Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:45 pm



Отговори на тема  [ 110 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Автоматично палене на фаровете след запалване 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По принцип схемата при Субару е - при контакт фаровете светват, при изключване от контакт - загасват.
Проблемът идва, че при палене те си светят, тока не им стига и премигват леко. За обикновените крушки не е толкова страшно, но с ксенон това е вероятна причина за изгаряне. Затова реших да направя нещо по въпроса - едно реле, което да включва фаровете чак след като запали двигателя, нещо което взимам като сигнал от лампата за зареждане от алтернатора. Там има +12 от едната страна, от другата маса, а когато тръгне алтернатора и той подава +12 и лампата загасва. Схемата е тези +12 да ги подадем на реле което чак тогава пуска масата към релетата на фаровете. Трябва това реле да е малко, защото при първия ми опит с 30А реле се оказа че черпи много ток и лампата на акумулатора остава да мъждука. Сега го направих с малко реле RAS-1215 /1 лв./ и проблем няма. Тоест някъде поне 300 ома съпротивление да има.

Схемата на свързване съм снимал самото реле. Извода на лампата за зареждане не можах да снимам, защото ми падна батерията, но там схемата е вярна - един черно/бял кабел на левия дълъг куплунг на километража е.
Схемите са тук: Headlights, Starting Charging...
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru ... 0Diagrams/

Показания кабел на снимката /ограден със синьо/ се прекъсва, идващия край се свързва с черния кабел на релето, а отиващия в буксата - с жълтия. Червения се свързва с извода от лампата на алтернатора - извежда се от кабелчето и и се пуска покрай волана надолу.

Толкова. Дори и аз /като неспециалист/ се справих за половин час.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Дек 03, 2009 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хитро :smt023

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Чет Дек 03, 2009 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 05, 2009 8:53 am
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Skype: piraprint-ketipov
Автомобил: Subaru Outback '99 2.5 AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
=D> браво, много добре. И аз го обмислях да го направя , но не знаех че е толкова лесно.

Пет Дек 04, 2009 8:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Мнения: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето понеже е щатско, като е дръпната ръчната спирачка фаровете не светят,а когато я пусна автоматично светват късите. Иначе при палене и дръпната ръчна не присветват. Поне съм сигурен че няма да ме глобят за несветнати фарове по това време. :-D

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Пет Дек 04, 2009 8:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ти пък защо дърпаш ръчната, при мен няма проблем да си изключвам от Р независимо от наклона. :mrgreen:

Схемата не е оригинална, не е и кой-знае каква сложна, но върши работа и струва колкото за едно реле. Целта ми беше да покажа при нас как точно става - че е достатъчно просто :smt023

Пет Дек 04, 2009 11:57 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:01 pm
Мнения: 879
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT '01
Рейтинг: 136
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Божо, страшен си! :smt023 =D>
Мисля си, че и тази темичка, заедно с лентовия кабел е за златния фонд.
Ако и някой правоимащ мисли така, може и да я качи там или поне в основния форум.

Пет Дек 04, 2009 2:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
малко офтопик, за което се извинявам, но не искам да правя нова тема. Кажете ми този бутон за какво служи, единственото което забелязвам на пръв поглед е, че при смяна, премигват фаровете между двете положения.
Изображение

_________________
stay hungry, stay foolish

Пон Дек 07, 2009 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 06, 2009 10:15 pm
Мнения: 252
Местоположение: Dimitrovgrad
Skype: detonate_bg
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
thebrainless написа:
малко офтопик, за което се извинявам, но не искам да правя нова тема. Кажете ми този бутон за какво служи, единственото което забелязвам на пръв поглед е, че при смяна, премигват фаровете между двете положения.
Изображение


при загасен двигател остават светнати паркинг светлините тоест габаритите поне при мен е така

Пон Дек 07, 2009 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Май 31, 2008 12:28 pm
Мнения: 108
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
detonate написа:
при загасен двигател остават светнати паркинг светлините тоест габаритите поне при мен е така

Сам си си отговорил. Копчето е за паркинг светлини.

_________________
2006 Impreza Outback Sport SE

Вто Дек 08, 2009 9:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата става все по актуална - пак ще стават задължителни светлините. Нека ако някой го прави, снима по-подробно процеса и да оформим една хубава инструкция.

