Автоматично палене на фаровете след запалване
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
По принцип схемата при Субару е - при контакт фаровете светват, при изключване от контакт - загасват. Проблемът идва, че при палене те си светят, тока не им стига и премигват леко. За обикновените крушки не е толкова страшно, но с ксенон това е вероятна причина за изгаряне. Затова реших да направя нещо по въпроса - едно реле, което да включва фаровете чак след като запали двигателя, нещо което взимам като сигнал от лампата за зареждане от алтернатора. Там има +12 от едната страна, от другата маса, а когато тръгне алтернатора и той подава +12 и лампата загасва. Схемата е тези +12 да ги подадем на реле което чак тогава пуска масата към релетата на фаровете. Трябва това реле да е малко, защото при първия ми опит с 30А реле се оказа че черпи много ток и лампата на акумулатора остава да мъждука. Сега го направих с малко реле RAS-1215 /1 лв./ и проблем няма. Тоест някъде поне 300 ома съпротивление да има. Схемата на свързване съм снимал самото реле. Извода на лампата за зареждане не можах да снимам, защото ми падна батерията, но там схемата е вярна - един черно/бял кабел на левия дълъг куплунг на километража е. Схемите са тук: Headlights, Starting Charging... http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru ... 0Diagrams/Показания кабел на снимката /ограден със синьо/ се прекъсва, идващия край се свързва с черния кабел на релето, а отиващия в буксата - с жълтия. Червения се свързва с извода от лампата на алтернатора - извежда се от кабелчето и и се пуска покрай волана надолу. Толкова. Дори и аз /като неспециалист/ се справих за половин час.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Дек 03, 2009 10:23 pm |
|
|
Greg4o
|
Хитро
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Чет Дек 03, 2009 11:04 pm |
|
|
WDFF
Регистриран на: Чет Ное 05, 2009 8:53 am Мнения: 25 Местоположение: Пловдив
Skype: piraprint-ketipov
Автомобил: Subaru Outback '99 2.5 AT
Рейтинг: 0
|
браво, много добре. И аз го обмислях да го направя , но не знаех че е толкова лесно.
|
|
|
Пет Дек 04, 2009 8:53 am |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Мнения: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
Моето понеже е щатско, като е дръпната ръчната спирачка фаровете не светят,а когато я пусна автоматично светват късите. Иначе при палене и дръпната ръчна не присветват. Поне съм сигурен че няма да ме глобят за несветнати фарове по това време.
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Пет Дек 04, 2009 8:59 am |
|
|
BAlexandrov
|
Ти пък защо дърпаш ръчната, при мен няма проблем да си изключвам от Р независимо от наклона. Схемата не е оригинална, не е и кой-знае каква сложна, но върши работа и струва колкото за едно реле. Целта ми беше да покажа при нас как точно става - че е достатъчно просто
|
|
|
Пет Дек 04, 2009 11:57 am |
|
|
gorogoro
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:01 pm Мнения: 879 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT '01
Рейтинг: 136
|
Божо, страшен си! Мисля си, че и тази темичка, заедно с лентовия кабел е за златния фонд. Ако и някой правоимащ мисли така, може и да я качи там или поне в основния форум.
|
|
|
Пет Дек 04, 2009 2:51 pm |
|
|
thebrainless
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm Мнения: 239 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
|
малко офтопик, за което се извинявам, но не искам да правя нова тема. Кажете ми този бутон за какво служи, единственото което забелязвам на пръв поглед е, че при смяна, премигват фаровете между двете положения.
_________________ stay hungry, stay foolish
|
|
|
Пон Дек 07, 2009 5:57 pm |
|
|
detonate
Регистриран на: Нед Сеп 06, 2009 10:15 pm Мнения: 252 Местоположение: Dimitrovgrad
Skype: detonate_bg
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0
Рейтинг: 22
|
thebrainless написа: малко офтопик, за което се извинявам, но не искам да правя нова тема. Кажете ми този бутон за какво служи, единственото което забелязвам на пръв поглед е, че при смяна, премигват фаровете между двете положения. при загасен двигател остават светнати паркинг светлините тоест габаритите поне при мен е така
|
|
|
Пон Дек 07, 2009 6:42 pm |
|
|
nesretnika
Регистриран на: Съб Май 31, 2008 12:28 pm Мнения: 108 Рейтинг: 0
|
detonate написа: при загасен двигател остават светнати паркинг светлините тоест габаритите поне при мен е така Сам си си отговорил. Копчето е за паркинг светлини.
_________________ 2006 Impreza Outback Sport SE
|
|
|
Вто Дек 08, 2009 9:59 am |
|
|
BAlexandrov
|
Темата става все по актуална - пак ще стават задължителни светлините. Нека ако някой го прави, снима по-подробно процеса и да оформим една хубава инструкция.
|
|
|
Чет Окт 14, 2010 8:49 am |
|
|
jagata
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 12:51 pm Мнения: 161 Местоположение: София
Автомобил: Impreza'97 2.0GL Forester'05 2.5XT
Рейтинг: 0
|
^ + 1
_________________ www.madstreamteam.com - Видеозаснемане и онлайн излъчване на събития. www.ampsonair.com
|
|
|
Чет Окт 14, 2010 9:12 am |
|
|
Tuono
Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 8:57 pm Мнения: 24 Местоположение: Перник
Skype: tuono_gps
Автомобил: Suzuki Baleno 1.6 GLX 4x4
Рейтинг: 1
|
Здравейте, Въпреки, че нямам още Subaru, от доста време следя форума и очаквам момента, в който ще притежавам Forester, защото след сериозния натрупан опит с всякакви марки и модели, това е автомобилът за мен. Включвам се в тази тема заради фаровете на моето Suzuki и устройството, което монтирах за автоматично включване и изключване. Темата е качена в съответния форум >> http://suzukibg.com/fsuzuki-2518.htmlСнимките и анимацията могат да ви бъдат полезни за да се ориентирате какъв е ефекта, ако през деня шофирате на дълги светлини, редуцирани до 20-30% от мощността. Идеята е да удължим живота на скъпите крушки с цени 50-80 лв, защото иначе изгарят за около година. Поздрави.
|
|
|
Чет Окт 14, 2010 7:45 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Аа човека с GPS ревютата - Поздравления За съжаление аз съм с ксенон и на късите и дългите с гаранция 2 г, тъй че поне толкова ще издържи
|
|
|
Чет Окт 14, 2010 8:01 pm |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Мнения: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
Tuono написа: Здравейте, Въпреки, че нямам още Subaru, от доста време следя форума и очаквам момента, в който ще притежавам Forester, защото след сериозния натрупан опит с всякакви марки и модели, това е автомобилът за мен. Включвам се в тази тема заради фаровете на моето Suzuki и устройството, което монтирах за автоматично включване и изключване. Темата е качена в съответния форум >> http://suzukibg.com/fsuzuki-2518.htmlСнимките и анимацията могат да ви бъдат полезни за да се ориентирате какъв е ефекта, ако през деня шофирате на дълги светлини, редуцирани до 20-30% от мощността. Идеята е да удължим живота на скъпите крушки с цени 50-80 лв, защото иначе изгарят за около година. Поздрави. Това значи, че дългите на 30% не заслепяват?
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Чет Окт 14, 2010 11:13 pm |
|
|
Tuono
Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 8:57 pm Мнения: 24 Местоположение: Перник
Skype: tuono_gps
Автомобил: Suzuki Baleno 1.6 GLX 4x4
Рейтинг: 1
|
Ами да, това беше целта на теста, за себе си да се проверя съмненията за заслепяване. 30% дълги не заслепяват като в същото време се виждат доста преди късите. Когато разстоянието стане по-малко и влезем в обхвата на късите светлини, тогава пак е по-добре за този отсреща, защото мощността е само 30%. Говорим за шофиране през деня и облачно време. Хубавото е, че мощността може да се настройва, например 15, 20 или 25%, но беше слабо и не се виждаше, затова го оставих на 30%.
|
|
|
Пет Окт 15, 2010 8:16 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
На мен, както ми изгаря само късата светлина а жичката на дългата си работи, сигурно ще ми свърши работа, само монтажа де не е труден и да не стърчат и висят разни работи.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
3
|
|
Пет Окт 15, 2010 8:25 am |
|
|
iviv67
Регистриран на: Пон Дек 14, 2009 11:22 am Мнения: 117 Местоположение: София
Skype: ivostst
Автомобил: Leone, Legacy
Рейтинг: 0
|
Колега като се замисля предложението ти е супер, но искам да дам своя принос и да предложа лампичката на маслото , там мисля че ще има една идея по-бавно включване.
|
|
|
Съб Окт 16, 2010 11:19 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Не е така. Лампата за маслото изгасва на стартер още при нормалните коли Зависи и от масления филтър. Лампата за алтернатора щом изгасне значи алтернатора вече произвежда ток и няма проблем да се включат.
|
|
|
Нед Окт 17, 2010 6:59 am |
|
|
Greg4o
|
Между другото щатските са дневни светлини като процент от дългите фабрично точно като тези описани по горе. Като запалиш и светват
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Нед Окт 17, 2010 2:42 pm |
|
|
valqk
|
BAlexandrov написа: Не е така. Лампата за маслото изгасва на стартер още при нормалните коли :-D Зависи и от масления филтър. Лампата за алтернатора щом изгасне значи алтернатора вече произвежда ток и няма проблем да се включат. Между другото при мен на другата кола е вързано точно към маслото (човека, който върза не успя да изрови кабела за алтернатора ) и става. Рядко, но се случва да премигва след палене и все пак е ОК.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Авг 16, 2012 3:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|