|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
srg
|
Здравейте, колеги, Проблемът от заглавието на темата всъщност е следния - при скорости от 110км/ч до към 150-160км/ч усещам едни вибрации във волана, които направо ме побъркват вече. Проверявах си гумите и джантите вече не знам колко пъти, даже тия дни като сложих летните и смених дискове и накладки излязох на правата в началото на магистрала Тракия само за да проверя дали все пак причината не е била в зимните гуми, но факт - не са те и волана продължава да се изживява като дилдо Преди да пиша тук порових достатъчно време къде ли не в нета, както и се "консултирах" в няколко сервиза (които упорите твърдят "гуми или джанти"), но попаднах на една темичка в един друг форум ( това е темата). В нея потърпевшия в 14-тото мнение споделя, че проблемът му е решен едва след като е сменил цитирам "Replaced EVERYTHING as far as knuckle and hub and had a new bearing installed". Тъй като знанията ми за автомобилните части на английски са съвсем лаишки питането ми и молбата към вас е какво точно е сменил, защото знам, че това са части .... хм, около диска и главината, но до там ... Търся тази информация, за да проверя какво евентуално наистина би могло да спре тия вибрации, че все по-често на магсистралата ми иде да изтръгна волана. Благодаря предварително за мненията
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Сря Апр 02, 2014 10:27 pm |
|
|
ivodanov
Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm Мнения: 507 Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
|
Аз съм имал подобни вибрации от блокирало спирачно бутало. Провери си добре спирачните апарати дали някое буталце не задържа, след като вече си сменил дисковете и си проверил джантите и гумите. Джантите добре ли са балансирани? Да не е усукана някоя от тях?
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 8:20 am |
|
|
srg
|
Джанти, гуми, дискове, накладки, спирачни апарати - всичко е прегледано и проверено по няколко пъти ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 10:35 am |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Имах същия проблем и се оправи с обръщане на полуоските.
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 11:55 am |
|
|
jonaka
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 3:52 pm Мнения: 59 Рейтинг: 1
|
Моето "тресене" се оправи след смяна на предни полуоски с рециклирани такива. Причината бяха предните вътрешни карета. Можеш да ги провериш - вдигаш колата, хващаш и трябва да не мърдат като ги буташ нагоре-надолу.
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 4:29 pm |
|
|
iion
|
Имал съм подобен проблем с две причини:
- Изкривени нови дискове от спирачен апарат със задържащ цилиндър и лек луфт на носещите оси на самия апарат. - Деформирани джанти, проверявани многократно докато накрая не отидох при един сервиз с лазерен скенер и заспаха нещата
Докато не оправих и двете - зор, после всичко беше ОК.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 6:04 pm |
|
|
srg
|
Старите предни дискове бяха поизкривени и тресеше при спиране, но това тресене си беше съвсем отделно от това при движение със скорост в диапазона 110-160км/ч. Тях ги смених тази седмица и тресенето при спиране вече е история. По време на смяната бяха проверени и апаратите, които си бяха съвсем наред. Джантите пък на третата проверка бяха прекарани през такъв скенер, който отчете, че са си прави. Ще тествам утре номера с полуоските и ще споделя резултата. Btw от темата в другия форум, което съм посочил в първото мнение стана ясно, че на колегата му се е оправил зора след смяна на шенкели и главини. Това вече не знам как да го тествам ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 7:14 pm |
|
|
haqsko
Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm Мнения: 22 Рейтинг: 0
|
Провери си кормилните накрайници и карето на кормилнят прът да не са разбити. Проверката може да направиш с крик и приятел.Повдигаш едната страна,хващаш гумата здраво с две ръце,а приятелят ти върти волана до ръба на празният му ход.Ако има нещо разбито и луфт ще го усетиш веднага.С пръта процедирате по същият начин,като там дори не се налага да вдигаш автомобила. Поздрави и дано разрешиш проблема!
|
|
|
Пет Апр 04, 2014 9:32 am |
|
|
srg
|
Днес имах път и не успях да се занимая с проблема, но за сметка на това установих нещо важно - всъщност вибрациите от волана след 150км/ч не изчезват, а се пренасят в цялото купе, но по-слабо изразени. Защо до момента обаче не съм забелязал тая подробност е тайна и за мен Утре в 9:30 съм се уговорил с майстор да се хванем сериозно и да разнищим тоя зор. Благодаря на всички писали тук колеги, ще си направя един чек-лист от предложенията и утре едно по едно ще отмятам
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пет Апр 04, 2014 4:49 pm |
|
|
Pepi
Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm Мнения: 820 Местоположение: Sofia, Bulgaria Рейтинг: 63
|
При мене се оказа скъсани телове в една от гумите. Външно си изглеждаше ОК и кривата гума нямяше, как да се види, докато Дани от DK Performance не направи следния тест: Вдигна колата на подемник запалихме и включихме на скорост, съответно с подаването на повече газ и увеличаването но оборотите на колелата, се виждаше ясно, как една от гумите, от вибрациите замазва шарката. Естествено джантата я проверих след това, нямаше и нищо. Иначе и аз преди това смених доста неща, вън. и вътр. накрайници, карета, сп. дискове, сп. апарати, сложих четири бутални от ВРХ, (преди това ги ревизирах тотално) като по този начин отпадна проблема с клеясващите водачи на плаващите апарати, смених кормилна рейка тампони, биалети....... Пробвай този тест, с колата на подемник, имай предвид, че крива гума, дори сложена отзад, също тресе.
Успех.
_________________ EJ20E Legacy BG5 Продава се на части VQ35DE Infiniti FX
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 9:26 pm |
|
|
srg
|
Благодаря за съвета, но не мисля, че при мен е нещо подобно, защото ми го прави при два нови компекта гуми, а за идеята и съм тествал да въртя гуми, джанти и т.н. ... Последната събота всъщност това, което направих е да я закарам до момчетата от STI, където правихме някакви неща от сорта чистене на главини от ръжда, смяна на биалетки (щото едната беше тръгнала), тампони на предна стабилизираща щанга (щото и при тях един беше тръгнал), а пък съвсем навреме беше хванат "в крачка" и един току-що пробит маншон на едно от вътрешните карета, та и той беше сменен. С едни по-широки гуми всъщност стана ясно, че трябва да се направи корекция в наклона на дясна предна гума, т.е., гумата беше леко прибрана в горния си край. Много тъпо беше това последното, защото си мислех, че последно реглаж на преден и заден мост правих преди точно месец. Както и да е, този път при реглажа позяпах където трябва и за всеки случай си взех разпечатката с предишните и вече коригирани стойности по геометриите. Реалната разлика в напречния наклон между двете предни гуми всъщност беше към 0.8 градуса. След тоя реглаж всъщност ми се стори, че вибрациите утихнаха до някаква степен, но може и да си въобразявам. Както и да е, май единственото, което горе-долу стана ясно е, че проблема е в предната дясна част, има съмнения за нещо по дясната полуоска, та тази събота драмата ще продължи.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 1:59 pm |
|
|
srg
|
Проблемът е решен - оказа се леко подбита от вътрешната страна джанта, която е пропусната от трима гумаджии Няма да се поддавам на негативни емоции (то тия келемета ще ги стигнат клетвите ми от вчера, защото след като стана ясно какъв е зора към 30мин. около мен не беше за малки деца и хора със слаба психика), но искам да направя явна реклама на човека, който ми хвана зора с джантата - Симо се казва, работи в Обеля, цените са народни, а ръцете му са златни!!! В последното се убедих след като днес му занесох друг комплект джанти, от които две бяха зверски усукани, а той след час ми ги сервира изпънати като струни и ми поиска 30лв. Може да бъде открит ето тук. Та така, след цял ден смяна на полуоски (благодарности на Ради и Вальо от STI, които ме изтърпяха две съботи да им вися на главите) и всякакви други безумни манипулации всичко вече е ОК
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Нед Апр 13, 2014 4:24 pm |
|
|
javor_k
Регистриран на: Съб Май 12, 2018 5:33 pm Мнения: 8
Автомобил: Елантра 107к.с.
Рейтинг: 11
|
При мене проблема се реши с баланс при Симо от Обеля. Това ми беше третия баланс. Освен баланса бяха направени и допълнителни процедури като изчистване на дисковете и джантите с телена четка много добре и пръскане на джантите с някакъв сребърен спрей. Също така гумите ми бяха измити и напомпани до еднакво налягане. Всичко това ми струваше 20 лв и сега над 100 км /ч няма вибрации.
|
|
|
Сря Юни 26, 2019 11:21 pm |
|
|
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Колега при мен се оказаха вътрешните карета! Пробвай с тях
|
|
|
Чет Авг 22, 2019 8:22 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|