Отговори на тема  [ 115 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
toncheff написа:
Аз ще си позволя още веднъж да обобщя как е при мен, въпреки че вече доста писах и се повтарям :giggle:
Значи:
- Колата загрява нормално.
- Температурата по табло не мърда.
- Перката в движение не работи. Проверка без диагностичен уред - многократни внезапни спирания на извънградско до покой за да мога да я чуя.
- Каране при средно постоянно натоварване (90-100км/ч), последвано от движение по инерция или спиране. Перката се пуска. Ако колата след това е в покой на празен ход, работи много дълго. Случвало ми се е и повече от 6-7мин. Ако изфорсирам неколкократно - спира.
- Старт и загряване на място до сработване на перка. Работи, както трябва, около 30сек. и спира. Тествано само до второ пускане на перка - пак 30сек..
- Сменен темп.датчик - без резултат.
- Чисто градско - пуска се перка, когато тръгна и има обороти на двигателя - спира. Общо взето нормално поведение.
- Никога не съм виждал втората перка да работи за нуждите на охлаждането на антифриза.

Извод за мен: Водна помпа с недостатъчен дебит. При развъртане, след форсиране, осигурява необходимия поток на антифриза. При спиране (обороти на празен ход) и прилично натоварен двигател, охлаждането рязко се влошава от неефективността на помпата в тези обороти. Двигателя е горещ и ситуацията става по-зле, отколкото в движение (подобно общоприето правило има и за турбо моторите, при спиране). Принудителното охлаждане се пуска, но циркулацията не е достатъчна и това определя продължителната му работа. Ако повишиш оборотите, ефективността се подобрява и перката се изключва.
Явно разликата в производителността на двата типа помпи, руши крехкия баланс в тези моменти. Из чуждите форуми има разни тестове, като в някои споменават, че разликата е дори 20% в полза на помпата със затворен импелер.

Остава да я сменя и да кажа резултата. Не ми харесва особено, понеже обслужването беше преди 7-8 хил. км. :( :-?

Поздрави !


Здравейте и за много години...!
Проблема при мен е решен...вече трети ден...с подмяна на водната помпа с такава със затворен импелер. Трети ден не ми се е включила перката въобще, а не да работи продължително. Бях сигурен, че това е проблема и така и се оказа.
Поздрави на всички !

Пет Яну 09, 2015 11:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здавейте отново колеги.За много години.Пожелавам на всички Ви здраве,много късмет и мнооого безаварийни км с нашите колици..(и много сняг) :giggle: през 2015г.
Та сега относно пуснатата тема от мен,ето и решението на проблема:"Искренно искам да Благодаряна колегата bobi161 :bow: :bow: :bow:
Значи,минах през ред тестове,съмнения,и като гледам и предишният собсвеник на автомобилът който имам и закупих не е успял да реши проблема с прословутото често включване на перките на радиатора.В моят случай беше само едната но се включваше доста често при достигане на нормална работна температура на двигателя.Пиша за да мога да помогна и аз на колеги с подобен случай.Значи при мен се включваше и само с форсиране на двигателя се затопляше радиатора и тогава изключваше перката.След малко пак наново..студен радиатор тя се включва и така до безкрай.Смених термостат,промивка радиатор,смяна антифриз,и..няма решение.Закачване на комп тест,в движение,на място ...всичко е ок но нещо караше да загрява колата до 95 градуса доста често и ....това е било неправилен монтаж на газовият инжекцион. По съвет на колегата bobi161 отидох при газаджия,помолих го да ми свърже изпарителя паралено..а той беше последователно.
Резултат е на лице вече изминати 30км никакви грижи.Даже само веднъж се включи перката в града.Радиатора си е топъл...отдавна не е бил :D
Иначе бих сменил водна помпа но по негов съвет да опитам 1 така и то взе,че се получи.Просто е нарушен потока на антифриза,тоест веднъж се охлажда от парното,веднъж от изпарителя,и до термостата стига охладена течност(не достатъчно вряла с нужна температура) за да накара термостата да отвори докрай!!! Още веднъж благодаря не само на Боби а на всички Вас озовали се да помогнат с съвет :bow: :bow: :bow:
Поздрави ;)

_________________
http://bubukabg.com/
 1

Пон Яну 12, 2015 2:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Радвам се че си намерил решение. Проблемът от изпарителя споре мен възниква, защото както радиатора, така и потока на охлаждаща течност е изчислен от японците с много малък толеранс. Т.е. много малко отклонение е напълно възможно да нарушава цикъла при някой от компонентите. Последователното свързване на изпарителя се практикува защото така охлаждащата течност преминава с най-висока температура през него, сътветно изпарителя успява добре да изпари газта. Важно е газта да постъпва газообразна, а не полу течна, защото горивния просец иначе е лош, образува се нещо като стопилка. Отделно пада и налягането в самия изпарителя. Това е проблема на паралелното свързване, ще може ли половината поток да загрее изпарителя достатъчно и той да изпарява адекватно, както и да не губи налягане. Пробвай да я настъпиш на високи обороти дали държи достатъчно налягане и дали не избеднява. Поздрави.

Пон Яну 12, 2015 2:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
askeless написа:
Радвам се че си намерил решение. Проблемът от изпарителя споре мен възниква, защото както радиатора, така и потока на охлаждаща течност е изчислен от японците с много малък толеранс. Т.е. много малко отклонение е напълно възможно да нарушава цикъла при някой от компонентите. Последователното свързване на изпарителя се практикува защото така охлаждащата течност преминава с най-висока температура през него, сътветно изпарителя успява добре да изпари газта. Важно е газта да постъпва газообразна, а не полу течна, защото горивния просец иначе е лош, образува се нещо като стопилка. Отделно пада и налягането в самия изпарителя. Това е проблема на паралелното свързване, ще може ли половината поток да загрее изпарителя достатъчно и той да изпарява адекватно, както и да не губи налягане. Пробвай да я настъпиш на високи обороти дали държи достатъчно налягане и дали не избеднява. Поздрави.

Не съм я пробвал колега,но ще опитам засега не ми е светвал чека(дано и не светне),ще видя какъв разход ще даде,и се надавям да няма отклонения от нормалното и всичко да е ок

Поздрави.Преди тази процедура на няколко пъти ако намачкам газта,след 5ооо оборота прехвърляше на бензин..сега не съм тествал може би довечера след работа ще опитам и пиша.

_________________
http://bubukabg.com/

Пон Яну 12, 2015 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ето веднага пиша след теста. Значи колата не мога да си я позная относно вървенето.Преди по бавно вземаше решения автомата.Сигурен съм;че не си го внушавам.Тествах я на доста екстремност....няма включване на перка,нито превключване на бензин. :)

_________________
http://bubukabg.com/

Пон Яну 12, 2015 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Мнения: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, радвам се, че съвета ми ти е помогнал да спестиш някой лев!

Все пак я следи известно време да не прояви някоя нова специфика, макар да не ми се вярва.

Проблем с газта може да имаш в най-лошия случай, ако задържиш магистрално над 150км/ч. за по-дълго време - тогава евентуално да се преохлади и изпарителя да не може да я стопли - ще го познаеш по светнал "чек" и/или промяна в звука на мотора и угасване в движение - подобен проблем имах с друга марка и не вярвам при Субару да се прояви, но за всеки случай да се знае. Има решение - по-мощен изпарител, в случай, че държиш всичко да е перфектно, иначе просто си караш и свиркаш.

Успех и това да ти е била "аварията" за години напред!

Пон Яну 12, 2015 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
bobi161 написа:
Колега, радвам се, че съвета ми ти е помогнал да спестиш някой лев!

Все пак я следи известно време да не прояви някоя нова специфика, макар да не ми се вярва.

Проблем с газта може да имаш в най-лошия случай, ако задържиш магистрално над 150км/ч. за по-дълго време - тогава евентуално да се преохлади и изпарителя да не може да я стопли - ще го познаеш по светнал "чек" и/или промяна в звука на мотора и угасване в движение - подобен проблем имах с друга марка и не вярвам при Субару да се прояви, но за всеки случай да се знае. Има решение - по-мощен изпарител, в случай, че държиш всичко да е перфектно, иначе просто си караш и свиркаш.

Успех и това да ти е била "аварията" за години напред!

Благодаря Боби.Скоро ще ми се наложи пътуване и ще видим как ще е с висока скорост.Но не вярвам да има проблеми,понеже гсзаджията каза,че винаги вързвал паралелно,и нямал никакви грижи.Освен при нвкои модели които не позволяват този монтаж,тогава вече ...последователно .Ще покарам и ще видим.Поздрави

_________________
http://bubukabg.com/

Вто Яну 13, 2015 7:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am
Мнения: 46
Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги каква е разликата между паралелно и последователно свързване на изпарителя към охладителната система, ако може по простичко а ако е и нагледно ще е чудесно? Благодаря предварително !!!!!!!!!!! При мен газовото е ловато инжекцион, проблема ми е сходен като на колегата.

Вто Фев 10, 2015 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега за съжаление и аз не мога да помогна,но ще попитам газаджията си или направо ти давам номера му ако искаш...

_________________
http://bubukabg.com/

Чет Фев 12, 2015 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am
Мнения: 46
Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега моя изпарител е правилно свързан (паралелно) но проблема май не е в него, сега смених капачка на радиатора горния маркуч вече не е омекнал сега наблюдавам. Следва термостат и помпа + промивка на системата но дано да не се стига до тези неща. :good:

Вто Фев 24, 2015 1:38 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am
Мнения: 46
Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги отново съм в дилема, вчера свалихме термостата на легасито и беше поставен с топло усещащтия елемент напред към двигателя, а с острия елемент сочещ към радятора, не знам дали трябва да е така но поне този термостат които извадихме по друг начин не може да се сложи защото няма как да се затвори капачката на термостата, моля за вашите отговори и съвети. Маистора които прави тази манипулация ми каза че ако мога да му докажа че термостата трябва да е с термочувствителния елемент обернат към радиятора щял да си хвърлел дипломата.

Нед Мар 15, 2015 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am
Мнения: 46
Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги !!!
След много главоблъсканици и безброи изчетени теми тук във форума, извадихме така наречения,здрав но стар термостат сложих друг Японски поне по твърдението на търговеца и съответно на цена 29 лв. И за мое най-голямо учудване всичко се оправи и колата вече се държи нормално. Огромни благодарности на всички отзовали се до сега с мнения и най- много наколегата patko, наистина огромно благодаря задължен съм ти.

Вто Мар 17, 2015 12:21 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm
Мнения: 14
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги!
И при вентилаторите не спират докато не изфорсирам до 4000 оборота.
До сега съм сменял - антифриз,термостат, с обслужването и водна помпа (оригиналната)
Има газово , но проблемът е от преди да го сложа.
Изчетох много теми и сега се замислям , че е неправилно поставен термостат.
Знае ли някой за какво служи тази пъпка на термостата .
Видях в една тема , че пъпката трябва да е насочена към радиатора. В друга тема - че пъпката трябва да е насочена към малкия маркуч който влиза в помпата.
Със сигурност има точно определен начин за поставяне.
Благодаря

Чет Май 18, 2017 1:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да нямаш запушване някъде. При мен като се скапа термостата не отваряше до край. При ниски обороти потока беше слаб и температурата седи 93-96 градуса и перките работят постоянно. При обороти над 3500 явно помпата успяваше да прекарата по-голям поток и колата сваляше температурата под 91 и перката спира.

Чет Май 18, 2017 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm
Мнения: 14
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не знам какво да мисля!
Радиатора си личи че е смянян преди време,като нов е!
Интересното е , че дори като замених стария термостат продължават аномалиите.
Започвам да си мисля, новия термостат е менте.
Друго- изпарителят ми се струва, че е малко по-високо от нивото на капачката.

Чет Май 18, 2017 8:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm
Мнения: 14
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги!!!!
Намерих решение на моя проблем! Ще споделя , дано на някого да му е то полза.
Замислих се , защо термостатът е с леко неправилна форма, тоест защо прожинката не е точно в средата?!
Понеже пред мен стои старата помпа и термостата си направих експеримент.
Поставих термостата (както съм гледал на снимки и клипове ) с малката пъпка посока към вентилатора.
Така поставен има възможност част от корпуса , поддържаща клапана и пружинката, да възпрепядства част от охлаждащата течност идваща от малкия кръг.
Аз поставих малката къпка точно стещу входа на малкия кръг , обезвъдуших и резултатът добре загрял радиатор и вентилатор работещ под минута.
Това са мои наблюдения! Възможно е и аз да греша някъде, но при мен охладителната система заработи нормално.
Дано да съм бил в помощ на някого!

Пет Май 19, 2017 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
donpo написа:
Здравейте колеги!!!!
Намерих решение на моя проблем! Ще споделя , дано на някого да му е то полза.
Замислих се , защо термостатът е с леко неправилна форма, тоест защо прожинката не е точно в средата?!
Понеже пред мен стои старата помпа и термостата си направих експеримент.
Поставих термостата (както съм гледал на снимки и клипове ) с малката пъпка посока към вентилатора.
Така поставен има възможност част от корпуса , поддържаща клапана и пружинката, да възпрепядства част от охлаждащата течност идваща от малкия кръг.
Аз поставих малката къпка точно стещу входа на малкия кръг , обезвъдуших и резултатът добре загрял радиатор и вентилатор работещ под минута.
Това са мои наблюдения! Възможно е и аз да греша някъде, но при мен охладителната система заработи нормално.
Дано да съм бил в помощ на някого!


Искренни благодарности колега.

Съб Яну 13, 2018 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 237
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

имам абсолютно същият проблем като на колегата в първият пост с разликата,че при мен е сменян антифриза ноември 2017.Същият месец и година е сменян и радиатора с Nissens 67711,защото старият се беше пукнал. Радиатора ми беше препоръчан и сменен от "белите" сервизи с думите че бил много надежден и нямало да имам проблеми с него.Водната помпа,термостатa,капачката на радиатора и ангренажният комплект са сменени при покупката на колата от мен преди 3 години с оригинални такива закупени от колегата mimo13.Друг колега със субару ми каза,че имал съшият проблем с перките и той ползвал този радиатор Nissens 67711 и каза че след смяната му с по-добър(вече отворих тема за радиатор viewtopic.php?f=4&t=24938) проблема изчезнал.Тъй като не ми се рискува да купувам нов радиатор(при положение че стария е на 4 месеца) без да знам дали е от него някой може ли да ми даде светлина относно следните въпроси:

1. Нa оригиналната водна помпа каква е турбината с лопатки като вентилаторна перка или с колело като вентилиран спирачен диск кактo е написано тук viewtopic.php?f=4&t=17755#p213362

2.Има ли някакъв начин да се разбере от къде идва проблема без да се рискува със закупуване на части безразборно (които могат да се окажат,че работят) в смисъл аз съм ок да купя нова водна помпа термостат и радиатор,ама ако не дай си боже проблема остане си е бая пари на вятърa. Та на въпроса как бихте постъпили вие на моя място?Къде мога да отида да ми диагностицират проблема,а не да се смeнят само части с идеята че ще се уцели какво е от първият път?

Пон Мар 12, 2018 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нисенс е солидна фирма, чиито продукти съм ползвал на доста коли. Качеството им е на ниво ОЕМ и проблемът ти вероятно е другаде. Моята водна помпа е антикавитационна(тоест, като спирачен диск) и предполагам твоята оригинална трябва да е същата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 12, 2018 8:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм пробшеми баш с нисенс радиатор. При напъване на баири се предаваше


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пон Мар 12, 2018 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 115 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор