Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Дек 18, 2018 7:28 pm



Отговори на тема  [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
 ПОМОЩ ! Сменен Knock сензор но проблема остава ! 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Яну 29, 2015 10:03 pm
Мнения: 46
Автомобил: Legacy 2.5i
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
С много интерес прочетох всичките 5 страници. И мога да предложа нещо за размисъл по въпроса със замислянето, колегата никъде не е споменавал дали му е премерено налягато в бензиновата рейка - дали се поддържа правилно от регулатора 3,14бара по спомен, ако не регулатора то помпата.
При рязко подаване на газта дюзите се отварят максимално и дебита нараства съответно, ако регулатора не си върши работата дюзата макар и отворена не подава нужното количество гориво в цилиндъра.
При плавно подаване на газта дюзите не се отварят за дълго и проблема не си личи.
Налягането се мери лесно на входа на рейката се свързва манометър, може би всеки мастър има :) запалете и вижте какво показва, след това подайте рязко газ ако пада 2,5 - 2 или по лошо явно не работи още по добре е ако се покара 50м и наблюдава.

Вто Ное 17, 2015 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Фев 21, 2011 1:26 pm
Мнения: 49
Местоположение: Sofia
Skype: capoeirabg
Автомобил: Legacy 2.0 '00 AT
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
След близо година и половина мъки, най-накрая аз успях да се спася....
След подмяна на датчик за детонаций, дебитомер, чистене на дросел, нагласяна на моторчето за празен ход, смяна на кабели свещи.... Никаква разлика.
Отвреме на време колата сама се оправяще и ми напомняше колко плавно и спокойно може да върви и пак само след няколко км се преебаваше.
Причина.... Смешна... Газовата уредба е грешно регулирана и работеше перманентно на богата смес, разхода ми беше окей на газ 10/100 извънградско, 12-14/100 градско. Как го установих, ами газ анализатор и гледане на стойностите на ламбда сондата. На газ се пробваше всячески да свали времената но пак работеше на богато, а на бензин модифицираните времена от карането на газ я караха да работи на бедна смес,
След изчистване на компютъра и карана само на бензин, ама само, без да включвам и за секунда на газ работи като часовник... Решението смяна на инжектори на газта и наново настройка.
Мой съвет проверете дали ламбда сондата работи нормално при всички обороти, дали се пробва да модифицира сместа постоянно или работи перманенто в бедната или богатата част, вижте количеството HC в изгорелите газове за да се уверите че изгарянето е добро.

Сря Ное 18, 2015 10:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 29, 2015 10:03 pm
Мнения: 46
Автомобил: Legacy 2.5i
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Поздравления!

Сря Ное 18, 2015 7:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 06, 2013 4:41 pm
Мнения: 70
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Да се включа и аз. Преди седмица бях при Митака с моя проблем. Ходихме да покараме и да му покажа какво се случва и как забива и изобщо не върви. Казах му всичко, което е направено и пробвано до момента. След като направихме няколко кръгчета се върнахме в сервиза със съмнения от негова страна в ламбда сондата. Сменихме я с чисто нова такава, рестартирахме компютъра и вече една седмица няма никакъв проблем. Няма забиване в ниските и колата си върви, както трябва да си върви! Според него и старата сонда е работела, но е била мудна и то само от време на време и поради тази причина не е светнал чека.

Нед Ное 22, 2015 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Мнения: 356
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Заминавам за половин година и май като се върна ще се занимавам .... Ама има логика в ламб сондата да е проблема

Нед Ное 22, 2015 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Мнения: 356
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
И така дами и господа след година и половина ходене по мъките ... се намери един кадърен майстор Ванката от Айтос ... който след 10 минутно слушане на колата и даване на газ за да усети заглъхването каза остави ми за ден - два колата и ще е оправя .
Така и стана ... а причината ... дръжте се ... ПРЕСКОЧИЛ ЗЪБ НА АНГРЕНАЖА !

Колата вече не патка и не глъхне ... не знам дали когато причината е от майсторите които е обслужваха или другаде , не искам и да се сещам вече .... но след почти десет различни сервиза и сумати лев потрошен за диагностики свещи кабели и бубини и т.н. %$$№%§€@§€% :facepalm: :facepalm: :facepalm: колата е добре
Сега единствяено остана да направя на ново настройката на газовото .

Единствено което излезе като малак проблем е леко претрисане когато колата е в покой но ще се занимавам с това по-нататък !

