Отговори на тема  [ 115 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здрявейте колеги.Близо 3 месеца притежавам този автомобил Subaru Legacy 2.5 AT 2000г модел. Изминал съм около 4.500км от както съм го закупил и от самото начало забелязох(като го закупувах беше август месец),че доста често се включва перката на радиатора на 1 степен. Пример сутрин си я паля в момента в Варна е 12градуса достигам за 6-7 мин работна температура на двигателя тръгвам за работа която е около 9км от домът ми и като пристигна и спра чувам как си върти перката ...Значи върти 1 мин и по-малко и пак се включва. Ходих при Миро(може би най-съвестният и добър майстор в Варна за Субару) и сменихме термостат и пак се включва. А стрелката на температурата си е точно на место..малко над половината.Карал съм и с 180км автомобилът на разстояние 250км и ме съмнява да е гарнитура.Нямам липса на антифриз,или масло.Незнам дали се шашкам излишно днес я закачих и при газаджията ми няма никакви грешни стойности на 95 се включи перката сваля до 90 градуса и след работене на място след 1 мин най-много пак се пуска перката тоест вдига 95 градуса.Мисля да сменя антифриза понеже идва зима и незнам от кога не е сменян синьо зеленикъв на цвят е,и незнам...дали е запушен радиатор незнам.Дайте съвет от къде да започвам.. Благодаря Ви предварително:)

_________________
http://bubukabg.com/

Вто Окт 21, 2014 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се шашкай, при проблем с гарнитури щеше вече да си разбрал доста по-категорично. Смени антифриза като сложиш червен на цвят примерно Мотул, може и добавка от типа Ватер Ветер или ДЕИ хот и използвай момента да измиеш и продухаш водния радиатор, измий климатичния радиатор на място, продухай водните маркучи и ги смени, където са се одървили. После пак гледаш температурите. Може да смениш капачката ако не знаеш кога последно е сменяна. Перката се включва на 95-96 градуса, това е нормално, трябва да работи под минута като свали температурата на около 88-90 градуса. Без сериозно натоварване при постоянно движение не е съвсем нормално като спреш да ти работи перката, закачи тестер и виж какво се случва в движение.

Вто Окт 21, 2014 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
:(

_________________
http://bubukabg.com/


Последна промяна hurtshunter на Сря Окт 22, 2014 10:50 am, променена общо 1 път


Сря Окт 22, 2014 10:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж в тази тема има изброени доста възможности
viewtopic.php?f=7&t=17183

Сря Окт 22, 2014 10:49 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Виж в тази тема има изброени доста възможности
viewtopic.php?f=7&t=17183



Благодаря :bow: изчетох и тази тема по-рано и мисля да започна с смяна на антифриз,и промивка на системата но само с вода мисля да я направя,и ако няма подобрение следва проверка за запушен радиатор:)

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Окт 22, 2014 11:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 01, 2014 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 11:11 pm
Мнения: 875
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:



водна помпа сменял ли си
 2

Съб Ное 01, 2014 11:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
denislav971 написа:
hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:



водна помпа сменял ли си

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Ное 02, 2014 6:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
denislav971 написа:
водна помпа сменял ли си

Подкрепям.
Като да не ти върти достатъчно помпата.
Особено в града като караш бавно и няма циркулация.
Или затлачени маркучи /радиатор :-?
Ако промивката не помогне,помпата остава.
:good:

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Ное 02, 2014 8:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мисля да промия системата първо в някой сервиз,да сменя антифриза и после да умувам.А вече за помпата ще изчакам мнението на специалист моят майстор Миро:) А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам....

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Ное 02, 2014 6:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,
първото интересно нещо е, че казваш, че перките се включват на 92 градуса - при мен /форестър 1999/ се включват на 95-96 градуса и свалят до 88-90 за под минута, след което спират. Може ЕКУ-то на Легаси да е с друг режим и да включва по-рано, това не мога да кажа.
След като си сменил термостат скоро, преди не си имал проблема и понякога успяват да изключат перките, според мен също имаш проблем с водната помпа. Едва ли има запушване на маркучи или радиатор, но си длъжен да изключиш като вариант. Защо преди не е греела така, нямам отговор.
Откъде идва проблема с водната помпа, ето една примерна снимка
Прикачени файлове:
123.jpg

Като лявата изглеждат повечето неоригинални водни помпи на пазара за повечето модели с примерни марки GMB, Ruville, HEPU, Valeo и т.н. Трябва да се обърне внимание на турбината, тя е с лопатки като вентилаторна перка.
Като дясната помпа са ОЕМ водни помпи за турбо моторите, турбината е с колело като вентилиран спирачен диск или воденично колело ако щете. Явно тази разлика оказва влияние на дебита флуид, който водната помпа изтласква, при тази с вентилаторната перка има възможност част от флуида да преминава покрай витлата и не може да се създаде необходимия поток. По този начин си го обяснявам аз. При мен когато колата грееше и не изключваше перките беше с помпа с лопатки, а след смяната с такава с колело, започна да включва когато трябва.
Разбира се може да има и друго обяснение за момента - застудялото време+мощен изпарител - ако изпарителя е вързан последователно, както обикновено се прави и е по-голям, горещия флуид минава първо през него, а после през радиатора на парното, и ако парното работи щото е студено, флуида може да стига до термочувствителния елемент на термостата охладен до степен, че термостата просто да не отваря. А при датчика да отчита температура за пускане на принудителното охлаждане и това с по-малкия дебит на помпата ако е с витла да довежда до проблема. Допълнително при движение имаш и поток студен въздух, който обдухва радиатора и допълнително сваля температурата на течността. Това би могло да обясни защо при форсиране на място успяваш да отвориш термостата. Вземи виж какво се случва в движение. За мен по-скоро е първи вариант, иначе масово турбо субарата щяха да си им работят перките постоянно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 6

Нед Ное 02, 2014 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам....

hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.

Колега, нали сам написа, че предишния собственик се е оплаквал от същия проблем... Аз също съм на мнение, че вината е във водната помпа. А това, че не си го забелязал за 8000км, не означава, че "проблема" го е нямало. Все още не е сериозен, но имай едно на ум.

Нед Ное 02, 2014 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги чудо вече незнам втори майстор ми казва че колата няма проблеми,не покачва ли температура било 6....а за мен тва не е нормално да се включва перката за разстояние 6км градски пробег.Относно форсирането и чак тогава затоплянето на долния мъркуч майстора каза тя и мойта е така.Чудо незнам май много се вманиачих писна ми и така ще я карам.Обещах да пиша не искам вече да занимавам никой...благодаря на отзовалите се на помощ и съвети
Поздрави

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Ное 05, 2014 10:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 5:15 pm
Мнения: 35
Местоположение: Plovdiv
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години.
Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........

Пет Ное 07, 2014 11:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
strelata написа:
Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години.
Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........

Да ти кажа вече хич не ми пука ..тя и без това не се чува вътре:)(перката) Наистина само се филмирам но незнам...за мен след работа на място и при вклю1ена прка на радиатора долният маркуч трябва да е топъл...а може и аз да уцелвам момента все тъкмо като отвори термостата...след форсиране се стопля...абе с 2 думи щом не мърда работната температура на двигателя..няма притеснение..:)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 08, 2014 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно. :facepalm:

Съб Ное 08, 2014 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dragoveli написа:
Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно. :facepalm:


да прав си колега но когато я закачихме си отчита стойности 87-92 градуса..а именно след 90 91 мисля се включва перката,охлажда до 87-88 и изключва. Само,че доста често се включва перката тоест не подържа една и съща температура а нещо я кара да се покачва но явно това е нормално за субару.Бях се филмирал понеже никоя от предните ми автомобили не съм забелязал толкова често включване на перката...камоли зимата :lipseal: Явно си е нормално в случай като моя...дано е така:)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 08, 2014 11:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 18, 2013 3:16 pm
Мнения: 10
Местоположение: sofia
Автомобил: Subaru Outback H6 2001
Телефон: 0887502588
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... ECTION.pdf Колега , мисля че тук някъде на 287 стр. ще видиш в таблица, как се включват охлаждащите вентилатори , а и друг
ата информация ще ти е интересна. Успех !! ps. nechto kompa me ebava!!

Пет Ное 21, 2014 10:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
julien 55 написа:
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2000/Service%20Manual/MECHANISM%20AND%20FUNCTION%20SECTION.pdf Колега , мисля че тук някъде на 287 стр. ще видиш в таблица, как се включват охлаждащите вентилатори , а и друг
ата информация ще ти е интересна. Успех !! ps. nechto kompa me ebava!!

много благодаря колега =D> ;)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 22, 2014 3:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Аз съм с Импреза 2.0 / 125к.с. и имам същия проблем с перките.
При мен, понеже всекидневно пътувам по един и същ маршрут, имам възможност да правя експерименти. Като цяло ситуацията е следната:
Сутрин, при сегашните температури (2 до 5 градуса), като спра след около 12км извънградско каране - перката работи. Почна чудене, дали работи постоянно, когато двигателя е в обороти и има хубаво обдухване на радиатора или включва в последните 400м, които са наклон и ги минавам по инерция. Оказа се, че ако вместо по инерция по наклона пусна на скорост, съответно да има обороти 2000-2500 - включване на перки няма.
Преди да стигна до този извод смених темп.датчик - ефект нулев. Бях пред смяна на термостат, но съм почти 100% сигурен, че това е водна помпа, както е показал колега по-горе.
Има теми за подобни проблеми и в нашия форум и в чуждите. Аз като обслужвах колата сложих помпа на GMB, която не е с импелер, а с подкривена ламаринена перка. Явно ефективността на помпите е различна. Като се има предвид и оборотите на празен ход на нашите коли (около и под 500 об/мин), съчетано с по ниската ефективност на помпата, то логиката подсказва какви са причините......
Допълнително, при мен, като спра след прилично натоварване на двигателя, перката работи много дълго, чакал съм повече от 5-6 минути и не спира. Оборотите на празен ход не дават на помпата необходимата ротация за да завърти ефективно флуида. Ако изфорсирам няколко пъти, да се завърти хубаво антифриза през обдухвания от перката радиатор и след малко спира. Ако усиля парното спира още по-бързо, което е разбираемо. Но всичко това става след развъртане на помпата.
Ето още един линк от друг форум: http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/222692-new-performance-water-pump-released.html
Така си обяснявам аз нещата, може и да греша. Не знам до колко е проблем и колко може да се кара така.
Оригиналната помпа за моя двигател е с импелер, около 140-150лв. Аз за GMB аналога дахох 80лв. Гледам че има и аналози, които са с импелер и не са скъпи, примерно марка Airtex, които уж са испански, ама що за стока са....малко са ми съмнителни.. :(
Примерно това само за ориентир: http://olx.bg/vodna-pompa-subaru-i53716764
Мисля да сменя помпата, обаче понеже обслужването го правих преди 8000км и не ми се харчат сага пак за това. Тя водната помпа за да се смени....то все едно си е да сменяш ангренажен комплект. Труда не е малко...и парите най-вероятно също...:)

Поздрави !

Съб Ное 29, 2014 9:49 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 115 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор