Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25
Автор |
Съобщение |
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
toncheff написа: Здравейте, Аз съм с Импреза 2.0 / 125к.с. и имам същия проблем с перките. При мен, понеже всекидневно пътувам по един и същ маршрут, имам възможност да правя експерименти. Като цяло ситуацията е следната: Сутрин, при сегашните температури (2 до 5 градуса), като спра след около 12км извънградско каране - перката работи. Почна чудене, дали работи постоянно, когато двигателя е в обороти и има хубаво обдухване на радиатора или включва в последните 400м, които са наклон и ги минавам по инерция. Оказа се, че ако вместо по инерция по наклона пусна на скорост, съответно да има обороти 2000-2500 - включване на перки няма. Преди да стигна до този извод смених темп.датчик - ефект нулев. Бях пред смяна на термостат, но съм почти 100% сигурен, че това е водна помпа, както е показал колега по-горе. Има теми за подобни проблеми и в нашия форум и в чуждите. Аз като обслужвах колата сложих помпа на GMB, която не е с импелер, а с подкривена ламаринена перка. Явно ефективността на помпите е различна. Като се има предвид и оборотите на празен ход на нашите коли (около и под 500 об/мин), съчетано с по ниската ефективност на помпата, то логиката подсказва какви са причините...... Допълнително, при мен, като спра след прилично натоварване на двигателя, перката работи много дълго, чакал съм повече от 5-6 минути и не спира. Оборотите на празен ход не дават на помпата необходимата ротация за да завърти ефективно флуида. Ако изфорсирам няколко пъти, да се завърти хубаво антифриза през обдухвания от перката радиатор и след малко спира. Ако усиля парното спира още по-бързо, което е разбираемо. Но всичко това става след развъртане на помпата. Ето още един линк от друг форум: http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/222692-new-performance-water-pump-released.html Така си обяснявам аз нещата, може и да греша. Не знам до колко е проблем и колко може да се кара така. Оригиналната помпа за моя двигател е с импелер, около 140-150лв. Аз за GMB аналога дахох 80лв. Гледам че има и аналози, които са с импелер и не са скъпи, примерно марка Airtex, които уж са испански, ама що за стока са....малко са ми съмнителни.. Примерно това само за ориентир: http://olx.bg/vodna-pompa-subaru-i53716764 Мисля да сменя помпата, обаче понеже обслужването го правих преди 8000км и не ми се харчат сага пак за това. Тя водната помпа за да се смени....то все едно си е да сменяш ангренажен комплект. Труда не е малко...и парите най-вероятно също... Поздрави ! Благодаря за съвета и вниманието колега Може би ще опитам и аз това което ми препоръчваш,защото не е 1 мнение и съвет..Но живот и здраве това ще е напролет след зимата,поне засега не вдига температурата изобщо.Абе вманиачих се да ти кажа...сега застудя сутрин си потраква,ще сменя масълцето,а за тая перка напролет.Още веднъж ти благодаря Поздрави!
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Нед Ное 30, 2014 5:16 pm |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
Няма проблем.... И аз го мисля от известно време и аз при Миро ще ходя , но най-вероятно на пролет също, защото в движение няма проблеми, само като стои на място колата, т.е. на празен ход, а това не й е предназначението.... Поздрави !
|
|
|
Пон Дек 01, 2014 7:55 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Колеги да споделя днес какво експериментирах. Сутринта запалих колата и не я прехвърлих на газ а си я карах на бензин..и не пуснах изобщо парното.Резултата..изминати 10км които минавам ежедневно до работата си и перката се включи веднага вфигнах капака бяха си топли двата маркуча и целия радиатор.поработи си 15-20 сек. И спря.това вече е нормално.Незнам наидтина е.чудо.Ще сменя и водната помпа..дано е от това..но за.мен ако е тя защо като няма парно и изпарител да охлажда допълнително всичко е наред.незнам приемам съвети.поздрави изеинете ако имам правописни грешки но пре тела пиша
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Сря Дек 03, 2014 7:59 pm |
|
|
patko
|
viewtopic.php?f=4&t=9734&start=20Прочети и тази тема - за положението на термостата.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Дек 04, 2014 12:02 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро. Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над 3000-4000 оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч. Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Чет Дек 04, 2014 2:04 pm |
|
|
patko
|
Ясно. Голяма главоблъсканица.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Дек 04, 2014 2:07 pm |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
hurtshunter написа: Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро. Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над <a href="tel:3000-4000">3000-4000</a> оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч. Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея Като те слушам......не знам....щом имаш ситуация с работеща перка, а студен радиатор, то термостат е най-вероятно. Освен, ако помпата, с по-малкия дебит на празен ход, върти антифриза така, че той да се преохлажда през парното и изпарителя и да лъже термостата. Същия стои затворен и флуида се върти през малкия кръг, охлажда се през парното и така.....темп. при датчика му е висока, перката се пуска, но няма ефект....и върти до безкрай. Форсираш, антифриза се завихря, не успява да се охлади, преминавайки бързо през парно и изпарител и попада достатъчно топъл до термостата, който отваря и нататък е ясно вече. Луда работа. Ти не си ли наясно каква помпа имаш....с импелер или афтермаркет, защото както писах по-горе има разлика, според доста теми и форуми. Аз имам усещането, че добавянето на газовия изпарител променя баланса на системата по горе описаната схема...
|
2
|
|
Чет Дек 04, 2014 8:13 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
toncheff написа: hurtshunter написа: Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро. Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над <a href="tel:3000-4000">3000-4000</a> оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч. Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея Като те слушам......не знам....щом имаш ситуация с работеща перка, а студен радиатор, то термостат е най-вероятно. Освен, ако помпата, с по-малкия дебит на празен ход, върти антифриза така, че той да се преохлажда през парното и изпарителя и да лъже термостата. Същия стои затворен и флуида се върти през малкия кръг, охлажда се през парното и така.....темп. при датчика му е висока, перката се пуска, но няма ефект....и върти до безкрай. Форсираш, антифриза се завихря, не успява да се охлади, преминавайки бързо през парно и изпарител и попада достатъчно топъл до термостата, който отваря и нататък е ясно вече. Луда работа. Ти не си ли наясно каква помпа имаш....с импелер или афтермаркет, защото както писах по-горе има разлика, според доста теми и форуми. Аз имам усещането, че добавянето на газовия изпарител променя баланса на системата по горе описаната схема... Ще опитам с завъртане на термостата както твърди колега по-горе в поста ако не стане сменям помпата и да видим...дано се оправи,че ме гложди много и е необяснимо.Не ми се свидят тия пари за помпата но не е желателно да я сменя и проблема да остане...което си мисля че ще е така:(
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Пет Дек 05, 2014 11:11 pm |
|
|
patko
|
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение. Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 7:00 am |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
patko написа: Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение. Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение. Абсолютно и точно по същия начин се държи и моята. На място е като по учебник. Колега hurtshunter, непременно сподели тук като направиш проверката с положението на термостата. Успех !
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 7:27 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
patko написа: Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение. Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение. Виж това не съм го пробвал.Днес ще тествам и ще пиша.Благодаря колега.Дано се оправи с обръщане на термостата:(
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 8:41 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
toncheff написа: patko написа: Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение. Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение. Абсолютно и точно по същия начин се държи и моята. На място е като по учебник. Колега hurtshunter, непременно сподели тук като направиш проверката с положението на термостата. Успех ! Разбирасе,че ще споделя колега веднага щом го направя проблема е ,че сега съм адски зает и колата ми трябва но се надявам да е скоро..преди празниците,и веднага ще пиша. Поздрави
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 8:43 am |
|
|
patko
|
hurtshunter написа: patko написа: Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение. Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение. Виж това не съм го пробвал.Днес ще тествам и ще пиша.Благодаря колега.Дано се оправи с обръщане на термостата:( При теб не се знае положението на термостата. Дано да е това.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 8:52 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Днес сутринта запалвам колата...,оставям я за 1ъ мон 20 даже загрява си нормално с включено парно на 28 градуса,след което при достигане на работна температура термостата си отвори затопли се долният маркуч и няма ключване на прословутите перки..ебаси филма...
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 3:24 pm |
|
|
patko
|
Според мен не е помпа. Иначе как ще върти антифриза и ще се затопли радиатора на празен ход. Както аз казах, бях с помпа GMB - с лопатки и след поставяне на термостата в правилното положение всичко се оправи.
Вентилаторите може да не се включват, защото времето е студено и охлаждането на двигателя през парното е доста сериозно. Но е показателно, че термостатът работи правилно. На празен ход редуктор-изпарителя не влияе много - количеството газ, която се изпарява е малко. Влиянието му нараства с увеличаване натоварването на двигателя.
Аз сега си спомних, че Доротей ми беше казал, че когато са му обслужвали колата в Субару Пловдив термостатът е бил правилно поставен. Не е бил там, не го е видял. Като проверяваш положението му - ако ходиш в сервиз - настоявай да видиш как е, и трябва да е с клапанчето напред - към радиатора.
При мен всичко си беше наред, докато се намеси един "Майстор". После аз си сменях сам термостата и го поставих както извадих стария - с клапанчето назад - към маховика. Проблемът остана. После прочетох мануала, повторих упражнението, поставих правилно термостата - с клапанчето напред - към радиатора и всичко изчезна.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 6:22 pm |
|
|
patko
|
patko написа: При мен всичко си беше наред, докато се намеси един "Майстор". После аз си сменях сам термостата и го поставих както извадих стария - с клапанчето назад - към маховика. Проблемът остана. После прочетох мануала, повторих упражнението, поставих правилно термостата - с клапанчето напред - към радиатора и всичко изчезна. Да добавя - преди намесата нямаше тези симптоми - явно грешката беше в него.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 9:11 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Ако излезеш прав ще имам много да черпа...дано е това най скоро ще го направя и пиша.Поздрави колега
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Дек 06, 2014 9:18 pm |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
Така.....аз днес не издържах, глождейки ме как ли ми е поставен термостата. Източих антифриза, махнах капачката на гнездото му и се оказа, че е с клапанчето напред, т.е. съгласно инструкциите. Бях на 100% сигурен, че не е коректно поставен, понеже логиката на колегата patko е много резонна. Обаче - не! Да напомня все пак, че аз съм с Импреза 2.0 , но помпата е същата и логиката на събията съвпада. Та, засега, чуденката остава.... ......поне си смених антифриза.
|
|
|
Нед Дек 07, 2014 2:02 pm |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
toncheff написа: Така.....аз днес не издържах, глождейки ме как ли ми е поставен термостата. Източих антифриза, махнах капачката на гнездото му и се оказа, че е с клапанчето напред, т.е. съгласно инструкциите. Бях на 100% сигурен, че не е коректно поставен, понеже логиката на колегата patko е много резонна. Обаче - не! Да напомня все пак, че аз съм с Импреза 2.0 , но помпата е същата и логиката на събията съвпада. Та, засега, чуденката остава.... ......поне си смених антифриза. В допълнение, разгледах схемата на охлаждащата с-ма. Ако наистина това, което patko казва, че внасянето на изпарителя в кръга на парното и допълн. преохлаждане на антифриза са причината за това поведение, то май няма много опции. В смисъл няма къде другаде да се свърже изпарителя, при положение, че все пак трябва да е на малкия кръг на охлаждането. Така, като вариант май остава: 1. Термостат с по-ниска темп. на отваряне (такива са май рейсинг термостатите на WRX STI вариантите). Това обаче не знам дали е удачен вариант. 2. Помпа с по-висок дебит - тази с импелер вместо перка. То хубаво, ама едни 200-250лв ще бъдат изхарчени, а дали новата помпа ще реши проблема не е ясно. 3. Карам така, понеже проблема е само зимата, когато освен отнемането на топлина в изпарителя има и в радиаторчето на парното.
|
|
|
Нед Дек 07, 2014 8:44 pm |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
Последния ми пост ми е пълна тъпотия,ама не намерих как да го изтрия. Значи, при правилно монтиран и работещ термостат, то преохлаждането на антифриза ще го накара да затвори, нали това му е работата. След като флуида е с темп.за затворен термостат, то няма значение дали е охладен от радиатора, от парното или от изпарителя.
|
|
|
Нед Дек 07, 2014 9:51 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|