Чет Окт 14, 2010 8:49 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 12:51 pm
Мнения: 161
Местоположение: София
Автомобил: Impreza'97 2.0GL Forester'05 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
^ + 1 :)

_________________
www.madstreamteam.com - Видеозаснемане и онлайн излъчване на събития.
www.ampsonair.com

Чет Окт 14, 2010 9:12 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 8:57 pm
Мнения: 24
Местоположение: Перник
Skype: tuono_gps
Автомобил: Suzuki Baleno 1.6 GLX 4x4
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
Въпреки, че нямам още Subaru, от доста време следя форума и очаквам момента, в който ще притежавам Forester, защото след сериозния натрупан опит с всякакви марки и модели, това е автомобилът за мен. Включвам се в тази тема заради фаровете на моето Suzuki и устройството, което монтирах за автоматично включване и изключване. Темата е качена в съответния форум >> http://suzukibg.com/fsuzuki-2518.html

Снимките и анимацията могат да ви бъдат полезни за да се ориентирате какъв е ефекта, ако през деня шофирате на дълги светлини, редуцирани до 20-30% от мощността. Идеята е да удължим живота на скъпите крушки с цени 50-80 лв, защото иначе изгарят за около година.

Поздрави.

Чет Окт 14, 2010 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аа човека с GPS ревютата - Поздравления :smt023

За съжаление аз съм с ксенон и на късите и дългите с гаранция 2 г, тъй че поне толкова ще издържи :-D

Чет Окт 14, 2010 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm
Мнения: 1017
Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Tuono написа:
Здравейте,
Въпреки, че нямам още Subaru, от доста време следя форума и очаквам момента, в който ще притежавам Forester, защото след сериозния натрупан опит с всякакви марки и модели, това е автомобилът за мен. Включвам се в тази тема заради фаровете на моето Suzuki и устройството, което монтирах за автоматично включване и изключване. Темата е качена в съответния форум >> http://suzukibg.com/fsuzuki-2518.html

Снимките и анимацията могат да ви бъдат полезни за да се ориентирате какъв е ефекта, ако през деня шофирате на дълги светлини, редуцирани до 20-30% от мощността. Идеята е да удължим живота на скъпите крушки с цени 50-80 лв, защото иначе изгарят за около година.

Поздрави.

Това значи, че дългите на 30% не заслепяват?

_________________
BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.

Чет Окт 14, 2010 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 8:57 pm
Мнения: 24
Местоположение: Перник
Skype: tuono_gps
Автомобил: Suzuki Baleno 1.6 GLX 4x4
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
Ами да, това беше целта на теста, за себе си да се проверя съмненията за заслепяване. 30% дълги не заслепяват като в същото време се виждат доста преди късите. Когато разстоянието стане по-малко и влезем в обхвата на късите светлини, тогава пак е по-добре за този отсреща, защото мощността е само 30%. Говорим за шофиране през деня и облачно време.
Хубавото е, че мощността може да се настройва, например 15, 20 или 25%, но беше слабо и не се виждаше, затова го оставих на 30%.

Пет Окт 15, 2010 8:16 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен, както ми изгаря само късата светлина а жичката на дългата си работи, сигурно ще ми свърши работа, само монтажа де не е труден и да не стърчат и висят разни работи.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
 3

Пет Окт 15, 2010 8:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 14, 2009 11:22 am
Мнения: 117
Местоположение: София
Skype: ivostst
Автомобил: Leone, Legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега като се замисля предложението ти е супер, но искам да дам своя принос и да предложа лампичката на маслото , там мисля че ще има една идея по-бавно включване.

Съб Окт 16, 2010 11:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е така. Лампата за маслото изгасва на стартер още при нормалните коли :-D Зависи и от масления филтър.
Лампата за алтернатора щом изгасне значи алтернатора вече произвежда ток и няма проблем да се включат.

Нед Окт 17, 2010 6:59 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Между другото щатските са дневни светлини като процент от дългите фабрично точно като тези описани по горе. :smt023 Като запалиш и светват :idea:

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Окт 17, 2010 2:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Не е така. Лампата за маслото изгасва на стартер още при нормалните коли :-D Зависи и от масления филтър.
Лампата за алтернатора щом изгасне значи алтернатора вече произвежда ток и няма проблем да се включат.

Между другото при мен на другата кола е вързано точно към маслото (човека, който върза не успя да изрови кабела за алтернатора :giggle: ) и става. Рядко, но се случва да премигва след палене и все пак е ОК.

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Авг 16, 2012 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 110 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор