Отговори на тема  [ 115 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
toncheff написа:
Здравейте,
Аз съм с Импреза 2.0 / 125к.с. и имам същия проблем с перките.
При мен, понеже всекидневно пътувам по един и същ маршрут, имам възможност да правя експерименти. Като цяло ситуацията е следната:
Сутрин, при сегашните температури (2 до 5 градуса), като спра след около 12км извънградско каране - перката работи. Почна чудене, дали работи постоянно, когато двигателя е в обороти и има хубаво обдухване на радиатора или включва в последните 400м, които са наклон и ги минавам по инерция. Оказа се, че ако вместо по инерция по наклона пусна на скорост, съответно да има обороти 2000-2500 - включване на перки няма.
Преди да стигна до този извод смених темп.датчик - ефект нулев. Бях пред смяна на термостат, но съм почти 100% сигурен, че това е водна помпа, както е показал колега по-горе.
Има теми за подобни проблеми и в нашия форум и в чуждите. Аз като обслужвах колата сложих помпа на GMB, която не е с импелер, а с подкривена ламаринена перка. Явно ефективността на помпите е различна. Като се има предвид и оборотите на празен ход на нашите коли (около и под 500 об/мин), съчетано с по ниската ефективност на помпата, то логиката подсказва какви са причините......
Допълнително, при мен, като спра след прилично натоварване на двигателя, перката работи много дълго, чакал съм повече от 5-6 минути и не спира. Оборотите на празен ход не дават на помпата необходимата ротация за да завърти ефективно флуида. Ако изфорсирам няколко пъти, да се завърти хубаво антифриза през обдухвания от перката радиатор и след малко спира. Ако усиля парното спира още по-бързо, което е разбираемо. Но всичко това става след развъртане на помпата.
Ето още един линк от друг форум: http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/222692-new-performance-water-pump-released.html
Така си обяснявам аз нещата, може и да греша. Не знам до колко е проблем и колко може да се кара така.
Оригиналната помпа за моя двигател е с импелер, около 140-150лв. Аз за GMB аналога дахох 80лв. Гледам че има и аналози, които са с импелер и не са скъпи, примерно марка Airtex, които уж са испански, ама що за стока са....малко са ми съмнителни.. :(
Примерно това само за ориентир: http://olx.bg/vodna-pompa-subaru-i53716764
Мисля да сменя помпата, обаче понеже обслужването го правих преди 8000км и не ми се харчат сага пак за това. Тя водната помпа за да се смени....то все едно си е да сменяш ангренажен комплект. Труда не е малко...и парите най-вероятно също...:)

Поздрави !

Благодаря за съвета и вниманието колега :bow:
Може би ще опитам и аз това което ми препоръчваш,защото не е 1 мнение и съвет..Но живот и здраве това ще е напролет след зимата,поне засега не вдига температурата изобщо.Абе вманиачих се да ти кажа...сега застудя сутрин си потраква,ще сменя масълцето,а за тая перка напролет.Още веднъж ти благодаря

Поздрави!

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Ное 30, 2014 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма проблем.... ;)
И аз го мисля от известно време и аз при Миро ще ходя :), но най-вероятно на пролет също, защото в движение няма проблеми, само като стои на място колата, т.е. на празен ход, а това не й е предназначението.... :)
Поздрави !

Пон Дек 01, 2014 7:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги да споделя днес какво експериментирах. Сутринта запалих колата и не я прехвърлих на газ а си я карах на бензин..и не пуснах изобщо парното.Резултата..изминати 10км които минавам ежедневно до работата си и перката се включи веднага вфигнах капака бяха си топли двата маркуча и целия радиатор.поработи си 15-20 сек. И спря.това вече е нормално.Незнам наидтина е.чудо.Ще сменя и водната помпа..дано е от това..но за.мен ако е тя защо като няма парно и изпарител да охлажда допълнително всичко е наред.незнам приемам съвети.поздрави изеинете ако имам правописни грешки но пре тела пиша

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Дек 03, 2014 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=4&t=9734&start=20

Прочети и тази тема - за положението на термостата.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Чет Дек 04, 2014 12:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми :)
И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро.
Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. :(
Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над 3000-4000 оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч.
Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея :(

_________________
http://bubukabg.com/

Чет Дек 04, 2014 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ясно. Голяма главоблъсканица.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Чет Дек 04, 2014 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми :)
И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро.
Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. :(
Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над <a href="tel:3000-4000">3000-4000</a> оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч.
Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея :(


Като те слушам......не знам....щом имаш ситуация с работеща перка, а студен радиатор, то термостат е най-вероятно. Освен, ако помпата, с по-малкия дебит на празен ход, върти антифриза така, че той да се преохлажда през парното и изпарителя и да лъже термостата. Същия стои затворен и флуида се върти през малкия кръг, охлажда се през парното и така.....темп. при датчика му е висока, перката се пуска, но няма ефект....и върти до безкрай. Форсираш, антифриза се завихря, не успява да се охлади, преминавайки бързо през парно и изпарител и попада достатъчно топъл до термостата, който отваря и нататък е ясно вече. Луда работа.
Ти не си ли наясно каква помпа имаш....с импелер или афтермаркет, защото както писах по-горе има разлика, според доста теми и форуми. Аз имам усещането, че добавянето на газовия изпарител променя баланса на системата по горе описаната схема...
 2

Чет Дек 04, 2014 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
toncheff написа:
hurtshunter написа:
Благодаря колега. Чел съм я доста пъти и да ти кажа странното е, че автора на предходната тема е предишният собственик на автомобилът ми :)
И той е имал този проблем,но не е решен. Значи сменях термостат тук в Варна при небезизвестният майстор на субару Миро.
Доволен съм коректен, учтив и пича си е почти сигурен че е водна помпа и явно трябва да се смени тия дни.. :(
Притеснява ме тва, че ако не е кво правим едни минимум 220лв на вятъра..Какво ли не направих смяна антифриз, диагностика, смяна термостат..нема..духа като луда перката а радиатора студен..само при форсиране над <a href="tel:3000-4000">3000-4000</a> оборота на место и се затопля радиатора и долният маркуч.
Незнам чудо. Ама ми писна и ще сменя водната помпа. Дано е от нея :(


Като те слушам......не знам....щом имаш ситуация с работеща перка, а студен радиатор, то термостат е най-вероятно. Освен, ако помпата, с по-малкия дебит на празен ход, върти антифриза така, че той да се преохлажда през парното и изпарителя и да лъже термостата. Същия стои затворен и флуида се върти през малкия кръг, охлажда се през парното и така.....темп. при датчика му е висока, перката се пуска, но няма ефект....и върти до безкрай. Форсираш, антифриза се завихря, не успява да се охлади, преминавайки бързо през парно и изпарител и попада достатъчно топъл до термостата, който отваря и нататък е ясно вече. Луда работа.

Ти не си ли наясно каква помпа имаш....с импелер или афтермаркет, защото както писах по-горе има разлика, според доста теми и форуми. Аз имам усещането, че добавянето на газовия изпарител променя баланса на системата по горе описаната схема...

Ще опитам с завъртане на термостата както твърди колега по-горе в поста ако не стане сменям помпата и да видим...дано се оправи,че ме гложди много и е необяснимо.Не ми се свидят тия пари за помпата но не е желателно да я сменя и проблема да остане...което си мисля че ще е така:(

_________________
http://bubukabg.com/

Пет Дек 05, 2014 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение.
Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Дек 06, 2014 7:00 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение.
Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.


Абсолютно и точно по същия начин се държи и моята. На място е като по учебник.
Колега hurtshunter, непременно сподели тук като направиш проверката с положението на термостата.
Успех ! :)

Съб Дек 06, 2014 7:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
patko написа:
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение.
Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.

Виж това не съм го пробвал.Днес ще тествам и ще пиша.Благодаря колега.Дано се оправи с обръщане на термостата:(

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Дек 06, 2014 8:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
toncheff написа:
patko написа:
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение.
Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.


Абсолютно и точно по същия начин се държи и моята. На място е като по учебник.
Колега hurtshunter, непременно сподели тук като направиш проверката с положението на термостата.
Успех ! :)

Разбирасе,че ще споделя колега веднага щом го направя проблема е ,че сега съм адски зает и колата ми трябва но се надявам да е скоро..преди празниците,и веднага ще пиша.
Поздрави

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Дек 06, 2014 8:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
patko написа:
Аз също бях с водна помпа GMB. При мен се оправи само с поставянето на термостата в правилното положение.
Според мен, направи следния тест: Стартирай двигателя, остави я да премине на газ, включи си парното и чакай да се включи вентилатора. При мен в тази ситуация всичко си беше нормално - загрява се целия радиатор, после се включва първата степен и се изключва след 30 - 40 сек. Когато подкараш - започва това ненормално поведение.

Виж това не съм го пробвал.Днес ще тествам и ще пиша.Благодаря колега.Дано се оправи с обръщане на термостата:(



При теб не се знае положението на термостата. Дано да е това.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Дек 06, 2014 8:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес сутринта запалвам колата...,оставям я за 1ъ мон 20 даже загрява си нормално с включено парно на 28 градуса,след което при достигане на работна температура термостата си отвори затопли се долният маркуч и няма ключване на прословутите перки..ебаси филма...

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Дек 06, 2014 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен не е помпа. Иначе как ще върти антифриза и ще се затопли радиатора на празен ход.
Както аз казах, бях с помпа GMB - с лопатки и след поставяне на термостата в правилното положение всичко се оправи.

Вентилаторите може да не се включват, защото времето е студено и охлаждането на двигателя през парното е доста сериозно. Но е показателно, че термостатът работи правилно. На празен ход редуктор-изпарителя не влияе много - количеството газ, която се изпарява е малко. Влиянието му нараства с увеличаване натоварването на двигателя.


Аз сега си спомних, че Доротей ми беше казал, че когато са му обслужвали колата в Субару Пловдив термостатът е бил правилно поставен. Не е бил там, не го е видял.
Като проверяваш положението му - ако ходиш в сервиз - настоявай да видиш как е, и трябва да е с клапанчето напред - към радиатора.

При мен всичко си беше наред, докато се намеси един "Майстор". После аз си сменях сам термостата и го поставих както извадих стария - с клапанчето назад - към маховика. Проблемът остана. После прочетох мануала, повторих упражнението, поставих правилно термостата - с клапанчето напред - към радиатора и всичко изчезна.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Дек 06, 2014 6:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
При мен всичко си беше наред, докато се намеси един "Майстор". После аз си сменях сам термостата и го поставих както извадих стария - с клапанчето назад - към маховика. Проблемът остана. После прочетох мануала, повторих упражнението, поставих правилно термостата - с клапанчето напред - към радиатора и всичко изчезна.


Да добавя - преди намесата нямаше тези симптоми - явно грешката беше в него.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Дек 06, 2014 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ако излезеш прав ще имам много да черпа...дано е това най скоро ще го направя и пиша.Поздрави колега

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Дек 06, 2014 9:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така.....аз днес не издържах, глождейки ме как ли ми е поставен термостата. Източих антифриза, махнах капачката на гнездото му и се оказа, че е с клапанчето напред, т.е. съгласно инструкциите. Бях на 100% сигурен, че не е коректно поставен, понеже логиката на колегата patko е много резонна. Обаче - не!
Да напомня все пак, че аз съм с Импреза 2.0 , но помпата е същата и логиката на събията съвпада.
Та, засега, чуденката остава.... ](*,) ......поне си смених антифриза.

Нед Дек 07, 2014 2:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
toncheff написа:
Така.....аз днес не издържах, глождейки ме как ли ми е поставен термостата. Източих антифриза, махнах капачката на гнездото му и се оказа, че е с клапанчето напред, т.е. съгласно инструкциите. Бях на 100% сигурен, че не е коректно поставен, понеже логиката на колегата patko е много резонна. Обаче - не!
Да напомня все пак, че аз съм с Импреза 2.0 , но помпата е същата и логиката на събията съвпада.
Та, засега, чуденката остава.... ](*,) ......поне си смених антифриза.


В допълнение, разгледах схемата на охлаждащата с-ма. Ако наистина това, което patko казва, че внасянето на изпарителя в кръга на парното и допълн. преохлаждане на антифриза са причината за това поведение, то май няма много опции. В смисъл няма къде другаде да се свърже изпарителя, при положение, че все пак трябва да е на малкия кръг на охлаждането. Така, като вариант май остава:
1. Термостат с по-ниска темп. на отваряне (такива са май рейсинг термостатите на WRX STI вариантите). Това обаче не знам дали е удачен вариант.
2. Помпа с по-висок дебит - тази с импелер вместо перка. То хубаво, ама едни 200-250лв ще бъдат изхарчени, а дали новата помпа ще реши проблема не е ясно.
3. Карам така, понеже проблема е само зимата, когато освен отнемането на топлина в изпарителя има и в радиаторчето на парното. #-o

Нед Дек 07, 2014 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последния ми пост ми е пълна тъпотия,ама не намерих как да го изтрия. #-o :giggle:
Значи, при правилно монтиран и работещ термостат, то преохлаждането на антифриза ще го накара да затвори, нали това му е работата. След като флуида е с темп.за затворен термостат, то няма значение дали е охладен от радиатора, от парното или от изпарителя.

Нед Дек 07, 2014 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 115 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор