Първо и най-вероятно си виждал "Вартбург" само на снимка и поради туй не знаеш че по соц-а им викахме "варели". Искаше ми се поне в един пост да не бъркаш форума с FB .
Второ -темата НЕ е за навигации, а за ретрофит на цветен борд. Имам ги всичките "фейсови "навигации, седят ми в кашони по години в гаража. Заедно с хед-юнита и оригиналните карти. Стига с тая мантра че нямало смисъл,защото нямало карти ! Само на индианец би му трябвала карта на България, картите на Сърбия,Гърция или Италия примерно са си перфектни-карал съм с абсолютно същите карти на Навтек и Е39, и Е53 и Е60/65 .
То пък взе че ми изскочи и трето -ще правя, защо да не правя сравнения между Субару и БМВ ,след като съм карал достатъчно и двете марки? Те не са несравними, напълно сравними са помежду си. Е39 и Е60 са все едно Б13 преди и след фейса, аз книжки не чета, знам го .
Твоята кола може да е била лоша сглобка със свирещ люк, моите не са. Лично мнение, но специално за теб пак ще го повторя : премиум моделите Е39 и Е60 са все едно Б13 !
Прочети пак и ще видиш че когато съм споменал последната "фейсова" навигация на Б13 от 2009г препоръчвам да се монтира заради мултимедията. Даже имам една за продаване . То ти и толкова си я виждал, след като не знаеш че всичките напомняния и настройки ги има и на "първото" нави от 2003г, като основна разлика с последното е точно по-добрата резолюция на екрана, който вече си става за гледане на филми без грешка.
И да, по-комфортно ми е с леки врати и по-лесно управление, което е въпрос на вкус, а не на "виж ме кой съм" Преди години, когато всяка втора кола на пътя стана БМВ и когато започнаха да ме спират куки всеки ден за да видят че не съм цигански барон, точно тогава и точно навреме ми омръзнаха БМВ-тата и на 50г излязох от пубертета. И на теб ти го пожелавам. Чак след това идва и опита, и самочувствието.
 15

Вто Яну 10, 2023 8:11 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tngeorgiev написа:
... Така объркваш още повече и себе си ...

Аз въобще не съм се объркал.

tngeorgiev написа:
... и колегите които търсят нещо "ново",та да освежат колата си ......

Ти това освежаване ли го наричаш? Да сложиш на 14-16-годишна кола мултимедия същия набор?
Аз поне на 22-годишната ми Тойота сложих чисто ново китайче с Андроид 12 и поне имам mp3 и Waze - единствените екстри, които са ми необходими.

tngeorgiev написа:
... да не бъркаш форума с FB ...

Не мога да знам как е във ФБ, никога не съм имал регистрация там.

tngeorgiev написа:
... ще правя, защо да не правя сравнения между Субару и БМВ ,след като съм карал достатъчно и двете марки? ...

Не съм и те спрял да ги правиш, просто искам да ти кажа, че Субару и премиум модел са на два различни рафта в магазина и те не се пресичат.

tngeorgiev написа:
... Твоята кола може да е била лоша сглобка със свирещ люк, моите не са. ...

Моята даже нямаше люк.

tngeorgiev написа:
... То ти и толкова си я виждал, ...

Дали никога не съм я виждал? Тема 1 Тема 2. Няма как да и помня всичките екстри на мултимедията, при положение, че колата я продадох лятото на 2016-та. Въпросната кола още я кара приятел, има регистрация тук. Нямам намерение да ходя до тях да ти снимам как изглежда въпросната мултимедия, защото откакто си купи Туарег и той май нещо не я кара.

tngeorgiev написа:
... и на 50г излязох от пубертета. И на теб ти го пожелавам. Чак след това идва и опита, и самочувствието.

