|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
srg
|
Здравейте, колеги, Проблемът от заглавието на темата всъщност е следния - при скорости от 110км/ч до към 150-160км/ч усещам едни вибрации във волана, които направо ме побъркват вече. Проверявах си гумите и джантите вече не знам колко пъти, даже тия дни като сложих летните и смених дискове и накладки излязох на правата в началото на магистрала Тракия само за да проверя дали все пак причината не е била в зимните гуми, но факт - не са те и волана продължава да се изживява като дилдо Преди да пиша тук порових достатъчно време къде ли не в нета, както и се "консултирах" в няколко сервиза (които упорите твърдят "гуми или джанти"), но попаднах на една темичка в един друг форум ( това е темата). В нея потърпевшия в 14-тото мнение споделя, че проблемът му е решен едва след като е сменил цитирам "Replaced EVERYTHING as far as knuckle and hub and had a new bearing installed". Тъй като знанията ми за автомобилните части на английски са съвсем лаишки питането ми и молбата към вас е какво точно е сменил, защото знам, че това са части .... хм, около диска и главината, но до там ... Търся тази информация, за да проверя какво евентуално наистина би могло да спре тия вибрации, че все по-често на магсистралата ми иде да изтръгна волана. Благодаря предварително за мненията
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Сря Апр 02, 2014 10:27 pm |
|
|
ivodanov
Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm Мнения: 507 Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
|
Аз съм имал подобни вибрации от блокирало спирачно бутало. Провери си добре спирачните апарати дали някое буталце не задържа, след като вече си сменил дисковете и си проверил джантите и гумите. Джантите добре ли са балансирани? Да не е усукана някоя от тях?
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 8:20 am |
|
|
srg
|
Джанти, гуми, дискове, накладки, спирачни апарати - всичко е прегледано и проверено по няколко пъти ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 10:35 am |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Имах същия проблем и се оправи с обръщане на полуоските.
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 11:55 am |
|
|
jonaka
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 3:52 pm Мнения: 59 Рейтинг: 1
|
Моето "тресене" се оправи след смяна на предни полуоски с рециклирани такива. Причината бяха предните вътрешни карета. Можеш да ги провериш - вдигаш колата, хващаш и трябва да не мърдат като ги буташ нагоре-надолу.
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 4:29 pm |
|
|
iion
|
Имал съм подобен проблем с две причини:
- Изкривени нови дискове от спирачен апарат със задържащ цилиндър и лек луфт на носещите оси на самия апарат. - Деформирани джанти, проверявани многократно докато накрая не отидох при един сервиз с лазерен скенер и заспаха нещата
Докато не оправих и двете - зор, после всичко беше ОК.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 6:04 pm |
|
|
srg
|
Старите предни дискове бяха поизкривени и тресеше при спиране, но това тресене си беше съвсем отделно от това при движение със скорост в диапазона 110-160км/ч. Тях ги смених тази седмица и тресенето при спиране вече е история. По време на смяната бяха проверени и апаратите, които си бяха съвсем наред. Джантите пък на третата проверка бяха прекарани през такъв скенер, който отчете, че са си прави. Ще тествам утре номера с полуоските и ще споделя резултата. Btw от темата в другия форум, което съм посочил в първото мнение стана ясно, че на колегата му се е оправил зора след смяна на шенкели и главини. Това вече не знам как да го тествам ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 03, 2014 7:14 pm |
|
|
haqsko
Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm Мнения: 22 Рейтинг: 0
|
Провери си кормилните накрайници и карето на кормилнят прът да не са разбити. Проверката може да направиш с крик и приятел.Повдигаш едната страна,хващаш гумата здраво с две ръце,а приятелят ти върти волана до ръба на празният му ход.Ако има нещо разбито и луфт ще го усетиш веднага.С пръта процедирате по същият начин,като там дори не се налага да вдигаш автомобила. Поздрави и дано разрешиш проблема!
