Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Окт 23, 2019 6:42 am



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Проблем след смяна на ламбда сонда 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 8:20 pm
Мнения: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, смених и двете ламбди на колата, тъй като първата беше ленива и ми създаваше някои проблеми. Старата беше BOSCH, новата закупих пак същата като старата. След смяната ми светна чека с грешка, че има проблем с отоплението на сондата. Реално колата работи идеално. Сондата е с 6 Пина, някой може ли да ми каже кои проводници са за отопление, за да сложа паралелно на тях резистор и да излъжа ECU. Колата е 2002 г. 2.0 125 к.с.
Става дума за първата сонда. Втората след катализатора не и намира кусури ECU.

Пет Окт 04, 2019 9:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 3:42 pm
Мнения: 8
Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Вероятно куплунгът Ви е с 6 пина, а сондата е с 4 проводника и те са с цветове: "1"бял, '2"черен, "4" жълто-червен (+12v aкумулатор- светава при контакт и угасва при изключването му) и "3"синьо-бял. Отоплението е на 3 и 4. По колко ома е съпротивлението на Вашите сонди? Кой е кода на грешката Ви?

Съб Окт 05, 2019 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 8:20 pm
Мнения: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Буксата е с 6 пина, не съм погледнал под шлаухката колко проводника има, може да са 4 наистина. 0258007084 Това е номера на сондата която свалих/купих. Грешката която ми дава е O2 sensor heater circuit malfunction bank 1 sensor 1.
Не съм мерил съпротивлението и защото не знам къде трябва да меря.
Утре ще проверя колко кабела са.

Съб Окт 05, 2019 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 12:12 pm
Мнения: 195
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 187
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля ,че тази сонда е с 5 проводника. Нишо чудно и самата сонда да е дефектна, ако изключим варианта да не е за твоята кола.

Нед Окт 06, 2019 10:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 3:42 pm
Мнения: 8
Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Моето мнение е да се започне с номера на оригиналната (каталоговата) ламбда сонда, по точно с Вашия VIN номер.

Нед Окт 06, 2019 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 8:20 pm
Мнения: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Тази е точно оригиналната. При първият опит за вадене я смачках и спрях да се опитвам да я вадя. След кратък пробег ми записа тази грешка. След това свалих гърнетата и извадих сондата. Взех същата със същият сериен номер. Сигурен съм, че не е била вадена от как кола е станала. Изтрих грешката, тръгнах и пак записа същата грешка.

Нед Окт 06, 2019 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 2071
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 752
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма ОЕМ Бошлаф в Субару и никога не е имало. Казаха ти - провери по вин.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Нед Окт 06, 2019 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 8:20 pm
Мнения: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
В кой сайт мога да направя проверка по ВИН?

Нед Окт 06, 2019 8:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 3:47 pm
Мнения: 302
Местоположение: Шумен
Автомобил: Audi Allroad 4F 3.0 TDI
Рейтинг: 108
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stefan_mil4ev написа:
В кой сайт мога да направя проверка по ВИН?


Например тук ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 5sp MT Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i 6sp MT Quattro
current - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI 6sp AT Quattro

Нед Окт 06, 2019 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 3:42 pm
Мнения: 8
Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Бих искал да споделя и своя "ламбда" проблем.

Имам FORESTER (S11) VIN: JF1SG5LE56G069000 Регион: Europe Дата: 2005/07/21 D ('06MY)
Код компл.: SG5DL2Е ENGINE: 2.0L EMPI DOHC NA & LPG (204) EJ204LVRJB само на бензин
TRAIN: FULLTIME 4WD (4W) MISSION: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT) GRADE: 2.0X (20X)
SUS: NORMAL SUSPENSION DESTINAT: LHD (LH)

ЕOBD II грешката е P0030 Прекъснала верига на подгряване на кислородният датчик преди
катализатора (ламбда сонда) -1-ви ред - с помощта на : [https://incardoc.com/ru-ru/]

Колата беше с Кислороден сенсор 22641-АА-381 на DENSO смених го с точно такъв и според [ http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat? ]

Съпротивление на нагревателя (и на новия и на стария) 1,1...1,2ома при 20°С.
Включена извън ауспуха загрява за 12..15 сек над 150°C

Ток на нагревателя 8,5...3,2 А
Напрежение на нагревателя 12....4,2v

Напрежение на изводите на на циркониевата пластина спрямо маса е 2,19в при монтирана сонда по време на празен ход на двигателя.
При форсиране на място - достига до 4..4,5в според incardoc.com
Напрежение при контакт - измерено с волтметър 1,65....1,93в.

Check Engene светва пак ??

Моля Ви за съвет.Каква е повредата на Forestera?

Пон Окт 07, 2019 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5446
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изтриваш грешката и след време пак се появява?
В описанието на тази грешка е дадено да се проверят връзките между ECU и сондата и че се проявява, ако два пъти подред при каране даде проблем.
Може би имаш лош контакт някъде и понякога губи връзка...
Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома, както е дадено. Между 3 и 4 пин.

Иначе по форумите хората казват, че в работен режим ECU следи съпротивлението на сензора и ако е над 50 ома при две карания на колата - се задейства тази грешка, а нормални са около 30.

Ей тук http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... l%20EU.pdf
стр. 488 виж.

Пон Окт 07, 2019 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 3:42 pm
Мнения: 8
Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Господин Александров, Отново благодаря за реакцията Ви.

"Изтриваш грешката и след време пак се появява?" - Да точно така и многократно. Прочитам,
опитвам, изтривам грешката и след 15...20км градско или 100...300км извънградско
Check Engene светва пак ?? Р0030.
Сменил съм 3 сонди, пак и пак!
"Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома" - Монтирал съм и
експериментирал с нови сонди със съпротивление : 2,4ома 4,5 ома и старата 1,2 ома
При мен за сенсора пише по малко До 1 ом
Резултат: Р0030
На два пъти проверявам с мултицет съпротивленията между куплунгите на всички
проводницина между сондата и ECU до 1ом, а към корпус маса над 1мом.
Смених куплунга за сондата от към колата с нов и запоих проводниците на Форестера към
куплунга - Р0030
Аз ползвам Руководство по эксплуатации Subaru Forester II (SG) 2005 MY
drive.google.com/file/d/0…MHJmYlk/view?pref=2&pli=1

Разликата между двете ръководства е, че във Вашето стр 488 е EN (H4SO) т.е. един
разпределителен вал на глава, а при мен са два стр 988 EN (H4DO)
Принципно разлика няма. Дали тези разлики не са важни? Имам предвид степен на
сгъстяване, мощност , вентилатора за екология и оскъпяване?
Сега съм решил да включа на двата края на отоплението (към "+" и към "-") по една крушка
12v 1,5W и да търся връза според показанията им и Check Engene на арматурното табло и
диагносиката.

Вто Окт 08, 2019 5:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5446
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, това е следващия двигател EJ204 и са си съвсем различни. Конектора даже е различен - с 6 гнезда /4 кабела/, вместо 4. Твоят е с 6 нали?
Изглежда ти си с него, макар, че не излиза по VIN номера по-горе. Провери точно номера, за да е сигурно какво гледаме.
Иначе ей тук е и това ръководство, за модел 2008 се води обаче.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... %20RUS.pdf
Мисля, че това е най-точното за твоя модел.
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2006/Forester%202006/contents/data/S068/S068521j28.html

Доста странен е проблемът и си мисля, че сигурно е лош контакт някъде по веригата, който се проявява от време на време. Провери добре куплунга и самото ECU.

Вто Окт 08, 2019 6:55 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 2071
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 752
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пиша по памет, но доколкото си спомням, нормалният товар на подгрева трябва да е 11-16 ома, не 1,2? Иначе, ето една хубава тема по въпроса:
https://www.scannerdanner.com/forum/dia ... hread.html
Сензорите на Субару са същият тип като в Тойота, а за тях е описано в темата.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Вто Окт 08, 2019 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 3:42 pm
Мнения: 8
Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Вярно в VIN номера съм объркал някои знаци, но двигателя категорично е EJ204 атмосферен.
Сенсора е с 6 пин и 4 проводника.
Схемата и текста на изпратените ми от Вас два линка са абсолютно еднакви. Моля Ви
отворете на стр.988.
Ако към пин 6 на куплунг Е23 и към "маса" включа крушка 12v 1,5w тя ще свети при
кантакт и работа на двигателя - ако всичко е ОК.Това е безопасно за колата -- нали?
Това ще е знак, че проблема не е "+"
Ако между пин 4 и 6 на куплунг Е23 включа втора такава крушка и тя свети, тогава и "-" не е проблем.
Опита ще покаже къде е "лошия контакт"

Греша ли?

Сря Окт 09, 2019 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор