Автор |
Съобщение |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Здравейте колеги отскоро имам субару легаси 3.0 247к.с. автоматик. Имам проблем с моята автоматична кутия. Накратко... Не мога да изляза да крам извънградско защото кутията влиза в авариен режим. Остава на една предавка и свети всичко по тъблото. Предимно ако съм я натиснал и на вън е по-топло. Спирам чакам да изстине и се оправя. Преди около 5к смених маслото на кутията и филтъра му с мотул атф +6 по каталог. Имам диагностика и записва тези грешки прикачвам снимка. Дава ми грешка за shift solenoid A. Погледнах темп на маслото на кутията преди да светне докато карам стигна 102гр незнам много ли е малко ли е. Аз не съм много запознат с автоматика но имам съмнения, че маслото при висока темп става доста рядко и се усеща как рита, когато сменя. В градски условия нямам проблем с кутията. Моля да ме насочите към нещо преди да вляза с филма да сменям масла соленойд и т. Н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Авг 20, 2023 12:48 am |
|
 |
BAlexandrov
|
102 градуса не е много, над 110 е доста, но пак не причина за проблема. При всичките тези грешки - явно има сериозен проблем, а не е просто от маслото. Ритането е вероятно от проблема с торк конвертора. Има вероятност да е лоша връзка в някой от куплунзите от компютъра до кутията.
|
|
|
Вто Авг 22, 2023 8:24 am |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Сменихме маслото и масленият филтър. Извън градско след 30км при външна температура 38гр днес пак го направи. В градски условия няма проблем. Преди да светне и влезе в авариен режим започна да държи високи обороти не искаше да смени и накрая ритна кутията (все едно някой ме удари отзад) и светна. Сега като истина сама се изтрива грешката и до следващият път.
|
|
|
Съб Авг 26, 2023 5:50 pm |
|
 |
Реконструктор
|
Кутията е довиждане. Свали картера и виж дали има само емулсия, или се виждат едри парчаляци/стружки. При емулсия кутията може да се ребилдне, при стружки по-скоро не си струва риска, търси си друга кутия.
|
|
|
Чет Сеп 07, 2023 8:09 pm |
|
 |
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 311 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129  
|
Здравейте, прави ми впечатление, че при тези кутии проблем идва след машинна смяна на масло. При мен също се случи проблем с клапанно тяло, чета тук и във фб, чувам и от познати за други с различни проблеми и то все известно време след пълна смяна на машина. Има ли някаква логика в това или аз си го втълпявам?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Сеп 08, 2023 8:16 am |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
След смяна на маслото според мен се появи. Странното е, че не го прави всеки път. Може да мина 100км или само 10км. Преди риташе преди да влезе в този режим,сега го няма това. Вкарва грешка и за torgue converter. Първоначално бях налял. Motul ATF +6. Карах около 3 месеца без проблем. След което се появи този проблем. Казаха ми, че кутията ми е Cvt да сменя маслото със Motul CVTF. Отново без резултат. Отворих е кутивта тогава долу мехатроника и имаше малко стружки. Почистихме всичко, най-вече цедката. Имам два въпроса. 1. Какво масло точно да налея защото кутия пише, че е E-5AT 2. Как най-вярно да преценя количеството. Знам, че се мери на студен запален двигател със сменени всички предавки преди това. Защото сега по този начин маслото е на HOT на максимума. Възможно ли да е от много масло вътре?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Сеп 10, 2023 8:46 am |
|
 |
Alxx
|
Възможно е от ниво, ама със сигурност й береш лайката на тая кутия с масло за цвт. Сега ходи при специалистите да ти оправят последствията от ръсенето на мозък.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 10, 2023 10:32 am |
|
 |
BAlexandrov
|
Не знам как не разбра, че не се оправя със смяна на масло, че чак и я довърши с това CVT масло. Очевидно ходиш при някой, който знае само да налива масло, а ти наливаш пари в обречена кауза.
|
|
|
Нед Сеп 10, 2023 11:02 am |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Здравейте. Все още търся проблема на Кутия. Не бързам да сменям маслото защото не съм обеден на 100 че. Е от него вече. Ако преди в големите жеги се появяваше само при шофиране извън градско то сега в града при каране около 20 мин влиза отново в този режим. Няма мощност. Дали е хидротрансформатора или соленойд за предавките описан по-горе не мога да разбера. Вече не е нужно да я натискам (натоварвам) за да влезе в режимаВъзможно ли е компютъра на колата да се нагрява много в краката и да има проблем там? Наясно съм, че най-добре е в сервиз и да дам четири цигрена сума и така...
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 5:51 pm |
|
 |
Alxx
|
Покарай още малко с цвт масло и никаква сума няма да я оправи. И си търси кутия, по-евтино ще ти е.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 6:08 pm |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Ще го сменя със Ravenol atf su5. Трябва ли цялото масло да го източа и как? Мога ли просто от пробата колкото се източи?
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 6:37 pm |
|
 |
BAlexandrov
|
Няма да се оправи със смяна на масло. Търси друга кутия - тази не става на 95% 
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 6:39 pm |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Значи ме съветвате да не сменям нищо да карам ъска докато не намеря нова кутия? Прикачвам снимка на кутията. За какво трябва да внимавам когато вземам нова. Всички 5at кутии ли стават? Моето легаци 2005 3.0 е symmetrical wheel drive. Всяка кутия от 3.0 ли ще стане? Извинявам се ако въпросите ми ви се сторят глупави, просто до сега все ходи карах.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 6:57 pm |
|
 |
BAlexandrov
|
Иди на читав сервиз да ти направи диагностика и да стане ясно причината за проблема. Кажи от къде си, за да те насочим. Няма да струва повече от половин смяна на масло. Това ти е кодът на кутията TG5C7CPAAB - потърси, има спецификациите, има и оферти за втора ръка https://legacypic.uk/transmission/searc ... tg5c7cpaabЯвно не разбираш - намери човек, на който да се довериш.
|
|
|
Пон Сеп 18, 2023 7:37 pm |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|

Малко нова насока... Поръчах си маслото Ravenol Su5 atf, утре ще сменям. Няма да се дам без бой. Смяната на кутията ще е крайно за мен. Нещо странно ми се случи вчера и днес. Ще се опитам да обясня правилно. На едно и също място при една и съща ситуация (спиране и пълен ляв) колата влезе в авариен режим. Реших да и закача диагностиката отново и установих, че ABS не реагира. Влизам в модула виждам данните но всичко е 0. Данни като скорост на колелата, градус на волана, обороти на мотота (те от време на време излизаха някакви неверни данни) и все ЕДABS си забива. Грешка дава в ABS изписа, че скоростната кутия има грешка. Не ми даде да изтрия грешката. След около час ровене колата беше изстинала. Влязох в ABS и изтрих грешката, както и в мотора и кутията. Имаше грешка и в Can съобщенията, че ABS не реагира. Възможно ли е това да е причината за всичко? Някой имал ли е подобен проблем? Утре смятам на студена да я закача и да гледам изобщо ще покаже ли нещо. Не изключвам, че диагностиката ми (хакнат launch) може да не чете вярно...
|
|
|
Вто Сеп 19, 2023 9:14 pm |
|
 |
BAlexandrov
|
Заради възможност за електрически проблем ти оставих 5%. Спри да сменяш маслото и да караш колата. Дръпни си ръководството тук https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/L ... back/2005/ и започни да го изучаваш. Виж първо Mechanism & Function, за да добиеш представа как работят нещата. После Wiring диаграмите на AT Control... намери куплунзите и трябва да ги прегледаш и провериш. Прочети цялата секция Transmission - AT Diagnosis и късмет!
|
|
|
Сря Сеп 20, 2023 5:52 am |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Така.. Както каза колегата в по-горният пост нямаше ефект след смяна на маслото за това използвах да проверя кабелите от ръководството и тази схема която ще прикача (на някой може да му е полезна). Нещото което не мога да си обясня е ако соленоид беше прецакан, защо го прави само, когато позагрее маслото в кутията? Стигне ли около 80-85 градуса и влиза в авариен режим...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Сеп 23, 2023 10:11 am |
|
 |
Alxx
|
Щото маслото става по-рядко и със слабо пропускащ клапан бие грешка. Също не забравяй, че частично пробил соленоид на клапана вдига товара като загрее и реално дори и да работи, тцу-то го отчита като повреден заради товара.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Сеп 23, 2023 6:38 pm |
|
 |
Sinabov
Регистриран на: Чет Дек 22, 2022 10:12 pm Мнения: 12
Автомобил: Subaru legacy 3.0 H6
Рейтинг: 30
|
Може ли да ми кажеш точно кой клапан да сменим и някакъв номер да го поръчам?
|
|
|
Съб Сеп 23, 2023 7:32 pm |
|
 |
Alxx
|
Ми, то си пише. Съветвам те да не сменяш на сляпо. Отиди при специалист поне за консултация, че като ти чета "майсторите" страх ме лови.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 24, 2023 7:52 am |
|
|