|
|
|
Пет Апр 04, 2014 9:32 am |
|
|
srg
|
Днес имах път и не успях да се занимая с проблема, но за сметка на това установих нещо важно - всъщност вибрациите от волана след 150км/ч не изчезват, а се пренасят в цялото купе, но по-слабо изразени. Защо до момента обаче не съм забелязал тая подробност е тайна и за мен Утре в 9:30 съм се уговорил с майстор да се хванем сериозно и да разнищим тоя зор. Благодаря на всички писали тук колеги, ще си направя един чек-лист от предложенията и утре едно по едно ще отмятам
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пет Апр 04, 2014 4:49 pm |
|
|
Pepi
Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm Мнения: 820 Местоположение: Sofia, Bulgaria Рейтинг: 63
|
При мене се оказа скъсани телове в една от гумите. Външно си изглеждаше ОК и кривата гума нямяше, как да се види, докато Дани от DK Performance не направи следния тест: Вдигна колата на подемник запалихме и включихме на скорост, съответно с подаването на повече газ и увеличаването но оборотите на колелата, се виждаше ясно, как една от гумите, от вибрациите замазва шарката. Естествено джантата я проверих след това, нямаше и нищо. Иначе и аз преди това смених доста неща, вън. и вътр. накрайници, карета, сп. дискове, сп. апарати, сложих четири бутални от ВРХ, (преди това ги ревизирах тотално) като по този начин отпадна проблема с клеясващите водачи на плаващите апарати, смених кормилна рейка тампони, биалети....... Пробвай този тест, с колата на подемник, имай предвид, че крива гума, дори сложена отзад, също тресе.
Успех.
_________________ EJ20E Legacy BG5 Продава се на части VQ35DE Infiniti FX
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 9:26 pm |
|
|
srg
|
Благодаря за съвета, но не мисля, че при мен е нещо подобно, защото ми го прави при два нови компекта гуми, а за идеята и съм тествал да въртя гуми, джанти и т.н. ... Последната събота всъщност това, което направих е да я закарам до момчетата от STI, където правихме някакви неща от сорта чистене на главини от ръжда, смяна на биалетки (щото едната беше тръгнала), тампони на предна стабилизираща щанга (щото и при тях един беше тръгнал), а пък съвсем навреме беше хванат "в крачка" и един току-що пробит маншон на едно от вътрешните карета, та и той беше сменен. С едни по-широки гуми всъщност стана ясно, че трябва да се направи корекция в наклона на дясна предна гума, т.е., гумата беше леко прибрана в горния си край. Много тъпо беше това последното, защото си мислех, че последно реглаж на преден и заден мост правих преди точно месец. Както и да е, този път при реглажа позяпах където трябва и за всеки случай си взех разпечатката с предишните и вече коригирани стойности по геометриите. Реалната разлика в напречния наклон между двете предни гуми всъщност беше към 0.8 градуса. След тоя реглаж всъщност ми се стори, че вибрациите утихнаха до някаква степен, но може и да си въобразявам. Както и да е, май единственото, което горе-долу стана ясно е, че проблема е в предната дясна част, има съмнения за нещо по дясната полуоска, та тази събота драмата ще продължи.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 1:59 pm |
|
|
srg
|
Проблемът е решен - оказа се леко подбита от вътрешната страна джанта, която е пропусната от трима гумаджии Няма да се поддавам на негативни емоции (то тия келемета ще ги стигнат клетвите ми от вчера, защото след като стана ясно какъв е зора към 30мин. около мен не беше за малки деца и хора със слаба психика), но искам да направя явна реклама на човека, който ми хвана зора с джантата - Симо се казва, работи в Обеля, цените са народни, а ръцете му са златни!!! В последното се убедих след като днес му занесох друг комплект джанти, от които две бяха зверски усукани, а той след час ми ги сервира изпънати като струни и ми поиска 30лв. Може да бъде открит ето тук. Та така, след цял ден смяна на полуоски (благодарности на Ради и Вальо от STI, които ме изтърпяха две съботи да им вися на главите) и всякакви други безумни манипулации всичко вече е ОК
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Нед Апр 13, 2014 4:24 pm |
|
|
javor_k
Регистриран на: Съб Май 12, 2018 5:33 pm Мнения: 8
Автомобил: Елантра 107к.с.
Рейтинг: 11
|
При мене проблема се реши с баланс при Симо от Обеля. Това ми беше третия баланс. Освен баланса бяха направени и допълнителни процедури като изчистване на дисковете и джантите с телена четка много добре и пръскане на джантите с някакъв сребърен спрей. Също така гумите ми бяха измити и напомпани до еднакво налягане. Всичко това ми струваше 20 лв и сега над 100 км /ч няма вибрации.
|
|
|
Сря Юни 26, 2019 11:21 pm |
|
|
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Колега при мен се оказаха вътрешните карета! Пробвай с тях
|
|
|
Чет Авг 22, 2019 8:22 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|