Така, дойде време да се разделим с "Беки" или иначе казано Аутбек B13 H6 Сребристо сив с бежов салон излязла от завода на 27 октомври 2005та. Колата е във форума от доста време и може да видите старите обяви тук -
viewtopic.php?f=36&t=25274 и тук -
viewtopic.php?f=38&t=25457.
Колата сега (2 години и половина по-късно) е изминала още едни близо 40к километра и сега е на 217 500км. През това време е обслужвана с оригинални части и редовно. От мен е карана с двигателно масло Amsoil Signature Series. Колата никога не е имала газ.
За този период не е като да е нямало дребни или по-едри ремонти. Няма да споменавам всичко, но при оглед, мога да покажа детайлна информация какво е сменяно и кога и съответните цени (за да се добие представа от поддръжката на такава кола)
1. Всички масла по дифове, автомат и двигател още при покупката
2. Тампони носачи, биалетки и заднен десен лагер главина. Рециклиране на алтернатора.
3. Сменено е челното стъкло, тъй като старото се спука зимата - може би от комбинацията между студ и окантарване. Сменено е в СИМ ПЕТ СИМ с PILKINGTON стъкло с подгрев на чистачките, който си работи.
4. На 208000км е направна ревизия глави с всичко включено, като оем гумички, реглаж клапани, гарнитури глави, гарнитури капаци клапани, гарнитури клапанни тела, дифтунги маслени магистрали, оем пръстени плочи,О пръстени инжектори и т.н Сменени са и водните тръби под мотора с ОЕМ такива.
При същата интервенция са извадени и буталата и сегментите са почистени.
Сменени вериги комплект с ролки и водна помпа.
Сложен е голям алуминиев радиатор с термостат отварящ по рано, с което забравяте за проблеми в жегите (е разбира се обслужвайте антифриза и чистете питите(не на водоструйка!!!)
)
Сменени са маркучите на радиатора. Паразитни ремъци и ролки. Чисто нови оригинални бобини със свещи NGK
Колата харчи около половин литър масло от смяна до смяна.
5. Сменени са предни (с АТЕ 316х30) и задни (с TRV) дискове с накладки жълто EBC. Кoлата отпред е със спирачни апарати от Спек Б на 316х30мм дискове и в комбинация със жълтата серия на EBC спира страхотно
6. Премахнати са предните катализатори и заместени с резонатор, като 2рите(задните ламбди сонди) са изключени от компютъра
7. Задните гърнета заедно с тръбите от средното гърне до тях са сменени при Дидо в Люлин.
8. Сменени са също и то съвсем скоро и всички тампони по задното окачване - ОЕМ тампони напречни щанги, задни тампони стаб. щанга. Задни тампони на предни носачи. - и това се оказа доста добра инвестиция (въпреки че не е малка) защото осезаемо стабилизира колата в задната част.
9. Миналата седмица смених и предните ламбди сонди с Denso, тъй като едната даваше грешка, че е мудна.
10. Взел съм и високия подлакътник, но така и не намерих време да го сложа - който вземе колата, ще може да му го сменят безплатно в сервиза на Тенчо (1040 SubаruWorkshop)
11. Колата е с алуминиева подкартерна защита 3,5мм рифелирана. Оригиналната пластмасова кора също е налична
Неща, които да отчета като недостатъци:1. От предните обявени екстри - гром,светенето на халогените при завой,задната камера и вс. подобни вързани в комбинация - в момента не работят. Някой от модулите се предаде и сега не работят, като имам подозрения че е първия във звеното и не стига ток по нататък, но не съм сигурен. Така и не намерих време и да имам доверен майстор, който да се занимае да го погледне и оправи евентуално. Иначе всички части са си там.
2. Нормални следи от употреба. Има жулнато още от преди по ъглите на броните (не нещо фрапантно). Кожения салон, не е първа младост. На предната пътническа седалка има протриване на кожата(мисля че дойде от разлят дезинфектант, покрай тази пандемия
) Шофьорската седалка също е прилично захабена. Вижда се на снимките. Салона е току що изпран и отзад седи като нов. Отпред се виждат по-добре захабените участъци
3. Ръжда по калници и подобни няма (по видими части поне, за другите не знам). Отдолу си има хванала ръжда, но не нещо фрапантно с компроментирани елементи.
4. При плавно ускорение, на ниска скорост-20-30км има едно притрисане, което не знам дали идва от сменените китайски не оригинални полуоски, луфт в кардана или от нещо друго. Свикнах с него и щом минеш 30км/ч го няма вече и колата си върви нормално. Това го има още от преди да я взема.
Колата се продава с комплект Зимни и Летни гуми 17" 215/55/17 Continental с оригинални Субару джанти
(само един чифт джанти!!!). Джаните са форестърски, но така дойде. В момента е с черни прахово боядисани такива (ожулени тук таме) с летните гуми на тях. Ако някой предпочита оригиналния цвят, може да се разберем да вземе тях с колата, а да останат при мен тези черните. Иначе модела е един и същ. Зимните гумите са на 3 сезона, като с тази пандемия и факта, че 2019та ги купих Януари някъде (след като със старите неможах да кача баира пред вкъщи със старите), не са на много километри, но все пак не са и нови. Летните и те са на няколко сезона, но има още живот в тях.
Старият воден радиатор е наличен и не е имал течове до момента на смяната. Вече почти половин година седи празен в гаража, та не мога гарантирам за състоянието му, но и той върви с колата (разбира се ако го искате). Старите полуоски, които първия собственик в обявата е сменил са налични и те, и ще бъдат дадени на новия собственик, както и оригиналната навигация и всички джаджи около нещата инсталирани в колата. Единствено съм използвал свещите, който колегата беше закупил и не сменил преди. Бобините, също са налични - най-вероятно не стават, защото с тях колата не работеще както трябва, но може па да има една-две читави, която да свършат работа при евентуален проблем за зорзаман - макар, че си мисля, че чисто новите оригинални ще изкарат доста. Та дали ги иска някой или не, си е негова преценка. Ако не ги иска купувача, ще ги пусна за подаряване ако на някой му трябат за нещо, или пък отиват в кофата.
На въпроса защо я продавам - ами честно казано - скучна ми е. Въпреки конете си и факта, че ако ти потрябва определено имаш мпощност за изпреварване, някак си не е моята кола. Иначе казано турбото си е турбо. Когато я купих, просто бях твърде ядосан (исках да запаля с клечката ритуално) предното си Субару (Форестър 2.5ХТ нов внос, сядаш и караш)) и вместо да го оправя, за къде къде по-малко пари от покупката на тази кола взех Аутбека. Да видим как е, че импрезата ми е ниска и тясна а пък атмосферен форестър 2л не бих си го причинил. Основната идея, че Аутбека ще е по "блага душа". И наистина, доста време само се возих, само с някакво стандартно обслужване плюс тук таме нещо нормално, като за 15 годишна кола. Разбира се честта за реглажа на клапаните и веригата се падна на мен.
Да ама старата любов ръжда не хваща и сега пак се вкарах в играта с Форко 2.5ХТ(забравил едва ли не за мъките преди). Та сега съм пак отново усмихнат до уши докато шофирам (все още оптимист), а не просто возещ се
(надявам се да остане повече време така ). Та двете ми идват много, просто едната ще седи и гние и маслото ще втасва, докато си карам Форко. А данъка и гражданската са има-няма 700лв/год, та да я държа ей така не ми се ще. Годишната винетка и прегледа са до края на Август. Гражданската и Каското(ДЗИ) са седмица или две по-късно мисля. Всички вноски са платени. Данъка е платен за цялата година.
След толкова обслужване и грижа, ми се искаше да отиде при някой приятел или роднина. Те обаче, като знаят колко пари съм хвърлил по предишната (а и за тази не са малко), и не искат да чуят за Субару. А брата, който е фен, му се кара Форко и на него. Та остава да я пусна тук. Със сигурност колата няма да я дам на цената на нов внос - ако някой иска такава цена - има мобиле, аутобг, Горубляне и т.н. Затова и първо я пускам тук. Ако никой не я пожелае известно време ще отиде и по фейсбук групата и в Мобилето, но предпочитам да си спестя излишни разговори, с хора които очакват цена на половина на тази.
Мисля, че бих се разделил с нея за
13000лв, като при оглед на място и реален интерес, може да се договорим в разумни граници. В нея са наляти много повече, и ако не беше пустата му и турбо "краста", щях да си я карам още дълго време. Колата се намира в София. Скоро може да се премести да летува във Велико Търново, като там ще може да се гледа основно. Разбира се ако някой е наистина заинтересован може и колата да стигне до София, за да се прегледа в някой от тукашните сервизи, или пък защо не и на морето ако е лятото
. Колата може да се прегледа в избран от Вас сервиз. Обслужвана е при Тенчо. Той може да Ви даде и адектватна информация за нея, но разбира се прегледа може да стане където пожелаете.
Ако никой пък не я иска, или я иска ама на цена нов внос, сигурно ще се превърне в някой H6 турбо проект по-натам, тъй като определено ми се кара турбинирана H6ца някой ден.
За контакти телефона от подписа ми - Радослав. За предпочитане ме търсете след 11, но разбира се ако сте раннобуден/дна и Ви е по удобен разговор в по ранен час, не се притеснявайте да звъннете тогава.
Поздрави и бъдере здрави!