ПС: Оказа се или поне така ми обясниха че белези за ангренажа на коли след 1999 имало само на единия вал и се гледали белези и на ремъка .... било грешно да се търсят белези и на двата вала .... или нещо подобно ако съм разбрал правилно
 6

Нед Мар 20, 2016 6:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 85
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При мен със същите симптоми колата зарабти отлично дори и без реглаж на газовото след регулиране на клапаните при Миро. :bow:

Пон Яну 09, 2017 10:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 283
Местоположение: София
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJ-Stenly написа:
И така дами и господа след година и половина ходене по мъките ... се намери един кадърен майстор Ванката от Айтос ... който след 10 минутно слушане на колата и даване на газ за да усети заглъхването каза остави ми за ден - два колата и ще е оправя .
Така и стана ... а причината ... дръжте се ... ПРЕСКОЧИЛ ЗЪБ НА АНГРЕНАЖА !

Колата вече не патка и не глъхне ... не знам дали когато причината е от майсторите които е обслужваха или другаде , не искам и да се сещам вече .... но след почти десет различни сервиза и сумати лев потрошен за диагностики свещи кабели и бубини и т.н. %$$№%§€@§€% :facepalm: :facepalm: :facepalm: колата е добре
Сега единствяено остана да направя на ново настройката на газовото .

Единствено което излезе като малак проблем е леко претрисане когато колата е в покой но ще се занимавам с това по-нататък !

ПС: Оказа се или поне така ми обясниха че белези за ангренажа на коли след 1999 имало само на единия вал и се гледали белези и на ремъка .... било грешно да се търсят белези и на двата вала .... или нещо подобно ако съм разбрал правилно


Това с прескачането не ми се вярва. Най вероятно така са го сглобили, когато е било. А белези трябва да има. Ако няма такива, трябва да има приспособление, с което се фиксират валовете в определено положение за зацепване. Впрочем, нека кажат уважаемите специалисти, които се занимават всеки ден с тези неща. Тенчо, например. Той май най често посещава форума.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Пон Яну 09, 2017 2:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 444
Местоположение: София
Skype: valeri_vachev
Автомобил: Subaru Outbаck 2.5 АТ 2001
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Както се казва на форумен език, да поизтупаме темата от прахта! :subaru_rulz:

Автомобилът ми е Субару Аутбек 2001, 2,5 АТ, бензин/газ, на 288 000 км.
Проблемът ми е точно по заглавието на темата, смених нок сензора и проблемът остана. В смисъл, че лампата на чека продължава да свети и набива грешка Р0328 - детонационен датчик. Новият датчик е ОЕМ от форумен дилър, сменен преди една седмица. Не съм имал никакви проблеми или разлика в работата на двигателя преди да почне да ми дава тази грешка, по време и след смяната на детонационният датчик (общо около година).
Доста се чудих дали да не сложа едно съпротивление вместо датчика, за да не ми свети лампата, защото разлика във вървежа няма и според специалисти при моят мотор нямало смисъл от детонационен датчик, но така и не го направих. Реших да го сменя с нов, оригинален, за да си е както трябва. Явно проблема не е бил в датчика, а нещо по инсталацията от него към ЕКУ. Въпросът ми е дали сигнала минава през някакъв модул, реле, бушон, преди да отиде до ЕКУ? Имам предвид да проверя възли преди да се търси по линията на кабелите.
От към болта на датчика всичко е проверено няколко пъти.

Благодаря предварително на отзовалите се със съвети в този прекрасен форум!

:beer: :beer: :beer:

Чет Ное 29, 2018 9:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 209
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Навярно вече си гледал и проверил, но все пак - разгледай секцията за Knock Sensor в ръководството (стр. 215 от 3714, поне в това, което аз ползвам). Единственото по-специфично при смяната на сензора е спазването на определен ъгъл спрямо двигателя. Неспазването на този ъгъл е много малко вероятно да е причина за набиването на нова грешка (след изчистването й), но си заслужава да се направи по предписание. Друго по-специфично е затягането на сензора, но съм убеден, че не си го сплескал.
Отново съдейки по ръководството, между сензора и еку-то не би трябвало да има нищо (стр. 685-686).
Мнението, че този мотор няма нужда от детонационен датчик ми се струва несериозно, дори и изразено от специалисти.
По-рано в темата е писано, че вибрации от други компоненти, включително на изпускателна система, е възможно да бъдат отчитани от сензора като детонации.
При теб обаче има и газова уредба. За да я изключиш от уравнението, изчисти грешката и запали/покарай колата само на бензин.

Чет Ное 29, 2018 11:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 444
Местоположение: София
Skype: valeri_vachev
Автомобил: Subaru Outbаck 2.5 АТ 2001
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чистя грешката и веднага пак я изписва, това е на бензин, след откачане на акумулатора за половин ден. След изчистване на грешката с програма, пак на бензин, веднага пак я записва. На газ същото.
Ще проверя за всеки случай отново ъгъла и затягането (23 Nm) при първа възможност.
Изпускателната система мисля, че е ок, защото колата е много тиха и дори при кик-даун няма да "пърди" или нещо такова. Балгодаря за подсещането, ще я проверя допълнително, да не би нещо да пропускам!
Възможно ли е от реглаж на клапани да идва проблема? Правил съм го преди 10 хиляди км в Субаруленд, 4 месеца преди да ми се появи тази грешка и колата си работи ок през цялото време. Би трябвало всичко да е наред с клапаните, но винаги има едно но ... ](*,)

:beer: :beer: :beer:

Чет Ное 29, 2018 11:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 234
Местоположение: Шумен
Автомобил: Audi Allroad 4F 3.0 TDI
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
... Единственото по-специфично при смяната на сензора е спазването на определен ъгъл спрямо двигателя. Неспазването на този ъгъл е много малко вероятно да е причина за набиването на нова грешка (след изчистването й), но си заслужава да се направи по предписание. Друго по-специфично е затягането на сензора, но съм убеден, че не си го сплескал. ...

Ако трябваше да е под някакъв ъгъл тия дръпнатите сигурно щяха да се сетят и да направят една засечка да има ...

valeri_vachev написа:
Здравейте колеги, ...

Вземай един контактен спрей и подкарвай наред буските из коша. После отваряй ЕКУ-то и него със спрея ... а мястото където кабелното ухо на заземяването контактува с корпука на ЕКУ-то го отъркай със шкурка. На детонационния датчик бяха около 3 волта, така че малко да мръдне напрежението не е добре.
Мястото на блока, където ляга датчика чисто ли беше? Щото от блока взема маса ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 petrol 5sp MT Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0 petrol 6sp MT Quattro
current - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI 6sp AT Quattro

Чет Ное 29, 2018 11:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4079
Местоположение: София
Рейтинг: 907
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shadow написа:
martin7937 написа:
... Единственото по-специфично при смяната на сензора е спазването на определен ъгъл спрямо двигателя. Неспазването на този ъгъл е много малко вероятно да е причина за набиването на нова грешка (след изчистването й), но си заслужава да се направи по предписание. Друго по-специфично е затягането на сензора, но съм убеден, че не си го сплескал. ...

Ако трябваше да е под някакъв ъгъл тия дръпнатите сигурно щяха да се сетят и да направят една засечка да има ...

valeri_vachev написа:
Здравейте колеги, ...

Вземай един контактен спрей и подкарвай наред буските из коша. После отваряй ЕКУ-то и него със спрея ... а мястото където кабелното ухо на заземяването контактува с корпука на ЕКУ-то го отъркай със шкурка. На детонационния датчик бяха около 3 волта, така че малко да мръдне напрежението не е добре.
Мястото на блока, където ляга датчика чисто ли беше? Щото от блока взема маса ...



Мартин е прав за ъгъла - има значение, не случайно е посочено в ръководството. Трябва първо това да провери/оправи и после по веригата към ЕКУ-то...

Съб Дек 01, 2018 8:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 490
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Внимавай с контактния спрей, разяжда соликоновите уплътнения на буксите и после се появяват ядове.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Пон Дек 03, 2018 8:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 283
Местоположение: София
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mitashki35 написа:
Внимавай с контактния спрей, разяжда соликоновите уплътнения на буксите и после се появяват ядове.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

:good: Много вярно, патил съм. Ама как да внимава? Ако го прави трябва да изчовърка уплътнението от буксата и след като се изпари течността. пак да се сложи. Иначе набъбва и няма затваряне на буксата.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Пон Дек 03, 2018 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 896
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имало ли е сериозна намеса на механик по колата ти?
На старото Легаси светна чека с грешка Knock sensor при първото палене след ремонт на двигателя в един от белите сервизи в София.
Така се прибрах. Поръчах нов и го смених, но същата работа. Започнах да разглеждам инсталацията и намерих проблема - кабелът за нок сензора беше изскубнат от пинчето в голямата букса - частта към купето. Когато са я разединявали за вадене на двигателя.
Много трудно го открих. Реших проблема с бай-пас на буксата.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Пон Дек 03, 2018 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор