Парно в дясно = няма никой. Радиаторче или нещо друго ?
Автор |
Съобщение |
virtual
Регистриран на: Нед Май 29, 2011 11:17 pm Постове: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy B13 H6
Рейтинг: 37
|
Да споделя опит и аз. Цяла зима си карах с този проблем без истински да го осъзнавам - пасажерите казваха, че им е хладно. Мислех, че си въобразяват - нали на мен ми е добре?! Та стигнах до промивка на радиаторчето на парното. Беше относително чисто, без много твърди частици. Но явно е имало други отлагания, защото след около час и половина промивка най-дясната духалка започна да дава 60+ градуса, вместо първоначалните 40. Шофьорските духалки качиха по 10 градуса до 70+. Духалката в краката на пасажера (която обаче има особено значение за топлото) не се повлия чак толкова много. Иначе казано - има ефект. По-топло е. Но не е 'като ново'. Струва си парите пред други видове инвестиции (финансови и времеви) в този проблем. п.п. Някой знае ли дали подобна, относително лесна подмяна, е възможна и при Legacy/Outback? viewtopic.php?f=37&t=22973
|
|
|
Нед Апр 23, 2017 8:02 pm |
|
|
Popimoni
Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am Постове: 162 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
|
И аз планирам да го сменям скоро, че явно няма да се оправи по друг начин. С промивката имаше някакъв временен ефект, но скоро положението стана същото
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
|
|
|
Пон Апр 24, 2017 6:47 pm |
|
|
petko 69
|
По препоръка на Павлин от Пловдив , аз също реших да сменям радиаторче , не да промивам .Може на някои колеги чрез промивка да се отпушило , но като видях свалени при Павлин радиаторчета и разрязани как са запушени се реших за нов. Знам че смяната изисква време и нерви , но се задават топли дни и през някой уикенд ще направя смяната.Мисля , че тук във Форума някой беше го правил и ще се поразровя да открия инфо .
|
|
|
Вто Апр 25, 2017 8:01 am |
|
|
GodDamn
Регистриран на: Вто Юни 05, 2012 5:27 pm Постове: 83 Местоположение: Монтана
Автомобил: Оutback 2013 2.5 CVT
Рейтинг: 29
|
petko 69 написа: По препоръка на Павлин от Пловдив , аз също реших да сменям радиаторче , не да промивам .Може на някои колеги чрез промивка да се отпушило , но като видях свалени при Павлин радиаторчета и разрязани как са запушени се реших за нов. Знам че смяната изисква време и нерви , но се задават топли дни и през някой уикенд ще направя смяната.Мисля , че тук във Форума някой беше го правил и ще се поразровя да открия инфо . Мойто беше протекло миналото лято. Да знаеш ,че е сериозно начинание .. майсторите като чуят смяна радиатор парно и бягат с 200. Един приятел го прави и си беше един цял ден разглобяване , един ден събиране. Преди това трябва да отидеш да ти източат фреона от климатика. Така изглежда таблото като стигнеш до радиаторчето: Прикачени файлове:
DSC_0335.jpg [ 180.4 KiB | Прегледано 1372 пъти ]
Другият неприятен момент е ,че няма от къде да купиш нов .. Мимо каза цитирам "Цената не е нито за казване, нито за писане. Радиатора е само оригинал и е почти 700лв." Аз сложих втора употреба за 25лв. , дано издържи.
|
15
|
|
Чет Апр 27, 2017 8:29 pm |
|
|
petko 69
|
Смятам да направя смяната при Павлин в сервиза и съм се подготвил , че ще е два дни.Благодаря на колегата за съвета с климатика , знам че е трудно , но и зимата е тежка без парно. Нека погледнем и от добрата страна , ще си подменя всички изгорели крушки по таблото и ще си пусна юсб вход за ретро уредбата. Имам радиаторче 2ра употреба което е перфектно и е проверено за дебит и теч.
|
|
|
Чет Апр 27, 2017 9:39 pm |
|
|
donpo
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm Постове: 14 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
|
Здравейте, колеги! Можели някой да каже кой маркуч е вход и кой изход на радоаторчето на парното. Имам съмнение, че след поставянето на газовото са разменили маркучите и сега има аномалии. Колата е Legacy 3 99г. 156коня Благодаря.
|
|
|
Пет Апр 28, 2017 10:00 am |
|
|
АлексВас
Регистриран на: Чет Авг 11, 2011 8:52 pm Постове: 43 Местоположение: Търговище
Автомобил: OUTBACK 2.5/AT 2007
Рейтинг: 0
|
Направих промивка на радиаторчето със сода каустик като руснаците, когато тръгнах да го свързвам обратно към охладителната система на колата-гледам.....няма къде да нанижа маркучите-входящата тръба(тази отгоре) долната половина липсва, останала само горната половина с дебелина на капачка за буркани ама от евтините байпасирах с една тръбичка и сега чакам радиатор...205лв без труда. Мисля ако застудее и радиатора се забави да си взема газовата бутилка от вкъщи Та така, леко с ексериментите
_________________ Няма ненаказано добро!
|
|
|
Чет Окт 26, 2017 5:22 pm |
|
|
petko 69
|
petko 69 написа: Смятам да направя смяната при Павлин в сервиза и съм се подготвил , че ще е два дни.Благодаря на колегата за съвета с климатика , знам че е трудно , но и зимата е тежка без парно. Нека погледнем и от добрата страна , ще си подменя всички изгорели крушки по таблото и ще си пусна юсб вход за ретро уредбата. Имам радиаторче 2ра употреба което е перфектно и е проверено за дебит и теч. Направих една промивка преди смяна на радиаторчето , нещата засега се оправиха , но не съм се отказал от смяната , а просто я отложих.
|
|
|
Чет Окт 26, 2017 6:55 pm |
|
|
petko 69
|
Цял месец след промивката по-образец на колегите от Русия мога да доложа , парното духа сравнително добре топло и равномерно разпределено . След промивката на радиаторчето източих и целия антифриз който беше доста чист , все пак съм го сменял преди 11месеца с поставяне на големия радиатор , прецедих го за всеки случай и сега си карам по фанелка в студовете.
