Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25
Автор |
Съобщение |
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Здрявейте колеги.Близо 3 месеца притежавам този автомобил Subaru Legacy 2.5 AT 2000г модел. Изминал съм около 4.500км от както съм го закупил и от самото начало забелязох(като го закупувах беше август месец),че доста често се включва перката на радиатора на 1 степен. Пример сутрин си я паля в момента в Варна е 12градуса достигам за 6-7 мин работна температура на двигателя тръгвам за работа която е около 9км от домът ми и като пристигна и спра чувам как си върти перката ...Значи върти 1 мин и по-малко и пак се включва. Ходих при Миро(може би най-съвестният и добър майстор в Варна за Субару) и сменихме термостат и пак се включва. А стрелката на температурата си е точно на место..малко над половината.Карал съм и с 180км автомобилът на разстояние 250км и ме съмнява да е гарнитура.Нямам липса на антифриз,или масло.Незнам дали се шашкам излишно днес я закачих и при газаджията ми няма никакви грешни стойности на 95 се включи перката сваля до 90 градуса и след работене на място след 1 мин най-много пак се пуска перката тоест вдига 95 градуса.Мисля да сменя антифриза понеже идва зима и незнам от кога не е сменян синьо зеленикъв на цвят е,и незнам...дали е запушен радиатор незнам.Дайте съвет от къде да започвам.. Благодаря Ви предварително:)
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Вто Окт 21, 2014 8:20 pm |
|
|
askeless
|
Не се шашкай, при проблем с гарнитури щеше вече да си разбрал доста по-категорично. Смени антифриза като сложиш червен на цвят примерно Мотул, може и добавка от типа Ватер Ветер или ДЕИ хот и използвай момента да измиеш и продухаш водния радиатор, измий климатичния радиатор на място, продухай водните маркучи и ги смени, където са се одървили. После пак гледаш температурите. Може да смениш капачката ако не знаеш кога последно е сменяна. Перката се включва на 95-96 градуса, това е нормално, трябва да работи под минута като свали температурата на около 88-90 градуса. Без сериозно натоварване при постоянно движение не е съвсем нормално като спреш да ти работи перката, закачи тестер и виж какво се случва в движение.
|
|
|
Вто Окт 21, 2014 9:33 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
_________________ http://bubukabg.com/
|
Последна промяна hurtshunter на Сря Окт 22, 2014 10:50 am, променена общо 1 път
|
|
Сря Окт 22, 2014 10:35 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Сря Окт 22, 2014 10:49 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Благодаря изчетох и тази тема по-рано и мисля да започна с смяна на антифриз,и промивка на системата но само с вода мисля да я направя,и ако няма подобрение следва проверка за запушен радиатор:)
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Сря Окт 22, 2014 11:02 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:(
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Ное 01, 2014 9:07 pm |
|
|
denislav971
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 11:11 pm Мнения: 875 Рейтинг: 60
|
hurtshunter написа: Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( водна помпа сменял ли си
|
2
|
|
Съб Ное 01, 2014 11:40 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
denislav971 написа: hurtshunter написа: Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( водна помпа сменял ли си
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Нед Ное 02, 2014 6:16 am |
|
|
Greg4o
|
denislav971 написа: водна помпа сменял ли си Подкрепям. Като да не ти върти достатъчно помпата. Особено в града като караш бавно и няма циркулация. Или затлачени маркучи /радиатор Ако промивката не помогне,помпата остава.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Нед Ное 02, 2014 8:47 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Мисля да промия системата първо в някой сервиз,да сменя антифриза и после да умувам.А вече за помпата ще изчакам мнението на специалист моят майстор Миро:) А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам....
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Нед Ное 02, 2014 6:43 pm |
|
|
askeless
|
Здравей колега, първото интересно нещо е, че казваш, че перките се включват на 92 градуса - при мен /форестър 1999/ се включват на 95-96 градуса и свалят до 88-90 за под минута, след което спират. Може ЕКУ-то на Легаси да е с друг режим и да включва по-рано, това не мога да кажа. След като си сменил термостат скоро, преди не си имал проблема и понякога успяват да изключат перките, според мен също имаш проблем с водната помпа. Едва ли има запушване на маркучи или радиатор, но си длъжен да изключиш като вариант. Защо преди не е греела така, нямам отговор. Откъде идва проблема с водната помпа, ето една примерна снимка Прикачени файлове: 123.jpg Като лявата изглеждат повечето неоригинални водни помпи на пазара за повечето модели с примерни марки GMB, Ruville, HEPU, Valeo и т.н. Трябва да се обърне внимание на турбината, тя е с лопатки като вентилаторна перка. Като дясната помпа са ОЕМ водни помпи за турбо моторите, турбината е с колело като вентилиран спирачен диск или воденично колело ако щете. Явно тази разлика оказва влияние на дебита флуид, който водната помпа изтласква, при тази с вентилаторната перка има възможност част от флуида да преминава покрай витлата и не може да се създаде необходимия поток. По този начин си го обяснявам аз. При мен когато колата грееше и не изключваше перките беше с помпа с лопатки, а след смяната с такава с колело, започна да включва когато трябва. Разбира се може да има и друго обяснение за момента - застудялото време+мощен изпарител - ако изпарителя е вързан последователно, както обикновено се прави и е по-голям, горещия флуид минава първо през него, а после през радиатора на парното, и ако парното работи щото е студено, флуида може да стига до термочувствителния елемент на термостата охладен до степен, че термостата просто да не отваря. А при датчика да отчита температура за пускане на принудителното охлаждане и това с по-малкия дебит на помпата ако е с витла да довежда до проблема. Допълнително при движение имаш и поток студен въздух, който обдухва радиатора и допълнително сваля температурата на течността. Това би могло да обясни защо при форсиране на място успяваш да отвориш термостата. Вземи виж какво се случва в движение. За мен по-скоро е първи вариант, иначе масово турбо субарата щяха да си им работят перките постоянно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
6
|
|
Нед Ное 02, 2014 9:02 pm |
|
|
Vami
|
hurtshunter написа: А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам.... hurtshunter написа: Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй. Колега, нали сам написа, че предишния собственик се е оплаквал от същия проблем... Аз също съм на мнение, че вината е във водната помпа. А това, че не си го забелязал за 8000км, не означава, че "проблема" го е нямало. Все още не е сериозен, но имай едно на ум.
|
|
|
Нед Ное 02, 2014 11:18 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Колеги чудо вече незнам втори майстор ми казва че колата няма проблеми,не покачва ли температура било 6....а за мен тва не е нормално да се включва перката за разстояние 6км градски пробег.Относно форсирането и чак тогава затоплянето на долния мъркуч майстора каза тя и мойта е така.Чудо незнам май много се вманиачих писна ми и така ще я карам.Обещах да пиша не искам вече да занимавам никой...благодаря на отзовалите се на помощ и съвети Поздрави
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Сря Ное 05, 2014 10:27 pm |
|
|
strelata
Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 5:15 pm Мнения: 35 Местоположение: Plovdiv Рейтинг: 0
|
Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години. Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........
|
|
|
Пет Ное 07, 2014 11:17 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
strelata написа: Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години. Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........ Да ти кажа вече хич не ми пука ..тя и без това не се чува вътре:)(перката) Наистина само се филмирам но незнам...за мен след работа на място и при вклю1ена прка на радиатора долният маркуч трябва да е топъл...а може и аз да уцелвам момента все тъкмо като отвори термостата...след форсиране се стопля...абе с 2 думи щом не мърда работната температура на двигателя..няма притеснение..
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 10:55 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно.
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 11:06 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
dragoveli написа: Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно. да прав си колега но когато я закачихме си отчита стойности 87-92 градуса..а именно след 90 91 мисля се включва перката,охлажда до 87-88 и изключва. Само,че доста често се включва перката тоест не подържа една и съща температура а нещо я кара да се покачва но явно това е нормално за субару.Бях се филмирал понеже никоя от предните ми автомобили не съм забелязал толкова често включване на перката...камоли зимата Явно си е нормално в случай като моя...дано е така:)
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 11:46 pm |
|
|
julien 55
Регистриран на: Пон Мар 18, 2013 3:16 pm Мнения: 10 Местоположение: sofia
Автомобил: Subaru Outback H6 2001
Телефон: 0887502588
Рейтинг: 0
|
|
Пет Ное 21, 2014 10:35 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
julien 55 написа: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2000/Service%20Manual/MECHANISM%20AND%20FUNCTION%20SECTION.pdf Колега , мисля че тук някъде на 287 стр. ще видиш в таблица, как се включват охлаждащите вентилатори , а и друг ата информация ще ти е интересна. Успех !! ps. nechto kompa me ebava!! много благодаря колега
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Ное 22, 2014 3:18 am |
|
|
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
Здравейте, Аз съм с Импреза 2.0 / 125к.с. и имам същия проблем с перките. При мен, понеже всекидневно пътувам по един и същ маршрут, имам възможност да правя експерименти. Като цяло ситуацията е следната: Сутрин, при сегашните температури (2 до 5 градуса), като спра след около 12км извънградско каране - перката работи. Почна чудене, дали работи постоянно, когато двигателя е в обороти и има хубаво обдухване на радиатора или включва в последните 400м, които са наклон и ги минавам по инерция. Оказа се, че ако вместо по инерция по наклона пусна на скорост, съответно да има обороти 2000-2500 - включване на перки няма. Преди да стигна до този извод смених темп.датчик - ефект нулев. Бях пред смяна на термостат, но съм почти 100% сигурен, че това е водна помпа, както е показал колега по-горе. Има теми за подобни проблеми и в нашия форум и в чуждите. Аз като обслужвах колата сложих помпа на GMB, която не е с импелер, а с подкривена ламаринена перка. Явно ефективността на помпите е различна. Като се има предвид и оборотите на празен ход на нашите коли (около и под 500 об/мин), съчетано с по ниската ефективност на помпата, то логиката подсказва какви са причините...... Допълнително, при мен, като спра след прилично натоварване на двигателя, перката работи много дълго, чакал съм повече от 5-6 минути и не спира. Оборотите на празен ход не дават на помпата необходимата ротация за да завърти ефективно флуида. Ако изфорсирам няколко пъти, да се завърти хубаво антифриза през обдухвания от перката радиатор и след малко спира. Ако усиля парното спира още по-бързо, което е разбираемо. Но всичко това става след развъртане на помпата. Ето още един линк от друг форум: http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/222692-new-performance-water-pump-released.html Така си обяснявам аз нещата, може и да греша. Не знам до колко е проблем и колко може да се кара така. Оригиналната помпа за моя двигател е с импелер, около 140-150лв. Аз за GMB аналога дахох 80лв. Гледам че има и аналози, които са с импелер и не са скъпи, примерно марка Airtex, които уж са испански, ама що за стока са....малко са ми съмнителни.. Примерно това само за ориентир: http://olx.bg/vodna-pompa-subaru-i53716764 Мисля да сменя помпата, обаче понеже обслужването го правих преди 8000км и не ми се харчат сага пак за това. Тя водната помпа за да се смени....то все едно си е да сменяш ангренажен комплект. Труда не е малко...и парите най-вероятно също... Поздрави !
|
|
|
Съб Ное 29, 2014 9:49 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|