Е тук явно съм те изпреварил. Аз това го свърших на 38, кога я взех тая старата Тойота. Не е нещо връх, ама за бензинова 100-тица или 120-ка не ми стигнаха силите.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Вто Яну 10, 2023 10:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здраве да е, сложи сега до тези коли една Тойота или едно Е60 и ми кажи кой има проблем с външния, с търговския вид. Поради това и поради 1001 други причини последното нещо което гледам, когато купувам кола е коя година е, или на колко километра е. А "газ", "андроид" и "китаец" в колата за мен са мръсни думички,съжалявам, но това го спазвам сляпо.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 11, 2023 8:46 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Постове: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Обратно по темата - сега на Б13 , най-големият проблем ми е паркирането в града и обмислям да сложа камера. Варианта с преправяне на кабели ми е много работа. Четох и доколкото разбрах, след фейса може да се смени направо радиото и да се сложи мултимедия, вход за камера, интеграция с телефон през Btooth. Обаче преди фейса не става, защото климатроника е пакет със стоковото радио. Не знам дали съм разбрал правилно, пък и дори да може, пак е доста играчка с пластмасата на централната конзола.

Сега обмислям да прикрепя монитора за камерата на мястото на капака на цигареното - същия капак с плавното отваряне.

Даже обмислям направо екран за две камери - една отпред и една отзад. Виждал съм на един модел тойота предна камера с широк ъгъл още преди време - като се покажеш в пресечка с никаква видимост, може през нея да видиш дали идват коли отстрани. На бека с тази дълга муцуна ще е много полезна в града. Така ще си остана с часовника и върху него един полу-вграден екран за камерите.

Чет Яну 12, 2023 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето ти една добра и компактна идея.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Яну 12, 2023 6:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 19, 2021 8:24 am
Постове: 32
Местоположение: София
Автомобил: legacy 99 2.5 the best
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
Обратно по темата - сега на Б13 , най-големият проблем ми е паркирането в града и обмислям да сложа камера. Варианта с преправяне на кабели ми е много работа. Четох и доколкото разбрах, след фейса може да се смени направо радиото и да се сложи мултимедия, вход за камера, интеграция с телефон през Btooth. Обаче преди фейса не става, защото климатроника е пакет със стоковото радио. Не знам дали съм разбрал правилно, пък и дори да може, пак е доста играчка с пластмасата на централната конзола.

Сега обмислям да прикрепя монитора за камерата на мястото на капака на цигареното - същия капак с плавното отваряне.
.


И преди, и след фейса музиката и климатроника са две в едно, не е проблем да се смени цялата централна конзола на 2004г примерно с такава от 2009г,но наистина пада голямо разглобяване,което ще отнеме поне 2 дни -сваля се таблото от-до ,за да се работи свободно с новия кабелен сноп, а и за да се издърпат и освободят връзките с основното окабеляване и с шасито на колата,където е нужно. Ще пусна няколко снимки на всичко нужно за ретрофит на нави преди и след фейса, без нито едно срязано кабелче.

Свалял съм лично няколко пъти пълен комплект "нави"-инсталация от бракувани коли, но НЕ съм насаждал такава на Б13. Просто не се наложи, след като "открих" че екранът се "превръща" в бордкомп само с няколко вързани жички зад "часовника". Само на теория знам че е обратното на свалянето.

Сега за проблема с паркирането, защото Б13 си е голяма кола -камера може да се пусне само на кола с фабрична навигация от 2007-2009г. Или на кола 2003-2009, но с "насадена" оригинална навигация от модел след фейса. Преди 2007г заводски и технологично я няма тази възможност при Б13 с навигация.

По някаква случайност аз съм с "швейцарски" парктроник отзад , виждал съм много Б13-ки от Швайц с такъв и вероятно е бил допълнителна екстра при поръчка от каталога на Субару за Швейцария -гнездата за датчиците са пресовани заводски в бронята . Виждал съм и камера за обратно виждане в огледало,нещо като това,което предлага колегата Alxx -честно казано е OK

Пет Яну 13, 2023 8:35 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Отговори на тема  стр 1, 2  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор