Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Нед Авг 09, 2020 10:32 am



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Легаси B13 2.0 138 коня не върви както преди 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am
Мнения: 10
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги

Колата е Легаси B13 2.0 138 коня, ръчни скорости, комби с газов инжекцион. Карам вече 55к+ км и си сложих газова още през първите 2-3 месеца (в момента е на 220к+ км по километраж)

От известно време насам не върви както трябва. В началото липсваше тягата в ниските обороти (до 2300-2400) След като ги минеше осезаемо започваше да ускорява (минало време - сега не се усеща чал такава разлика).

Проблема се появи след реглаж на клапани, смяна на гарнитура капак клапани, о пръстени на свещи, смяна на свещи, масло на мотора, филтри маслен и въздушен + купе.

След реглажа (в един от препоръчаните сервизи, в които по принцип си обслужвам колата) колата вървеше по-добре от нормалното, но само за 5-10 км (може би докато е била студена?) За жалост беше късно вечерта и не се върнах до сервиза да я погледнат, а от тогава не съм в София (вероятно чак до есента).
Това беше Март месец точно преди извънредното положение (преди около
2300км - почти не карам от както сме в тая пандемия). Звънях на сервиза тогава и им обясних, че нямам възможност да отида до тях - казаха ми как да ресетна компа и да я покарам да се обучи, ако не се оправи да отида да я гледат.

Ресетнах компа някога през Март (махане на + клемата на акумулатора) и направих процедурата за адаптация на дросела (след слагане на клемата 10-тина секунди колата стои на контакт и после палиш - това според инструкциите на диагностиката която имам). Нямаше драстична разлика, но с времето компютъра се самобучи и върви доста по-нормално.

Все пак се чудя дали не мога да направя нещо повече (преди да ида до сервиза на есен), за да си тръгне както трябва колата. Имам диагностика с живи данни и средни технически умения.

Изчетох доста теми, в които се говореше за кнок сензори (нямам грешка), за МАФ (не знам дали има този мотор) за ламбда сонди (може би мога да и направя някакъв мониторинг) дросели (чистен е Ноември) и т.н. Мисля, че работи еднакво на газ и на бензин.

Махнах въздушния филтър за малко да видя дали не съм улучил някаква кофти бройка и да не и стига въздуха, но нямаше положителни резултати.
В момента примерно на втора с малка скорост е доста зле в ниските, но на трета вече върви по културно дори в ниските обороти (1600+ да кажем). От друга страна на 5-та осезаемо се мъчи с 80-90км/ч - дойде ли лек баир почва да намаля скоростта и трябва да смъквам предавка.

Вто Юли 28, 2020 6:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4684
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За тези 55 х км на газ, правил ли си подръжка на газовата?
Най-малко след реглаж на клапани трябва да минеш през газаджията за нова настройка, която явно не си направил.
Вече би трябвало да се сещаш какво да направиш...

Вто Юли 28, 2020 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 765
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж дали в живите данни присъстват показатели като:
Long term fuel trim или A/F correction (%)
Short term fuel trim или A/F learning (%)
Front oxygen sensor resistance (ohm)
Front oxygen sensor heater curent или A/F Sensor #1 Curent (единица мярка А от ампер)
Relative manifold pressure (kpa или каквите там мерни единици ползва)
Atmospheric pressure (kpa или каквите там мерни единици ползва)
Knock correction (degree)
Intake air temperature (°C)
Engine coolant temperature (°C)
Mass Air Flow (g/s)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Юли 28, 2020 10:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am
Мнения: 10
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да газовата на всеки 10к км сменям малкия филтър,
на всеки 20к големия филтър, а и всеки път я гледа газаджията за някакви корекции дали са необходими.
Те в сервиза не ми казаха, а и аз не се сетих ама със сигурност е добре да се провери
...това обаче на есен чак освен ако не потърся някой около мен, но не ми се иска да ходя при непознати - нито ще знаят какво е Субару, нито конкретната газова - преди съм си патил...ако някой ще се учи на моята кола по-добре да съм аз или ще си я карам така докато не се добера до специалистите :)

Ще погледна какви живи данни излизат, със сигурност тия Long/short trim-овете
сме ги гледали с газаджията ама с неговата диагностиката.

Мерси много за насочванията ще се пробвам идните дни да я закача :beer:

Сря Юли 29, 2020 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am
Мнения: 10
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Всички показания са на празен ход (колата работи към 20-25 минути на място)
A/F correction 1 (%) на бензин: -2.3% на газ:-21.9%
A/F correction 3 (%) на бензин: +4.06% на газ:+4.06%
A/F heater current 1 (A) на бензин: 6.3A на газ: 6.3A
A/F learning 1 (%) на бензин: +14.8% на газ: +14.8%
A/F sensor 1 resistance (ohm) на бензин: 25 на газ: 25
A/F sensor 1 (?) на бензин: 0.99 на газ: 1.00
Manifold relative pressure (mmHg) на бензин: -487 на газ: -465
Atmosphere pressure (mmHg) на бензин: 683 на газ: 660
Knocking correction (degree) на бензин: 0.0 на газ: -10.5
Knocking signal OFF
Intake air temperature (°C) 27
Engine coolant temperature (°C) от 80 до 94 (колата не беше напълно загряла)
Mass Air Flow (g/s) - такова не видях
Rear O2 Heater Current (А) - на бензин: 0.98А на газ: 0.94А
Rear O2 Rich Signal на бензин: ON на газ: OFF (това като подавах газ се сменяше)
Read O2 Sensor (V) май го видях в интервала 0.2 - 1.0
No. of EGR step 0

Съб Авг 01, 2020 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4684
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

За ревизия на ГИ си - изпарител и/или инжектори

Съб Авг 01, 2020 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am
Мнения: 10
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мерси колеги, ще се гледа явно и при газаджията и в сервиза.
По спомен тия корекции бяха под 0.5% дори може би под 0.2%
преди като сме я гледали с газаджията.
Мисля, че проблема не идва от газовата, защото след като правих
ресета и адаптацията на дросела, карах 200-300 километра само на бензин
и не тръгна както трябва колата след това - подобри се но не е както се очаква определено.
Ще си я гледат едните, после другите и така :)

Вто Авг 04, 2020 8:07 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор