|
Страница 1 от 1
|
|
Автор |
Съобщение |
ValioK
Регистриран на: Пет Яну 22, 2021 8:02 pm Постове: 18 Рейтинг: 15
|
Здравейте! Проблема го установих след разход на газ 20 на 100. Проблема е в изпарителя и налягането, до тук нещата са ясни, ремонтен комплект. Карам от известно време на бензин, да речем 2-3 резервоара и през това време пусках периодично torque-то, да гледам какво става. Направи ми впечатление аномалия в тримовете, като на банка 1 кратките се движат около 5-6, а на банка 2 са около 0,75-1,5, това на място. В движение е обратното - на банка 1 са 4-5, на банка 2 са 10-12. Дългите тримове на ПХ са около 2-3, а в движение скачат значително, като в някои режими дори стигат над 10. Когато колата загрее, като че нещата се пооправят, но не значително. На газ разликата е още по-фрапантна, като там все още изпарителя не е ремонтиран и не е резонно да гледам. Какво е правено до момента - преди 25000 км са сменени свещи и са регулирани клапани, заедно с гарнитури глави. Проверен е вакуума във всмукателя, за изпускания, няма никакви проблеми. Нови ламбда сонда Denso DOX-0363. Колата е с премахнати катализатори, като задните сонди са изолирани(така я взех) Монтирани са Rapror колектори и средното гърне е премахнато, а крайните са "спортни". На живи данни AVCS клапаните дават еднакви стойности. Изключвам проблем със запушени дюзи, защото го прави и на газ и на бензин. За сега набедени са свещ или бубина, AVCS клапан и най-лошото - компресия. Като компресията и свещите ще ги погледна скоро, ако успея да си счупя ръцете, без да вадя двигателя. Ще бъда благодарен, ако някой даде предложение или насока, къде да търся проблема. Дали е възможно зареди колекторите да прави номера, защото след поставянето им няма софтуерна намеса?
|
|
|
Вто Дек 19, 2023 12:51 pm |
|
|
Alxx
|
Свали клемата за през нощта, обучи си празния ход на сутринта и покарай, чак тогава гледай тримове. Карането на газ трупа проблеми и с ресета ще тръгнеш от нулата.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Вто Дек 19, 2023 5:18 pm |
|
|
ValioK
Регистриран на: Пет Яну 22, 2021 8:02 pm Постове: 18 Рейтинг: 15
|
Направих ресета на еку-то и после обучение на дросела от https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=19695 . Резултата след процедурата и около 200км само на бензин - на празен ход тримовете са почти еднакви, при леко ускорение също имат много леки разминавания, но при по-сериозно натоварване отново на 2ра банка кратките тримове са 12-14% докато на 1ва са 5-6%. Дългосрочните тримове не се различават особено, но и при тях има някаква разлика. Клоня към проверка на бензинови инжектори, защото все пак колата се е карала предимно на газ до скоро.
|
|
|
Сря Дек 27, 2023 4:19 pm |
|
|
valqk
|
Размени местата на инжекторите и ще видиш дали е от тях... да, играчка е, но не чакаш да ги чистят, плюс не плащаш за този дето духа. Разбирай - ако нямаш надеждно място да ти ги чистят/тестват не е ясен и крайния резултат - преди/след. Особено ако не дават протокол с дебит и дед тайм при х волта (както май се случва на много места). Смятам, че би следвало с такъв документ да се връщат тествани/евентуално чистени/ дюзи. Ако ще ги даваш да ти ги тестват/чистят - надпиши си ги и като върнат кой как е бил - да ти се изясни. п.п. Извинявам се за намесата в темата, но ако някой има добри отзиви за място, където ти дават данни с дебит и дед тайм на х волта, преди и след почистване, за всеки инжектор, с подпис и печат и си носят отговорност за данните - моля да сподели. Следя с интерес!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Дек 28, 2023 2:20 am |
|
|
Alxx
|
Не се хващайте само за дюзите Различни тримове може да има по ред причини, например: Различно работещи сонди. Различно качество и/или състояние на свещите. Различни данни от нок сензорите. Разтегната верига или хлабав обтегач. Състояние на хлабините на клапаните и/или компресия в цилидрите. И не на последно място по значение: двата реда цилиндри при Субару(и при Порше) не работят с еднаква температура, винаги има някаква разлика и обикновенно банка 2 е по-горещата. При Н6 обаче е обратното. Само давам материал за размисъл. P.S. +12% при тежко натоварване не е страшно.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Пет Дек 29, 2023 9:31 am |
|
|
kerekovski
|
Аз бих пробвал да разменя двете предни сонди и тогава да се види, дали се променят тримовете и с колко.
|
|
|
Сря Яну 03, 2024 2:43 pm |
|
|
ValioK
Регистриран на: Пет Яну 22, 2021 8:02 pm Постове: 18 Рейтинг: 15
|
kerekovski написа: Аз бих пробвал да разменя двете предни сонди и тогава да се види, дали се променят тримовете и с колко. И аз се хванах за тях първо, за това ги смених и 2те с нови,но всичко си остана същото. Понеже нямам мнохо време да си играя с инжекторите, оставих нещата така, за сега. Започнах да я карам и на газ и там нещата се задълбочиха с тримовете, като проблемна си остана 2ра банка. Колата върви добре, не прекъсва, няма вибрации, просто това, че има нещо неизправно ме дразни. Когато имам време ще си поиграя с инжекторите и ще видя свещи и компресия, но за сега оставям въпроса отворен.
|
|
|
Пет Яну 05, 2024 12:51 pm |
|
|
Alxx
|
Колега, по-горе съм ти писал за някои дребни, но фундаментални особености на този мотор. Отиди на кадърен газаджия да ти настрои газта и установи дали не си и там за дюзи и си карай колата. Ще се повторя, но +12% краткосрочен трим при пиково натоварване е нещо нормално и не би следвало да се приеме за проблем. Цифри от 20-25% и нагоре вече са симптом за сериозен проблем. Тогава и колата ще светне
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Пет Яну 05, 2024 10:14 pm |
|
|
ValioK
Регистриран на: Пет Яну 22, 2021 8:02 pm Постове: 18 Рейтинг: 15
|
Развитие в положителна посока, по отношение на газовата. Оказа се, че газовия мап си отчита каквото поиска и от там аномалиите на газ. Смених го и там нещата се оправиха. Остана пак тази разлика в тримовете,но вече са почти като на бензин. За сега ще карам така, а на пролет ще сменям свещи и ще измеря тогава компресия.
|
|
|
Пон Фев 05, 2024 7:09 pm |
|
|
kerekovski
|
Дойде моментът и аз да се боря със същия проблем на същия мотор - Outback B13 H6 (EZ30D), а именно голяма разлика в тримовете на банка 1 и банка 2. Колата е на 280 000 реални километра, половината направени от мен. Все още си има катализаторите, а главите и ангренажите бяха ревизирани преди по-малко 40 000 км при доверен човек (сменени са всички гарнитури, клапаните са паснати и регулирани, сменени са вериги, обтегачи, плъзгачи, свещи и още куп неща, списъкът е много дълъг). Тогава цилиндрите бяха в перфектно състояние, имаха си хонинг още, нямаха сенки и т.н. Колата се кара с качествени масла, сменят се на под 10 000 км и не бих казал, че гори масло повече от нормалното (освен във високите обороти, където всеки мотор гори) - половин литър отгоре ми стига от смяна до смяна. Колата си върви много добре, но понякога тресе на празен ход, невинаги, само понякога, но все по-често, без видима причина. Тъй като оригиналните ламбда сонди са на по 280 000 км (ясно е, че така или иначе са си изживели животеца), първо ги смених тях с аналога на Denso, че оригинални никой не ми достави. Преди и след смяната им разликата е малка, несъществена, но си остана разликата в тримовете между двете банки - наблюдавах я и в движение и на празен ход и т.н. Докато Банка 1 се колебае в различните режими между 0 и +5%, то Банка 2 скача до +15%. Разбира се, ресетвах и карах, и все така. Ясно е, че този мотор няма как да има напълно еднакви тримове по двете банки (за разлика от EZ36, при който дори охлаждането е решено по друг начин), но това ми се струват твърде големи разлики. Изключвам горивната система като евентуален причинител, тъй като и на бензин и на газ разликите са същите. Мислех си за започващ проблем с катализатора на банка 2, но по-горе авторът на темата има същите проблеми, а катализатори няма. Така че ще го оставя може би за най-накрая този катализатор. Започвам да подозирам няколко неща: - Knock сензор - може би много вероятно да е там причината, ще пробвам да ги разменя двата сензора в някакъв момент и да видя, дали ще се промени нещо; Ще пробвам и да логна сигналите от тях + ъгли на изпреварване на запалването и броячите за детонации; - AVCS, AVLS системите - ще пробвам да ги логна или с BtSsm или с RomRaider - малко вероятно, колата си върви съвсем плавно и много добре като цяло; Имал съм проблем с AVCS соленоиди, сменени са преди време, но това не означава, че не може отново да са се прецакали. Просто тогава симптомите бяха други; - За всеки случай ще премеря вакуум със стреклови уред; ще извадя и ще огледам свещите, като ще използвам момента и за мерене на компресия; - Детайлни логове на тримовете в различни режими на натоварвания и обороти; логове на показанията на downstream сондите и температурите на катализаторите; - Като последна опция - монтаж на друга генерация открай докрай, колкото за пробата, но това - само в случай, че нищо от горните неща не покаже източника. Проблемът е, че колата не е при мен и рядко имам възможност да се занимавам с нея, та затова още не съм се заял с пълна пара
|
|
|
Пет Май 10, 2024 8:27 am |
|
|
Vmax
|
Размени AVCS соленоидите, това поне е лесно.
|
|
|
Пет Май 10, 2024 8:34 am |
|
|
zk.
|
Пусни лог като направиш, с числа винаги е по-лесно.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Нед Май 12, 2024 7:47 pm |
|
|
kerekovski
|
Успях тази сутрин да направя логове за около половин час от напълно студено, извънградско, градско, изкачване на наклони, изпреварване, спускане на наклони, пълзене в тапа, абсолютно всичко от-до. Наблюдения върху поведението на колата - студент старт - нормално лесно пали (то е топличко тия сутрини), но с тресене на мотора. Празен ход - тресене на мотора, без значение, дали е на неутрална, или на D. И е на периоди, 10-тина-15 секунди тресе, после 10-тина-15 секунди почти е изчезнало. В движение, натоварени режими, колата върви отлично, няма замисляне, няма хълцане, катери баири, изпреварва си като за H6, всичко е ок. Но това, че тресе на празен ход, както и разликата в тримовете (ако изобщо имат връзка), не ми дава мира. Наблюдения от логовете - VVT-тата работят перфектно, там проблем няма. Разликите в тримовете стигат от -3% до 20% в полза на банка №2, като това пряко се отразява в повечето случаи на инжекторните времена. Крайните смеси, отчетени от ламбда сондите (които са нови, Denso), са ок при тези тримове. Предварението ми изглежда добре, мап, маф също. Misfire counter-ите (roughness monitor) са ок. Качвам ТУК логовете, ако някой иска да погледне. Аз лично ги гледах и като числа, и като графики, като за удобство съм добавил 3 колони A/F Total #1 (%) и #2 - което е сбор от кратък + дълготраен трим на всяка банка, както и A/F Difference (%) - разликата в тотал трима на банка 2 и банка 1. Последният лог е от гаража - само на празен ход - вижда се ясно как някакви секунди е едно, после става друго, съответно тресе и не тресе. Не зависи от компресора на климатика. Мислех си за проблем евентуално с knok сензорите, но нито дърпа аванса, нито отчита мисфайъри. Освен разликите в тримовете, което е очевадно, нищо друго не мога да открия. Евентуално почвам да се замислям за механичен проблем - компресия или хлабини на клапаните, или пък генерация - запушване на катализатор от едната страна. Други идеи?
|
|
|
Пон Юни 03, 2024 8:32 am |
|
|
ico_tech
|
Само като идея: Не знам дали при тестовете се изключил компресора на климатика. Преди време четох, че с възрастта някои механкзми като алтернатора и климатичния компресор дават смущения в целия кръг от датчици, примерно тези за положението на разпределителните валове. Другият проблем са вдървените маркучи на PCV системата. Това при боксера е голяма болка, на която почти не се обръща внимание. Скоковете в тримовете обаче понякога са свързани със спорадично засмукване на въздух през тези съединения. Като пример- човек отива с оплакване за протекъл картер- свалят уплътняват, след 2 мес същото. Просто заради един забил пцв клапан за 20 лв.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Юни 08, 2024 9:14 am |
|
|
kerekovski
|
Разликите в тримовете вече не ме притесняват толкова, попрочетох и чух за още такива коли, така че може и да са си така. Доста проби направих, доста неща изключих от уравнението, но все още гоня причините за тези вибрации на празен ход. - Свещите свалени и проверени - перфектни, перфектен цвят, няма следи от масло по тях. - Бобини разменени първо на едната банка, после на другата - няма никаква разлика. - Почистени дебитомер и дросел, довели до леееека промяна в адаптациите, но разликите си остават, както и вибрациите. - Изключване на окабеляването и самия газов компютър от играта, като ползвах "тапа" за буксата, където са прекъснати бензиновите инжектори - промяна няма. - Мерене на вакуум с аналогов манометър с чувствителна стрелка - стрелката спи, като закована е. Показанието е 300 милибара. - PCV клапан съм сменял, маркучите са ок. Вибрациите са най-осезаеми на чист празен ход (650 оборота) - без никакви консуматори, фарове, климатик, перки и т.н. Има ги и на включена скорост (D), но по-слабо. Колкото повече консуматори включвам и натоварвам мотора и вдигам оборотите, толкова повече намаляват. На скорост (D), климатик, фарове и т.н. и обороти вече около 750, почти не се усещат тези вибрации. А нагоре - съвсем ги няма. Това, което ми направи впечатление, е прискърцване от обтегача на пистовия ремък, дори на празен ход и без консуматори. Като го хвана с една лула и го напъна, не скърца. Когато демонтирах ремъка, едва го освободих, но не ми достигна инструмент да го сменя - следващия път, когато имам достъп до тази кола Иначе купих ОЕМ обтегач и паразитна ролка. Първите (първоначално вградените в завода) съм ги сменил на 156 000 км, сегашните са ОЕМ, купувани от Стимо, на 125 000 км, явно вече им е дошло времето. След смяната ще видим, дали няма пък да намалеят или изцяло изчезнат тези вибрации.
|
|
|
Сря Юни 12, 2024 8:58 am |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 355 Местоположение: София
Автомобил: Legacy MY07 H6, '21 320d xDrive
Рейтинг: 164
|
Вътрешните карета как са? На място могат да причиняват вибрации, които ги няма в движение.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Юни 12, 2024 1:24 pm |
|
|
kerekovski
|
Чисто нови (е, вече на около 5к км), оригинални, закупени от Стимо. Вибрации от тях на място може да има, но само, когато е включена на скорост (D или R), а в случая на P и N са по-силни вибрациите.
|
|
|
Сря Юни 12, 2024 2:26 pm |
|
|
Alxx
|
kerekovski написа: - Мерене на вакуум с аналогов манометър с чувствителна стрелка - стрелката спи, като закована е. Показанието е 300 милибара.
Това е общо за целия мотор. Следваща стъпка е цилиндър, по цилиндър на затворени клапани мериш задържа ли вакуум, колко и за колко време. Логни предварението когато тресе. Редакция: вземи един брейк клийнър и когато почне да вибрира пръсни около гарнитурите колектор, вакуумните маркучи и съединенията по пътя дебитомер-мотор. Ако почне да мени обороти отиди на пушек машина да видят откъде смуче въздух.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Юни 12, 2024 7:23 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|