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 8:59 am |
|
|
slavomir03
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 4:21 pm Постове: 13 Рейтинг: 0
|
Здравейте, колеги! Да изразя и аз мнение по въпроса. Имам същия проблем с парното, пробвах промивка с машина, както са споменали колегите. Имаше временна промяна на топлината в дясната част, но след това пак се върна към същия студ. Ще се наложи да се прибегне към смяна на радиаторчето на парното, колкото и да е е трудоемко. Силно се надявах, да се измъкна без да се наложи да се сваля цялото табло. Промивката не я правих при Дунев, защото искаха да оставя колата за два дни при тях и то през седмицата. Намерих друг сервиз, който работи през почивните дни и не им отне повече от два часа. За жалост без особено голям ефект. Може ли някой да сподели, ако вече е правил тази гимнастика, колко ще ми коства? И няма ли някакъв алтернативен вариант, от този който колегата е споменал, а именно 700 лв. за нов.
|
|
|
Сря Ное 29, 2017 9:29 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Постове: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Аз я правих при Дунев промивката. Бях на място и за час и половина бях готов. Една година от тогава мина и парното е ок и на двете зони.
|
|
|
Сря Ное 29, 2017 10:47 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Конкретно за моята не е 700лв а 200 мисля. Оригинален от mimo13. Наскоро го смених. И още 200 лв за труд .. и още 100 и малко за нов антифриз и термостат.
|
|
|
Сря Ное 29, 2017 11:29 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 355 Местоположение: София
Автомобил: Legacy MY07 H6, '21 320d xDrive
Рейтинг: 164
|
Една стара, но доста полезна тема да повдигна. Имам го и аз от скоро този проблем с дясната страна, но като вдигна температурата на макс и си духа топло от двете страни, дори като намаля градусите после. Жужене/бръмчене в таблото нямам, но сякаш усещам лек мирис на газ на място докато не е загряла колата на място. Мисля, че ако е радиаторчето няма как да духне топло, а проблема ще е другаде. Относно миризмата на газ, къде аджеба да видя за разхлабен маркуч? Мисля да мина и през Тони скоро, той я монтира преди година и нещо, но всички знаем колко е зает и ако е просто разхлабена връзка ще му го спестя посещението Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Ное 29, 2023 7:31 am |
|
|
Alxx
|
Притегни си корпуса на изпарителя. Може и в охладителната с-ма да е вкарал(по-бавно идващото топло) и ще трябва да обезвъздушиш.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Ное 29, 2023 9:11 am |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 355 Местоположение: София
Автомобил: Legacy MY07 H6, '21 320d xDrive
Рейтинг: 164
|
Май ще излезе по-банално от очакваното, огледах около изпарителя и се натъкнах на нещо приличащо на антифриз от маркуча към него. Ще видя уикенда да го скъся една идея, междувременно долях малко охладителна, че беше поизчезнала. Забърсах го и тъкмо ще видя в събота как изглежда. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Чет Ное 30, 2023 1:40 pm |
|
|
Alxx
|
Оттам няма как да те лъхне на газ, освен ако топлата мембрана не пропуска Пак ти казвам, стегни му винтовете по корпуса. На две коли имам същия боклИк КМЕ
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Чет Ное 30, 2023 5:47 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 319 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Газ няма да пропуска от този маркуч, но антифриз - да. Скобата изглежда хлабава на снимката, пробвай да я стегнеш. Другата - също. Обезвъздуши системата. И както казва Алекс, стегни винтовете по корпуса, че може да изпуска газ и антифриз оттам...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Ное 30, 2023 6:07 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 355 Местоположение: София
Автомобил: Legacy MY07 H6, '21 320d xDrive
Рейтинг: 164
|
Снощи донатегнах винтчетата на корпуса, около половин оборот, или малко по-малко, не посмях да напъна много. Още тази сутрин имаше ефект, мисля че вече не мирише. От доливането на охладителна ефекта беше доста осезаем, топлото дойде бързо. Ще видя утре и маркуча пак, мисля все пак да го скъся една идея и ще чакам пак да застудее повечко да съм сигурен, че е било това всичко. Като не е много студено навън, качвам се паля и тръгвам, а като си е студ си я паля от вкъщи 10-ина мин преди да изляза, та само тогава усещах миризмата с влизането в колата.
Благодаря, момчета!
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Дек 01, 2023 5:42 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 355 Местоположение: София
Автомобил: Legacy MY07 H6, '21 320d xDrive
Рейтинг: 164
|
Забравил съм да пиша финално резултата. 1. Миризмата не се е връщала от натягането на корпуса на изпарителя. 2. Загубата на антифриз я отстрани Тони гаранционно, маркуча от радиатора на парното към изпарителя изпускаше и от двете страни, пада се по-ниско и не съм го видял. След смяната му всичко си дойде на мястото и парното зимата си беше пушка.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Апр 05, 2024 6:24 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|