Да се включа и аз по темата, а и виждам, че има скорошни мнения.
Първо да обобщя следното:
1. за различните модели процедурата по обучението на дистанционно е различна
2. ако ключарят е читав. може да прехвърли информацията от оригиналния графитен чип на клонинга и БЕЗ колата да е при него
3. за обучение са подходящи и стари платки (втора употреба), стига да работят на същата честота като оригиналната - в конкретния случай - 433 mHz
В моя случай:
1. колата е Субару Легаси 2.5 Limited, A/T, facelift 2003 г.
2. купих я с един ключ, който беше в кутийка с чип и платка (транспондер), която не беше за съответната кутийка
3. колата палеше, но нямаше дистанционно отключване
Какво извърших за да имам сега два ключа с чиповете вътре и обучени дистанционни?
1. Закупих два оригинални ключа втора ръка - кутийка, чип, транспондер и самия ключ, монтиран в кутийките
2. Разцепих моята кутийка там, където е монтиран ключа - от горната страна. Използвах щвейцарски нож ( Victorinox), защото острието е подходящо за целта
3. Извадих моя ключ, както и леглото на чипа с него самия и транспондера, който не пасваше в кутийката. Последната изхвърлих
4. Сторих същото с една от "новите" втора употреба кутийки - изхвърлих ключа, а на негово място монтирах чрез лепило моя си ключ, платката (която пасна в кутийката) и чипа.
5. От ключар си купих друга кутийка с ключ, която се оказа като първата, т.е. ненужна, но ключарят ми наряза заготовката по оригиналния ключ.
6. Разцепих новата ненужна кутийка и извадих ключа (заготовката).
7. Разцепих останалата ми "нова" втора употреба кутийка с ключ и чип, изхвърлих последните две, но запазих транспондера (платката)
8. Монтирах новонарязания ключ в нея. От същия ключар си купих чип и той на място копира информацията от стария, след което я прехвърли на новия. Поставих и чипа в кутийката - лесно е. Да отбележа, че за да стане това, трябва да махнете платката, батерията и леглото й и след това отстранявате профилната пластмаса, в която лежи чипът. Издърпвате стария чип и на негово място слагате новия. По обратен ред връщате нещата в кутийката.
В края на тази история имах следното: два ключа, два чипа, два транспондера и всичко това монтирано в две кутийки (стари), но различни от уж оригиналните ( старата, с която купих колата и новата от ключаря - бяха еднакви).
Отидох до колата и изпълних следната процедура:
1. Премахнах кората долу вляво на шофьорското място
2. Свързах двете единични бели букси ( не може да ги объркате)
3. Оставих ДВЕТЕ ПРЕДНИ врати ОТВОРЕНИ
4. Натиснах левия (unlock) бутон веднъж. Нямаше никаква реакция. Това е нормално.
5. Натиснах отново същия (unlock) бутон - вратите се заключиха и отключиха
6. Натиснах десния (lock) бутон веднъж - вратите се заключиха и отключиха
7. Стъпки 5 и 6 повторих и за другото дистанционно
8. Откачих буксите и затворих вратите
9. Изпробвах и двете дистанционни
Резултатът - успех!
Важни уточнения:
1. Чипът е от тип 4D62
2. Честотата на платките - 433 Mhz
3. Двете дистанционни трябва да се обучат едно след друго, в противен случай второто ще изтрие първото
4. Не е нужно да водите колата при ключаря, а да му дадете работещия си чип и той да обучи новия по стария. Става на машина за около 30 сек.
5. Болтчета за кутийките ( ако са изгубени ) може да потърсите при някой часовникар. Тези болтчета минават през кутийката и се завинтват в самия ключ.
6. На този модел може да се обучат две дистанционни.
Ще се опитам да кача снимки на кутийките, за да се ориентирате с помощта на текста по-горе
Прикачени файлове:
20200310_213949.jpg
На снимката вляво е конфигурацията, с която закупих колата - нямаше ги бутоните и оригиналната платка, а вдясно - кутийката втора употреба, която сам сглобих. Вижда се къде съм разцепил кутийката. Същото съм направил на дясната, за да монтирам ключа. Този вляво е ненужният. Платката не пасва на лявата кутийка, но става за дясната. Монтирана е на половинката с бутоните и не се вижда на снимката. Не се монтира на половинката с ключа. На мен една ми остана, защото и двете кутийки, които закупих в OLX, бяха с платките и аз обучих направо тях. Обърнете внимание на разликите в самите кутийки. Всичко в тях е различно - формата на самите кутийки, формата и големината на бутоните, профилната пластмаса за чипа, платката и леглото за батерията. И на двете кутийки левият бутон е за отключване, а десният - за заключване. Разбира се, лявата кутийка е с липсващ транспондер (платка) и това ме принуди да извърша всичко, което съм описал по-горе. Дано съм ви бил полезен.